Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,350   +0,350   (+2,33%) Dagrange 15,050 - 15,490 51.251   Gem. (3M) 222,5K

AMG 2024

6.055 Posts
Pagina: «« 1 ... 238 239 240 241 242 ... 303 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Lamsrust 20 juni 2024 15:53
    Even wat fundamentele analyse.

    AMG heeft een belang van 15.8% in Savannah Resources Plc gekocht voor GBP 16 mln (USD 20.3 mln) ad 4.67 pence per aandeel. De intrinsieke waarde per aandeel is 1.53 pence per aandeel, maar de historische kostprijs per aandeel is, i.e. alle geïnvesteerde bedragen in het project, 3.97 pence per aandeel. M.a.w. AMG heeft een premie van 17% bovenop de historische kosten betaald om te kunnen participeren in dit project.

    Echter, dit project kan pas van start gaan als er USD 280 mln is verzameld om de benodigde installatie te gaan bouwen. Als AMG deze financiering regelt, krijgt zij bij voorbaat recht op 90,000 ton spodumene tegen marktprijzen voor 10 jaar. Op het eerste gezicht niet zo interessant, want "tegen marktprijzen", i.e. indien die hoog zijn krijgt AMG geen korting. Maar dit is slechts een HoT, i.e. principe akkoord.

    Mijns inziens gaat HS de korting pas eisen als hij de USD 280 mln op tafel heeft en de directie van Savannah die niet heeft, i.e. tegen de muur staat. Dan kan AMG zeggen ik regel de doorgang van het project, maar in ruil wil ik dit en dat.

    Het project heeft een break-even spodumene prijs van USD 600 (vergelijkbaar met huidige Mibra mijn) en een jaarlijkse beoogde productie van 191,000t spodumene voor 14 jaar. In het model wordt gerekend met een verwachte spodumene verkoopprijs van USD 1,464 per ton. De NPV bedraagt USD 950 mln, i.e. USD 150 mln voor AMG assumerende dat de USD 280 mln volledig gefinancierd kan worden uit EU gelden.

    De te betalen USD 20 mln voor een 15.8% belang in Savannah Resources Plc gaat derhalve pas geld opleveren als het project doorgaat, i.e. USD 280 mln geregeld kan worden. Het lijkt me sterk dat HS USD 20 mln op tafel gaat leggen zonder dat hij op informele basis die financiering al geregeld heeft, anders is het wel een riskant ticket.
  2. forum rang 8 Lepre Chaun 20 juni 2024 16:33
    LITHIUM BELEGGEN
    Lithium Supply Chain-conferentie om marktleiders naar Las Vegas te brengen.

    De lithiummarkt en de sector van de batterijgrondstoffen zullen centraal staan op de jaarlijkse conferentie van Fastmarket, die van 24 tot 27 juni in Las Vegas plaatsvindt.

    investingnews.com/fastmarkets-lithium...

    Zullen het vast vaak daar over Ons hebben.
  3. forum rang 9 Calimero 20 juni 2024 16:40
    quote:

    Boel schreef op 20 juni 2024 14:49:

    [...]

    Nee hoor dat denken we niet.

    Alleen speelt China vals door protectionisme. Probeer daar maar eens wat te kopen en vgl dat met de opgekochte mijnen, havens en vliegveld participaties hier vanuit China.
    Daarnaast subsidieert China de eigen industrie om anderen kapot te maken.

    Daarom voorzichtige heffing.

    We zijn niet dom edoch ook niet blind.
    Speciaal voor FBOD ...

    “Let your plans be dark and impenetrable as night, and when you move, fall like a thunderbolt.”
    Sun Tzu, The Art of War

    n.b. zelf even bedenken hoe Chinezen handelen ... misschien wordt het wel een keer wat ...
  4. forum rang 9 Calimero 20 juni 2024 16:41
    quote:

    odA neD gaaH schreef op 20 juni 2024 16:22:

    [...]
    Zij zijn groot en ik is klein, daarom wil Calimero altijd erg intelligent overkomen.
    en voor deze Hagenees ...

