Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,290   +0,290   (+1,93%) Dagrange 15,050 - 15,490 101.913   Gem. (3M) 222,5K

AMG 2024

6.070 Posts
Pagina: «« 1 ... 201 202 203 204 205 ... 304 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Musketier 6 juni 2024 18:50
    quote:

    Dividenhunter schreef op 6 juni 2024 18:05:

    Kijk maar eens goed wat de Amerikaanse Lithium fondsen doen
    Dappere poging maar onze vrind heeft een filter dat alleen negativiteit omtrent AMG doorlaat .. hij deelt dat vaak en met veel herhalingen en soms verzint hij er zelf wat bij
    Toch wil hij heel graag weer instappen en als dat is gebeurd wordt de koers van 100 weer gepredikt
  2. forum rang 7 am1993 6 juni 2024 20:06
    quote:

    Dividenhunter schreef op 6 juni 2024 18:05:

    Kijk maar eens goed wat de Amerikaanse Lithium fondsen doen
    Dappere poging maar onze vrind heeft een filter dat alleen objectiviteit omtrent AMG doorlaat .. hij deelt dat vaak en met veel herhalingen en soms komt hij zelfs met prima aanvullingen
    Toch wil hij, net als ik, heel graag weer instappen en als dat is gebeurd wordt de koers van 100 niet weer gepredikt, want we zijn al iets te veel belazerd door het management van AMG.
    En wat die stijging van die Amerikaanse Lithium fondsen betreft: $ 0.04 erbij. Daar zou vermakelijkheidsbelasting op geheven moeten worden:).
    Maar: zoals altijd: succes ermee:).
  3. Musketier 6 juni 2024 20:19
    quote:

    am1993 schreef op 6 juni 2024 20:06:

    [...]
    Dappere poging maar onze vrind heeft een filter dat alleen objectiviteit omtrent AMG doorlaat .. hij deelt dat vaak en met veel herhalingen en soms komt hij zelfs met prima aanvullingen
    Toch wil hij, net als ik, heel graag weer instappen en als dat is gebeurt wordt de koers van 100 niet weer gepredikt, want we zijn al iets te veel belazerd door het management van AMG.
    En wat die stijging van die Amerikaanse Lithium fondsen betreft: $ 0.04 erbij. Daar zou vermakelijkheidsbelasting op geheven moeten worden:).
    Maar: zoals altijd: succes ermee:).
    Ik mag de term hier niet meer gebruiken maar het werkt wel aanstekelijk! Wel fijn dat hij een maatje heeft, die overigens op het Zinnwald draadje een nogal ander deuntje blaast .. maar goed daar heeft hij wel aandeeltjes van dus dan mag het
  4. forum rang 7 Hopper58 7 juni 2024 07:32
    07:21
    VS viseren twee Chinese batterijproducenten
    Ondanks de sterke uitvoercijfers (zie post 06.55 uur) noteren de Chinese beurzen in het rood. In Shanghai is er 0,3 procent verlies, in Hongkong 0,4 procent. Dreigende Amerikaanse actie tegen twee Chinese producenten van batterijen voor e-auto’s ligt aan de basis.

    Een groep van Republikeinse Congresleden dringt erop aan dat CATL, een partner van Ford, en Gotion High Tech, een batterijfabrikant die deels in handen is van Volkswagen, een verbod krijgen om nog hun producten naar de VS te verschepen. De twee bedrijven zouden banden hebben met Chinese paramilitaire organisaties en slavenarbeid inzetten bij de productie. Het zou meer bepaald gaan om gedwongen tewerkstelling van Oeigoeren, een etnische minderheid in de provincie Xinjiang die grotendeels moslim is en door Peking wordt onderdrukt.

    CATL zakt 6,5 procent, Gotion noteert 3,4 procent in de min.
  5. forum rang 5 christo1 7 juni 2024 08:21
    Na jaren van onstuimige groei lijkt de opmars van Chinese elektrische auto’s op de Europese markt te stagneren. De Europese Commissie maakt zich ondertussen op om volgende week een eerste salvo importtarieven voor Chinese e-auto’s op te leggen.

    De invoer van Chinese elektrische auto’s in Europa - uitgedrukt in ton - is in de eerste drie maanden van dit jaar met 3,5 procent gezakt tegenover vorig jaar, zo blijkt uit cijfers van het statistiekbureau Eurostat. De waarde kelderde zonder correctie voor inflatie zelfs met 13 procent. Dat is een eerste daling op jaarbasis na een exponentiële groei in de voorbije jaren.

