Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,445   0,000   (0,00%) Dagrange 13,100 - 13,455 1.595.635   Gem. (3M) 1,5M

Just Eat Takeaway 2024

32.359 Posts
Pagina: «« 1 ... 883 884 885 886 887 ... 1618 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Moriarty 29 mei 2024 10:08
    ‘The sector must also contend with enduring scrutiny from regulators and labour groups over workers’ rights. If couriers were paid higher wages, sceptics have argued consumers would never be willing to pay for the true cost of food delivery.’

    Ook uit het artikel van Financial Times.
  2. forum rang 7 DeLa(s)Vega(s) 29 mei 2024 10:15
    quote:

    Mogelijke-kans-uitbuiten schreef op 29 mei 2024 09:57:

    Uiteraard is JET een gedrocht met een verkeerde ceo op de bok en voortslepend een mislukte business.
    Geen nettowinst na acht jaren op de beurs, een koers van plus/minus 47% onder de uitgiftekoers (IPO).
    Een ceo die geld van de aandeelhouders heeft verbrand en zichzelf en andere medewerkers beloont voor onder de maat resultaten.
    Nooit enig dividend betaald.
    Vele berichten hier vol met valse hoop,, slechts strohalmen om het (virtuele) verlies te compenseren.
    Betreffende berichten zijn vaak niet te vertalen naar een toekomstige KW die acceptabel is.
    Geen enkele kans maakt dit bedrijf op de lange termijn om ooit de verwaarloosde aandeelhouder te compenseren.
    Je analyse onderschrijf ik grotendeels. Er liggen echter wel kansen en die zijn m.i. reeel. De grote vraag is echter wanneer OF en zoja wanneer gebeurt het, op welke koers staat JET tegen die tijd en welke positieve impact zal het event dan hebben op de koers?

    Afschaffen fee caps
    Compensatie voor de geleden schade door de fee caps
    Verkoop GH
    Overname van de hele toko

    En zolang geen van deze mogelijkheden realiteit worden, wordt de koers omlaag gezet. Door wie dan ook. Dat kunnen zeker ook inmiddels moegestreden particulieren zijn. Al dan niet met TL waarvan de SL ervoor zorgen dat er in de glijbaan naar beneden extra verkoopdruk ontstaat.

    Zonder hoop geen leven. Dus dan maar hopen. Of gewoon geduld hebben / beleggen. Vertel mij maar wanneer "verwachtingen hebben, gebaseerd op rationele analyses" eigenlijk "hopen tegen beter weten in" is.
  3. forum rang 7 wiegveld 29 mei 2024 10:16
    Past in plaatje.
    De neergang van de sector past in plaatje dat grote partijen blijkbaar twijfelen aan de vraag of ze ooit echt winstgevend worden.
    Er worden prachtige projecties gemaakt door partijen als Statista, maar wij zitten met de harde realiteit van de steeds lagere beurskoers, het volgende uitkotsmoment was vandaag.
    ik geloof ook niet een goede uitkomst van de fee caps. NY heeft dit besloten en de vraag is of het teruggedraaid wordt, Als het wordt teruggedraaid is de vraag of Grub nog eisen kan stellen gelet op de ineenzakking.
    Enige schokmoment voor de koers naar boven is verkoop Grub of overname JET
  4. derftrep 29 mei 2024 10:18
    quote:

    Michael1970 schreef op 29 mei 2024 09:49:

    Al zou er nu een overname bod komen van een concurrent dan nog staan de meeste particuliere beleggers op verlies.
    Ja, ogenschijnlijk lijkt JET nu rijp voor de sloop, maar ik verwacht niet dat als er nu iemand een premie biedt van 30-40% op de huidige koers dat de grotere aandeelhouders hierop in wensen te gaan. Dat betekent veel verlies slikken.

    Maar goed, dit is mijn gevoel natuurlijk, niet gebaseerd op feiten.

