Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,445   +0,275   (+2,09%) Dagrange 13,100 - 13,455 1.595.635   Gem. (3M) 1,6M

Just Eat Takeaway 2024 - inhoudelijk

152 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 8 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 HWMus 2 juli 2024 14:49
    quote:

    Gotcha70 schreef op 2 juli 2024 14:32:

    [...]

    komt er dus eigenlijk op neer dat de mogelijke aanpassing van de fee caps daar helemaal niet als iets urgent wordt aanzien. En dat het niet zeker is dat men daar effectief een meerderheid voor vindt in de algemene gemeenteraad.
    Het klopt helemaal dat het niet zeker is dat de feecaps worden aangepast, dat is namelijk pas zeker als het in stemming is geweest in de City Council en het daar met een meerderheid is aangenomen. De suggestie dat de aanpassing niet als urgent wordt gezien, lijkt mij wel wat kort door de bocht, het kan ook zijn dat er nog niet voldoende agendapunten zijn voor het organiseren voor een plenaire vergadering. En de inschatting dat er niet effectief een meerderheid voor het wetsvoorstel is, zou geen impact moeten hebben op het agenderen ervan. Dat agenderen zie ik meer als een gemeentelijk proces in plaats van een persoonlijke voorkeur van de één of ander. Of er effectief een meerderheid is, komt dan t.z.t. vanzelf openbaar. Als vooraf bekend zou moeten zijn dat er een effectieve meerderheid is, dan zou het stemmen in de City Council steeds een formaliteit zijn, en dat is bij veel wetsvoorstellen niet het geval.

    Wat in mijn optiek met name interessant is, is de combinatie van het voorliggende wetsvoorstel voor aanpassing van de feecaps en de lopende rechtszaak over de feecaps, beiden heel relevant voor New York City. Helaas is (mij) onvoldoende bekend wat de status hiervan is, maar dat blijf ik in de gaten houden.
  2. forum rang 4 HWMus 2 juli 2024 15:38
    quote:

    birdiepeter schreef op 2 juli 2024 15:29:

    Het invoeren van een abonnementsmodel in Europa zal ongetwijfeld effect hebben op de afzetmogelijkheden en het verdienmodel van JET. Ik vind het alleen wel moeilijk om die effecten te duiden omdat er nog geen ervaring mee is. iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
    Goede vraag en inderdaad lastig om hier iets zinnigs over te zeggen omdat we nog in de fase van de uitrol zitten. Ik vond wel een aantal argumenten waarom het abonnementsmodel een voordeel kan hebben voor zowel de klant als JET, het artikel is via bijgevoegde link te lezen. Let wel: Hierin zijn argumenten genoemd die tot een voordeel kunnen leiden, het daadwerkelijke effect is pas meetbaar als het abonnementsmodel enige tijd actief is. Pas dan kan de balans opgemaakt worden of de voordelen effectief omgezet zijn in een positief rendement voor JET.

    Bron: beleggen-vandaag.nl/beursnieuws/just-...
  3. forum rang 4 HWMus 2 juli 2024 16:13
    De inbreng die diverse belanghebbenden hebben gehad in de commissievergadering van afgelopen 21 juni 2024 staan, zoals eerder aangegeven, openbaar. Onder andere Grubhub en Doordash hebben in de commissievergadering hun zegje gedaan, waarbij ze ook een inkijkje hebben gegeven van de impact op de lopende rechtszaak voor New York City, mocht de stad de rechtszaak verliezen.

    Citaat uit inbreng Grubhub:
    It is and has always been Grubhub’s preference to work collaboratively with the City to amend the fee caps through the legislative process rather than through legal challenges in the courts. In the absence of any appropriate amendment, Grubhub’s legal challenge to the current caps has continued to move forward. If it proves successful, the City could face damages in the hundreds of millions of dollars, if not in the billions. With so many other pressing issues facing the City, from housing and immigration to crime and public transit, the
    City -- but most acutely, New York restaurants who demand the freedom to market themselves how they choose -- cannot afford to let this drag on.


