Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,418   0,000   (0,00%) Dagrange 1,335 - 1,419 3.052.002   Gem. (3M) 2,1M

POSTNL- juli 2024

815 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 41 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. MFCONSwasonschuldig 3 juli 2024 16:36
    quote:

    xof schreef op 3 juli 2024 16:20:

    Mss eindigen we nog net in groen.

    Ik snap die excel tijger van UBS niet. Hij geeft aan dat EBIT naar 100 mln kan en de fundamentals cq waardering zet hij of zij op 1,10 paander. Dat impliceert al een kw van minder dan 6. Laag gewaardeerd dus.

    Verder kijkt men niet naar de markt en vult men slechts tabelletjes excel met oude financiële data, keurig hoor vanuit de ivoren toren in Zürich.

    Ziet men dan niet dat e-commerce nog niet is uitgegroeid en dat PNL met een marktaandeel van 60% ook pricing power heeft (alleen slecht uit onderhandelt).

    Ziet men niet dat er verdere consolidatie mogelijk is binnen EU parcels landschap.

    Ziet men niet dat K een strategie voor ogen heeft.

    Ziet men niet dat de ontwikkeling van een fijnmazig Nederlands netwerk met hubs, IT, last mile delivery, capaciteit etc een daadwerkelijke hogere intrinsieke waarde heeft dan de zielige 550mln marketcap.

    Nee, onze UBS analist loopt met dezelfde tunnelvisie als onlangs Kersten bij Jefferies of Hesselink bij ING.

    Dat onze Zuiderburen er een zooitje van maken en BPost afglijdt met een Amerikaans blok ah been, helpt vandaag ook niet.

    Het is een double whammy vandaag, maar de koers herstelt gelukkig alweer.

    PNL kan met een zakelijkere aansturing en een omzet van meer dan 3mrd, een dubbele EBIT halen van ruim 200mln en dan ben ik nog voorzichtig conservatief.

    Die quasi MBA analisten in mantelpakjes of blauw bankcolbertje, moeten eens afdalen naar de operatie van een logistieke onderneming, dan zie je de waarde ipv een excelletje met een mooie “ingefluisterde” uitkomst.

    Kretinsky kom er maar in
    +1
  2. forum rang 4 Filasoft 3 juli 2024 16:39
    quote:

    Gadus morhua schreef op 3 juli 2024 12:02:

    [...]

    Niet helemaal mee eens.
    Koers is ook de realiteit van de dag.

    Of je het er mee eens bent of niet is een ander verhaal.

    Je kunt ook je afvragen of de koers, - de beurswaarde van een bedrijf, ook wel marktkapitalisatie - representeerd. (als ik dit goed formuleer.. ;) )
    Kleinigheidje: representeert.
  3. forum rang 5 Cerburus 3 juli 2024 16:55
    "Ziet men dan niet dat e-commerce nog niet is uitgegroeid en dat PNL met een marktaandeel van 60% ook pricing power heeft (alleen slecht uit onderhandelt)" de pricing power ligt bij de BOL's en Amazon van deze wereld, die de pakketbezorgers met minimale marges de de weg op stuurt. Op de C2C markt had PostNl altijd een redelijk power maar gezien het netwerk van afhaalpunten en pakketpunten van DHL de laatste jaren zo is uitgebreid zijn ze hun 'gemak' en USP op dit punt ook al bijna kwijt. Als je al over pricing power kunt praten, ligt deze bij DHL die met een veel lagere kostprijs ook veel lager kan zijn in hun prijsstellingen wat op zich al vreemd is gezien PostNL op hun 'normale pakketten' ook al geen BTW verplichting heeft. Dan nog duurder zijn en nog geen marge kunnen maken, geeft toch echt te denken.. en die 60% marktaandeel is echt al van jaren terug (of tel je de monopolie positie van de mail erbij op :P). Nee PostNL zal zich echt moeten heruitvinden, om kosten tot een minimum te beperken of simpelweg de schaalgrootte moeten vergroten. (overname, fusie etc) kosten per pakket zijn simpelweg te hoog en de dienstverlening te weinig onderscheidend van een DHL wat een hogere prijs rechtvaardigt
  4. forum rang 4 xof 3 juli 2024 17:10
    quote:

    Cerburus schreef op 3 juli 2024 16:55:

    "Ziet men dan niet dat e-commerce nog niet is uitgegroeid en dat PNL met een marktaandeel van 60% ook pricing power heeft (alleen slecht uit onderhandelt)" de pricing power ligt bij de BOL's en Amazon van deze wereld, die de pakketbezorgers met minimale marges de de weg op stuurt.
    Capaciteit heeft een waarde, BOL en andere grote verladers hebben ook een afhankelijkheid, logistiek wordt vlgs meer en meer een aanbodmarkt door arbeidskrachten, mn chauffeurs. Herna moet wel durven. 1% extra tarief is 30mln naar bottomland. De prijselasticiteit schijnt laag te zijn, geeft Herna zelfs toe

    Cerburus, ik ben het met je eens dat DHL scherper ad wind zeilt. Dit bevestigt meteen dat er ook bij PNL nog kostenverbetering per pakket mogelijk is. Ook hier nog potentieel voor margeverbetring.

    Mee eens dat PNL zich moet heruitvinden…… huidige koers is een absolute onderwaardering. Vraagt geduld.

    K heeft het al in de smiezen.
  5. forum rang 6 hvasd2 3 juli 2024 18:26
    quote:

    crxl schreef op 3 juli 2024 16:48:

    geloof me,
    er is er één vol aan het inslaan
    en geef hem eens ongelijk.
    In de eindveiling 1,4 cent erbij naar 1,244 nadat de koers de hele dag niet hoger kwam dan 1,229. Pas om half zes werd het 1,23.
    Volgens mij zijn er 1,5-2 miljoen stukkies in de eindveiling verhandeld?
815 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 41 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.