Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,320   +0,300   (+2,00%) Dagrange 14,930 - 15,400 225.325   Gem. (3M) 214K

AMG 2024

6.916 Posts
Pagina: «« 1 ... 241 242 243 244 245 ... 346 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Het mannetje van de radio 21 juni 2024 08:34
    Vanochtend heb ik aan mijn AI-assistent gevraagd om Triple Witching Day te duiden:

    Triple Witching Day is een term die verwijst naar een specifieke dag op de financiële markten waarop drie soorten derivatencontracten tegelijkertijd aflopen. Dit gebeurt vier keer per jaar, namelijk op de derde vrijdag van maart, juni, september en december. De drie soorten contracten die aflopen zijn:

    Aandelenopties: Dit zijn opties op individuele aandelen.
    Indexopties: Dit zijn opties op beursindexen zoals de S&P 500.
    Indexfutures: Dit zijn futures contracten op beursindexen.
    Invloed op de koers van aandelen:

    Verhoogde volatiliteit: Triple Witching Day staat bekend om de verhoogde volatiliteit die het met zich meebrengt. De gelijktijdige afwikkeling van een groot aantal contracten kan leiden tot scherpe prijsbewegingen, omdat handelaren posities sluiten of aanpassen.

    Hogere handelsvolumes: Er is meestal een significante toename in handelsvolumes op deze dagen. Dit komt doordat beleggers en handelaren hun posities willen afwikkelen of rollen naar de volgende contractperiode.

    Koersbewegingen door arbitrage: Handelaren kunnen profiteren van prijsverschillen tussen de verschillende contracten en de onderliggende waarden, wat kan leiden tot kortstondige koersbewegingen.

    Marktmanipulatie: Omdat de volumes en volatiliteit hoog zijn, kunnen sommige grote spelers proberen de markt te beïnvloeden in hun voordeel. Dit kan leiden tot ongebruikelijke prijsbewegingen in de laatste handelsuren van de dag.

    Herpositionering van portefeuilles: Beleggers en institutionele handelaren kunnen hun portefeuilles herpositioneren om zich aan te passen aan de nieuwe realiteit na het aflopen van de contracten. Dit kan leiden tot koop- en verkoopdruk op specifieke aandelen of sectoren.

    Hoewel Triple Witching Day soms aanzienlijke korte termijn schommelingen kan veroorzaken, betekent dit niet noodzakelijkerwijs dat er een blijvende impact op de markt is. Vaak zien we dat na deze dag de markten zich snel herstellen en weer stabiliseren.


    Happy Triple Witching Day gewenst allemaal!
  2. forum rang 5 Drs P. 21 juni 2024 08:39
    quote:

    Arthuradis schreef op 21 juni 2024 07:58:

    [...]

    De consument is de pineut. Taksen op Chinese import en afschaffen subsidies en de consument moet maar dokken. Subsidies particulier afschaffen ok want dat houd de prijzen kunstmatig hoog. Maar importtaksen op de Chinezen hadden ze niet mogen doen. Daar komen tegenmaatregelen van en dat zal tot inflatie leiden. Europa had dan beter net zoals China dat doet de Europese autobouwers steun moeten geven zodat ook zij goedkoper kunnen produceren en ook op prijs beter met de Chinezen meekunnen. Goed voor de inflatie, goed voor de energietransitie, goed voor de consument en economie.
    De Chinese overheid subsidieert hun EV industrie enorm, belangrijk dat Europe haar auto industrie blijft beschermen, immers zonder werkgelegenheid geen consument. Ook het geld voor al die uitkeringen en toeslagen in bijv. NL die maar worden uitgedeeld zonder tegenprestatie moet eerst verdiend worden..
  3. Akwaba 21 juni 2024 08:41
    quote:

    VeniVidiMerui schreef op 21 juni 2024 00:40:

    [...]
    Dit was in januari al bekend; en heeft uiteindelijk niets met EV's in het algemeen te maken. Gewoon een te grote aankoop van Hertz destijds en dan ook nog alleen maar Tesla's. (waarschijnlijk had de directeur van Hertz zelf aandelen Tesla)

    chargedevs.com/newswire/the-real-reas...
    Niet helemaal correct, het probleem voor Hertz was dat de auto's na x aantal jaar gebruik worden doorverkocht.... ondertussen zijn de prijzen van de destijds dure Tesla en Polestars door de prijzenoorlog op de EV markt zo gedaald, dat ze er bijlange niet meer voor kregen wat ze hadden gehoopt....
  4. forum rang 6 christo1 21 juni 2024 08:42
    quote:

    Arthuradis schreef op 21 juni 2024 07:58:

    [...]

