Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
17,140   +0,430   (+2,57%) Dagrange 16,600 - 17,160 161.383   Gem. (3M) 198,4K

AMG 2024

7.835 Posts
Pagina: «« 1 ... 205 206 207 208 209 ... 392 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 christo1 10 juni 2024 11:56
    Minder productie in de nabije toekomst om de productie in overeenstemming te brengen met de actuele vraag, dan zijn er minder batterijen nodig voor Tesla.

    Psst, Tesla kopen? Er staat nog een gigantische voorraad Tesla’s ergens.

    Aandeelhouders tevreden houden met flinke productieaantallen is één. De auto’s daadwerkelijk verkopen is een tweede. Als dat laatste niet lukt zit jet met een probleem. Dat probleem is nu voor Tesla serieus, want het merk heeft te maken met een gigantische voorraad auto’s.

    Meer aanbod dan vraag. De laatste jaren was het vaak andersom in autoland. Dat effect houdt een keer op. Net als dat het trucje van eeuwige prijsverlagingen op een gegeven moment niet meer werkt. Zo’n beetje iedereen die een Tesla wilde hebben heeft er nu wel eentje. De prijsverlagingen van de laatste tijden heeft er niet voor gezorgd dat de Model 3 of Model Y gigantisch in trek blijven.

    Voorraad Tesla’s: 50.000 onverkochte auto’s
    In de Verenigde Staten zijn er veel meer Tesla’s geproduceerd dan er verkocht worden, daardoor heeft merk een grote ongewenste voorraad opgebouwd. Volgens Sherwood News (via Jalopnik) staan bijna 50.000 onverkochte auto’s te wachten op een eigenaar op het terrein van Tesla van een Gigafactory in Texas. De voorraad is zo groot dat deze te zien is met satellietbeelden vanuit de ruimte.

    In het eerste kwartaal van dit jaar produceerde Tesla 433.371 auto’s. Het Amerikaanse automerk heeft deze voertuigen niet allemaal gemaakt op basis van openstaande bestellingen. Een deel werd geproduceerd in hoop dat ze later alsnog verkocht zouden worden. De vraag bleef echter uit, waardoor het merk opgezadeld werd met tienduizenden auto’s. Toch zonde dat die staan te verstoffen op een parkeerplaats. Van de 433.371 geproduceerde auto’s waren er 386.810 daadwerkelijk verkocht.

    Wie gaat ze kopen?
    De vraag is of Tesla de auto’s gaat kwijtraken. Natuurlijk, met weer een dump in de prijs slijt het merk de auto’s wel. Een Model 3 of Model Y goedkoper aanbieden dan de concurrentie maakt het meteen de aantrekkelijkste elektrische auto. Maar Sinterklaas spelen is er niet bij voor Tesla, er moet wel geld in het laatje komen.

    Volgens een woordvoerder van Tesla is het allemaal minder dramatisch dan het lijkt. Vaibhav Taneja, de financiële topman van het merk, zegt dat ze verwachten dat de voorraad in dit kwartaal weer flink afneemt. Tesla heeft er dus wel vertrouwen in dat ze al die auto’s gaan kwijtraken. De satellietbeelden zullen op termijn laten zien of dat inderdaad het geval gaat zijn.

    Mvg
  2. forum rang 7 Just lucky 10 juni 2024 12:30
    quote:

    Tippie schreef op 10 juni 2024 12:17:

    Iedereen die eruit wil(de) is er nu wel uit : dus is mijn advies gestaffeld kopen voor het te laat is.
    Nog niet hoor. Bij opening liep de koers op bij stevige omzet. Daarna viel de koopinteresse weg en werd direct een blok gelanceerd en stonden we binnen een paar minuten weer rood.
  3. forum rang 7 4finance 10 juni 2024 14:16
    quote:

    Musketier schreef op 10 juni 2024 13:15:

    [...]

    nou, noem mij eens 1 aandeel waar dat niet voor geldt, geen glazen bol voor nodig ;-)
    Het geldt inderdaad voor alle aandelen ;-) AMG heeft al lange tijd te maken met hele lage grondstof prijzen.
    Het is dan ook te verwachten dat er nog minder winst is gemaakt. De outlook zal er ook niet op vooruit gaan.
    Dan is nog maar de vraag af de grondstoffen in prijs op termijn weer sterk omhoog gaan lopen.
    De Chinezen kopen overal op de wereld mijnen op en dumpen hun grondstoffen waar het maar kan.
    Kortom; het gaat nog heel spannend worden bij AMG of het huidige koersniveau het kan houden.
  4. forum rang 7 4finance 10 juni 2024 15:52
    quote:

