Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,280   +0,280   (+1,87%) Dagrange 15,050 - 15,280 26.270   Gem. (3M) 222,5K

AMG 2024

6.053 Posts
Pagina: «« 1 ... 245 246 247 248 249 ... 303 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Cabrón 22 juni 2024 13:33
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 22 juni 2024 11:43:

    Artikel FD.

    AMG is op Amsterdamse beurs slachtoffer van lage Lithiumprijs
    fd.nl/financiele-markten/1521084/amg-...
    Uit het FD:
    Timing beroerd
    Het lijkt daarmee alsof AMG op het verkeerde moment heeft ingezet op lithium, iets wat het bedrijf zelf ook aanstipt in het jaarverslag.

    Eigen comment: Heinz had beter moeten weten na het silicium-debacle. Idd. een schoolvoorbeeld van wat de varkenscyclus heet.
  2. forum rang 4 axie 22 juni 2024 17:35
    Interessant artikel met analyse van Morgan Stanley over lithium markt. Ze geven aan dat de capaciteit/aanbod van lithium in 2025 verdubbeld is tov 2023. Vraag is wel robuust aan het doorgroeien. Kern van het artikel: ze verwachten een overcapaciteit tot 2028. Kan AMG het zo lang uitzingen?

    www.marketindex.com.au/news/dont-hold...
  3. BudFoXx 22 juni 2024 17:45
    Analyst Claassen (Degroof Petercam) rejects the suggestion that it was a misjudgment. 'In 2022 and part of 2023, the company did benefit strongly in the lithium market.' Claassen also believes that the choice to build a lithium supply chain in Europe is 'not an unwise choice'. 'Automakers in Europe still like to buy lithium close to home.'

    Ultimately, AMG's hopes will mainly be focused on a higher lithium price on the market, says Claassen. It is quite possible that the price will pick up again later this decade. "Current low prices are pushing back investment, causing shortages again later this decade," said Gilmartin of Bloomberg Intelligence.
  4. forum rang 8 Lepre Chaun 22 juni 2024 18:17
    quote:

    axie schreef op 22 juni 2024 17:35:

    Interessant artikel met analyse van Morgan Stanley over lithium markt. Ze geven aan dat de capaciteit/aanbod van lithium in 2025 verdubbeld is tov 2023. Vraag is wel robuust aan het doorgroeien. Kern van het artikel: ze verwachten een overcapaciteit tot 2028. Kan AMG het zo lang uitzingen?

    www.marketindex.com.au/news/dont-hold...
    AMG is lowest cost producer of lithium.
    Maandag kan je kopen en We zijn ook nog eens overname kandidaat.
  5. BudFoXx 22 juni 2024 18:18
    De koers kan makkelijk verdubbelen zei Heinz vorig jaar en de koers stond op 36 euro. Dat betekent dat hij een koers in de 70 euro niet onmogelijk acht wat betreft de fundamenten en niet de dagelijkse gekte op de beurs. Als je door het artikel heen prikt en de analyses van Lamsrust leest op 'draadje geen toogpraat' zit er allemaal wel wat in. Heinz heeft gewoon een te groot ego en teveel grootspraak wat voor veel afkeer zorgt. Aan de andere kant weet Heinz natuurlijk het beste wat die toko waard is. Het is de toon die de muziek maakt natuurlijk...

    succes allen!! Groetjes van een ouwe vriend ;-)
  6. BudFoXx 22 juni 2024 18:22
    Ceo Schimmelbusch: “beurskoers AMG is veel te laag”

    AMG boekte een record-resultaat en kreeg in 2022 keurig binnen tijdsplanning en budget een nieuwe vanadium-recyclingfabriek aan de praat. Dat neemt niet weg dat de prognoses voor 2023 en verder altijd lastig zijn in een markt met bewegelijke prijzen.

    Waar veel bestuurders van beursvennootschappen zich verre houden van publieke uitspraken over de beurskoers, had ceo Heinz Schimmelbusch?geen enkele behoefte aan wollige taal tijdens de aandeelhoudersvergadering (ava) van AMG in het Amsterdamse Hilton.

    “AMG wordt door de markt veel te laag gewaardeerd. Een verdubbeling van de koers is mogelijk”, aldus de Duitser die al sinds 2006 aan het roer staat van de leverancier van batterijgrondstoffen en speciale metalen voor de luchtvaart- en auto-industrie. Onder meer een naamsverandering moet het bedrijf beter profileren bij beleggers.