    Citaat uit inbreng Doordash:
    Important developments have occurred since the Council last held a hearing on reforming the price controls. A court considering legal challenges to New York City’s current law has raised even more serious questions about its unlawfulness. When rejecting the City’s motion to dismiss the legal claims challenging the price controls, and permitting each and every claim filed to move forward, the Court expressed many concerns about the law. The current law not only remains at risk of being invalidated. If that happens, there is a serious risk of liability for the City, totalling hundreds of millions of dollars. There is no reason to take such a risk and when the existing price controls is bad policy to begin with.

    Conclusie van beide belanghebbenden tezamen: Het heeft de sterke voorkeur van belanghebbenden om de wijziging van de feecaps via het wetgevingsproces op te lossen in plaats van via juridische stappen. Als het via de wetgever niet lukt, dan zal de rechtszaak worden voortgezet, en als de rechtszaak in het nadeel van New York City uitvalt, kunnen zij zich opmaken voor een schadevergoeding van honderden miljoenen dollars (door beiden benoemd), zo niet in de miljarden dollars (benoemd door Grubhub).

    Bron: legistar.council.nyc.gov/View.ashx?M=...
  4. forum rang 7 Gotcha70 2 juli 2024 17:55
    quote:

    HWMus schreef op 2 juli 2024 16:13:

    De inbreng die diverse belanghebbenden hebben gehad in de commissievergadering van afgelopen 21 juni 2024 staan, zoals eerder aangegeven, openbaar. Onder andere Grubhub en Doordash hebben in de commissievergadering hun zegje gedaan, waarbij ze ook een inkijkje hebben gegeven van de impact op de lopende rechtszaak voor New York City, mocht de stad de rechtszaak verliezen.

    Citaat uit inbreng Grubhub:
    It is and has always been Grubhub’s preference to work collaboratively with the City to amend the fee caps through the legislative process rather than through legal challenges in the courts. In the absence of any appropriate amendment, Grubhub’s legal challenge to the current caps has continued to move forward. If it proves successful, the City could face damages in the hundreds of millions of dollars, if not in the billions. With so many other pressing issues facing the City, from housing and immigration to crime and public transit, the
    City -- but most acutely, New York restaurants who demand the freedom to market themselves how they choose -- cannot afford to let this drag on.


    Citaat uit inbreng Doordash:
    Important developments have occurred since the Council last held a hearing on reforming the price controls. A court considering legal challenges to New York City’s current law has raised even more serious questions about its unlawfulness. When rejecting the City’s motion to dismiss the legal claims challenging the price controls, and permitting each and every claim filed to move forward, the Court expressed many concerns about the law. The current law not only remains at risk of being invalidated. If that happens, there is a serious risk of liability for the City, totalling hundreds of millions of dollars. There is no reason to take such a risk and when the existing price controls is bad policy to begin with.

    Conclusie van beide belanghebbenden tezamen: Het heeft de sterke voorkeur van belanghebbenden om de wijziging van de feecaps via het wetgevingsproces op te lossen in plaats van via juridische stappen. Als het via de wetgever niet lukt, dan zal de rechtszaak worden voortgezet, en als de rechtszaak in het nadeel van New York City uitvalt, kunnen zij zich opmaken voor een schadevergoeding van honderden miljoenen dollars (door beiden benoemd), zo niet in de miljarden dollars (benoemd door Grubhub).