    Zoals eerder geschreven heb ik meerdere malen JET gehad en elke keer nam de koers een duikvlucht. Recentelijk nog ben ik op 14 eruit gestapt omdat ik het niet meer vertrouw. Geen winst of zo, GAK was ook 14.

    Ik zie de koersafkalving met lede ogen aan, maar stap nog niet in. Koers kan zomaar naar 10.

    Succes voor eenieder die long zit. Hopelijk snel herstel.
  5. forum rang 7 Hendrik Roo 29 mei 2024 10:19
    quote:

    Drs P. schreef op 29 mei 2024 08:48:

    [...]
    de uitspraak van september vorig jaar was zeer duidelijk het is juridisch niet verdedigbaar, ik neem aan dat in juni nu in het vervolg proces een bindende uitspraak komt die de fee caps verwijdert met een relevante schadevergoeding.
    Dat klopt. Ik benoem waarom de gemeenteraadsleden dit toch tegen beter weten in tot de hoogste rechter zullen verdedigen. Vaak gebeurt dit ook om aan de hand van een bindende uutspaak het beleid voor de toekomst te kunnen bepalen.
  6. forum rang 6 Mr Trade 29 mei 2024 10:21
    quote:

    derftrep schreef op 29 mei 2024 10:18:

    [...]

    Ja, ogenschijnlijk lijkt JET nu rijp voor de sloop, maar ik verwacht niet dat als er nu iemand een premie biedt van 30-40% op de huidige koers dat de grotere aandeelhouders hierop in wensen te gaan. Dat betekent veel verlies slikken.

    Maar goed, dit is mijn gevoel natuurlijk, niet gebaseerd op feiten.

    Zoals eerder geschreven heb ik meerdere malen JET gehad en elke keer nam de koers een duikvlucht. Recentelijk nog ben ik op 14 eruit gestapt omdat ik het niet meer vertrouw. Geen winst of zo, GAK was ook 14.

    Ik zie de koersafkalving met lede ogen aan, maar stap nog niet in. Koers kan zomaar naar 10.

    Succes voor eenieder die long zit. Hopelijk snel herstel.
    De hele toko is bij een koers van 10EU 2.2MRD waard.
    Uber heeft net (afhankelijk van goedkeuring) overname vandaan bij DHER van 900MLN+275MLN (aandelen aankoop DHER) voor een verlieslatend onderdeel met een omzet van 780MLN.

    Mocht JET weer teruggaan richting de 10 dan is dit een onrealistische waarde (aangezien in mijn optiek NE/ UK & I) al meerdere malen meer waard is (en winstgevend).

    Overigens zorgt dit artikel er in mijn ogen alleen maar meer voor dat er consolidatie plaats moet gaan vinden binnen de markt.
    Waarom geen paar miljard betalen voor een enorme sterke positie binnen Europa en hiermee de "food delivery war" wat betreft kortingen beëindigen?
  7. forum rang 6 kassa! 29 mei 2024 10:25
    Gemini.google.com

    Why is the price of TKWY stock so low

    There are a couple of reasons why TKWY stock might be trading low:

