Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,445   +0,275   (+2,09%) Dagrange 13,100 - 13,455 1.595.635   Gem. (3M) 1,5M

Just Eat Takeaway 2024

32.339 Posts
Pagina: «« 1 ... 1278 1279 1280 1281 1282 ... 1617 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Eagle1959 5 juli 2024 07:03
    Ook het terugkopen tegen lagere koersen, door gezamenlijk met een enorm machtsblok te dumpen, is uiteraard een verdienmodel. Denk niet dat Jitse als persoon daar verantwoordelijk voor is. Het is de grote van het bedrijf en de fase waarin het bedrijf zit waardoor dit gemakkelijk wordt gemaakt. En men doet het samen waardoor een enorm machtsblok heeft. Op het momentdat de kasstroom dusdanig is dat JET substantieel kan terugkopen gaat het heel snel draaien. Of een overname of het van de beurs halen of een nieuwe grote investeerder die instapt of verkoop Grubhub of feecaps ontwikkelingen etc.
  2. forum rang 10 voda 5 juli 2024 07:07
    quote:

    Ruud132 schreef op 4 juli 2024 15:47:

    [...]

    Gedaan en zie ook geen bijlages.
    De bijlagen zijn er wel, alleen jij ziet ze niet omdat dat symbooltje niet verschijnt bij jou.

    Probeer eens met je cursor naast de : van Bijlage : te gaan staan. Je zult zien dat je cursor dan veranderd in een handje. Dubbelklik dan, en je zal de bijlage kunnen zien.

    Sommige posters houden dit probleem.
  3. The moment 5 juli 2024 07:11
    quote:

    MIDAS schreef op 4 juli 2024 23:26:

    Ik krijg zojuist de tip binnen om jet te shorten.
    -30% of 8eur koers op zeer korte termijn(eind volgende week).
    Heb geen verdere details waarom maar dat hoeft ook niet want heb volste vertrouwen op deze tip net zoals ik 2 weken geleden een tip kreeg om Shell calls te kopen zoveel mogelijk.
    Midas
    We gaan het volgen.
    Bij 8 euro durven er wel een paar een gokje te nemen.
  4. Naidas 5 juli 2024 07:23
    quote:

    MIDAS schreef op 4 juli 2024 23:26:

    Ik krijg zojuist de tip binnen om jet te shorten.
    -30% of 8eur koers op zeer korte termijn(eind volgende week).
    Heb geen verdere details waarom maar dat hoeft ook niet want heb volste vertrouwen op deze tip net zoals ik 2 weken geleden een tip kreeg om Shell calls te kopen zoveel mogelijk.
    Midas
    Gemeld. Dit noemen we nou misleiding.
  5. Corcorrectie 5 juli 2024 08:15
    quote:

    raart schreef op 4 juli 2024 23:21:

    Volg dit aandeel al meerdere jaren omdat een van mijn vroegere idolen (seth klarman) een positie hierin had ingenomen. Ik snap echter de bullish thesis niet, het is een grote cash-burn en de kapitaalallocatie is belabberd. Jaja, volgend jaar.... Ook is er geen enkele vorm of zicht op aandeelhouders compensaties in de vorm van dividenden of noemenswaardige buybacks. Management lijkt in een of andere walhalla te leven, ex-groei. Toch is deze stock geliefd onder beleggers (al begint dat te draaien).

    Jitse had een droom en heeft dat verwezelijkt en dat bewonder ik en is prima zolang er exponentiele groei is, maar nu deze droom verwezelijkt is en de groei vervlogen, moeten er toch (forse) positieve cijfers gaan komen.

    Ik betwijfel of dit gaat gebeuren, ook al zie ik de kansen daartoe (als het management daartoe beslist(alloceert)) als aanzienlijk. En dus het aandeel als potentieel ondergewaardeerd. Mijn vermoeden is echter dat de droom nooit het moederschip zal verlaten.

    Daarom durf ik geen positie te nemen en ik denk velen met mij. IMO, het beste wat met Justeat kan gaan gebeuren (qua koers) is dat de 'founding fathers' het moederschip gaan verlaten en een gedegen goed kapitaal allocerend management acherlaten.

    Sorry Jitse!
    Mooi verwoord, en mee eens. Maar geef Jitse eens ongelijk, met een vast salaris van €670k per jaar zou ik de boel ook rekken, pappen en nathouden.
  6. forum rang 7 Hendrik Roo 5 juli 2024 08:36
    quote:

    Eagle1959 schreef op 5 juli 2024 06:57:

    De wolven op Wallstreet willen maar 1 ding en dat is verdienen ten koste van alles. Heeft men samen bedacht dat Doordash de grootste kans heeft om in deze markt te gaan domineren, dan zetten ze hun geld daarop in. En ze kunnen vrij eenvoudig de concurrentie een kopje kleiner maken. Bij JET met de juiste verkopen ( grote aantallen) en daarop kleine terugkoop acties met in totaal minder dan 200.000 aandelen per dag. Zeg maar 0.1% van de uitstaande aandelen. Als je dit met 20% van de aandelen al hebt gedaan gezamenlijk met 20 grote mede investeerders dan is de koers verklaard.
    Exact. Van nature hou ik van mensen als Jitse die zich onverschrokken tegen het grote geld teweer stellen. Dat toont de echte ondernemer versus de witte boorden. Maar wanneer die mentaliteit je (onze) ondergang wordt, zie ik liever realisme. Vaar dan met de stroom mee en verkoop de tent.
  7. forum rang 6 Mr Trade 5 juli 2024 08:54
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 5 juli 2024 08:36:

    [...]

