Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
11,440   +0,045   (+0,39%) Dagrange 11,250 - 11,490 385.976   Gem. (3M) 1,7M

Just Eat Takeaway 2024

26.914 Posts
Pagina: «« 1 ... 1085 1086 1087 1088 1089 ... 1346 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 déjà vu 14 juni 2024 22:36
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 14 juni 2024 22:07:

    [...]

    De kans dat het niet goedkomt, is groter. Heb zojuist mijn post van gisteren bijgevoegd met de onderbouwing van die gedachte.
    Deze heb ik gelezen Hendrik.

    Misschien zou je onderstaande willen lezen.
    Misschien dat je er iets uit kan halen. Het gaat over restaurants dat zij meer bereik hebben op meerdere platforms.

    Ik zal een stukje plaatsen, de rest kun je zien op de webpagina.

    Als je probeert te beslissen met welke bestel- en bezorgplatformen je restaurant het best kan samenwerken, dan is het echt een kwestie van “hoe meer, hoe beter”. Door aanwezig te zijn op meerdere platformen ben je namelijk actief in verschillende marktsegmenten, bereik je meer verschillende klanten en niches, én kan je beter vergelijken en evalueren.

    HOE MEER KANALEN, HOE GROTER HET BEREIK
    De meeste mensen hebben een favoriete app om eten te bestellen, of toch op zijn minst een favoriete app van het moment, aangezien de markt constant in beweging is. De gemiddelde gsm-gebruiker heeft meestal slechts 1 of 2 apps gedownload.

    Als een klant ziet dat je restaurant niet beschikbaar is in zijn/haar lievelingsapplicatie, dan is de kans klein dat zelfs je loyale klanten naar een andere app gaan om te checken of ze je daar wel kunnen vinden. In praktijk zullen ze in dezelfde app zoeken naar je concurrenten die wél die taco's, frietjes of sushi kunnen leveren. En het idee van maaltijdbezorging is eerder om je bedrijf te laten groeien, toch?

    Om zoveel mogelijk mensen te bereiken, is het dus beter om op verschillende bestelkanalen aanwezig te zijn. Dat gezegd hebbende: als je pas begint met online bezorging, dan raden we je aan eerst klein te beginnen en te kijken hoe de toename van bestellingen je zaak beïnvloedt. Test je nieuwe verkoopkanaal eerst even uit voor je elk platform vanaf de eerste dag lanceert.

    www.deliverect.com/nl-nl/blog/maaltij...

    Succes.
  2. forum rang 8 PIK = op vakantie 15 juni 2024 06:27
    quote:

    Ruud132 schreef op 15 juni 2024 00:25:

    [Modbreak IEX: Gelieve te stoppen met het plaatsen van achterhaalde berichten op het forum, bericht is verwijderd.]
    IK heb genoten van het Lieferando-team gisteravond!! Het zou goed zijn als JET communiceert hoeveel extra bestellingen ze hebben gedaan in het winnende country per wedstrijd!!
  3. forum rang 6 Ali C 15 juni 2024 08:06
    Bij Jet beleg ik voor de langere termijn, maar onder de 11 euro ga ik toch weer mijn gemiddelde omlaag brengen. Dit aandeel is toch wel van de meest lastige die ik ooit heb gehad. De verkoop van Grubhub kan zomaar ineens komen. Het zal onverwacht komen en dan hoop ik op een gigantische short sqeeze. De q2 cijfers worden belangrijk voor de groeiverwachtingen. Het zou mooi zijn als Jet het op eigen kracht zal doen, maar ik hoop dat ze snel van GrubHub af zullen komen.
  4. forum rang 7 Hendrik Roo 15 juni 2024 08:06
    quote:

    déjà vu schreef op 14 juni 2024 22:36:

    [...]

    Deze heb ik gelezen Hendrik.

    Misschien zou je onderstaande willen lezen.
    Misschien dat je er iets uit kan halen. Het gaat over restaurants dat zij meer bereik hebben op meerdere platforms.

    Ik zal een stukje plaatsen, de rest kun je zien op de webpagina.