    Het frustreert Schimmelbusch?zichtbaar dat de markt de toekomst van AMG minder rooskleurig inschat dan hijzelf. Naast het feit dat AMG met een bedrijfsresultaat van 343 miljoen dollar in 2022 het sterkste financiële resultaat ooit boekte, was er namelijk nog meer goed nieuws te melden. Analisten die het aandeel volgen, rechtvaardigen een aandelenprijs van boven de 50 euro, aldus Schimmelbusch. Dat is bijna 39 procent boven de koers van rond de 36 euro die op het moment van schrijven op de borden staat. Schimmelbusch ging -en dat is echt zeldzaam bij ava’s- zelfs zo ver dat hij er schertsend aan toevoegde: “ik leg nu de vergadering even stil zodat u aandelen kunt bijkopen.”

    Nieuwe projecten lopen voorspoedig
    Na dit intermezzo volgde een opsomming van de nieuwe initiatieven die het bedrijf momenteel ontplooit en die volgens AMG voorspoedig verlopen.

    In de Amerikaanse staat Ohio bouwde AMG een recyclingfabriek van vanadiumproducten uit industriële resten en afval. Vanadium is een zilvergrijze metaal-legering die wordt verwerkt in staal om het taaier, sterker en harder te maken. Vanadium wordt ook gebruikt in bepaalde batterijsoorten.

    Met de bouw van de recyclingfabriek was een investering van meer dan 300 miljoen dollar gemoeid. Schimmelbusch?vermeldde dat dit project op tijd en binnen het budget opgeleverd is en dat de fabriek inmiddels op de beoogde capaciteit draait. Keurig, want veelal duren dit soort complexe bouwprojecten langer en vallen ze duurder uit.

    Lithium
    Hopelijk kan AMG deze projectexpertise ook inzetten in Duitsland, waar nu gebouwd wordt aan de eerste lithiumverwerkingsfabriek in Europa. Het gaat hier niet om de verwerking van vers gedolven lithium, maar om een reeds verwerkt tussenproduct dat is omgevormd tot lithiumhydroxide en dat verder verfijnd dient te worden. De stof die uiteindelijk van de band rolt, kan worden gebruikt in batterijen voor bijvoorbeeld elektrische auto’s.

    Dat de vraag naar deze stof in de nabije toekomst sterk zal toenemen, lijkt evident. Toch refereerde Schimmelbusch nog even aan het pleidooi van Elon Musk voor meer lithiumverwerkingsfabrieken. Met een verwerkingscapaciteit van aanvankelijk twintigduizend ton lithium per jaar wordt met deze fabriek een eerste start gemaakt. Grofweg gaat er zo’n 50 kilogram lithiumhydroxide in een autobatterij, dus dit zou voldoende moeten zijn voor ongeveer vierhonderdduizend batterijen.

    Eigen batterij Ook slaagde AMG erin een eerste exemplaar van een zelfontwikkelde batterij op te leveren die gericht is op industriële toepassingen. Dit apparaat is opgebouwd uit zowel lithium als vanadium (de grondstoffen die AMG beide verkoopt) en is daarom toepasselijk LIVA genoemd. Het voordeel is, volgens AMG, dat de lithiumcomponent snel stroom kan afleveren op het moment dat de batterij wordt aangeroepen, waarna de (goedkopere) vanadiumcomponent de levering overneemt. Voor energie-intensieve bedrijven moet deze batterij de stroompieken minimaliseren (peak shaving), om zo kosten te besparen en boetes van stroomleveranciers te voorkomen. Op dit moment worden hiervoor nog vaak zeer vervuilende dieselaggregaten gebruikt.

    Verder zou deze oplossing volgens AMG een uitkomst zijn voor de tijdelijke opslag van stroom die is opgewekt met zonnepanelen. Op de vraag van de VEB hoe groot Schimmelbusch de markt inschatte voor dit nieuwe product, was hij duidelijk: "die is praktisch oneindig". Een specifiek doel voor de productieaantallen of afzetprijzen werd nog niet genoemd. Het initiatief lijkt mooi, maar in deze concurrerende markt moet AMG zich nog wel bewijzen. Op dit moment zijn er slechts vijf batterijen in productie. Over het aantal bestelde batterijen in het orderboek zwijgt AMG.