    Exact. Van nature hou ik van mensen als Jitse die zich onverschrokken tegen het grote geld teweer stellen. Dat toont de echte ondernemer versus de witte boorden. Maar wanneer die mentaliteit je (onze) ondergang wordt, zie ik liever realisme. Vaar dan met de stroom mee en verkoop de tent.
    Dat gaat ook de enige uitkomt worden, verwacht dit overigens ook voor ROO.
    JET, al is het groot in Europa is op papier gewoon simpelweg niet genoeg waard om een gevecht te kunnen bieden tegen de UBERs, DD en Prosusen van deze wereld.

    In een poging tot werelddekking gaan deze partijen binnenkort zeker voor consolidatie/ overnames binnen Europa. (Uber trouwens ook in Azië).

    Er zit gewoon simpelweg te veel waarde in deze fondsen om het te riskeren te verliezen aan kleinere partijen.
  8. forum rang 7 wiegveld 5 juli 2024 09:03
    quote:

    Eagle1959 schreef op 5 juli 2024 06:57:

    De wolven op Wallstreet willen maar 1 ding en dat is verdienen ten koste van alles. Heeft men samen bedacht dat Doordash de grootste kans heeft om in deze markt te gaan domineren, dan zetten ze hun geld daarop in. En ze kunnen vrij eenvoudig de concurrentie een kopje kleiner maken. Bij JET met de juiste verkopen ( grote aantallen) en daarop kleine terugkoop acties met in totaal minder dan 200.000 aandelen per dag. Zeg maar 0.1% van de uitstaande aandelen. Als je dit met 20% van de aandelen al hebt gedaan gezamenlijk met 20 grote mede investeerders dan is de koers verklaard.
    Ik weet niet of die wolven bestaan, maat DASH groeit waar JET krimpt, GRUB is gemarginaliseerd tot enkele binnensteden en Amazon is als noodrem binnengehaald met opties om deel te krijgen in ruil voor Prime. 31 juli horen we of dit werkt en zien we het in aantal orders en GTV. Maar ook in de EU loopt t niet zo als ze willen, wel in NL maar ook in GE en UK verliezen ze naar mijn idee marktaandeel.
    Of er een koper komt weet ik niet. Langzaam doodbloeden werkt ook voor de concurrenten. Ik hoop dat 31 juli verrassend is en niet verassend.
  9. forum rang 6 Mr Trade 5 juli 2024 09:08
    quote:

    wiegveld schreef op 5 juli 2024 09:03:

    [...]

    Ik weet niet of die wolven bestaan, maat DASH groeit waar JET krimpt, GRUB is gemarginaliseerd tot enkele binnensteden en Amazon is als noodrem binnengehaald met opties om deel te krijgen in ruil voor Prime. 31 juli horen we of dit werkt en zien we het in aantal orders en GTV. Maar ook in de EU loopt t niet zo als ze willen, wel in NL maar ook in GE en UK verliezen ze naar mijn idee marktaandeel.
    Of er een koper komt weet ik niet. Langzaam doodbloeden werkt ook voor de concurrenten. Ik hoop dat 31 juli verrassend is en niet verassend.
    Ik snap je punt Wieveld en zeker rustig doodbloeden zien ze graag gebeuren.
    Maar JET heeft simpelweg genoeg liquiditeiten om dit dusdanig lang te stallen, mocht de EU wetgeving plots wel gehandhaafd worden waarom zouden deze grote partijen dan riskeren dat JET (vrijwel) de enige partij is die legaal aan het werk is binnen de EU en daarmee al het geld dat stuk gegooid zal worden tijdens het dood laten bloeden riskeren.

    Lijkt me (kostentechnisch) gewoon niet de meest voor de hand liggende zet.
  10. forum rang 6 Mr Trade 5 juli 2024 09:38
    quote:

    Young31 schreef op 5 juli 2024 09:31:

    Zeker mee eens, ik weet dat het "judgen is" maar weet iemand hoe het gaat met turbos bij een overname? Beleg nu pas een jaar of 4 en heb dat nog niet meegemaakt.
    De koers springt als het goed is naar de richting van het overnamebod ofwel de waarde van de turbo's gaat mee, net als opties overigens.
  11. forum rang 7 DeLa(s)Vega(s) 5 juli 2024 09:41
    quote:

    Young31 schreef op 5 juli 2024 09:31:

    Zeker mee eens, ik weet dat het "judgen is" maar weet iemand hoe het gaat met turbos bij een overname? Beleg nu pas een jaar of 4 en heb dat nog niet meegemaakt.
    Uitgaande van een overname met een flinke premium zullen de TL flink in waarde stijgen en de TS zullen door hun SL gaan en worden geelimineerd.

    Bij een overname zal een koers worden bepaald tegen welke de overname wordt gerealiseerd. Dan de TL ws afwikkelen (vermoed ik, zeker als de overname wordt gedaan door een bedrijf dat hetzij niet beursgenoteerd is, hetzij niet in de portefeuille zit van de aanbieder van de TL).

    De TL verkopen met een flinke winst is sowieso geen gek idee denk ik. Kan je met de cash daarna besluiten of je nieuwe TL koopt met een hogere hefboom in het bedrijf dat de overname heeft gedaan. Of een andere leuke opportunity zoeken en vinden. AMG ofzo, ik noem maar wat.

    Zoiets.

    Een TL met hefboom 5, vandaag aangeschaft, zal met een overname met een premie van 100% een rendement opleveren van 500%.
32.339 Posts
Pagina: «« 1 ... 1278 1279 1280 1281 1282 ... 1617 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.