    Als je probeert te beslissen met welke bestel- en bezorgplatformen je restaurant het best kan samenwerken, dan is het echt een kwestie van “hoe meer, hoe beter”. Door aanwezig te zijn op meerdere platformen ben je namelijk actief in verschillende marktsegmenten, bereik je meer verschillende klanten en niches, én kan je beter vergelijken en evalueren.

    HOE MEER KANALEN, HOE GROTER HET BEREIK
    De meeste mensen hebben een favoriete app om eten te bestellen, of toch op zijn minst een favoriete app van het moment, aangezien de markt constant in beweging is. De gemiddelde gsm-gebruiker heeft meestal slechts 1 of 2 apps gedownload.

    Als een klant ziet dat je restaurant niet beschikbaar is in zijn/haar lievelingsapplicatie, dan is de kans klein dat zelfs je loyale klanten naar een andere app gaan om te checken of ze je daar wel kunnen vinden. In praktijk zullen ze in dezelfde app zoeken naar je concurrenten die wél die taco's, frietjes of sushi kunnen leveren. En het idee van maaltijdbezorging is eerder om je bedrijf te laten groeien, toch?

    Om zoveel mogelijk mensen te bereiken, is het dus beter om op verschillende bestelkanalen aanwezig te zijn. Dat gezegd hebbende: als je pas begint met online bezorging, dan raden we je aan eerst klein te beginnen en te kijken hoe de toename van bestellingen je zaak beïnvloedt. Test je nieuwe verkoopkanaal eerst even uit voor je elk platform vanaf de eerste dag lanceert.

    www.deliverect.com/nl-nl/blog/maaltij...

    Succes.
    Dit is vanuit het perspectief van het restaurant geschreven. Uiteraard wil je dan met meer platformen samenwerken. Elke klant is er èèn.
    Maar voor het platform zelf (JET) gaat het erom welk platform de consument het vaakst kiest. De inhoud van dit bericht maakt de situatie juist somberder. Het geeft aan wat er bijvoorbeeld met JET in New Zeeland is gebeurd en nog steeds in Australië. Van de vele platformen waarmee restaurants werken, kiezen consumenten sporadisch voor JET. Tegenover de geringe opbrengsten die dat oplevert, staan hoge kosten om het apparaat in de lucht te houden. Voor JET zijn deze kosten ook nog eens extra hoog omdat het een appart platform (Menulog) is met apparte technologie en marketing. Waar denk je dat de verliezen in Australië vandaan komen ? Kan het niet laten om te zeggen dat mijn wenkbrauwen omhoog gaan bij het feit dat deze post tot nu toe 6 Abtjes heeft gekregen. Het geeft aan dat het kennisniveau op het forum onder de maat is.
  5. forum rang 8 PIK = op vakantie 15 juni 2024 08:17
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 15 juni 2024 08:06:

    [...]

    Dit is vanuit het perspectief van het restaurant geschreven. Uiteraard wil je dan met meer platformen samenwerken. Elke klant is er èèn.
    Maar voor het platform zelf (JET) gaat het erom welk platform de consument het vaakst kiest. De inhoud van dit bericht maakt de situatie juist somberder. Het geeft aan wat er bijvoorbeeld met JET in New Zeeland is gebeurd en nog steeds in Australië. Van de vele platformen waarmee restaurants werken, kiezen consumenten sporadisch voor JET. Tegenover de geringe opbrengsten die dat oplevert, staan hoge kosten om het apparaat in de lucht te houden. Voor JET zijn deze kosten ook nog eens extra hoog omdat het een appart platform (Menulog) is met apparte technologie en marketing. Waar denk je dat de verliezen in Australië vandaan komen ? Kan het niet laten om te zeggen dat mijn wenkbrauwen omhoog gaan bij het feit dat deze post tot nu toe 6 Abtjes heeft gekregen. Het geeft aan dat het kennisniveau op het forum onder de maat is.
    HAHA Hendrik vorige week was je nog heel erg optimistisch en nu pessimistisch, heb je je positie in JET veranderd?
  6. forum rang 7 déjà vu 15 juni 2024 08:50
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 15 juni 2024 08:06:

    [...]

