Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,225   +0,080   (+0,61%) Dagrange 13,090 - 13,320 1.049.816   Gem. (3M) 1,5M

Just Eat Takeaway 2024

32.800 Posts
Pagina: «« 1 ... 935 936 937 938 939 ... 1640 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 T. Edison 2 juni 2024 08:59
    Ben ik geen echte kenner van Just Eat,. Ben meer een belegger die verwacht dat de koers momenteel te laag is.
    Echter heb ik ik over onderstaand wat vraagtekens. ChatGPT benadrukt de risico's terwijl er mijn inziens ook een andere kant is .
    Zal ze dikgedrukt tussenvoegen
    quote:

    A_E_Niks schreef op 1 juni 2024 22:31:

    Nu je dit zo zegt, kun je er wel brood in zien....waarom staat de koers zo laag denk je....
    ChatGPT
    De lage koers van Just Eat Takeaway kan het gevolg zijn van verschillende factoren, zowel intern als extern. Hier zijn enkele mogelijke redenen:

    1. Marktconcurrentie
    Intense Concurrentie: De markt voor online voedselbezorging is zeer concurrerend met grote spelers zoals Uber Eats, DoorDash, en Deliveroo. Dit kan leiden tot prijsoorlogen, waardoor winstmarges onder druk komen te staan.
    Innovatie en Differentiatie: Concurrenten kunnen innovatieve diensten en betere gebruikerservaringen bieden, waardoor Just Eat Takeaway marktaandeel kan verliezen.Waarom zou de concurrent innovatiever zijn dan JET? Gras bij de buren altijd groener? Volgens mij is JET ook innovatief
    2. Financiële Prestaties
    Winstgevendheid: Als het bedrijf niet consistent winstgevend is, kan dit beleggers zorgen baren. Hoge operationele kosten, investeringen in technologie en marketinguitgaven kunnen de winstgevendheid beïnvloeden.
    Schuldpositie: Een hoge schuldenlast, bijvoorbeeld door overnames zoals die van Grubhub, kan ook de financiële gezondheid van het bedrijf onder druk zetten.Volgens mij was de overname van gefinancierd met aandelen
    3. Economische Factoren
    Macro-economische Omstandigheden: Economische onzekerheid, inflatie, en veranderende consumentenuitgaven kunnen de vraag naar niet-essentiële diensten zoals voedselbezorging beïnvloeden.
    Post-pandemie Gedrag: Tijdens de COVID-19 pandemie was er een sterke toename in de vraag naar bezorgdiensten. Na de pandemie kan er een verschuiving zijn naar traditionele eetgewoonten, wat de groei van de bezorgmarkt kan temperen. Tijdens Covid was er bezorging harder gegroeid door omstandigheden, terug naar normale groei als negatieve ontwikkeling brengen lijkt me niet reëel Vooral de jeugd ( de volgende volwassenen) zijn het gewend om te bestellen
    4. Regelgeving en Arbeidskwesties
    Arbeidswetten: Veranderende regelgeving met betrekking tot gig economy-werknemers kan de kosten voor bezorgbedrijven verhogen. Bijvoorbeeld, als bezorgers worden geclassificeerd als werknemers in plaats van zelfstandigen, kan dit leiden tot hogere lonen en bijkomende voordelen.
    Data Privacy: Strengere regelgeving rond data privacy kan de operationele kosten verhogen en de marketingcapaciteiten beperken.Volgens mij in JET verder bij het in dienst nemen van bezorgers dan de concurrentie
    5. Beleggerssentiment en Marktvolatiliteit
    Beleggersvertrouwen: Beleggers kunnen pessimistisch zijn over de toekomstperspectieven van het bedrijf, vooral als er twijfel bestaat over het vermogen om te groeien en winst te genereren.
    Technologieaandelen: Online voedselbezorging wordt vaak gezien als een technologie-aandeel. Schommelingen in de bredere technologie-sector kunnen ook invloed hebben op de aandelenkoers van Just Eat Takeaway. Steedsmeer wordt bezorging gezen als arbeid, zie punt 5, hierdoor zal een schommeling in de chipsector JET veel minder raken
    6. Specifieke Bedrijfsuitdagingen
    Integratie van Overnames: Uitdagingen bij het integreren van overgenomen bedrijven zoals Grubhub kunnen leiden tot operationele inefficiënties en hogere kosten.
    Klantenservice en Kwaliteit: Problemen met klantenservice, bezorgkwaliteit, of technologische storingen kunnen de reputatie van het bedrijf schaden en leiden tot een verlies van klanten.
    Conclusie
    Hoewel Just Eat Takeaway een solide bedrijfsmodel heeft met groeipotentieel, kunnen bovenstaande factoren bijdragen aan een lagere aandelenkoers. Beleggers moeten deze risico's afwegen tegen de mogelijke voordelen. Het succes van het bedrijf hangt af van hoe effectief het kan omgaan met concurrentie, financiële uitdagingen, en veranderende marktomstandigheden.Risico tijdens bedrijfsvoering geldt altijd, omdat dit ook de concurrente kan overkomen kan dit ook als kans gezien worden om marktaandeel af te pikken. Mijn inziens is JET goed bezig
  2. forum rang 6 Eagle1959 2 juni 2024 09:09
    Weer een vreemd koersverloop deze week. Ik ben blij dat Amazon, wat natuurlijk een winstgevend topbedrijf is in de VS en de wereld, nauw gaat samenwerken met Grubhub in de VS. Ik denk een echte gamechanger voor JET. Het lijkt een win/win situatie en zal tegenwicht bieden aan de vele shortende grote VS bedrijven in JET. Ook Doordash en andere grote Peers zien hier ongetwijfeld een serieuze concurrent met veel daadkracht. Ik denk dat Grubhub heel snel marktaandeel gaat winnen waardoor er weer significante JET groei komt in deze groeimarkt. Dat de koers niet meegaat heeft me verbaasd, maar denk dat het snel gaat komen. Misschien wordt JET door deze samenwerking toch de grootste.
  3. forum rang 8 SEVA_ 2 juni 2024 09:30
    ''Migdal declined to say exactly how much business the Prime partnership has yielded for Grubhub. But he said it has been meaningful, noting that it has been the most successful third-party benefit Amazon has ever offered to Prime members. And yet many people still don’t know about it'