    In 2018 werden voor amper 2o miljoen euro Chinese elektrische auto’s naar Europa geëxporteerd, vorig jaar was dat opgelopen tot 9,67 miljard euro. In 2023 kwam bijna een op de vijf in Europa verkochte elektrische auto’s uit China, vooral modellen van westerse merken die in China gebouwd worden, zoals Tesla, Volvo, Dacia en BMW. 

    Die golf elektrische auto’s uit China veroorzaakte grote onrust bij Europese beleidsmakers. De voorzitster van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen, kondigde eind vorig jaar een onderzoek aan naar illegale staatssteun van Peking voor Chinese automakers. Volgende week maakt de Commissie haar eerste importtarieven voor bepaalde Chinese merken bekend.

    Als oorzaak voor de plots afzwakkende import van e-auto’s uit China wijzen analisten in de eerste plaats naar de tragere groei van de verkoop van elektrische auto’s in Europa. Terwijl de algemene autoverkoop in het eerste kwartaal met 5,6 procent steeg, bleef de groei van de verkoop van e-auto’s beperkt tot 3,9 procent. Dat komt vooral door het einde van subsidies voor elektrische auto’s in Duitsland, de grootste automarkt van Europa. 

    Daar komt bij dat vooral Chinese merken sinds de tweede helft van vorig jaar op grote schaal elektrische auto’s naar Europa verschepen. Die auto’s waren echter nog niet verkocht, wat leidde tot enorme voorraden in de toch al goed gevulde auto-overslaghavens in Europa, zoals Zeebrugge. De Chinese producenten wachten nu met het sturen van nieuwe e-auto’s tot de voorraden in de Europese havens zijn weggewerkt.

    De stagnatie van de groei van de verkoop van Chinese auto’s is ook in ons land merkbaar. Uit cijfers van de autosectorfederatie Febiac blijkt dat in de eerste vijf maanden van dit jaar de 16 Chinese merken die in ons land verkocht worden, samen goed waren voor 3.787 verkochte exemplaren.

    Dat is 6,4 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar, maar van een overrompeling is bepaald geen sprake. In de totale autoverkoop in de eerste vijf maanden hadden de Chinese merken samen een marktaandeel van 1,77 procent: met moeite 0,1 procentpunt meer dan vorig jaar.

    MG, dat behalve met elektrische auto’s vooral furore maakt met hybride auto’s, blijft met afstand het grootste Chinese merk in ons land met 1.375 nieuwe auto’s in de eerste vijf maanden. Volvo-zusje Polestar staat nog op de tweede plek, maar zag zijn verkoop tot nu dit jaar net als MG dalen. Waardoor het nog altijd groeiende Chinese merk BYD Polestar ondertussen op de hielen zit.

    De stilgevallen verkoopgroei van Chinese elektrische auto’s staat ook in schril contrast met de toename van de verkoop van alle elektrische auto’s in ons land. Die steeg in het eerste kwartaal met meer dan 60 procent naar ruim 31.000 stuks. 

    De auto’s zijn er, maar de verkoop volgt nog niet’, zegt Michel Martens, het hoofd van de studiedienst van autosectorfederatie Febiac. Hij wijst erop dat elektrische auto’s in ons land vooral nog worden ingeschreven als bedrijfswagen. Vooral de premiummerken BMW, Mercedes-Benz, Audi en Volvo zijn populair.

    Particuliere autokopers zijn doorgaans minder statusgevoelig. ‘Maar Chinese merken hebben zich tot nu vooral gericht op grotere en duurdere elektrische auto’s voor de fleetmarkt. De particulier wacht de komst af van betaalbare e-auto's met een performante batterij en een lagere prijs’, zegt Martens. 

    Veel Chinese automerken verkopen in hun thuisland al op grote schaal goedkope elektrische auto's. Normaal komen die vanaf volgend jaar ook naar Europa. Analisten kijken vooral uit naar de elektrische stadsauto Seagull van BYD. Die kost in China omgerekend minder dan 10.000 euro en moet tegen volgend jaar, aangepast aan de Europese veiligheidsnormen, aanzienlijk minder dan 20.000 euro kosten. Een verhoging van de Europese importtarieven op Chinese elektrische auto's kan die plannen echter doorkruisen.

    Mvg
6.070 Posts
Pagina: «« 1 ... 201 202 203 204 205 ... 304 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.