    Dit is vanuit het perspectief van het restaurant geschreven. Uiteraard wil je dan met meer platformen samenwerken. Elke klant is er èèn.
    Maar voor het platform zelf (JET) gaat het erom welk platform de consument het vaakst kiest. De inhoud van dit bericht maakt de situatie juist somberder. Het geeft aan wat er bijvoorbeeld met JET in New Zeeland is gebeurd en nog steeds in Australië. Van de vele platformen waarmee restaurants werken, kiezen consumenten sporadisch voor JET. Tegenover de geringe opbrengsten die dat oplevert, staan hoge kosten om het apparaat in de lucht te houden. Voor JET zijn deze kosten ook nog eens extra hoog omdat het een appart platform (Menulog) is met apparte technologie en marketing. Waar denk je dat de verliezen in Australië vandaan komen ? Kan het niet laten om te zeggen dat mijn wenkbrauwen omhoog gaan bij het feit dat deze post tot nu toe 6 Abtjes heeft gekregen. Het geeft aan dat het kennisniveau op het forum onder de maat is.
    JET heeft bijvoorbeeld in de u.s. het platform Grubhub. In een ander land weer een ander platform. Indien JET onderdelen wil afstoten, zoals Grubhub, dan is het makkelijker lijkt me om Grub van de hand te doen met een eigen platform dan dat JET 1 platform zou hebben. Het lijkt me moeilijk om delen te verkopen anders. Je kan niet deels verkopen wanneer deze onder 1 platform zou liggen.
  7. StayCalmAndAnalyze 15 juni 2024 09:01
    quote:

    déjà vu schreef op 15 juni 2024 08:50:

    [...]

    JET heeft bijvoorbeeld in de u.s. het platform Grubhub. In een ander land weer een ander platform. Indien JET onderdelen wil afstoten, zoals Grubhub, dan is het makkelijker lijkt me om Grub van de hand te doen met een eigen platform dan dat JET 1 platform zou hebben. Het lijkt me moeilijk om delen te verkopen anders. Je kan niet deels verkopen wanneer deze onder 1 platform zou liggen.
    Ik denk dat dit verkoop vergemakkelijkt, maar vernieuwing en innovatie tegenhoud. Op de platforms zoals Grub, hoeveel geld wil je daarin investeren op het te verbeteren? Op deze manier ga je achterlopen op peers die 1 platform mee laten groeien en technologisch ontwikkelen in de tijd.
  8. forum rang 7 Hendrik Roo 15 juni 2024 09:03
    quote:

    déjà vu schreef op 15 juni 2024 08:50:

    [...]

    JET heeft bijvoorbeeld in de u.s. het platform Grubhub. In een ander land weer een ander platform. Indien JET onderdelen wil afstoten, zoals Grubhub, dan is het makkelijker lijkt me om Grub van de hand te doen met een eigen platform dan dat JET 1 platform zou hebben. Het lijkt me moeilijk om delen te verkopen anders. Je kan niet deels verkopen wanneer deze onder 1 platform zou liggen.
    Dat veronderstelde voordeel bij de verkoop van onderdelen, komt dan in elke geval niet uit de verf. Het is JET in al die jaren nog NOOIT gelukt om een onderdeel te verkopen. Het minderheidsaandeel van 30% in Ifood, is daar geen uitzondering op. Dat kon gewoon aan de medeaandeelhouder worden overgedaan.
  9. forum rang 7 déjà vu 15 juni 2024 09:10
    quote:

    StayCalmAndAnalyze schreef op 15 juni 2024 09:01:

    [...]

    Ik denk dat dit verkoop vergemakkelijkt, maar vernieuwing en innovatie tegenhoud. Op de platforms zoals Grub, hoeveel geld wil je daarin investeren op het te verbeteren? Op deze manier ga je achterlopen op peers die 1 platform mee laten groeien en technologisch ontwikkelen in de tijd.
    Stel dat Doordash Grub over zou nemen. Dan zou Doordash Grub onder haar eigen platform op kunnen nemen? Het oude platform gaat weg en Grub word geintergreerd in het platform van Doordash.
  10. forum rang 4 VanDam75 15 juni 2024 09:42
    quote:

    Robeke20 schreef op 15 juni 2024 09:24:

    Is dit al eerder geplaatst?