    Naamsverandering
    Meer dan 60 procent van het bedrijfsresultaat kwam vorig jaar voort uit lithium, waardoor AMG volgens Schimmelbusch de facto een lithiumbedrijf is en geen speciale-metalenbedrijf meer. In de regel worden lithiumbedrijven tegen een bovengemiddelde waardering verhandeld op de beurs. De reden om de bedrijfsnaam te veranderen van Advanced Metallurgical Group naar AMG Critical Materials laat zich dus wel raden.

    Vol vertrouwen
    Het AMX-bedrijf bevestigde tijdens de ava het doel van een bedrijfsresultaat van 400 miljoen dollar voor 2023. Binnen vijf jaar mogen beleggers zelfs rekenen op een bedrijfsresultaat van 650 miljoen dollar. Op de vraag van de VEB hoe AMG zo stellig kan zijn in een afzetmarkt waar de prijzen zeer bewegelijk zijn, gaf de ceo aan dat de ramingen zijn gebaseerd op een uitgebreide analyse met conservatieve aannames.

    Dat vertrouwen is opmerkelijk voor een bedrijf dat de reputatie heeft winstbeloftes niet waar te maken. AMG is sinds 2006 aan de beurs van Amsterdam genoteerd en maakte slechts enkele keren de eigen winstverwachting waar.

    Schimmelbusch zelf hoeft voor zijn beloning overigens niet te wachten op de toekomstige winsten. Afgelopen jaar ontving hij maar liefst 7,2 miljoen euro aan totale compensatie. Daarmee is hij een van de grootverdieners aan het Damrak.
  7. forum rang 5 christo1 22 juni 2024 19:56
    quote:

    BudFoXx schreef op 22 juni 2024 18:22:

    Ceo Schimmelbusch: “beurskoers AMG is veel te laag”

    AMG boekte een record-resultaat en kreeg in 2022 keurig binnen tijdsplanning en budget een nieuwe vanadium-recyclingfabriek aan de praat. Dat neemt niet weg dat de prognoses voor 2023 en verder altijd lastig zijn in een markt met bewegelijke prijzen.

    Waar veel bestuurders van beursvennootschappen zich verre houden van publieke uitspraken over de beurskoers, had ceo Heinz Schimmelbusch?geen enkele behoefte aan wollige taal tijdens de aandeelhoudersvergadering (ava) van AMG in het Amsterdamse Hilton.

    “AMG wordt door de markt veel te laag gewaardeerd. Een verdubbeling van de koers is mogelijk”, aldus de Duitser die al sinds 2006 aan het roer staat van de leverancier van batterijgrondstoffen en speciale metalen voor de luchtvaart- en auto-industrie. Onder meer een naamsverandering moet het bedrijf beter profileren bij beleggers.

    Het frustreert Schimmelbusch?zichtbaar dat de markt de toekomst van AMG minder rooskleurig inschat dan hijzelf. Naast het feit dat AMG met een bedrijfsresultaat van 343 miljoen dollar in 2022 het sterkste financiële resultaat ooit boekte, was er namelijk nog meer goed nieuws te melden. Analisten die het aandeel volgen, rechtvaardigen een aandelenprijs van boven de 50 euro, aldus Schimmelbusch. Dat is bijna 39 procent boven de koers van rond de 36 euro die op het moment van schrijven op de borden staat. Schimmelbusch ging -en dat is echt zeldzaam bij ava’s- zelfs zo ver dat hij er schertsend aan toevoegde: “ik leg nu de vergadering even stil zodat u aandelen kunt bijkopen.”

    Nieuwe projecten lopen voorspoedig
    Na dit intermezzo volgde een opsomming van de nieuwe initiatieven die het bedrijf momenteel ontplooit en die volgens AMG voorspoedig verlopen.

    In de Amerikaanse staat Ohio bouwde AMG een recyclingfabriek van vanadiumproducten uit industriële resten en afval. Vanadium is een zilvergrijze metaal-legering die wordt verwerkt in staal om het taaier, sterker en harder te maken. Vanadium wordt ook gebruikt in bepaalde batterijsoorten.

    Met de bouw van de recyclingfabriek was een investering van meer dan 300 miljoen dollar gemoeid. Schimmelbusch?vermeldde dat dit project op tijd en binnen het budget opgeleverd is en dat de fabriek inmiddels op de beoogde capaciteit draait. Keurig, want veelal duren dit soort complexe bouwprojecten langer en vallen ze duurder uit.

