Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,274   0,000   (0,00%) Dagrange 4,200 - 4,312 669.978   Gem. (3M) 1,1M

BAM juli 2024

669 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 34 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 OnoMatopee 2 juli 2024 13:47
    Op de Passenger Terminal Amsterdam (PTA) werkt BAM aan de realisatie van een Smart Energy Hub voor cruiseschepen. Hiermee worden cruiseschepen voorzien van elektriciteit als deze aan wal liggen. Geomaat verzorgt de maatvoering in dit project.
    BAM realiseert de Smart Energy Hub en Geomaat verzorgt de maatvoering. Er komt meer bij kijken dan alleen een lange kabel aanleggen. De Smart Energy Hub wordt een gebouw van dertig bij negen meter en wordt op de historische kade geplaatst. In het gebouw komen de voorzieningen tussen de netaansluiting en de ‘stekker’ voor de schepen.
    www.bignieuws.nl/maatvoeren-smart-ene...
  2. forum rang 6 OnoMatopee 3 juli 2024 07:06
    DWS Investment GmbH - Koninklijke BAM Groep N.V. - Bunnik

    Hieronder vindt u informatie uit het register substantiële deelnemingen en bruto shortposities. Deze informatie is door de organisatie verstrekt.

    Datum meldingsplicht 28 jun 2024
    Meldingsplichtige DWS Investment GmbH
    Uitgevende instelling Koninklijke BAM Groep N.V.
    Inschrijving handelsregister 30058019
    Plaats Bunnik
    Vorige register resultaat
    Volgende register resultaat
    Verdeling in aantallen (longpositie)
    Soort aandeel Aantal aandelen Aantal stemmen Kapitaalbelang Stemrecht Wijze van beschikken Afwikkeling
    Gewoon aandeel 8.563.443,00 11.967.714,00 Reëel Reëel Middellijk
    (DWS Investment GmbH)
    Procentuele verdeling (longpositie)
    Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reëel Rechtstreeks potentieel Middellijk reëel Middellijk potentieel
    Kapitaalbelang 3,01 % 0,00 % 0,00 % 3,01 % 0,00 %
    Stemrecht 4,21 % 0,00 % 0,00 % 4,21 % 0,00 %

    Datum laatste update: 03 juli 2024

    was 2,99 4,21%
  3. forum rang 6 OnoMatopee 3 juli 2024 07:19
    Aanleg Prinses Alexiaviaduct op de Maasvlakte op duurzame wijze

    De bouw van het Prinses Alexiaviaduct op de Maasvlakte is gegund aan BAM Infra Nederland. In opdracht van Havenbedrijf Rotterdam vervangt BAM Infra de gelijkvloerse kruisingen door een ongelijkvloerse kruising. BAM Infra voert de werkzaamheden uit op een zo’n veilige en duurzaam mogelijke wijze, waarbij de reductie van CO2-uitstoot tijdens de uitvoering hoog in het vaandel staat. Het viaduct is essentieel voor zowel de verdere ontwikkeling van het gebied, als voor het verbeteren van de bereikbaarheid van de terreinen rondom de Prinses Alexiahaven. De bouwwerkzaamheden starten in juni 2025 en BAM levert het project naar verwachting in november 2026 op. Op dinsdag 2 juli ondertekenden alle partijen het contract.
    Betere bereikbaarheid en veiliger

    De ongelijkvloerse kruising in het uiterste westen van de haven is noodzakelijk om de veiligheid in het verkeer te bevorderen en gebiedsontwikkeling rond de Prinses Alexiahaven verder te stimuleren. BAM Infra bouwt drie viaducten om veilig verkeer mogelijk te maken. Het project omvat veel grondwerk en het aanleggen van op- en afritten. Daarnaast verhoogt BAM de Mekongweg om deze bovenop de nieuwe viaducten te laten aansluiten. BAM verbreedt de Maasvlakteweg over een lengte van 3,5 kilometer van twee keer één rijbaan naar twee keer twee rijbanen. BAM legt nieuwe fietspaden aan en past de weginrichting en installaties aan, waaronder ondergrondse blusleidingen. De bestaande gelijkvloerse kruisingen worden verwijderd.. BAM werkt zorgvuldig rondom de kabels en leidingen van de Maasvlakte die door het projectgebied lopen.
    Met minimale hinder

    Tot slot legt BAM een tijdelijke Maasvlakteweg aan, zodat het gebied vrij blijft voor de bouw. BAM heeft een plan opgesteld om verkeershinder te minimaliseren. Dit plan zorgt ervoor dat hulpdiensten altijd toegang hebben en dat vrachtwagens kunnen parkeren bij calamiteiten.
    Reductie CO2-uitstoot