    Vanaf nu kun je Air Miles sparen bij elke bestelling via Thuisbezorgd.nl. Check de lekkerste gerechten bij Thuisbezorgd.nl. Bij elke bestelling via jouw persoonlijke bestel-link spaar je vanaf nu ook nog eens 2 Air Miles per uitgegeven euro. 
    Dank je Robeko, ik zie veel innovatie en vernieuwingen de laatste tijd. Klein maar gezamenlijk gaat t aantikken. Getuigt volgens mij ook van een goede cultuur op de werkvloer.
  11. forum rang 4 VanDam75 15 juni 2024 10:15
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 15 juni 2024 08:06:

    [...]

    Dit is vanuit het perspectief van het restaurant geschreven. Uiteraard wil je dan met meer platformen samenwerken. Elke klant is er èèn.
    Maar voor het platform zelf (JET) gaat het erom welk platform de consument het vaakst kiest. De inhoud van dit bericht maakt de situatie juist somberder. Het geeft aan wat er bijvoorbeeld met JET in New Zeeland is gebeurd en nog steeds in Australië. Van de vele platformen waarmee restaurants werken, kiezen consumenten sporadisch voor JET. Tegenover de geringe opbrengsten die dat oplevert, staan hoge kosten om het apparaat in de lucht te houden. Voor JET zijn deze kosten ook nog eens extra hoog omdat het een appart platform (Menulog) is met apparte technologie en marketing. Waar denk je dat de verliezen in Australië vandaan komen ? Kan het niet laten om te zeggen dat mijn wenkbrauwen omhoog gaan bij het feit dat deze post tot nu toe 6 Abtjes heeft gekregen. Het geeft aan dat het kennisniveau op het forum onder de maat is.
    1 wereldwijd platform zou de kosten wel kunnen drukken. Dan kun je nog steeds met meerdere merknamen werken (veel kosten om te wijzigen) en kun je ook verschillen in functionaliteit behouden indien landsverschillen daarom vragen.

    Scheelt niet alleen in hardware kosten. Maar nog meer resources.
  12. PiFin 15 juni 2024 10:20
    quote:

    VanDam75 schreef op 15 juni 2024 09:42:

    [...]
    Dank je Robeko, ik zie veel innovatie en vernieuwingen de laatste tijd. Klein maar gezamenlijk gaat t aantikken. Getuigt volgens mij ook van een goede cultuur op de werkvloer.
    Heb je ooit iemand van de jonge generatie Air Miles zien sparen? Air Miles zijn voor huismoeders die geen junkfood bestellen. Allemaal stuiptrekkingen van een stervende JET: brillen bezorgen alsof mensen iedere avond een nieuwe bril nodig hebben, Air Miles, koffie bezorgen... RIEN NE VA PLUS pour Jitse Groen.

    JET goes down the drain with the leftover junk food particles
  13. forum rang 4 VanDam75 15 juni 2024 10:44
    quote:

    PiFin schreef op 15 juni 2024 10:20:

    [...]

    Heb je ooit iemand van de jonge generatie Air Miles zien sparen? Air Miles zijn voor huismoeders die geen junkfood bestellen. Allemaal stuiptrekkingen van een stervende JET: brillen bezorgen alsof mensen iedere avond een nieuwe bril nodig hebben, Air Miles, koffie bezorgen... RIEN NE VA PLUS pour Jitse Groen.

    JET goes down the drain with the leftover junk food particles
    Haha Pifin , goed punt! En volgens die definitie ben ik nog best jong.
    Gaat mij meer om t punt dat er veel initiatieven zijn.
  14. forum rang 8 SEVA_ 15 juni 2024 11:02
    quote:

    PiFin schreef op 15 juni 2024 10:20:

    [...]

    Heb je ooit iemand van de jonge generatie Air Miles zien sparen? Air Miles zijn voor huismoeders die geen junkfood bestellen. Allemaal stuiptrekkingen van een stervende JET: brillen bezorgen alsof mensen iedere avond een nieuwe bril nodig hebben, Air Miles, koffie bezorgen... RIEN NE VA PLUS pour Jitse Groen.

    JET goes down the drain with the leftover junk food particles
    40 (man) en spaar Air Miles via gekoppelde account AH, Shell en Etos. Nu dus ook via JET.
26.914 Posts
Pagina: «« 1 ... 1085 1086 1087 1088 1089 ... 1346 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.