    Lithium
    Hopelijk kan AMG deze projectexpertise ook inzetten in Duitsland, waar nu gebouwd wordt aan de eerste lithiumverwerkingsfabriek in Europa. Het gaat hier niet om de verwerking van vers gedolven lithium, maar om een reeds verwerkt tussenproduct dat is omgevormd tot lithiumhydroxide en dat verder verfijnd dient te worden. De stof die uiteindelijk van de band rolt, kan worden gebruikt in batterijen voor bijvoorbeeld elektrische auto’s.

    Dat de vraag naar deze stof in de nabije toekomst sterk zal toenemen, lijkt evident. Toch refereerde Schimmelbusch nog even aan het pleidooi van Elon Musk voor meer lithiumverwerkingsfabrieken. Met een verwerkingscapaciteit van aanvankelijk twintigduizend ton lithium per jaar wordt met deze fabriek een eerste start gemaakt. Grofweg gaat er zo’n 50 kilogram lithiumhydroxide in een autobatterij, dus dit zou voldoende moeten zijn voor ongeveer vierhonderdduizend batterijen.

    Eigen batterij Ook slaagde AMG erin een eerste exemplaar van een zelfontwikkelde batterij op te leveren die gericht is op industriële toepassingen. Dit apparaat is opgebouwd uit zowel lithium als vanadium (de grondstoffen die AMG beide verkoopt) en is daarom toepasselijk LIVA genoemd. Het voordeel is, volgens AMG, dat de lithiumcomponent snel stroom kan afleveren op het moment dat de batterij wordt aangeroepen, waarna de (goedkopere) vanadiumcomponent de levering overneemt. Voor energie-intensieve bedrijven moet deze batterij de stroompieken minimaliseren (peak shaving), om zo kosten te besparen en boetes van stroomleveranciers te voorkomen. Op dit moment worden hiervoor nog vaak zeer vervuilende dieselaggregaten gebruikt.

    Verder zou deze oplossing volgens AMG een uitkomst zijn voor de tijdelijke opslag van stroom die is opgewekt met zonnepanelen. Op de vraag van de VEB hoe groot Schimmelbusch de markt inschatte voor dit nieuwe product, was hij duidelijk: "die is praktisch oneindig". Een specifiek doel voor de productieaantallen of afzetprijzen werd nog niet genoemd. Het initiatief lijkt mooi, maar in deze concurrerende markt moet AMG zich nog wel bewijzen. Op dit moment zijn er slechts vijf batterijen in productie. Over het aantal bestelde batterijen in het orderboek zwijgt AMG.

    Naamsverandering
    Meer dan 60 procent van het bedrijfsresultaat kwam vorig jaar voort uit lithium, waardoor AMG volgens Schimmelbusch de facto een lithiumbedrijf is en geen speciale-metalenbedrijf meer. In de regel worden lithiumbedrijven tegen een bovengemiddelde waardering verhandeld op de beurs. De reden om de bedrijfsnaam te veranderen van Advanced Metallurgical Group naar AMG Critical Materials laat zich dus wel raden.

    Vol vertrouwen
    Het AMX-bedrijf bevestigde tijdens de ava het doel van een bedrijfsresultaat van 400 miljoen dollar voor 2023. Binnen vijf jaar mogen beleggers zelfs rekenen op een bedrijfsresultaat van 650 miljoen dollar. Op de vraag van de VEB hoe AMG zo stellig kan zijn in een afzetmarkt waar de prijzen zeer bewegelijk zijn, gaf de ceo aan dat de ramingen zijn gebaseerd op een uitgebreide analyse met conservatieve aannames.

    Dat vertrouwen is opmerkelijk voor een bedrijf dat de reputatie heeft winstbeloftes niet waar te maken. AMG is sinds 2006 aan de beurs van Amsterdam genoteerd en maakte slechts enkele keren de eigen winstverwachting waar.

    Schimmelbusch zelf hoeft voor zijn beloning overigens niet te wachten op de toekomstige winsten. Afgelopen jaar ontving hij maar liefst 7,2 miljoen euro aan totale compensatie. Daarmee is hij een van de grootverdieners aan het Damrak.
    Ja, wat wil je nu vertellen, een oud artikel en ondertussen is de ebitda gekelderd.

