Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,010   -0,120   (-0,85%) Dagrange 13,660 - 14,110 94.848   Gem. (3M) 214K

AMG 2024

7.054 Posts
Pagina: «« 1 ... 207 208 209 210 211 ... 353 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Lepre Chaun 11 juni 2024 10:25
    De verschuiving in de wereld naar duurzame energie en elektrische voertuigen vergroot de vraag naar lithium.

    De lithiumprijzen daalden in 2023, maar de inkoop blijft controversieel

    Terwijl de VS en sommige Europese landen zich willen losmaken van deze Chinese dominantie, blijft China zelf de wereld afspeuren naar lithiumbronnen. Enkele dagen geleden meldde Bloomberg zelfs dat de bekende Chinese fabrikant van batterijcomponenten, CNGR, mogelijkheden aan het onderzoeken was om een ??belang te kopen in de pekelafzettingen in Argentinië, in een poging om nog een schakel in zijn toeleveringsketen op te bouwen.

    Volgens het rapport hebben leidinggevenden van CNGR vorige week persoonlijk gekeken naar drie deposito's in Argentinië, waaronder het Jama-project in de provincie Jujuy en het Rincon-project in de provincie Salta. Het verklaarde ook dat CNGR ernaar streeft stroomopwaarts een lithiumtoeleveringsketen te ontwikkelen voor klanten in westerse landen.

    Onlangs heeft het bedrijf een belang van 90% verworven in het Solaroz Lithium-pekelproject van Lithium Energy Ltd. in Argentinië. Ondertussen tekenden het bedrijf en het Afrikaanse particuliere investeringsfonds Al Mada afgelopen september een deal voor een industrieel centrum in Marokko. Nog maar een paar weken geleden kondigden POSCO Holdings en het Chinese CNGR de oprichting aan van nikkel- en precursorproductiefaciliteiten in Pohang, Zuid-Korea, wat een aanzienlijke vooruitgang markeert in de wereldwijde toeleveringsketen van batterijmaterialen.

    oilprice.com/Energy/Energy-General/US...
  2. forum rang 4 JK Dutch 11 juni 2024 11:33
    quote:

    ischav2 schreef op 11 juni 2024 10:41:

    Duidelijk sluiten onder 18,39 levert verder dalingspotentieel op : volgende steun pas op 16,40.
    dat wordt idd een belangrijke steun hopelijk, als we dat niveau wel kunnen vasthouden is er potentieel up weer in beeld. eerst maar stabiliseren.
  3. forum rang 7 Thorgall 11 juni 2024 12:20
    quote:

    Boel schreef op 11 juni 2024 12:00:

    zou een potentiele boycot van Chinese Lithium in Europa een rol kunnen spelen? Bv voor de autofabriekanten
    Dat niet, maar wel de 100% heffing die inmiddels in de VS geldt voor auto's uit China. Europa gaat zeer waarschijnlijk ook snel volgen met een forse verhoging van de importtarieven op Chinese elektrische auto's. Dat betekent dat elektrisch rijden fors duurder wordt en er dus flink minder vraag naar komt.

    Uit een bericht vandaag blijkt overigens dat bedrijven momenteel fors meer investeren in dieselbusjes. Blijkbaar is fossiel toch een stuk populairder dan velen denken.
  4. Boel 11 juni 2024 12:38
    quote:

    Thorgall schreef op 11 juni 2024 12:20:

    [...]Dat niet, maar wel de 100% heffing die inmiddels in de VS geldt voor auto's uit China. Europa gaat zeer waarschijnlijk ook snel volgen met een forse verhoging van de importtarieven op Chinese elektrische auto's. Dat betekent dat elektrisch rijden fors duurder wordt en er dus flink minder vraag naar komt.

    Uit een bericht vandaag blijkt overigens dat bedrijven momenteel fors meer investeren in dieselbusjes. Blijkbaar is fossiel toch een stuk populairder dan velen denken.
    nou... de dieselbusjes omdat het straks veel drempels zijn en die vraag dus inzakt! Kleine nuance, omgekeerd effect.

    Fors duurder, of Chineze autos (met Chinees Lithium) worden duurder? Misschien wordt benzine wel europees duurder gemaakt, komt er subsidie op de duitse autoindustrie voor electrificering omdat ze de slag niet willen missen, of maken Europese steden het lastiger voor benzine auto's.