    De consument is de pineut. Taksen op Chinese import en afschaffen subsidies en de consument moet maar dokken. Subsidies particulier afschaffen ok want dat houd de prijzen kunstmatig hoog. Maar importtaksen op de Chinezen hadden ze niet mogen doen. Daar komen tegenmaatregelen van en dat zal tot inflatie leiden. Europa had dan beter net zoals China dat doet de Europese autobouwers steun moeten geven zodat ook zij goedkoper kunnen produceren en ook op prijs beter met de Chinezen meekunnen. Goed voor de inflatie, goed voor de energietransitie, goed voor de consument en economie.
    Oneens, als je als Westers bedrijf een zaak wil opstarten in China moet je dat meestal doen met een chinese partner of je komt niet aan de bak, ook moet je intellectueel eigendom delen wat ongehoord is in een vrije markt en chinese bedrijven worden bevoordeeld door goedkope kredieten en in sommige gevallen gratis grondstoffen.

    De westerse wereld kon niet anders dan optreden tegen zulke praktijken, nu zullen chinese autofabrikanten quasi verplicht worden om in de EU en VS lokale productie op te zetten om invoerrechten te vermijden en worden de jobs gevrijwaard en zal China zijn plan niet lukken om alles uit te voeren ten koste van westerse jobs.

    China zijn beleid rust op economische overheersing en zo het Westen verzwakken maar het Westen is wakker geworden en willen niet nog meer debacles zoals indertijd met de zonnepanelen industrie is gebeurd, het Westen ontwikkelde de technologie maar de chinezen gingen er mee aan de haal door oversubsidieëring.

    Mvg
  5. Arthuradis 21 juni 2024 08:55
    quote:

    christo1 schreef op 21 juni 2024 08:42:

    [...]

    Oneens, als je als Westers bedrijf een zaak wil opstarten in China moet je dat meestal doen met een chinese partner of je komt niet aan de bak, ook moet je intellectueel eigendom delen wat ongehoord is in een vrije markt en chinese bedrijven worden bevoordeeld door goedkope kredieten en in sommige gevallen gratis grondstoffen.

    De westerse wereld kon niet anders dan optreden tegen zulke praktijken, nu zullen chinese autofabrikanten quasi verplicht worden om in de EU en VS lokale productie op te zetten om invoerrechten te vermijden en worden de jobs gevrijwaard en zal China zijn plan niet lukken om alles uit te voeren ten koste van westerse jobs.

    China zijn beleid rust op economische overheersing en zo het Westen verzwakken maar het Westen is wakker geworden en willen niet nog meer debacles zoals indertijd met de zonnepanelen industrie is gebeurd, het Westen ontwikkelde de technologie maar de chinezen gingen er mee aan de haal door oversubsidieëring.

    Mvg
    Wat ik bedoelde is dat onze overheid hetzelfde zou kunnen doen als de Chinese. Alle voordelen die de Chinezen aan de Chinese autobouwers geven zou de Europese overheid ook aan de Europese autobouwers kunnen geven. En als de Chinezen in Europa willen produceren zelfde regels, ze moeten dit doen met een Europese partner en delen van intellectueel eigendom.

    Ik denk dat Europa vooral baat zal hebben met lage inflatie, energietransitie en goed draaiende economie. Nu een spiraal van importheffingen zal daar niet aan bijdragen, integendeel...
    Duitse autobouwers zijn tegen die importheffingen omdat ze ook veel verkopen in China...
  6. Premiejager 21 juni 2024 09:20
    quote:

    christo1 schreef op 21 juni 2024 08:42:

    [...]

    Oneens, als je als Westers bedrijf een zaak wil opstarten in China moet je dat meestal doen met een chinese partner of je komt niet aan de bak, ook moet je intellectueel eigendom delen wat ongehoord is in een vrije markt en chinese bedrijven worden bevoordeeld door goedkope kredieten en in sommige gevallen gratis grondstoffen.

