Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,335   0,000   (0,00%) Dagrange 5,250 - 5,440 227.121   Gem. (3M) 302,3K
Pharming Investor Tour 2024. Investor Tour op vijf locaties in Nederland (Rotterdam, Eindhoven, Utrecht, Leiden, Zwolle). Presentatie en Q&A sessie met CEO Sijmen de Vries. Pharming Investor Tour 2024. Investor Tour op vijf locaties in Nederland (Rotterdam, Eindhoven, Utrecht, Leiden, Zwolle). Presentatie en Q&A sessie met CEO Sijmen de Vries.

TomTom juni 2024

440 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 22 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 5 juni 2024 15:17
    quote:

    hvasd2 schreef op 5 juni 2024 15:08:

    Volgens mij was een gem. Dag volume een tot half jaar geleden rond de miljoen of meer. Nu komt het niet verder dan met moeite rond de 250000..,


    Ik dacht het niet.

    Of Moody s voor Tom Tom een grote klant is, weet ik niet, maar lijkt me in ieder geval belangrijk !

    Moody's is een Amerikaanse kredietbeoordelaar, en is op dit gebied de grootste concurrent van Standard & Poor's (S&P).

    Beurswaarde 74,23 miljard.

    Tja !
  2. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 6 juni 2024 04:55
    quote:

    tatje schreef op 1 juni 2024 10:22:

    ...
    5 okt 2023 meldde TT een samen werking met Fow Laps.

    TT plaatste het ook.

    With TomTom’s extensive data coverage, Flow Labs gains access to five times more GPS data resources than previously available, enabling them to deliver solutions to enhance transportation safety.

    Zeg eerlijk, tenminste ik had het niet gelezen, 5 maal staat er toch :-)
    Flow Laps plaatste deze samenwerking ook.

    www.flowlabs.ai/blog/flow-labs-and-to...

    Ik lees ergens 5 maal
    20 - 35% ipv 3 - 10%


    BDB mijn moeder zou zeggen, gooi met je eigen vlees :-)
    Wat Flow labs claimt maakt niet veel indruk op me:

    "With the addition of TomTom’s global data, Flow Labs will deliver unparalleled traffic insight to agencies and consultants, capturing insights from 20% - 35% of vehicles on any given roadway. This marks a substantial acceleration versus the current state of the market where 3 - 10% is the current standard."

    Dat zegt alleen maar welke beroerde traffic-info ze voorheen hadden. Dit nog afgezien van de vaagheden en onduidelijkheden in hun tekst.
    "20%-35% of vehicles"? Hún vehicles of ....?
    "Any given roadway"? En gie geleuft dat?

    De uitdrukking "gooi met je eigen vlees" ken ik niet. Mijn moeder schreef kinderboeken en hield niet van platitudes. Mijn twee oma's wel, maar hun Haagse resp. Utrechtse eigenwijsheden zal ik jullie besparen.
  3. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 6 juni 2024 05:10
    quote:

    hvasd2 schreef op 2 juni 2024 21:33:

    [...]
    Ik zie die 7,50 Euro vanzelf wel weer op het bord komen. Zowel erboven als er beneden werd de koers telkens weer naar de 7,50 getrokken. Niet onlogisch want 17,50 was de uitgifte koers van het aandeel.
    Die logica ontgaat me.
  4. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 6 juni 2024 05:41
    quote:

    tatje schreef op 4 juni 2024 09:44:

    ...
    Als full EV een bereik van meer dan 1000 km had, was Hybrid niet nodig.
    ...

    Mijn zoon heeft ook Hybride , maar zou EV een bereik van meer dan 1000 km hebben, ging hij voor EV.
    Mijn zoon heeft via zijn baas een dure leasebak, een BMW, full EV. Heb er dit weekend nog een stukkie in meegereden. Heel mooi infotainmentscherm, maar de (HERE-)navigatie is slecht.
    Hij sluit dus zijn iPhone aan, en gebruikt via Apple's carplay de Google maps plus Waze.

    Nu moet hij voor zijn werk en ook voor zijn hobby (als ex-sporter meelullen bij bepaalde sportuitzendingen op tv) dagelijks overal en nergens in het land zijn. Goede traffic-info is voor hem dus essentieel.
    Dan is TomTom echt de beste provider. Maar mijn pleidooien voor TT's traffic zijn aan hem niet besteed.

    Ergens in zijn opvoeding is iets mis gegaan, ergens deed ik iets fout...
  5. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 6 juni 2024 06:47
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 5 juni 2024 12:51:

    Wat het plan van Harold ook is en met welk doel?!?
    Hij behoord als beursgenoteerd bedrijf wel de juiste informatie te geven over klanten, ontwikkelingen, samenwerkingsverbanden enz, enz.

