Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,960   -0,230   (-1,51%) Dagrange 14,930 - 15,300 147.217   Gem. (3M) 214,7K

AMG 2024

6.989 Posts
Pagina: «« 1 ... 239 240 241 242 243 ... 350 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 9 Calimero 20 juni 2024 17:42
    quote:

    Calimero schreef op 20 juni 2024 14:43:

    [...]
    Relaxed aandeeltje ...

    www.iex.nl/Forum/Upload/2024/15340136...
    www.iex.nl/Forum/Upload/2024/15341467...

    succes
    pietje-2005 .... gaat ook TA en Trailen leren ...

    Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691
    Laatste koers (eur)
    16,470
    20-jun-2024 17:37:10
    Verschil
    +0,400 (+2,49%)
    Dagrange 16,190 - 16,750 ..... 16,18 ... JP Morgan .. :)
  2. forum rang 9 Calimero 20 juni 2024 17:50
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 20 juni 2024 17:42:

    Karig plusje maar zeg met al die omzetten.
    Normaal dalen ze als een lift zo snel omlaag op 67 stuks verkoop en met de benenwagen omhoog met giga omzetten.
    ??

    Dagrange 16,190 - 16,750 .... COG = 16,470

    Slot 16,470

    Always know the COG ...

    www.youtube.com/embed/fXnQp8EJEvE?rel...
  3. forum rang 7 Just lucky 20 juni 2024 18:42
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 20 juni 2024 17:42:

    Karig plusje maar zeg met al die omzetten.
    Normaal dalen ze als een lift zo snel omlaag op 67 stuks verkoop en met de benenwagen omhoog met giga omzetten.
    Het is nog steeds bagger, wordt weer een rood weekslot, misschien niet bloedrood, en dat terwijl de beurzen feest vieren.
  4. forum rang 4 Aandachtige lezer 20 juni 2024 19:09
    quote:

    axie schreef op 20 juni 2024 18:59:

    Albe Marle is vandaag weer 5% gedaald vandaag, de pijn uit AMG is nog niet geheel weg. Ik verwacht zelf nog max. 10% omlaag.
    Hoe vervelend zou dat voor jou zijn, of maakt het je niets uit?
    Overweeg je met een tien procentsdaling in het vooruitzicht toch te verkopen of misschien wel calls te schrijven, of vind je de zaak zo onzeker dat je liever zo weinig mogelijk handelt?
  5. forum rang 6 christo1 20 juni 2024 19:20
    Leasing maatschappijen en particulieren gaan toch twee keer nadenken als de restwaarde van een EV zoveel lager ligt dan een klassieke met verbrandingsmotor.

    De prijzen van tweedehands elektrische auto's kelderen, want er komen er steeds meer op de markt terwijl de particuliere autokoper ze nog niet aandurft. 'Dit kan nog makkelijk tot 2030 duren.'

    Het zijn barre tijden voor verkopers van tweedehands elektrische auto's, want de prijzen ervan zijn in vrije val. 'Voor een Tesla Model 3 van vier jaar oud en met 120.000 kilometer op de teller rekenen we eigenlijk op een restwaarde van ongeveer 45 procent van de nieuwprijs. Maar veilingen leveren substantieel minder op: slechts 30 tot 35 procent van de nieuwprijs', verzucht een ervaringsdeskundige.

    Uit onderzoek van de marktvorsers van Indicata blijkt dat de prijs van een tweedehands elektrische auto sinds begin vorig jaar met bijna een kwart gezakt is. Bij tweedehands benzineauto's was dat in dezelfde periode maar ongeveer 10 procent.

    Naar de oorzaak is het niet lang zoeken: terwijl het aanbod groeit, blijft de vraag achter. 'Voor de hele markt geldt dat de tweedehandsprijzen zich wat genormaliseerd hebben sinds de coronacrisis en de chiptekorten die naar recordhoogtes stuwden', zegt Joost Kokke, de managing director van de Belgische divisie van de tweedehandsautohandelaar Auto1.

    Bovendien geldt dat langzaam maar zeker een groot aantal stekkerauto's uit de bedrijfswagenvloten op de markt komt. Daar zijn echter nauwelijks kopers voor te vinden. Uit de Indicata-data blijkt dat het handelaars gemiddeld 129 dagen kost om een e-wagen verkocht te krijgen. Een dieselauto wordt twee keer zo snel verkocht.

    De tweedehandsmarkt bestaat voor 80 tot 85 procent uit particulieren en die aarzelen over elektrische auto's', zegt Filip Dobbeleir, senior manager bij Indicata. Cijfers van de mobiliteitsorganisatie Traxio tonen dan wel dat in de eerste vijf maanden van dit jaar 4.000 exemplaren verkocht werden, dubbel zoveel als in dezelfde periode een jaar eerder, maar hun aandeel in de tweedehandsverkoop blijft met amper 2 procent klein.

    Ook is er nog altijd een mismatch tussen het aanbod en de vraag. Vooral grote en dure modellen zoals de Tesla Model S, Mercedes-Benz EQS en BMW iX komen momenteel op de tweedehandsmarkt. Die e-auto's kostten nieuw vaak meer dan 100.000 euro en zijn ook als occasion meestal te duur voor de particulier.'

    Er komt voorlopig maar een beperkt aantal gebruikte kleine e-auto's op de markt', zegt Dobbeleir. 'Ze hebben bovendien sowieso een beperkte batterij, waarvan al een deel van de capaciteit verloren is gegaan door het eerste gebruik. Dat schrikt zeker mensen die voor het eerst elektrisch willen gaan rijden af.'