    “The reality is, awareness of the partnership versus the rest of the Amazon Prime universe is incredibly low,” he said. Grubhub is betting that owning some real estate on the world’s biggest shopping site will change that. “There’s no better way to drive awareness than with a partnership with Amazon.”

    www.restaurantbusinessonline.com/tech...
  4. forum rang 6 Tralie B 2 juni 2024 09:57
    quote:

    Eagle1959 schreef op 2 juni 2024 09:09:

    Weer een vreemd koersverloop deze week. Ik ben blij dat Amazon, wat natuurlijk een winstgevend topbedrijf is in de VS en de wereld, nauw gaat samenwerken met Grubhub in de VS. Ik denk een echte gamechanger voor JET. Het lijkt een win/win situatie en zal tegenwicht bieden aan de vele shortende grote VS bedrijven in JET. Ook Doordash en andere grote Peers zien hier ongetwijfeld een serieuze concurrent met veel daadkracht. Ik denk dat Grubhub heel snel marktaandeel gaat winnen waardoor er weer significante JET groei komt in deze groeimarkt. Dat de koers niet meegaat heeft me verbaasd, maar denk dat het snel gaat komen. Misschien wordt JET door deze samenwerking toch de grootste.
    Het is een mooie deal voor Grubhub. Een hogere koers voor Jet is afhankelijk van Grubhub. Grubhub moet nog meer omzet halen om winstgevend te worden. Ook in de kosten mag gesneden worden en wat mij betreft ook in de bonussen van de leidinggevende. Aks de deal aanslaat, kan JET marktaandeel winnen. Voor de verkoop van Grubhub zal dit goed zijn. Er valt nog veel te winnen en ik zie het nog veel trickers.
  5. forum rang 6 kassa! 2 juni 2024 10:37
    quote:

    Ruval schreef op 1 juni 2024 21:22:

    [...]
    Ik zie weer allerlei merken op de reclameborden (Lieferando en Just Eat) voorbij komen. Maak er gewoon 1 merk van, dat scheelt miljoenen aan overheadkosten
    Naamswijziging naar Just Eat kost een fortuin aan marketingkosten. Als men Lieferando niet meer kan vinden moet je maar hopen dat ze bij Just Eat terechtkomen en niet bij een andere maaltijdbezorger.
  6. forum rang 7 Hendrik Roo 2 juni 2024 12:24
    Amazon doet het wel een beetje met iedereen. Als GRUBHUB het ten koste van Doordash goed gaat doen, stort de koers van Doordash wellicht in elkaar en kan Amazon ook met hen een soortgelijke deal maken. Het voordeel van JET ten opzichte van Doordash is dat JET in meer landen en met name Europa een posities heeft. Denk daarom dat JET geen landen gaat afstoten maar deze eerder aan Amazon "overdraagt". Dat Amazon niet bepaald monogaam is, baart me zorgen.
  7. forum rang 7 Gotcha70 2 juni 2024 12:35
    quote:

    kassa! schreef op 2 juni 2024 10:37:

    [...]