    Voor zowel Havenbedrijf Rotterdam, als BAM is het reduceren van CO2-uitstoot een belangrijke duurzaamheidsdoelstelling. Dit komt sterk terug binnen dit project. In nauwe samenwerking met Havenbedrijf Rotterdam heeft BAM duurzame maatregelen bepaald, die bijdragen aan de gezamenlijke ambitie om de haven in 2050 klimaatneutraal te maken.
    Aanleg Prinses Alexiaviaduct op de Maasvlakte op duurzame wijze

    Henk Post, managing director bij BAM Infra Nederland: ‘De mobiliteit in en rond de Rotterdamse haven is van belang voor de ontwikkeling van Nederland. Dankzij de gezamenlijke duurzaamheidsambities is het mogelijk om zowel het viaduct zelf als de wijze van bouwen zo te concretiseren dat een groener en duurzamer Nederland tastbaar wordt.’

    Emissiearme bouwplaats

    Zo streeft BAM naar een emissiearme bouwplaats. BAM zet bijvoorbeeld divers elektrisch materieel in, zoals elektrische kranen, shovels en asfaltsets. Hiervoor komt voor het eerst in de haven een laadplein voor elektrische materieel, dat is bestemd voor één specifieke bouwplaats. Verder gebruikt BAM HVO100-brandstof in plaats van reguliere diesel. De inzet van HVO100 is onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van BAM. Het doel is emissieloos werken, maar tot al het BAM-materieel emissieloos is, wordt HVO100 als transitiebrandstof gebruikt. Het bespaart negentig procent CO2-uitstoot ten opzicht van gewone brandstof.
    Duurzaam beton

    Voor al het betonwerk is BAM voornemens om het duurzame betonmengsel GROENR toe te passen, wat ongeveer 595.000 kg CO2-uitstoot bespaart ten opzichte van traditionele mengsels. GROENR bevat aanzienlijk minder cement en bestaat uit natuurlijke grondstoffen. Dit leidt tot veel minder CO2-uitstoot, terwijl het beton voldoet aan de huidige normen en richtlijnen van veiligheid en sterkte. Met de inzet van elektrisch materieel, de toepassing van duurzaam beton en het gebruik van HVO100 streeft BAM naar vermindering van de CO2-uitstoot tijdens de uitvoering van de aanleg van het Prinses Alexiaviaduct.
  4. forum rang 6 OnoMatopee 3 juli 2024 07:21
    Nieuwe trappen, roltrappen en liften op station Schiphol Airport

    Op treinstation Schiphol Airport pakte BAM Infra Nederland in opdracht van ProRail de bestaande trappen, hellingbanen en liften aan met als doel om station Schiphol ook in de toekomst comfortabel en overzichtelijk te houden, alsook om in te spelen op de verwachte reizigersgroei per trein van dertig procent in 2030. Inmiddels is het grootste deel van het werk gereed. Dit werd vrijdag 28 juni feestelijk gevierd samen met ProRail, Schiphol en treinreizigers.
    Nieuwe trap
    Slopen en bouwen met de ‘winkel open’

    In de laatste drie maanden van 2023 en de eerste drie maanden van 2024, buiten de vakantie om, werkte BAM Infra aan dit omvangrijke project. Om op deze manier zo min mogelijk perrontoegangen tegelijkertijd af te sluiten en hinder voor de reizigers op Schiphol Plaza en op perronniveau te minimaliseren. Bijzonder is dat de sloopwerkzaamheden van de bestaande trappen, hellingbanen en liften werden uitgevoerd tijdens meerdere treinvrije periodes, waarbij ‘de winkel gewoon open was’ op Schiphol Plaza en de andere treinperrons. In het laatste kwartaal van dit jaar start BAM met de bouw van een kapconstructie voor drie trappen aan de buitenzijde van Schiphol Plaza. BAM zal dit naar verwachting eind februari 2025 afronden.