    De westerse wereld kon niet anders dan optreden tegen zulke praktijken, nu zullen chinese autofabrikanten quasi verplicht worden om in de EU en VS lokale productie op te zetten om invoerrechten te vermijden en worden de jobs gevrijwaard en zal China zijn plan niet lukken om alles uit te voeren ten koste van westerse jobs.

    China zijn beleid rust op economische overheersing en zo het Westen verzwakken maar het Westen is wakker geworden en willen niet nog meer debacles zoals indertijd met de zonnepanelen industrie is gebeurd, het Westen ontwikkelde de technologie maar de chinezen gingen er mee aan de haal door oversubsidieëring.

    Mvg
    Slavernij hoort ook nog in dat rijtje thuis
  7. forum rang 8 Lepre Chaun 21 juni 2024 09:30
    Pilbara gaat ook uitbreiden .

    Dat prijskaartje van 1,2 miljard dollar omvat niet de kosten voor het bouwen van een nieuwe mijn, en analisten denken dat het project dichter bij de 1,5 miljard dollar zou kosten als de mijn er eenmaal in zou zitten.

    Mr Henderson said the long-term outlook for lithium was very strong

    “Pilbara heeft altijd zijn ogen gericht op de lange termijnprijs, namelijk het zijn van een schaaloperator in wat gewoon een ongelooflijke groeimarkt is”, vertelde hij aan AFR Weekend.

    “Dat traject, in termen van de samengestelde jaarlijkse groeicijfers voor lithium, zet zich voort ondanks een deel van het negatieve sentiment van de afgelopen weken.”

    Pilbara zei dat de uitbreiding zichzelf binnen ongeveer drie jaar zou terugverdienen als de benchmarkprijzen voor spodumeenconcentraat met een lithiumgehalte van 6 procent gemiddeld 1500 dollar per ton zouden bedragen gedurende de looptijd van het project.

    www.afr.com/companies/mining/pilbara-...

    AmazinG zeg 3 jaar 1,5 miljard terug verdient en hier gooien ze AMG met het spoelwater mee .
  8. Boel 21 juni 2024 09:53
    quote:

    christo1 schreef op 21 juni 2024 07:49:

    Chinese autofabrikanten en het chinese beleid worden aangepakt, ...

    Mvg.
    Volgens het fd.nl willen de Chinezen taks invoeren op Europese verbrandingsmotoren om hun electrificering te promoten. Ze krijgen daarmee ook een enorme voorsprong.

    Met zo'n massa zal dat elk scenario van hierboven teniet doen.
  9. forum rang 7 Just lucky 21 juni 2024 10:08
    quote:

    Boel schreef op 21 juni 2024 09:53:

    [...]

    Volgens het fd.nl willen de Chinezen taks invoeren op Europese verbrandingsmotoren om hun electrificering te promoten. Ze krijgen daarmee ook een enorme voorsprong.

    Met zo'n massa zal dat elk scenario van hierboven teniet doen.
    Gewoon een importheffing op alles wat die gele rakkers produceren. Ze grazen de hele wereld af.
  10. forum rang 6 christo1 21 juni 2024 10:09
    quote:

    Boel schreef op 21 juni 2024 09:53:

    [...]

    Volgens het fd.nl willen de Chinezen taks invoeren op Europese verbrandingsmotoren om hun electrificering te promoten. Ze krijgen daarmee ook een enorme voorsprong.

    Met zo'n massa zal dat elk scenario van hierboven teniet doen.
    Dat zal nog niet zo simpel zijn, chinese autofabrikanten hebben een grote achterstand wat betreft verbrandingsmotoren tav westerse autofabrikanten, sommige chinese autofabrikanten hebben zelfs geen verbrandingsmotoren in hun gamma en zijn pure EV fabrikanten, wat gaat China doen alle chinezen verplichten vanaf nu een EV aan te schaffen ook waar geen laadinfrastructuur voorhanden is, de brandstofmotor zal ook zelfs in China zijn plaats hebben op de korte/middellange termijn.