    Naamswijziging naar Just Eat kost een fortuin aan marketingkosten. Als men Lieferando niet meer kan vinden moet je maar hopen dat ze bij Just Eat terechtkomen en niet bij een andere maaltijdbezorger.
    hetzelfde geldt ook andersom. Je bent gewoon om in Nederland om bij thuisbezorgd te bestellen en dan ga je naar het buitenland en je vindt die naam niet terug. Zo kan je ook al bij een andere maaltijdbezorger belanden. Net over de grens met België heet het al anders, Takeaway.com.

    Op de site staan wel links naar de verschillende andere sites in andere landen.

    Je zou de Nederlandse naam kunnen verengelsen. Home Delivered. Dekt meer de nieuwe lading. Bij een naam als Just Eat denk je niet aan het aan huis leveren van WC-papier.
  8. forum rang 7 Hendrik Roo 2 juni 2024 12:56
    quote:

    Gotcha70 schreef op 2 juni 2024 12:35:

    [...]

    hetzelfde geldt ook andersom. Je bent gewoon om in Nederland om bij thuisbezorgd te bestellen en dan ga je naar het buitenland en je vindt die naam niet terug. Zo kan je ook al bij een andere maaltijdbezorger belanden. Net over de grens met België heet het al anders, Takeaway.com.

    Op de site staan wel links naar de verschillende andere sites in andere landen.

    Je zou de Nederlandse naam kunnen verengelsen. Home Delivered. Dekt meer de nieuwe lading. Bij een naam als Just Eat denk je niet aan het aan huis leveren van WC-papier.
    Amazon gaat Grubhub groot maken. Daarna kopen ze JET en hangen alles onder de naam Amazon GrubHub.
  9. forum rang 7 Fender bass 2 juni 2024 13:01
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 2 juni 2024 12:24:

    Amazon doet het wel een beetje met iedereen. Als GRUBHUB het ten koste van Doordash goed gaat doen, stort de koers van Doordash wellicht in elkaar en kan Amazon ook met hen een soortgelijke deal maken. Het voordeel van JET ten opzichte van Doordash is dat JET in meer landen en met name Europa een posities heeft. Denk daarom dat JET geen landen gaat afstoten maar deze eerder aan Amazon "overdraagt". Dat Amazon niet bepaald monogaam is, baart me zorgen.
    Amazon vreet kleinere bedrijven op, of laat ze rücksichtslos vallen. Dat doen ze ook met eigen bedrijfsonderdelen wanneer het niet werkt.
    Ik begrijp ook werkelijk niet alle euforie op dit forum over deze samenwerking.
    Voor Amazon is het peanuts, hier wordt gedaan of het de samenwerking van de eeuw is.
  10. forum rang 6 kassa! 2 juni 2024 13:02
    quote:

    Gotcha70 schreef op 2 juni 2024 12:35:

    [...]

    hetzelfde geldt ook andersom. Je bent gewoon om in Nederland om bij thuisbezorgd te bestellen en dan ga je naar het buitenland en je vindt die naam niet terug. Zo kan je ook al bij een andere maaltijdbezorger belanden. Net over de grens met België heet het al anders, Takeaway.com.

    Waar heb je het qua aantal over. Je geeft de indruk dat iedere Nederlander tientalleen procenten per jaar van zijn tijd in het buitenland doorbrengt en zijn huis/hotelkamer niet uitkomt.
  11. forum rang 6 kassa! 2 juni 2024 13:06
    quote:

    Fender bass schreef op 2 juni 2024 13:01:

    [...]

    Amazon vreet kleinere bedrijven op, of laat ze rücksichtslos vallen. Dat doen ze ook met eigen bedrijfsonderdelen wanneer het niet werkt.
    Ik begrijp ook werkelijk niet alle euforie op dit forum over deze samenwerking.
    Voor Amazon is het peanuts, hier wordt gedaan of het de samenwerking van de eeuw is.
    Reken maar dat Postnl, DHL, DPD, UPS enz 'm knijpen. Die raken straks Amazon als klant kwijt als alle Takeaway bezorgers in NL de Amazon pakketjes gaan bezorgen.
  12. forum rang 7 déjà vu 2 juni 2024 13:15
    quote:

    Fender bass schreef op 2 juni 2024 13:01:

    [...]

    Amazon vreet kleinere bedrijven op, of laat ze rücksichtslos vallen. Dat doen ze ook met eigen bedrijfsonderdelen wanneer het niet werkt.
    Ik begrijp ook werkelijk niet alle euforie op dit forum over deze samenwerking.
    Voor Amazon is het peanuts, hier wordt gedaan of het de samenwerking van de eeuw is.
    Voor Grubhub is het mogelijk wel de samenwerking van de eeuw (jaar). Dat is het belangrijkste voor Just Eat Takeaway. Wij krijgen toch geen Amazon dividend uitgekeerd.
32.800 Posts
Pagina: «« 1 ... 935 936 937 938 939 ... 1640 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.