    Erwin de Boer, bouwmanager bij ProRail, zegt: ‘Op Schiphol komen verschillende vervoersmodaliteiten bij elkaar met elk hun eigen stakeholders. BAM Infra Nederland stond voor grote technische en organisatorische uitdagingen, maar ontzorgde de opdrachtgever en de stakeholders met succes. De samenwerking was bijzonder prettig, en ik heb alleen maar lof voor het harde werk van het gehele BAM-team!’
    (Rol)trappen en hellingbanen

    Bij de sloopwerkzaamheden ging het om het demonteren en uithijsen van zes rolpaden (hellingbanen) van elk 45 meter lang. Met de inzet van werktreinen van 280 meter lang voerde BAM alle materialen aan en af. De hellingbanen werden vervangen voor vaste trappen. Deze nemen minder ruimte in, wat meer ruimte op het perron creëert. Daarnaast verving BAM een roltrap en een vaste trap voor twee nieuwe roltrappen. De bestaande en nieuwe trappen werden verbreed. Ten slotte voorzag BAM alle trappen, hellingbanen en liften op de perrons van nieuwe beglazing, branddeuren en wandafwerking om een brandwerende schil aan te brengen tussen het perron en Schiphol Plaza.

    Nathalie Langerhorst, process developer Landside bij Schiphol: 'Op Schiphol blijven we bouwen aan een goede bereikbaarheid voor reizigers en medewerkers. De vernieuwing van het station is daar een belangrijk onderdeel van. Dat gaat stap voor stap en geeft soms hinder voor reizigers, omdat Schiphol gewoon bereikbaar blijft. Het is een complexe operatie die vraagt om goede afstemming met de betrokken partners.’
    Duurzame brandstof en elektrisch materieel

    Uniek tijdens deze logistieke puzzel was de inzet van duurzaam materieel. Zo reden de locomotieven van de werktrein op de duurzame brandstof HVO100 in plaats van diesel. Dit scheelde in uitstoot én stankoverlast voor de reizigers. De inzet van HVO100 is onderdeel van onze BAM-duurzaamheidsstrategie. Het uiteindelijke doel is emissieloos werken, maar tot al ons materieel emissieloos is, gebruiken we HVO100 als transitiebrandstof. Het bespaart 90% CO2-uitstoot ten opzicht van gewone brandstof. Verder voerden we de kleine logistieke bewegingen uit met onze elektrische krol.

    ‘Werken op een krappe ruimte midden in het hart van Schiphol vereist nauwe samenwerking en goede afstemming met de klant en stakeholders. Dankzij de fijne en intensieve samenwerking met ProRail en Schiphol hebben we succesvol resultaat behaald. Een mooi voorbeeld die onze kernwaarde van samenwerking bij BAM onderstreept’, aldus Niels Keijser, technisch manager BAM Infra Nederland

    Innovatief rookcompartiment

    Op de bouwplaats werd extra aandacht besteed aan de omgeving. Zo was er vanuit ProRail de eis om de werkplekken op Plaza-niveau af te schermen van de reiziger en deze rookwerend te maken in verband met de brandveiligheid. Dit deden wij met een innovatief rookcompartiment met meerdere functies. Deze modulaire en circulaire box creëerde een veilige werksfeer binnen het werkterrein.
    Onderdeel van Multimodale Knoop Schiphol

    Reizigers kunnen in de toekomst gebruik maken van een verbeterd station Schiphol Airport. Op Schiphol komt in een relatief klein gebied veel functies samen. Dit noemen we de Multimodale Knoop Schiphol (MKS). Om voldoende ruimte te maken voor reizigers zijn aanpassingen nodig aan het station. Het doel is om van de Multimodale Knoop Schiphol een comfortabel vervoersknooppunt te maken. De werkzaamheden op het station Schiphol Airport zijn onderdeel van het complexe bouwproject Multimodale Knoop Schiphol (MKS). Het doel van het project is om de capaciteit, veiligheid en vooral de kwaliteit te garanderen van Schiphol Plaza, de perrons en het busstation.
  5. forum rang 6 bartbas 3 juli 2024 07:41
    quote:

    OnoMatopee schreef op 3 juli 2024 07:19:

    Aanleg Prinses Alexiaviaduct op de Maasvlakte op duurzame wijze

    De bouw van het Prinses Alexiaviaduct op de Maasvlakte is gegund aan BAM Infra Nederland. In opdracht van Havenbedrijf Rotterdam vervangt BAM Infra de gelijkvloerse kruisingen door een ongelijkvloerse kruising. BAM Infra voert de werkzaamheden uit op een zo’n veilige en duurzaam mogelijke wijze, waarbij de reductie van CO2-uitstoot tijdens de uitvoering hoog in het vaandel staat. Het viaduct is essentieel voor zowel de verdere ontwikkeling van het gebied, als voor het verbeteren van de bereikbaarheid van de terreinen rondom de Prinses Alexiahaven. De bouwwerkzaamheden starten in juni 2025 en BAM levert het project naar verwachting in november 2026 op. Op dinsdag 2 juli ondertekenden alle partijen het contract.
    Betere bereikbaarheid en veiliger