    Soms doen mensen mekaar simpelweg na (voorbeelden te over), misschien volgt er toch een sneeuwbal effect voor electrische auto's in EU.
  5. forum rang 7 Thorgall 11 juni 2024 12:47
    quote:

    Boel schreef op 11 juni 2024 12:38:

    [...]

    nou... de dieselbusjes omdat het straks veel drempels zijn en die vraag dus inzakt! Kleine nuance.

    Fors duurder, of Chineze autos (met Chinees Lithium) worden duurder? Misschien wordt benzine wel europees duurder gemaakt, komt er subsidie op de duitse autoindustrie voor electrificering omdat ze de slag niet willen missen, of maken Europese steden het lastiger voor benzine auto's.

    Soms doen mensen mekaar simpelweg na (voorbeelden te over), misschien volgt er toch een sneeuwbal effect voor electrische auto's in EU.
    Misschien, misschien. Een hoop vraagtekens. 1 ding weet de markt echter zeker en dat is dat de VS sinds kort 100% heft op chinese auto's en dat Europa de VS met een verhoogde heffing gaat volgen. Dat weet de markt zeker. En als prijzen stijgen dan daalt de vraag. De rest is vaag en onzeker en gaat waarschijnlijk ook niet gebeuren. Gemeenten die benzine-auto's gaan weren? Ik zie dat niet als een reële optie binnen afzienbare tijd.
  6. forum rang 6 christo1 11 juni 2024 12:48
    quote:

    Boel schreef op 11 juni 2024 12:00:

    zou een potentiele boycot van Chinese Lithium in Europa een rol kunnen spelen? Bv voor de autofabriekanten
    Denk het niet, want dan zouden ze ook chinese bedrijven treffen zoals catl en byd, die Europese fabrieken aan het bouwen zijn.

    Catl levert de batterijen voor Europese autofabrikanten en northvolt einde volgend jaar met lithium van andere leveranciers als het nodig zou blijken buiten China wordt er ook lithium gedolven en geraffineerd maar China is wel momenteel de grootste qua geraffineerd lithium.

    Mvg.
  7. Boel 11 juni 2024 12:51
    vraag stijgt bijvoorbeeld

    -als die dieselbusjes niet meer mogen.
    - als elect. auto's goedkoper worden (want dat gebeurd tot op heden elk jaar)
    - als autobouwers "verplicht" moeten uitwijken naar Europese Lithium ;-)

    maar goed, dit is allemaal speculatie

    in mei groeie het % elect auto's nog tov rest (hoewel daling in totaal verkochte auto's, maar dat is uitgestelde koop?)
  8. Boel 11 juni 2024 12:53
    quote:

    christo1 schreef op 11 juni 2024 12:48:

    [...]

    Denk het niet, want dan zouden ze ook chinese bedrijven treffen zoals catl en byd, die Europese fabrieken aan het bouwen zijn.

    Catl levert de batterijen voor Europese autofabrikanten en northvolt einde volgend jaar met lithium van andere leveranciers als het nodig zou blijken buiten China wordt er ook lithium gedolven en geraffineerd maar China is wel momenteel de grootste qua geraffineerd lithium.

    Mvg.
    zou idd treffen ja. die moeten dan verplicht hun grondstof uit EU bedrijven halen...
  9. forum rang 7 am1993 11 juni 2024 13:13
    De afgelopen dagen/weken, was de dagelijkse omzet in aandelen AMG belabberd. Nu we de steun op € 18.20 naderen zien we de dagomzet zeer behoorlijk stijgen. De algoritmes doen hun werk, dus ik vermoed, dat een aantal instituten hun shortposities aan het afbouwen zijn. Gaan we morgen zien. Of de steun van € 18.20 gaat houden moet dan de komende dagen blijken. Zal ook wel afhankelijk zijn van het algemene beurssentiment. De daling is wel fors geweest in korte tijd, dus mogelijk tijd voor een adempauze.
  10. Siwu 11 juni 2024 13:24
    quote:

    JK Dutch schreef op 11 juni 2024 11:33:

    [...]

    dat wordt idd een belangrijke steun hopelijk, als we dat niveau wel kunnen vasthouden is er potentieel up weer in beeld. eerst maar stabiliseren.
    denk vandaag niet meer houdt. dan morgen ff kijken tot hoever die verder daalt.

    mijn range van 14-15 komt wel dichterbij..
7.054 Posts
Pagina: «« 1 ... 207 208 209 210 211 ... 353 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.