Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen« Terug naar discussie overzicht

Hoegh Autoliners ASA (HAUTO)

130 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 7 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Altijd 30 mei 2024 20:35
    Lees eens het Noorse forum www.finansavisen.no/forum/thread/1655... Pagina vertalen in het Nederlands. Grimaldi (een Italiaans bedrijf) heeft 5% gekocht, en niemand op dat forum gelooft dat ze het erbij laten. De overnameprijs zou dan in de buurt komen van 180 NOK. En dat is dus gemakshalve ook maar het koersdoel geworden van analisten (die het aandeel volgen). En ook al wordt het niet overgenomen, dan nog zou het bedrijf een koers van 180 ook zelfstandig waard zijn. Ik ben het er volmondig mee eens. Immers: ook dan is er (bij de huidige vrachttarieven) een dividend van 15-20% per jaar; dat is nu 25-30% per jaar).
    En ik heb het interview met de CEO in april teruggeluisterd en hij geeft aan dat er nog geen effect merkbaar is van de verhogingen van de belastingen op EV's in de VS, puur omdat ze veel andere voertuigen vervoeren. Denk ook aan tractoren, vrachtwagens, gewone auto's etc. En niet alleen naar de VS of Europa. Affijn. Gewoon aanhouden maar.
  2. forum rang 5 Altijd 7 juni 2024 08:44
    Höegh Autoliners ASA (HAUTO) - Handelsupdate mei 2024
    07 juni 2024
    In mei 2024 vervoerde Höegh Autoliners (de Onderneming, tickercode "HAUTO") 1,2
    miljoen CBM vracht vervoerd op pro rata basis. De vervoerde vracht in de laatste drie
    maanden (maart - mei) was 3,6 miljoen CBM.

    Het gemiddelde geprorateerde bruto vrachttarief in mei 2024 was USD 97,2 per cbm. (-1,2%
    vergeleken met het gemiddelde brutotarief in Q1 2024). Gemiddelde bruto vrachtprijs
    in de laatste drie maanden was USD 97,6 per cbm.

    De gemiddelde netto vrachtprijs in mei 2024 was USD 83,0 per cbm (-0,6%).
    vergeleken met het gemiddelde nettotarief in Q1 2024). Gemiddelde netto vrachtprijs afgelopen
    drie maanden was USD 83,6 per cbm.
  3. forum rang 5 Altijd 7 juni 2024 08:46
    NB: niet verwacht dat Hoegh gisteren 5% zou inzakken. Altijd weer de VS die in het laatste handelsuurtje de brand erin steken. Dat een rentegevoelig aandeel zou reageren op zure berichten vanuit de ECB snap ik, maar niet een schuldenvrij fonds als Hoegh. Nou ja, gewoon blijven doorvaren met een vracht tarief met -0,6% ten opzichte van april.
  4. forum rang 6 de schaatser 7 juni 2024 15:28
    Dit zijn geen grappen meer. Toch een zeer volatiel aandeel. Misschien moeten we minder kijken? Maar dat kan gewoon niet met zulke liefhebbers als wij.
    Met al mijn handelen zit ik toch weer onder de koers en jaarrendement van Flatex De Giro.
    Achteraf zeg je ,waar was dat allemaal goed voor?
  5. forum rang 5 Altijd 8 juni 2024 09:48
    quote:

    de schaatser schreef op 7 juni 2024 15:28:

    Dit zijn geen grappen meer. Toch een zeer volatiel aandeel. Misschien moeten we minder kijken? Maar dat kan gewoon niet met zulke liefhebbers als wij.
    Met al mijn handelen zit ik toch weer onder de koers en jaarrendement van Flatex De Giro.
    Achteraf zeg je ,waar was dat allemaal goed voor?
    Ja, dat heb ik ook. Gisteren echt enorm verloren. Bizar wat voor aandacht die centrale banken krijgen. 0,25% erbij of eraf en mijn portefeuille stort met 10% in elkaar. Twee redenen: rente / inflatieverwachting (het gaat stroperiger dan verwacht, ECB maakt zich volkomen belachelijk met zwalkend beleid), 2e reden: door hogere inflatie minder consumentenbestedingen en daardoor minder (auto) transporten overzee? Of zijn er signalen dat de importtarieven echt hoog worden van Chinese EV's? Ik ga nog op zoek naar de oorzaak. Zo klaar met deze idiote afserveringen....
  6. forum rang 5 Altijd 8 juni 2024 09:55
    Op het Noorse forum van Finansavisen.no (waar Nederlanders trouwens geen account op kunnen krijgen):
    "Ik zit hier al een tijdje in en ben vooral bezig met dividenden. Natuurlijk leuk met een goede baan, maar heb geen plannen om te verkopen. Met bijna 4 miljoen aandelen short in de aandelenkoers, is het duidelijk dat sommige goed in de rode cijfers staan, en waarschijnlijk extra scheef zijn geworden toen de prijs zo hoog ging, bijna 130. Toen werd het "noodzakelijk" om iets te doen. Dat was precies wat ik aangaf. Ik zou dit graag ter sprake willen brengen – naar mijn mening een van de twee tot drie beste cases op de beurs."