    “Let your plans be dark and impenetrable as night, and when you move, fall like a thunderbolt.”
    Sun Tzu, The Art of War
  5. forum rang 7 am1993 20 juni 2024 16:46
    quote:

    Lekker Truitje schreef op 20 juni 2024 14:02:

    Men denkt hier in het westen dat China totaal gefocusd is op export naar dat westen. En de VS en de EU proberen die exporten, onze importen, steeds meer te blokkeren. Daarmee hopen ze dat China wat minder machtig wordt.
    Vergeten wordt echter dat de EU zo;n 450 mln inwoners heeft, en de VS zo'n 330 mln. Dat zijn heel veel mensjes, maar...
    China heeft er zo''n 1500 mln, India idem, Bangla Desh zo'n 100 mln. Thailand/Vietnam-regio zo'n 200 mln, Maleisie/Indonesie zo'n 400 mln, de Korea's 100 mln, Japan 100 mln.
    Enòrm export-gebied, relatief dichtbij, en de bewoners daar worden steeds rijker, c.q. minder arm. En dat is straks hèt afzetgebied van Chiina. Net als de chinezen bezig zijn overal grondstoffen zeker te stellen, transportroutes e.a. , zo winnen ze straks de exportmarkten in zuid- en oost-Azië van ons....
    Ik vind dit heel goed opgemerkt. AB. Kunnen ze die auto's (en batterijen én staal) niet leveren aan de EU of de US, nou, dan komen die wel ergens anders terecht. Daar maken ze zich vast geen zorgen om. De lokale afnemers zullen er blij mee zijn. Hoeven ze die dure US en EU-zooi niet te kopen. De Chinese Industrie wordt vrij strak geleid, in tegenstelling tot US en EU, waar "marktwerking" en korte termijn denken voorop staat. Dus er is door China al heel strategisch gedacht en die ontwikkelingen zijn al jaren zichtbaar, maar er is niet tegen opgetreden a.g.v. zwak beleid.
    Bovendien begint zich in China een nieuwe tendens af te tekenen, namelijk "wealthshaming", waardoor de rijken steeds minder luxe artikelen gaan kopen. Daar gaan de US en de EU ook niet blij mee zijn. We gaan hele interessante ontwikkelingen tegemoet.
    AMG zit nu zowel in de ontwikkeling van Portugese als Duitse mijnbouw en dat gaat nog zeer veel investering vragen. Vraag is hoe ze dat gaan regelen. En de resultaten daarvan gaan we waarschijnlijk pas over 3-4 jaar zien. Als die er al gaan komen en het geen valkuil blijkt te zijn. Dus of deze move van AMG verstandig is, vraag ik me af.
    HS staat m.i. niet bekend om zijn verstandige moves, anders had hij al een paar jaar geleden de bedrijfsonderdelen apart naar de beurs gebracht. Ik wacht dus nog even op een agressieve investeerder. Dan wordt het bij AMG pas echt leuk, denk ik.
  6. forum rang 9 Calimero 20 juni 2024 16:52
    quote:

    am1993 schreef op 20 juni 2024 16:46:

    [...]
    Ik vind dit heel goed opgemerkt. AB. Kunnen ze die auto's (en batterijen én staal) niet leveren aan de EU of de US, nou, dan komen die wel ergens anders terecht. Daar maken ze zich vast geen zorgen om. De lokale afnemers zullen er blij mee zijn. Hoeven ze die dure US en EU-zooi niet te kopen. De Chinese Industrie wordt vrij strak geleid, in tegenstelling tot US en EU, waar "marktwerking" en korte termijn denken voorop staat. Dus er is door China al heel strategisch gedacht en die ontwikkelingen zijn al jaren zichtbaar, maar er is niet tegen opgetreden a.g.v. zwak beleid.
    Bovendien begint zich in China een nieuwe tendens af te tekenen, namelijk "wealthshaming", waardoor de rijken steeds minder luxe artikelen gaan kopen. Daar gaan de US en de EU ook niet blij mee zijn. We gaan hele interessante ontwikkelingen tegemoet.
    AMG zit nu zowel in de ontwikkeling van Portugese als Duitse mijnbouw en dat gaat nog zeer veel investering vragen. Vraag is hoe ze dat gaan regelen. En de resultaten daarvan gaan we waarschijnlijk pas over 3-4 jaar zien. Als die er al gaan komen en het geen valkuil blijkt te zijn. Dus of deze move van AMG verstandig is, vraag ik me af.
    HS staat m.i. niet bekend om zijn verstandige moves, anders had hij al een paar jaar geleden de bedrijfsonderdelen apart naar de beurs gebracht. Ik wacht dus nog even op een agressieve investeerder. Dan wordt het bij AMG pas echt leuk, denk ik.
    :)

    Jij denkt als een Chinees ....

    “Let your plans be dark and impenetrable as night, and when you move, fall like a thunderbolt.”
    Sun Tzu, The Art of War
6.055 Posts
Pagina: «« 1 ... 238 239 240 241 242 ... 303 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.