    Mvg
  11. forum rang 8 Lepre Chaun 21 juni 2024 10:28
    Deze keer moet je grote makelaar Morgan Stanley de schuld geven.
    In een onderzoeksrapport dat gisteren verscheen, geeft de makelaar details van een webcast die ze onlangs hebben gehost voor klanten met de grote energietransitiedata en analyse-denktank Wood Mackenzie (“WoodMac”).

    Er staat eigenlijk behoorlijk wat goed nieuws voor de lithiumvooruitzichten in het rapport, vooral aan de vraagzijde.

    Ja, de vraag is linksonder-rechtsboven, maar hoe zit het met het aanbod?

    Laten we eerst het goede nieuws doen.
    WoodMac wees op de volgende positieve punten voor de vraag naar lithium:

    “De vraag naar lithium (Li) blijft robuust, gedreven door de energietransitie en het koolstofvrij maken”

    Elektrische voertuigen (EV’s) zullen waarschijnlijk een “belangrijke motor” van de Li-vraag blijven

    De verkoop van batterij-elektrische voertuigen (BEV) en plug-in hybride elektrische voertuigen (PHEV) zal naar verwachting de komende tien jaar wereldwijd met een samengesteld jaarlijks groeipercentage (CAGR) van 11% groeien

    In deze tijd zou de BEV/PHEV-penetratiegraad 54% moeten bereiken in de VS (tegenover de huidige 10%), 66% in Europa (tegenover de huidige 23%) en maar liefst 75% in China (tegenover de huidige 40%)

    Chinese EV-verkopen gestegen in mei, NEV's leidend

    In een afzonderlijk onderzoeksrapport dat gisteren ook verscheen, gaf Morgan Stanley een update over de EV-verkopen in China op basis van de onlangs vrijgegeven gegevens voor mei.
    De gegevens zijn gerelateerd, dus ik dacht dat ik u hier ook een paar opsommingen zou geven.

    Pure EV 12% in mei voor 8% groei op jaarbasis, profiterend van nationale vervangingssubsidies en nieuwe lanceringen

    De penetratie van buurt-EV’s (NEV’s) (d.w.z. voertuigen met lage snelheid) groeide in mei met 3,1% naar 46,7% – een derde recordmaand op rij
  12. forum rang 5 Fox WIld 21 juni 2024 11:02
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 21 juni 2024 10:28:

    Deze keer moet je grote makelaar Morgan Stanley de schuld geven.
    In een onderzoeksrapport dat gisteren verscheen, geeft de makelaar details van een webcast die ze onlangs hebben gehost voor klanten met de grote energietransitiedata en analyse-denktank Wood Mackenzie (“WoodMac”).

    Er staat eigenlijk behoorlijk wat goed nieuws voor de lithiumvooruitzichten in het rapport, vooral aan de vraagzijde.

    Ja, de vraag is linksonder-rechtsboven, maar hoe zit het met het aanbod?

    Laten we eerst het goede nieuws doen.
    WoodMac wees op de volgende positieve punten voor de vraag naar lithium:

    “De vraag naar lithium (Li) blijft robuust, gedreven door de energietransitie en het koolstofvrij maken”

    Elektrische voertuigen (EV’s) zullen waarschijnlijk een “belangrijke motor” van de Li-vraag blijven

    De verkoop van batterij-elektrische voertuigen (BEV) en plug-in hybride elektrische voertuigen (PHEV) zal naar verwachting de komende tien jaar wereldwijd met een samengesteld jaarlijks groeipercentage (CAGR) van 11% groeien

    In deze tijd zou de BEV/PHEV-penetratiegraad 54% moeten bereiken in de VS (tegenover de huidige 10%), 66% in Europa (tegenover de huidige 23%) en maar liefst 75% in China (tegenover de huidige 40%)

    Chinese EV-verkopen gestegen in mei, NEV's leidend

    In een afzonderlijk onderzoeksrapport dat gisteren ook verscheen, gaf Morgan Stanley een update over de EV-verkopen in China op basis van de onlangs vrijgegeven gegevens voor mei.
    De gegevens zijn gerelateerd, dus ik dacht dat ik u hier ook een paar opsommingen zou geven.