    De prijzen krijgen een extra dreun omdat veel automerken vorig jaar in navolging van Tesla begonnen zijn aan een prijzenslag met elektrische auto's. Tesla begon met een prijsverlaging en de meeste andere merken volgden toen de markt eind vorig jaar stil dreigde te vallen in Europa. Dat zet ook de prijzen van gebruikte exemplaren onder druk.

    Ook komen steeds meer betaalbare nieuwe stekkerauto's op de markt. Was er vorig jaar nog nauwelijks een nieuwe auto voor minder dan 40.000 euro te koop, dan is er tegen het einde van dit jaar een behoorlijk aanbod van e-auto's die minder dan 30.000 euro kosten, zoals de Renault 5 en de Citroën ë-C3.

    Die factoren maken dat een einde van de prijsdaling op de tweedehandsmarkt voorlopig niet in zicht is, klinkt het unisono bij sectorkenners. 'Op zijn vroegst volgend jaar zie ik een stabilisering van de prijzen', zegt Dobbeleir. Jochen De Smet, een e-mobiliteitsexpert van de consultant Ekreo, is aanzienlijk pessimistischer. 'Nieuwe elektrische auto's zullen snel goedkoper worden, zeker omdat de batterijprijzen snel zakken en de goedkope LFP-batterij in hoog tempo aan populariteit wint. Ik verwacht dat de prijsdaling van gebruikte exemplaren zal aanhouden tot het eind van dit decennium'. Hij wijst erop dat er over een jaar of twee een grote stroom gebruikte elektrische bedrijfswagens naar de tweedehandsmarkt gaat.

    De situatie zadelt leasebedrijven met een probleem op. Zij bepalen hun maandelijkse tarieven grotendeels met de geschatte restwaarde van de auto aan het einde van het leasecontract. Die schattingen blijken nu te hoog: door de prijsdalingen levert een Tesla Model 3 een leasemaatschappij tot 10.000 euro minder restwaarde op dan verwacht.

    Terwijl leasebedrijven hun Belgische diesel- en benzinebedrijfswagens aan het einde van hun contract in heel Europa konden slijten, is dat voor elektrische auto's bovendien compleet anders. Samen met Noorwegen en Nederland heeft Vlaanderen wel een behoorlijke laadinfrastructuur, maar in populaire afzetmarkten voor voormalige bedrijfswagens in Midden- en Oost-Europa is dat bepaald niet het geval. Dat beperkt de afzetmarkt voor gebruikte e-wagens aanzienlijk.

    Er is nog geen paniek, maar het is zeker een aandachtspunt. Tot nu is de financiële impact beperkt omdat het om kleine aantallen auto's gaat', zegt Frank Van Gool, de directeur van de leasefederatie Renta. 'We kijken wel alert vooruit, want meer dan 80 procent van de bestelde nieuwe bedrijfswagens is nu volledig elektrisch. Die komen over een jaar of vier op de markt en we moeten nu een inschatting van hun restwaarde maken.'

    Dat betekent dat leasebedrijven voorzichtiger worden met het inschatten van restwaardes. Dat drijft onvermijdelijk de leasetarieven van elektrische auto's op, erkent Van Gool. Tegelijkertijd proberen leasebedrijven hun elektrische auto's langer in gebruik te houden door aan te sturen op contractverleningen van vier naar zes jaar of door gebruikte e-auto's opnieuw als leasewagen aan te bieden.

    Mvg.
  6. forum rang 9 Calimero 20 juni 2024 19:30
    quote:

    Calimero schreef op 18 juni 2024 16:59:

    Anyway ... er zullen dus Technisch Analisten zijn ... die short waren gegaan ... en dus bij zo'n (vorige) bodemlijn winst pakken ... dus zul je het rondom die lijn even zien bewegen ...

    www.iex.nl/Forum/Upload/2024/15338821...

    Daarom altijd opletten bij zo'n lijn ... of anticiperen op een mogelijk vervolg ...

    Beleggers die op de Low van 09 nov 2023 gekocht hebben .... en geen winst hebben gepakt bij de daarna volgende stijgingen .... moeten dan even zweten ... lees nadenken wat te doen ... :)
    Bijna einde zweten ... :)
  7. forum rang 4 axie 20 juni 2024 19:32
    quote:

    Aandachtige lezer schreef op 20 juni 2024 19:09:

    [...]

    Hoe vervelend zou dat voor jou zijn, of maakt het je niets uit?
    Overweeg je met een tien procentsdaling in het vooruitzicht toch te verkopen of misschien wel calls te schrijven, of vind je de zaak zo onzeker dat je liever zo weinig mogelijk handelt?
    Vervelend, maar dit hoort bij dit lange termijn spel. Ik verkoop mijn (bescheiden) posities niet. Ik wacht op juist koop/uitbreidingmoment.

    Ik heb in het verleden zo vaak spijt gehad dat ik niet langer was blijven zitten met lange termijn spel. Ik zag het wel goed, maar deed het niet vanwege andere aandelen die toen 'aantrekkelijker' waren. Goed voorbeeld is olie bedrijf Petrobas. Stond rond 2-3 dollar, en nu 36 dollar. Even blijven wachten, maar dan heb je ook wat.
  8. forum rang 9 Calimero 20 juni 2024 19:45
    quote:

    Aandachtige lezer schreef op 20 juni 2024 19:09:

    [...]

    Hoe vervelend zou dat voor jou zijn, of maakt het je niets uit?
    Overweeg je met een tien procentsdaling in het vooruitzicht toch te verkopen of misschien wel calls te schrijven, of vind je de zaak zo onzeker dat je liever zo weinig mogelijk handelt?
    Om te schrijven heeft hij wel 100-tallen aandelen nodig ... of een boel margin ...
6.989 Posts
Pagina: «« 1 ... 239 240 241 242 243 ... 350 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.