    Lees een beetje door de matige vertaling heen. Shortposities erbij gezocht: we hebben een nieuwe shorter erbij met 0,82% (niet zo weinig ook), vandaar die enorme val einde week. Inderdaad 3,9 miljoen aandelen short, dat is 2% van het totaal (overzichtelijk).

    Zij denken kennelijk dat de hoogtijdagen van de pontjes voorbijzijn. Maar toch vreemd om te shorten bij een aandeel met K/W 3 en een dividend van 25-30% per jaar. Bedenk dat de shorter de geleende aandelen doorverkoopt en zelf het dividend moet betalen aan de eigenaar aan wie de shorter de geleende aandelen heeft doorverkocht. Daar loop je snel op leeg, dunkt mij.
  7. forum rang 6 de schaatser 9 juni 2024 19:35
    quote:

    Altijd schreef op 8 juni 2024 10:04:

    Nu weten we in elk geval waar deze daling vandaan kwam. Vind ik minder verontrustend dan dat alle aandeelhouders in paniek verkopen bijvoorbeeld. Denk erover om bij te kopen maandag.
    Ik zou niet bijkopen ALTIJD . Je zit er dik in en stop je geld ergens anders in of even contant aanhouden.
    Het is normaal menselijk, dat het moeilijk te verkroppen is om verlies te lijden. Maar je beslist zelf.
    Wat betreft de koersval, denk ik meer aan de toename van de vijandige toon, van het westen naar de rest van de wereld.
    Amerika is de stemmingmaker en Europa heeft zelf geen mening en lift mee in de luwte.
    Een serieuze handelsoorlog wordt voorbereid en dat is niet goed voor de wereld, en dan worden de transport jongens de eerste slachtoffer, simpel om het feit, dat er minder te vervoeren is.
    En als je de koersstijgingen van de indices echt gaat ontleden, is de positieve stemming voornamelijk te danken aan een handvol technische jongens. Unilever, Akzo, DSM, Verzekeringmaatschappijen en Heineken zitten ook wereldwijd in de markt maar doen al jaren niets.
  8. forum rang 5 Altijd 9 juni 2024 20:50
    quote:

    de schaatser schreef op 9 juni 2024 19:35:

    [...]

    Ik zou niet bijkopen ALTIJD . Je zit er dik in en stop je geld ergens anders in of even contant aanhouden.
    Het is normaal menselijk, dat het moeilijk te verkroppen is om verlies te lijden. Maar je beslist zelf.
    Wat betreft de koersval, denk ik meer aan de toename van de vijandige toon, van het westen naar de rest van de wereld.
    Amerika is de stemmingmaker en Europa heeft zelf geen mening en lift mee in de luwte.
    Een serieuze handelsoorlog wordt voorbereid en dat is niet goed voor de wereld, en dan worden de transport jongens de eerste slachtoffer, simpel om het feit, dat er minder te vervoeren is.
    En als je de koersstijgingen van de indices echt gaat ontleden, is de positieve stemming voornamelijk te danken aan een handvol technische jongens. Unilever, Akzo, DSM, Verzekeringmaatschappijen en Heineken zitten ook wereldwijd in de markt maar doen al jaren niets.
    "Men" (forumbezoekers wereldwijd) verwachten dat er nog 2 jaar een tekort blijft aan capaciteit. Tegen die tijd is al 50 NOK terugverdiend van de investering van 100 NOK. Daarna verwacht men dat de vrachttarieven afkomen. Ik kijk maandag wel even wat de koers doet....Ik heb nog wel een handelspotje. Laag kopen, hoog verkopen is het devies:-)

    En inderdaad: als het geen AI in de naam heeft, heb je een slecht leven als aandeel.
130 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 7 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.