    Pure EV 12% in mei voor 8% groei op jaarbasis, profiterend van nationale vervangingssubsidies en nieuwe lanceringen

    De penetratie van buurt-EV’s (NEV’s) (d.w.z. voertuigen met lage snelheid) groeide in mei met 3,1% naar 46,7% – een derde recordmaand op rij
    Waar is het slechte nieuws?
    En waar is de link naar het originele artikel?
    Want je hebt selectief zitten te knippen en plakken en alleen het goede nieuws vermeld.

    Ik heb namelijk ook een artikel gelezen over dit rapport van MS en ze verwachten de komende 4 jaar geen herstel van de lithium carbonateprijs maar ongeveer dezelfde prijs al nu, tussen $ 13.000-$ 15.000.
  13. forum rang 4 Aandachtige lezer 21 juni 2024 11:11
    quote:

    axie schreef op 20 juni 2024 19:32:

    [...]

    Vervelend, maar dit hoort bij dit lange termijn spel. Ik verkoop mijn (bescheiden) posities niet. Ik wacht op juist koop/uitbreidingmoment.

    Ik heb in het verleden zo vaak spijt gehad dat ik niet langer was blijven zitten met lange termijn spel. Ik zag het wel goed, maar deed het niet vanwege andere aandelen die toen 'aantrekkelijker' waren. Goed voorbeeld is olie bedrijf Petrobas. Stond rond 2-3 dollar, en nu 36 dollar. Even blijven wachten, maar dan heb je ook wat.
    Als je toch ergens lang in zit moet je ook blijven zitten, dat is waar, anders verkoop je meestal niet zo lang voordat het herstel weer begint. Als je verlies wil beperken moet je dat bij de beginnende daling doen, al is dat punt vaak moeilijk te bepalen.
  14. forum rang 4 Tippie 21 juni 2024 11:41
    quote:

    christo1 schreef op 21 juni 2024 08:42:

    [...]

    Oneens, als je als Westers bedrijf een zaak wil opstarten in China moet je dat meestal doen met een chinese partner of je komt niet aan de bak, ook moet je intellectueel eigendom delen wat ongehoord is in een vrije markt en chinese bedrijven worden bevoordeeld door goedkope kredieten en in sommige gevallen gratis grondstoffen.

    De westerse wereld kon niet anders dan optreden tegen zulke praktijken, nu zullen chinese autofabrikanten quasi verplicht worden om in de EU en VS lokale productie op te zetten om invoerrechten te vermijden en worden de jobs gevrijwaard en zal China zijn plan niet lukken om alles uit te voeren ten koste van westerse jobs.

    China zijn beleid rust op economische overheersing en zo het Westen verzwakken maar het Westen is wakker geworden en willen niet nog meer debacles zoals indertijd met de zonnepanelen industrie is gebeurd, het Westen ontwikkelde de technologie maar de chinezen gingen er mee aan de haal door oversubsidieëring.

    Mvg
    Nou, het westen is nog niet echt wakker, vriend, want het oude Europa is te veel met zichzelf bezig en de economie draait gewoon beroerd. Het continent met de slechste groei is Europapa. Het continent met de meeste problemen is ook Europa. Fransen willen altijd de baas spelen en we hebben in feite , behalve Meloni, alleen maar zwakke leiders en egootjes.
  15. forum rang 6 T. Edison 21 juni 2024 11:49
    quote:

    Tippie schreef op 21 juni 2024 11:41:

    [...]

    Nou, het westen is nog niet echt wakker, vriend, want het oude Europa is te veel met zichzelf bezig en de economie draait gewoon beroerd. Het continent met de slechste groei is Europapa. Het continent met de meeste problemen is ook Europa. Fransen willen altijd de baas spelen en we hebben in feite , behalve Meloni, alleen maar zwakke leiders en egootjes.
    Ook de exceptionele regeldruk maakt het er niet makkelijker en goedkoper op.
  16. forum rang 8 Lepre Chaun 21 juni 2024 12:08
    De Chinese EV-drift versnelt in Latijns-Amerika.