    Bron: legistar.council.nyc.gov/View.ashx?M=...
    Dat is natuurlijk de mening van bepaalde partijen en niet een vaststaand feit. En aan de kant van NYC zijn ze duidelijk niet onder de indruk want anders was die sense of urgency om die fee caps aan te passen er wel.
  5. forum rang 7 Gotcha70 2 juli 2024 17:57
    quote:

    birdiepeter schreef op 2 juli 2024 15:29:

    Het invoeren van een abonnementsmodel in Europa zal ongetwijfeld effect hebben op de afzetmogelijkheden en het verdienmodel van JET. Ik vind het alleen wel moeilijk om die effecten te duiden omdat er nog geen ervaring mee is. iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
    In de VS hebben ze daar toch al ervaring mee. En andere concurrenten hebben ook al zo'n abonnementsmodel in Europa. Weer zo'n voorbeeld waaruit blijkt dat JET achter de feiten aanholt.
  6. forum rang 6 Goedekans 9 juli 2024 10:45
    quote:

    Gotcha70 schreef op 2 juli 2024 17:55:

    [...]

    Dat is natuurlijk de mening van bepaalde partijen en niet een vaststaand feit. En aan de kant van NYC zijn ze duidelijk niet onder de indruk want anders was die sense of urgency om die fee caps aan te passen er wel.
    Niet alles negatief willen uitleggen.
    Dan zijn je post uiteindelijk niet meer zinvol.
  7. forum rang 4 HWMus 18 juli 2024 22:05
    quote:

    Gotcha70 schreef op 13 juli 2024 12:21:

    De lijst met commissies die deze maand samenkomen is aan het groeien maar de commissie die de aanpassing van de fee caps behandelt staat er nog niet bij.
    De commissie die de fee caps behandeld, heeft vandaag ook weer een vergadering ingepland, namelijk op 30 juli (over ca. anderhalve week). De fee caps staan nog niet op de agenda als te behandelen onderwerp, maar in de praktijk wordt de agenda naar aanloop van een vergadering gevuld. Het zou heel mooi zijn als het wetsvoorstel over aanpassing van de fee caps nog op deze agenda komt als stemmingsvoorstel.

    Op dit moment dus nog geen inhoudelijke statusupdate over de fee caps, maar wel weer een mogelijk piketpaaltje waar een inhoudelijke update uit voort kan komen.

    Bron commissievergadering 30 juli 2024: legistar.council.nyc.gov/MeetingDetai...
  8. forum rang 6 Goedekans 22 juli 2024 15:56
    quote:

    Gotcha70 schreef op 21 juli 2024 11:15:

    Voorlopig op de agenda enkel iets over hotels. De status van de fee cap-wetgeving is opgeschort door de commissie. (Laid Over in Committee). Dus mogelijk nog niet op de agenda op 30 juli.
    We kunnen zelf lezen gotcha.
    Andere draadje graag.
  9. forum rang 4 HWMus 22 juli 2024 20:28
    Van de laatste commissievergadering op 21 juni 2024 waarin het wetsvoorstel voor aanpassing van de feecaps is besproken, is vandaag ook het volledige transcript gepubliceerd.
    Nadat al eerder de diverse ingestuurde bijdragen van de sprekers was gedeeld (Hearing Testimony, document 6), is nu ook de volledige woordelijke vastlegging van de commissievergadering gepubliceerd (Hearing Transcript, document 7). Het is een document van 146 pagina's leesvoer, maar wellicht interessant voor degenen die nog eens precies na willen gaan wie wat wanneer heeft gezegd.

    Bron: legistar.council.nyc.gov/LegislationD...
  10. forum rang 4 HWMus 23 juli 2024 20:43
    En ook sponsor nr. 22 heeft zich gemeld als uitgesproken voorstander voor aanpassing van de fee caps. De stemming is nog niet ingepland, maar komt zo wel steeds dichterbij. Als er tenminste 26 sponsoren zijn, hoeft er niet meer uitgebreid over gediscussieerd te worden (voor of achter de schermen), want dan kan het wetsvoorstel snel worden afgewikkeld en is het stemmen t.z.t. een formaliteit.

    Bron: legistar.council.nyc.gov/LegislationD...
152 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 8 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.