    Het blijven nog zware maanden voor AMG en als er inderdaad lithium op overschot is tot in 2028, dan vraag ik me af als AMG de outlook van nu en binnen vijf jaar kan halen met huidige lithium en vanadium prijzen ook is er de uitbreiding van spodumene in Brazilië op komst en de eerste module van de lithium hydroxide raffinaderij einde dit jaar begin 2025.

    Ik blijf nog aan de zijlijn staan en heb tijd om mijn besluit te nemen tav AMG, kooporder ingezet high 13€.

    Mvg
  8. BudFoXx 22 juni 2024 20:28
    Wat ik hiermee wil zeggen is dat AMG niet binnen een jaar 180 graden gedraaid is en opeens fundamenteel anders is. Dat de prijzen onvoorspelbaar en volatiel blijven heeft Heinz meermaals gezegd. Dat het uiteindelijk nog verder doorzakt is name of the game. Veel onruststokers willen doen geloven alsof AMG nu wel opeens fundamenteel anders is en dat isbgewoon niet waar. Veel opportunisten hier op het forum. Als AMG nu opeens weer boven de 20 euro schiet is er weer een hossana stemming en gaan we volgens velen makkelijk de 30 euro zien. Als AMG onder de 15 schiet hoor je het faillissement verhaal weer...echt heel vermoeiend. Ik zit er sinds 2008 in dus go with the flow...and if you can't stand the heat stay out of the kitchen! Lithium pilletje helpt daarbij trouwens...fijn weekend allen.
  9. forum rang 7 Just lucky 22 juni 2024 23:03
    quote:

    axie schreef op 22 juni 2024 17:35:

    Interessant artikel met analyse van Morgan Stanley over lithium markt. Ze geven aan dat de capaciteit/aanbod van lithium in 2025 verdubbeld is tov 2023. Vraag is wel robuust aan het doorgroeien. Kern van het artikel: ze verwachten een overcapaciteit tot 2028. Kan AMG het zo lang uitzingen?

    www.marketindex.com.au/news/dont-hold...
    Iedereen maar roepen dat het aanbod door de lage prijs afneemt, het aanbod groeit harder dan ooit.
  10. forum rang 7 Just lucky 22 juni 2024 23:10
    quote:

    christo1 schreef op 22 juni 2024 19:56:

    [...]

    Ja, wat wil je nu vertellen, een oud artikel en ondertussen is de ebitda gekelderd.

    Het blijven nog zware maanden voor AMG en als er inderdaad lithium op overschot is tot in 2028, dan vraag ik me af als AMG de outlook van nu en binnen vijf jaar kan halen met huidige lithium en vanadium prijzen ook is er de uitbreiding van spodumene in Brazilië op komst en de eerste module van de lithium hydroxide raffinaderij einde dit jaar begin 2025.

    Ik blijf nog aan de zijlijn staan en heb tijd om mijn besluit te nemen tav AMG, kooporder ingezet high 13€.

    Mvg
    Als de markt tot en met 2028 overschotten laat zien, dan is AMG nu een keiharde sell. Dan blijft het aandeel dobberen tussen de 15 en 20. Niemand gaat 4 a 5 jaar zitten wachten, dan beter om elders te investeren.
  11. forum rang 4 HaBe 23 juni 2024 07:27
    quote:

    Just lucky schreef op 22 juni 2024 23:10:

    [...]Als de markt tot en met 2028 overschotten laat zien, dan is AMG nu een keiharde sell. Dan blijft het aandeel dobberen tussen de 15 en 20. Niemand gaat 4 a 5 jaar zitten wachten, dan beter om elders te investeren.
    Ik denk dat verkopen op dit moment onverstandig is omdat het aandeel door shorters erg onder druk staat. Zij willen je stukken overnemen. Als je wilt verkopen dan denk ik dat je beter een jaar kunt wachten zodat meer rust en duidelijkheid is over de komende jaren.
  12. forum rang 6 T. Edison 23 juni 2024 07:37
    quote:

    Just lucky schreef op 22 juni 2024 23:10:

    [...]Als de markt tot en met 2028 overschotten laat zien, dan is AMG nu een keiharde sell. Dan blijft het aandeel dobberen tussen de 15 en 20. Niemand gaat 4 a 5 jaar zitten wachten, dan beter om elders te investeren.
    Als...dan.
    Er zijn vele artikelen verschenen waarin werd aangegeven dat in 2025 de vraag het aanbod gaat overstijgen. Nu moeten we met één artikel in de paniekmodus schieten?