    Te midden van tarieven van de VS en potentiële protectionistische maatregelen van de EU boekt China vooruitgang op de Latijns-Amerikaanse markt door elektrische voertuigen (EV’s) te exporteren en te investeren in lokale productie. De export van goedkopere Chinese elektrische voertuigen is drastisch toegenomen, vooral in landen als Brazilië en Mexico, waar bedrijven lokale onderzoeks- en ontwikkelings-, productie- en verkoopcentra hebben opgezet. De groei van China in de Latijns-Amerikaanse EV- en lithiummijnbouwsector zou aanzienlijke gevolgen kunnen hebben voor de regio, inclusief de adoptie van elektrische voertuigen.

    blijft de Latijns-Amerikaanse markt relatief open voor de import van Chinese auto's en investeringen in lokale EV-productie en cruciale mineralen. Inspanningen in Washington en Brussel om het EV-speelveld gelijk te maken, zullen waarschijnlijk resulteren in een verlegging van de handel naar Latijns-Amerika en andere regio's, waardoor een proces wordt gestimuleerd dat al goed op gang is.

    Brazilië is een van de weinige Latijns-Amerikaanse landen waar Chinese fabrikanten – zoals BYD en Great Wall – gelokaliseerde R&D-, productie- en verkoopcentra hebben gevestigd. BYD richtte zich al in 2014 op de export van elektrische bussen en bedrijfswagens naar Campinas. Later vestigde het de productie van batterijen en fotovoltaïsche energie in Campinas , samen met een R&D-centrum gericht op slimme netwerken, LED-technologie en zonnepanelen. In 2019 kondigde het bedrijf zijn voornemen aan om in Manaus een batterijenfabriek ter waarde van 2,7 miljoen dollar te bouwen . BYD is nu opgeschaald naar de productie van elektrische auto's voor consumenten door de bouw van een EV- en batterijfabriek ter waarde van 611 miljoen dollar.

    Maar net als in Brazilië, en in overeenstemming met zijn ‘eerst zakendoen, dan consumenten’-strategie, is BYD ook in Mexico geïnteresseerd in de productie van elektrische auto’s voor de Mexicaanse markt.

    De Chinese EV-markt in Latijns-Amerika groeit explosief, voortbouwend op de stapsgewijze vooruitgang van de afgelopen jaren. Amerikaanse tarieven op Chinese auto’s zullen tot nog meer activiteit in de regio leiden – zelfs nu de Verenigde Staten Mexico ervan proberen te weerhouden investeringsstimulansen aan te bieden aan Chinese auto- en onderdelenfabrikanten. De regio zou een cruciale markt kunnen worden voor Chinese elektrische auto’s en andere hightech-exportproducten.

    eastasiaforum.org/2024/06/21/chinas-e...
  17. forum rang 5 Money Never Sleeps 21 juni 2024 12:09
    quote:

    Fox WIld schreef op 21 juni 2024 11:02:

    [...]

    Waar is het slechte nieuws?
    En waar is de link naar het originele artikel?
    Want je hebt selectief zitten te knippen en plakken en alleen het goede nieuws vermeld.

    Ik heb namelijk ook een artikel gelezen over dit rapport van MS en ze verwachten de komende 4 jaar geen herstel van de lithium carbonateprijs maar ongeveer dezelfde prijs al nu, tussen $ 13.000-$ 15.000.
    Ik heb namelijk ook een artikel gelezen over dit rapport van MS en ze verwachten de komende 4 jaar geen herstel van de lithium carbonateprijs maar ongeveer dezelfde prijs al nu, tussen $ 13.000-$ 15.000.

    In deze wereld kun je natuurlijk nooit iets voorspellen voor over 4 jaar. Hypotheekrente , olieprijs , gasprijs is de laatste jaren toch wel gebleken dat je er weinig van kan zeggen.
  18. forum rang 6 White Arrow 21 juni 2024 12:12
    quote:

    Tippie schreef op 21 juni 2024 11:41:

    [...]

    Nou, het westen is nog niet echt wakker, vriend, want het oude Europa is te veel met zichzelf bezig en de economie draait gewoon beroerd. Het continent met de slechste groei is Europapa. Het continent met de meeste problemen is ook Europa. Fransen willen altijd de baas spelen en we hebben in feite , behalve Meloni, alleen maar zwakke leiders en egootjes.
    Gelukkig heeft Meloni geen ego...Wat wordt de nieuwe bodem Tippie? Dat kan jij heel goed voorspellen...
6.916 Posts
Pagina: «« 1 ... 241 242 243 244 245 ... 346 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.