    Harold we horen je nooit terwijl er van alles achter de schermen gebeurd! Nieuwsfeiten worden minimaal gecommuniceerd en moeten soms door derden achterhaald en gecommuniceerd worden, dit kan en mag niet bij een beursgenoteerde onderneming!!!!

    Dus graag actie en communiceer en zorg dat er aandeelhouderswaarde wordt gecreëerd ipv allen goedkoop inkopen met de inner circle!!

    AFM, jullie zien dit alles toch ook gebeuren?!?
    Je kunt als aandeelhouder vele (terechte) vragen stellen, maar eigenlijk is het hele plaatje al jarenlang heel simpel:

    - TT's technology is goed, hun 'traffic' is de beste ter wereld.

    - Dat oogt terecht goed en trekt aandeelhouders (ook particulieren zoals ik) aan.

    - De interne bedrijfsvoering bij TT lijkt redelijk goed voor elkaar, voor zover ik dat beoordelen kan. Hun sportwatch-avontuur was een blunder, maar werd snel gestopt, al ging het om de hobby van TT's 'first lady'.

    - Ze trekken deskundig personeel aan ('al over the world') en belonen die goed.

    - EN DAT IS NU PRECIES HET HELE VERHAAL, NIET MEER DAN DAT.

    Ze belonen zichzelf goed, en zijn ook wel loyaal en royaal naar hun medewerkers. Maar loyaliteit naar aandeelhouders kennen ze niet. Dat zijn voor hen ergens/ooit benodigde maar eigenlijk lichaamsvreemde wezens.
    DE BEURS IS DOOR DE FOUNDERS MISBRUIKT.

    Dit bedrijfje hoort niet meer aan een fatsoenlijke beurs thuis. Via welke exit interesseert me weinig, ooit was TT mijn grootste belegging, nu allang niet meer.

    Ooit was het mijn liefdesbaby, beleggingswise. Ik zat al meer dan 15 jaar 'in het vak', toen TT werd opgericht. TT heeft vele door mij*) ooit bedachte of internationaal gepropageerde (soms zelfs doorgedrukte) definities, termen en standaards gewoon gekopieerd.
    De techniek is inmiddels voortgeschreden, maar nog steeds gebruikt TT delen van onze bedenksels, zowel bij 'traffic' als hun maps.

    *) Niet alleen door mij. Ik heb het hier over door EU en ECMT gesponsorde technische werkgroepen met uit diverse landen afkomstige RWS-achtige ambtenaren zoals ik, maar ook met vertegenwoordigers van o.a.Renault, Volvo, Fiat, Bosch-Blaupunkt, Mercedes, en toen ook nog AA en BBC namens de UK.
    Maar ik speelde er een behoorlijke rol in, was een soort eindredacteur van diverse documenten. Mede door de moderne-talenkennis die wij in NL ouderwets opgeleide HBS-ers nu eenmaal hebben. Een beetje Deuns en Zweuds kwam ook mee.
    Sorry hoor.
  6. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 6 juni 2024 07:51
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 6 juni 2024 06:47:

    [...]
    ...
    Ik heb het hier over door EU en ECMT gesponsorde technische werkgroepen met uit diverse landen afkomstige RWS-achtige ambtenaren zoals ik, maar ook met vertegenwoordigers van o.a.Renault, Volvo, Fiat, Bosch-Blaupunkt, Mercedes, en toen ook nog AA en BBC namens de UK.
    ...
    Wie mis je? Juist: Volkswagen!
    Die kwam ik eigenlijk nooit tegen. Ik ben in die tijd (1988-2003) overal op bezoek geweest, in Rambouillet (Renault), in Zweden bij Volvo, in München, Stuttgart, het wondermooi herbouwde Hildesheim van Bosch-Blaupunkt, Köln en Bonn (bij de 'Behörden'), maar nooit in Wolfsburg. VW deed gewoon niet mee!

    Vraag me niet waarom. Grootheidswaanzin? Ze hadden internationaal overleg over alle IT bij moderne auto's niet nodig? Ze konden het zelf wel?

    Nou, dan zijn ze goed op de koffie gekomen, nu kan je hun aandelen kopen tegen een k/w van nog geen 4, en haken ze op IT-gebied aan bij iets vaags als een 'TT-cockpit'.
    Daar trouwens ook al een tijdje niks meer over gehoord...
  7. forum rang 6 tatje 6 juni 2024 10:06
    Ik kan het eens zijn met BDB.

    Je kunt als aandeelhouder vele (terechte) vragen stellen, maar eigenlijk is het hele plaatje al jarenlang heel simpel:

    - TT's technology is goed, hun 'traffic' is de beste ter wereld.

    - Dat oogt terecht goed en trekt aandeelhouders (ook particulieren zoals ik) aan.

    - De interne bedrijfsvoering bij TT lijkt redelijk goed voor elkaar, voor zover ik dat beoordelen kan. Hun sportwatch-avontuur was een blunder, maar werd snel gestopt, al ging het om de hobby van TT's 'first lady'.