    De ongelijkvloerse kruising in het uiterste westen van de haven is noodzakelijk om de veiligheid in het verkeer te bevorderen en gebiedsontwikkeling rond de Prinses Alexiahaven verder te stimuleren. BAM Infra bouwt drie viaducten om veilig verkeer mogelijk te maken. Het project omvat veel grondwerk en het aanleggen van op- en afritten. Daarnaast verhoogt BAM de Mekongweg om deze bovenop de nieuwe viaducten te laten aansluiten. BAM verbreedt de Maasvlakteweg over een lengte van 3,5 kilometer van twee keer één rijbaan naar twee keer twee rijbanen. BAM legt nieuwe fietspaden aan en past de weginrichting en installaties aan, waaronder ondergrondse blusleidingen. De bestaande gelijkvloerse kruisingen worden verwijderd.. BAM werkt zorgvuldig rondom de kabels en leidingen van de Maasvlakte die door het projectgebied lopen.
    Met minimale hinder

    Tot slot legt BAM een tijdelijke Maasvlakteweg aan, zodat het gebied vrij blijft voor de bouw. BAM heeft een plan opgesteld om verkeershinder te minimaliseren. Dit plan zorgt ervoor dat hulpdiensten altijd toegang hebben en dat vrachtwagens kunnen parkeren bij calamiteiten.
    Reductie CO2-uitstoot

    Voor zowel Havenbedrijf Rotterdam, als BAM is het reduceren van CO2-uitstoot een belangrijke duurzaamheidsdoelstelling. Dit komt sterk terug binnen dit project. In nauwe samenwerking met Havenbedrijf Rotterdam heeft BAM duurzame maatregelen bepaald, die bijdragen aan de gezamenlijke ambitie om de haven in 2050 klimaatneutraal te maken.
    Aanleg Prinses Alexiaviaduct op de Maasvlakte op duurzame wijze

    Henk Post, managing director bij BAM Infra Nederland: ‘De mobiliteit in en rond de Rotterdamse haven is van belang voor de ontwikkeling van Nederland. Dankzij de gezamenlijke duurzaamheidsambities is het mogelijk om zowel het viaduct zelf als de wijze van bouwen zo te concretiseren dat een groener en duurzamer Nederland tastbaar wordt.’

    Emissiearme bouwplaats

    Zo streeft BAM naar een emissiearme bouwplaats. BAM zet bijvoorbeeld divers elektrisch materieel in, zoals elektrische kranen, shovels en asfaltsets. Hiervoor komt voor het eerst in de haven een laadplein voor elektrische materieel, dat is bestemd voor één specifieke bouwplaats. Verder gebruikt BAM HVO100-brandstof in plaats van reguliere diesel. De inzet van HVO100 is onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van BAM. Het doel is emissieloos werken, maar tot al het BAM-materieel emissieloos is, wordt HVO100 als transitiebrandstof gebruikt. Het bespaart negentig procent CO2-uitstoot ten opzicht van gewone brandstof.
    Duurzaam beton

    Voor al het betonwerk is BAM voornemens om het duurzame betonmengsel GROENR toe te passen, wat ongeveer 595.000 kg CO2-uitstoot bespaart ten opzichte van traditionele mengsels. GROENR bevat aanzienlijk minder cement en bestaat uit natuurlijke grondstoffen. Dit leidt tot veel minder CO2-uitstoot, terwijl het beton voldoet aan de huidige normen en richtlijnen van veiligheid en sterkte. Met de inzet van elektrisch materieel, de toepassing van duurzaam beton en het gebruik van HVO100 streeft BAM naar vermindering van de CO2-uitstoot tijdens de uitvoering van de aanleg van het Prinses Alexiaviaduct.
    Lijkt me ook financieel gezien een flinke klus, met weinig risico voor tegenvallers.
  6. HrundivBakshi 3 juli 2024 08:07
    quote:

    IQ schreef op 2 juli 2024 18:13:

    Na zo.n mooie koerssprong van gisteren, vandaag toch nog groen geëindigd. Bam is overtuigd ondergewaardeerd, zie de 2e KW cijfers met vertrouwen tegemoet.
    Gaat het dan toch gebeuren: richting de 5 voor de halfjaarcijfers, en daarna er overheen? Het zou zo maar kunnen...
669 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 34 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.