Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,170   +0,100   (+0,66%) Dagrange 14,950 - 15,220 86.225   Gem. (3M) 213,9K

AMG 2024

6.961 Posts
Pagina: «« 1 ... 191 192 193 194 195 ... 349 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 christo1 29 mei 2024 17:56
    Transitie buiten China(al heb ik ook mijn twijfels of het in China allemaal koek en ei is met die transitie, daar zullen ongetwijfeld ook dezelfde vraagtekens zijn als in de westerse markten, China moet zijn EV sector zwaar subsidiëren of de klanten haken ook af, ik weet niet of die enorme subsidiëring de oplossing zal zijn.) loopt zeker vertraging op.

    Japanese auto producers Toyota, Mazda, and Subaru plan to develop new internal combustion engines (ICE) that can combine with electrical motors, to produce next-generation hybrid electric vehicles (HEVs).

    These future HEVs must have more efficient electric motor-driven engines, said Toyota's chief executive officer Koji Sato on 28 May. Conventional HEVs are primarily powered by ICEs and electric motors have been regarded as a secondary source, Sato reiterated, "But electric motors should also be seen as a primary power source and potential cruising distance powered by electrical motor should be extended."

    New engines will be able to utilise a variety of carbon-neutral fuels such as synthetic fuels and biofuel, Sato added. Toyota and other Japanese firms agreed to jointly carry out a feasibility study by discussing scenarios, roadmaps and necessary regulations to introduce the clean fuels around 2030.

    But the joint announcement did not disclose the extent of the firms' collaboration in developing the new engine. The three car makers stressed the importance of "co-creation" without further details, but each manufacturer separately introduced their own concept of the new ICE.

    This collaboration would be less compelling if the announcement was made by only one company, said Mazda's chief executive officer Masahiro Moro. This comment deepened market speculation that the

    firms might be seeking further alliance opportunities, which would involve larger co-operations. This is especially since fellow Japanese car producers Nissan and Honda recently agreed in March to start discussing a possible collaboration on the electrification of automobiles.

    It was also unclear if the announcement would mean that the firms will prioritise developing HEVs over the battery EVs (BEVs), with market growth of the latter having slowed over the past several months.

    But Sato emphasised that Toyota is committed to BEVs and ICEs, in line with its multi-pathway principle. This means the company will continue producing multiple types of EVs, including plug-in hybrid vehicles and HEVs along with BEVs to give customers a variety of choices.

    Mvg
  2. forum rang 8 Lepre Chaun 29 mei 2024 18:48
    De vertraging van de verkoop van elektrische voertuigen in de VS lijkt meer op een dipje.

    De verkoop van elektrische auto’s groeit nog steeds voor de meeste autofabrikanten – ook al zit Tesla in een sleur.

    Naast elk teken van een vertraging van de EV-sector wijst een ander teken op een opgroeiende industrie die op de rand van zijn volgende groeispurt staat. Voor de meeste autofabrikanten was zelfs het eerste kwartaal zelfs een blockbuster. Zes van de tien grootste EV-fabrikanten in de VS zagen de verkoop in een verzengend tempo groeien vergeleken met een jaar geleden – van 56% bij Hyundai-Kia tot 86% bij Ford. Een steekproef van de verkopen in april kwam eveneens goed binnen

    www.bloomberg.com/news/articles/2024-...

    En de lithiumprijzen in USA stegen ook.
    www.chemanalyst.com/NewsAndDeals/News...

    Dus waarom dalen Wij dan ???
    Daarom hopelijk snel een overname kandidaat met een knock-out bod.
  3. forum rang 6 christo1 29 mei 2024 19:23
    Leesvoer :

    Volkswagen schuift mogelijke beursgang batterijdochter op de lange baan
    Een snelle beursgang van PowerCo, de autobatterijdochter van Volkswagen
    VOW3
    -2,03%
    , zit er niet aan te komen. Op de algemene vergadering van het automobielconcern zei financieel directeur Arno Antlitz dat er geen voorbereidingen voor een beursintroductie worden getroffen. Het blijft een toekomstoptie.