    Just lucky schreef op 10 juni 2024 15:49:

    [...]Als we daar zijn aanbeland, zal je hem wel weer verlagen naar 10.......
    Dat ligt er aan wat er aan nieuws komt.
    Ik blijf hier voorlopig voorzichtig. Te veel onzekerheid.
    Op het moment geniet ik van mijn BESI en ASML positie. AMG komt ook wel weer ;-)
  5. forum rang 6 christo1 10 juni 2024 16:29
    quote:

    4finance schreef op 10 juni 2024 15:52:

    [...]

    Dat ligt er aan wat er aan nieuws komt.
    Ik blijf hier voorlopig voorzichtig. Te veel onzekerheid.
    Op het moment geniet ik van mijn BESI en ASML positie. AMG komt ook wel weer ;-)
    Jij had toch gekocht rond de 17-18€?

    Slecht nieuws komt er wel aan maar misschien wel met een positieve noot.

    Ik wacht momenteel ook af in de low 17.

    Mvg.
  6. forum rang 6 christo1 10 juni 2024 20:26
    Het ziet er naar uit dat de ICE auto's langer zullen getolereerd worden na 2035 en ook e-fuels zullen hun plaats hebben.

    Dus transitie naar EV trager dan de oorspronkelijke doelstellingen?

    EU parliament to favour e-fuels, hydrogen: EPP lawmaker
    The new EU parliament will be more pragmatic in 2024-2029, favour continuation of the internal combustion engine (ICE) beyond 2035 as well as more flexible rules for low-carbon hydrogen, e-fuels, biofuels, and other CO2-neutral fuels, outgoing member of the European Parliament Markus Pieper told Argus. The centre-right European People's Party (EPP) MEP was the key lawmaker behind the EU's revised renewable energy directive.

    Will the next parliament favour renewable liquid fuels in spite of provisions for an ICE phase-out?

    For me, the end of the internal combustion engine (ICE) has not been decided yet. The next European Parliament will likely have a majority supporting the continuation of ICE beyond 2035. This would provide planning security for investments in innovation and facilities for e-fuels, biofuels, and other CO2-neutral fuels, including power-to-x (P2X) fuels. Instead of an outright ban on combustion engines, there should be a phase-out of fossil fuels, enabling us to achieve climate targets more quickly and cost-effectively, without overloading power grids. We need to start working on a clear legal framework today. The blending of new fuels must be standardised and regulated.

    Do you see the EU parliament favouring greater flexibility in the conditions for renewable hydrogen?

    Yes, we have a review clause in the renewable energy directive, whereby the European Commission shall submit a report to council [of ministers] and parliament by 1 July 2028. If this assessment indicates that we cannot achieve targets for green hydrogen in industry due to a lack of supply, then we must adjust the definition of green hydrogen. If we do not adapt, the industry may relocate to regions with fewer environmental regulations. We need to be flexible in our legislation and ready to adjust rules due to worldwide competition.

    How can a new EU parliament improve on existing legislation for 2030 climate and energy goals?

    The magic word is technological openness. We need to get the best out of all energy resources. Additionally, we need to invest significantly more in the energy transition, especially in the expansion of cross-border green electricity projects. The new European Parliament will likely be more pragmatic and realistic in its energy goals.

    Does the EU need to rethink the 2040 goals?

    There's no need to rethink the 2040 CO2 reduction target of 90pc [compared with 1990 levels]. But we need to rethink how to achieve goals and keep a close eye on China and India. Europe must constantly redefine and adapt legislation as necessary. One crucial step is reaching new trade arrangements [to balance higher EU climate standards for domestic industry than global competitors]. We have to be more realistic.

    Do you think EU 2030 targets for hydrogen are too ambitious?

    Yes, the target for green hydrogen to represent 42pc of hydrogen used by industry in 2030 is too ambitious from today's point of view. And I currently don't see the capacity to produce enough hydrogen in Europe. As for imports, non-EU producers often do not meet the same standards for producing green hydrogen. This means we'll need to adapt our definition of green hydrogen and consider more low-carbon solutions. The Paris Climate Agreement remains our primary goal. If we can achieve these goals with low-carbon hydrogen, why not? Still, it remains possible to meet the 2030 green hydrogen targets if we adapt the definition.

    Mvg.
7.835 Posts
Pagina: «« 1 ... 205 206 207 208 209 ... 392 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.