    - Ze trekken deskundig personeel aan ('al over the world') en belonen die goed.

    - EN DAT IS NU PRECIES HET HELE VERHAAL, NIET MEER DAN DAT.

    Ze belonen zichzelf goed, en zijn ook wel loyaal en royaal naar hun medewerkers. Maar loyaliteit naar aandeelhouders kennen ze niet. Dat zijn voor hen ergens/ooit benodigde maar eigenlijk lichaamsvreemde wezens.
    DE BEURS IS DOOR DE FOUNDERS MISBRUIKT.

    Maar met die laatste zin heb ik moeite.

    DE BEURS IS DOOR DE FOUNDERS MISBRUIKT.

    Zeg jij dan maar hoe ze het vanaf 2016 na de watches hadden moeten doen.

    Als je bedoelt dat ze op het juiste moment naar de beurs gingen ( wisten dat de kastjes eindig waren en ze opnieuw moesten beginnen.)

    Iemand vindt mij maar een nul, terwijl ik die persoon waardeer, moet ik dan mijn mening over die persoon veranderen.

    Zo werkt dat niet bij mij

    Dus BDB kan zeggen wat hij wil over mij, ik blijf fan.

    Harold heeft nog iets goed te maken, omdat zijn first lady zeker met de watches een kleine miljard heeft verkwanseld.

    Dus meneer Harold en mevrouw Corinne, zijn wat mij betreft tegen een dirty.:-)
  8. ASML_Belegger 6 juni 2024 14:13
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 6 juni 2024 05:41:

    [...]
    Mijn zoon heeft via zijn baas een dure leasebak, een BMW, full EV. Heb er dit weekend nog een stukkie in meegereden. Heel mooi infotainmentscherm, maar de (HERE-)navigatie is slecht.
    Hij sluit dus zijn iPhone aan, en gebruikt via Apple's carplay de Google maps plus Waze.

    Nu moet hij voor zijn werk en ook voor zijn hobby (als ex-sporter meelullen bij bepaalde sportuitzendingen op tv) dagelijks overal en nergens in het land zijn. Goede traffic-info is voor hem dus essentieel.
    Dan is TomTom echt de beste provider. Maar mijn pleidooien voor TT's traffic zijn aan hem niet besteed.

    Waarom niet TomTom Go gebruiken met Carplay?
    Ergens in zijn opvoeding is iets mis gegaan, ergens deed ik iets fout...
  9. DWVS 6 juni 2024 16:12
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 6 juni 2024 16:06:

    Wederom ongekend, ongehoord en absurd het koersverloop van vandaag! Ruim 16 cent lager dan hedenochtend, winst ( koersherstelletje) weer helemaal teniet gedaan!

    Harold, hoe lang nog in dit theater?!?
    Dat is het mooie van Nederland en Harold weet dat. De bewoners zijn allemaal klagers en digitale ridders maar de barricaden op en letterlijk iemand van achter zijn bureau halen doen we in tegenstelling tot de Fransen niet. En daar door kunnen Harold en zijn rovers gewoon doorgaan. Vroeger ...... toen wisten ze ook wel raad.
  10. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 6 juni 2024 17:16
    quote:

    DWVS schreef op 6 juni 2024 16:12:

    [...]

    Dat is het mooie van Nederland en Harold weet dat. De bewoners zijn allemaal klagers en digitale ridders maar de barricaden op en letterlijk iemand van achter zijn bureau halen doen we in tegenstelling tot de Fransen niet. En daar door kunnen Harold en zijn rovers gewoon doorgaan. Vroeger ...... toen wisten ze ook wel raad.
    Klopt!
    Maar hoogmoed komt eens voor de val!
  11. visje 6 juni 2024 17:36
    quote:

    Biofoed schreef op 4 juni 2024 11:51:

    [...]

    Je moet gewoon respect voor ze hebben. Ze duiken wat dieper (negatief)in de vooruitfacturatie en winstneming waardoor ze onder hun eigen voorspelling uitkomen, ze doen een tweedelijnsinkoop om belasting te besparen en ze hebben zoveel grote shorters aan boord gekregen dat de koers laag blijft en ze maximaal kunnen in- (en terug-)kopen.

    Zo lang dit geen voorbereiding op een dirty-exit is (want dan hebben de tweedelijnsverkopers nu voorkennis en dat zou toch niet mogen van de AFM...) dan hebben ze het gewoon strak geregisseerd.

    Als ze dan bij de halfjaarcijfers wat positiever in de vooruitfacturatie en winstneming duiken, een leuke nieuwe klant laten tekenen en vooraf een iets lagere voorspelling dan werkelijk afgeven dan staat de koers zo weer op €7,50 en zou iedereen blij moeten...
    @Vive ik vind dit bericht aannemelijker.
440 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 22 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.