    Technologiedirecteur Thomas Schmall had in maart gezegd dat een beursnotering van PowerCo een optie was. Ze zou echter pas vorm krijgen als de productie op toeren draaide en de Einheitszelle, de uniforme autobatterij, in modellen van de VW-groep zou worden ingebouwd.

    Mvg.
  4. forum rang 7 Just lucky 29 mei 2024 19:40
    quote:

    axie schreef op 29 mei 2024 18:56:

    Voorspelling: Morgen avond zien we dat BlackRock shorts voor vandaag weer heeft uitgebreid.
    Onzin, die spelen gedurende de dag en in de slotveiling wordt de positie gesloten. Met de openingspaas van 3k stukken werden we al even -1,5% gezet, heerlijk als het boekje leeg is...
  5. forum rang 7 Just lucky 29 mei 2024 20:21
    quote:

    kooning schreef op 29 mei 2024 19:43:

    [...]Dat is makkelijk dan dat ik dan iig al weet dat het waarschijnlijk nog veel verder zal dalen haha.
    Misschien wordt de koers met een omzet van een gemiddelde slotveiling de komende dagen even over de 18 gedrukt. In een leeg speelveld is het makkelijk scoren.
  6. forum rang 8 Lepre Chaun 30 mei 2024 00:50
    EV's dragen bij aan de werkgelegenheid in de UAW en de productiesector.

    “Er worden in de VS meer dan vijftig fabrieken gebouwd.
    Het is een hausse”, zegt Di Si van Volkswagen.
    Velen bevinden zich in typisch rode staten, waaronder Tennessee, Kentucky, Georgia, Alabama en andere.
    Sommigen bevinden zich ook in Ohio en Michigan

    Het belastingvoordeel bedraagt uiteraard $7.500, maar slechts 23 EV’s komen in aanmerking voor het volledige krediet, en er zijn meer dan 50 EV-modellen te koop.

    The Wall Street Journal gemeld dat Musk en Trump een adviserende rol voor Musk overwogen in een potentiële nieuwe Trump-regering.
    Tesla reageerde niet op Barron’s verzoek om commentaar over de politieke problemen van EV’s of Musk’s ontmoetingen met Trump.

    Het laatste wat de auto-industrie kan doen is goedkopere EV’s produceren en tegelijkertijd de batterijtechnologie, oplaadtijden en oplaadinfrastructuur verbeteren. C
    hina, waar voertuigen die op een stopcontact kunnen worden aangesloten 50% van de totale omzet in een bepaalde week voor hun rekening kunnen nemen, heeft grofweg 15 keer zoveel openbare opladers als de VS.

    Dat zijn stappen die de sector al doet.
    Zij vormen het minst belangrijke stukje van de puzzel voor 2024 en 2025.

    www.barrons.com/articles/tesla-ev-sto...
  7. forum rang 6 N audio 30 mei 2024 10:11
    quote:

    Just lucky schreef op 29 mei 2024 19:40:

    [...]Onzin, die spelen gedurende de dag en in de slotveiling wordt de positie gesloten. Met de openingspaas van 3k stukken werden we al even -1,5% gezet, heerlijk als het boekje leeg is...
    Zal wel een zomerreceptuur worden.
    Persoonlijk zit ik op dit moment voor 60% cash.
    Beetje wachten op de counter(s) deze zomer ;)
  8. forum rang 7 Just lucky 30 mei 2024 10:34
    quote:

    N audio schreef op 30 mei 2024 10:11:

    [...]

    Zal wel een zomerreceptuur worden.
    Persoonlijk zit ik op dit moment voor 60% cash.
    Beetje wachten op de counter(s) deze zomer ;)
    Ik gok daar niet zo op. Heb gisteren een flinke positie ingenomen, waarvan ik verwacht dat die binnen 3 a 4 jaar x 4 gaat.
6.961 Posts
Pagina: «« 1 ... 191 192 193 194 195 ... 349 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.