    Als het nog jaren onmogelijk blijft om de geproduceerde lithiumproducten aan de man te brengen zal de markt hierop reageren. Duur producerenden vallen om, investeringen zullen worden uitgesteld,de goede blijven over tenzij "de slechten" met subsidie overeind worden gehouden en de markt verstoren.
    Uiteraard blijft toekomst kijken een moeilijkheid en komt het altijd uit op "als...dan"
  13. forum rang 6 T. Edison 23 juni 2024 09:29
    quote:

    christo1 schreef op 20 juni 2024 08:49:

    [...]

    Dus het gaat hier over spodumene, dit moet wel eerst nog verwerkt worden naar lithium carbonaat en daar heeft AMG tot nader order een tussenpersoon voor nodig, waarschijnlijk chinees bedrijf, dus transportkosten liggen hoog van Portugal naar China terug naar Duitsland.

    AMG spreekt nog steeds niet over hun plannen van hun lithium carbonaat fabriek in Brazilië, hoe langer dit uitblijft hoe langer er met tussenpersoon moet gewerkt worden of heeft AMG dat plan opgegeven, door de lange tijd tussen de initiële intentie van de te bouwen lithium carbonaat fabriek en het huidige moment belooft toch niet veel beterschap voor dat project.

    Ik blijf momenteel kritisch en verhoog niet mijn aankooporder totdat ik een beter gevoel krijg.

    Mvg.
    Is het probleem van een "tussenpersoon" echt zo vreselijk?
    Of het spodumene nu via China of via Brazilië naar Duitsland gaat doe niet al te veel met de door u genoemde transportkosten waardoor dit dus geen argument is.

    Dat de carbonaatfabriek even op pauze staat is mijn inziens een investeringskeuze van het management, als er geen andere zaken spelen die ik niet weet. Met de huidige marktprijzen is voorzichtiger investeren verdedigbaar. Kan ik me goed vinden in de keuze het gehele productieproces in eigen hand nemen, maar al jaren lukt dit ook middels samenwerking met anderen die het spodumene omzetten naar carbonaat. Dat dergelijke complexe verwerkingen van mineraal tot uitproduct door verschillende partijen wordt uitgevoerd is een algemeen aanvaarde werkwijze.
    Dat China hierin een rol speelt ligt wat beladener, maar China is in zeer veel industrieën een zakenpartner.

    Kritisch en voorzichtig is altijd goed bij beleggen, geldt niet specifiek voor AMG
  14. forum rang 4 axie 23 juni 2024 09:34
    quote:

    T. Edison schreef op 23 juni 2024 07:37:

    [...]Als...dan.
    Er zijn vele artikelen verschenen waarin werd aangegeven dat in 2025 de vraag het aanbod gaat overstijgen. Nu moeten we met één artikel in de paniekmodus schieten?

    Als het nog jaren onmogelijk blijft om de geproduceerde lithiumproducten aan de man te brengen zal de markt hierop reageren. Duur producerenden vallen om, investeringen zullen worden uitgesteld,de goede blijven over tenzij "de slechten" met subsidie overeind worden gehouden en de markt verstoren.
    Uiteraard blijft toekomst kijken een moeilijkheid en komt het altijd uit op "als...dan"
    Zo is dat. Overschotten die nu zijn ontstaan, zijn waarschijnlijk gestart in de goede jaren 2022-2023. Andersom gaat dat nu ook gelden. De komende jaren zal door de lage prijs extra capaciteit NIET gebouwd worden, terwijl de vraag ook toeneemt. China zal de grote aanjager worden. 45% van alle nieuwe auto's die verkocht wordt daar is inmiddels EV. Daarnaast zal China in de rest van de werelddelen (dus excl. Europa en VS) ook de electrische auto gaan pushen door zeer lage prijzen aan te bieden tov verbrandingsmotor. Daar zal de extra groei komende jaren vandaan komen. Inmiddels is in de rest van de wereld de 5% aandeel bereikt, wat een grenswaarde is voor de adoptie, waardoor de adoptie zich nu meer gaat versnellen.
6.053 Posts
Pagina: «« 1 ... 245 246 247 248 249 ... 303 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.