    Declining Revenue: While the online food delivery industry is growing, Just Eat Takeaway.com (TKWY) has seen a recent decline in revenue [2]. This has caused investors to worry about the company's future growth prospects, leading to a drop in share price.
    Profitability Concerns: Some analysts point out that TKWY doesn't have a clear path to profitability yet [3]. They rely on metrics like adjusted EBITDA, which some view with skepticism, and some investors are wary of companies that struggle to turn a profit.
    High Valuation Compared to Performance: While TKWY's share price is low, its price-to-sales ratio (P/S) might not be as attractive as it seems. This ratio suggests the market isn't optimistic about future revenue growth justifying a higher valuation [2].
    Overall, the combination of declining revenue, profitability concerns, and a not-so-low valuation relative to current performance seems to be keeping the stock price low.
  8. forum rang 6 Eagle1959 29 mei 2024 10:28
    De koers van JET is weer bijna 12,-. Het lijkt mij een beetje gemanipuleerd laag en niet gebaseerd op de bedrijfsvoering die JET het laatste jaar laat zien. Je kunt met veel geld elk fonds (NV) daar neerzetten waar je wilt. En dat is wat er gebeurd. Bij analisten vind men het aandeel spotgoedkoop. Qua koers is er een enorme discount tov Peers. Maar dat is niet genoeg tegen de macht vd 15 a 25 grote beleggers die waarschijnlijk verdienen aan deze lage koersen. Voor de langere termijn lijkt me het bedrijf veel meer waard dan de 12,- per aandeel. De 12,- euro zal ergens aan de onderkant van de golfbeweging liggen, dus waarom nog verkopen? Er zijn een aantal triggers die heel snel de koers kunnen verdubbelen. Dus ik houd ze aan en heb vanmorgen bijgekocht.
  9. forum rang 4 VanDam75 29 mei 2024 10:32
    quote:

    DeLa(s)Vega(s) schreef op 29 mei 2024 10:15:

    [...]

    Je analyse onderschrijf ik grotendeels. Er liggen echter wel kansen en die zijn m.i. reeel. De grote vraag is echter wanneer OF en zoja wanneer gebeurt het, op welke koers staat JET tegen die tijd en welke positieve impact zal het event dan hebben op de koers?

    Afschaffen fee caps
    Compensatie voor de geleden schade door de fee caps
    Verkoop GH
    Overname van de hele toko

    En zolang geen van deze mogelijkheden realiteit worden, wordt de koers omlaag gezet. Door wie dan ook. Dat kunnen zeker ook inmiddels moegestreden particulieren zijn. Al dan niet met TL waarvan de SL ervoor zorgen dat er in de glijbaan naar beneden extra verkoopdruk ontstaat.

    Zonder hoop geen leven. Dus dan maar hopen. Of gewoon geduld hebben / beleggen. Vertel mij maar wanneer "verwachtingen hebben, gebaseerd op rationele analyses" eigenlijk "hopen tegen beter weten in" is.
    2k stuks bijgekocht. stop nu echt. aan de andere kant hopium van vandaag (gecalculeerd obv wat je weet) is wat mensen later jaloers maakt (had ik toen maar gekocht). hoe dan ook, succes allen.
  10. forum rang 5 Jimnotaris 29 mei 2024 10:36
    quote:

    déjà vu schreef op 29 mei 2024 09:20:

    De verwachting voor de bredere voedselbezorgmarkt

    De wereldwijde markt voor online voedselbezorging is een interessante samenkomst van technologie en consumentengedrag die zich blijft ontwikkelen. Met een verwachte omzet van $1,23 biljoen in 2024 en een samengestelde jaarlijkse groeivoorspelling (CAGR) van 10,06% voor 2024-2028, is het duidelijk dat deze markt een trekpleister is voor investeerders en ondernemers.

    De verwachting voor de maaltijdbezorging (zwart) en boodschappen bezorging (blauw)
    Zie bijlage.

    2025, blijkt dat het niet alleen om bereide maaltijden gaat. Deze groei, in de markt voor boodschappenbezorging, geschat op $0,79 biljoen in 2024, is eveneens een kracht om rekening mee te houden, aangezien deze in omvang harder zal groeien naar verwachting dan maaltijdbezorging.

    De gemiddelde inkomsten per gebruiker (ARPU) in de boodschappenbezorgmarkt specifiek zullen naar verwachting $505,10 bedragen in heel 2024. Voor de ARPU van boodschappenbezorging wordt een mooie groei verwacht de komende jaren. Dit is een groeivoordeel van dit segment, in tegenstelling tot de maaltijdbezorging, waar de ARPU nagenoeg vlak blijft. Ik ben zelf erg benieuwd in hoeverre Just Eat Takeaway de markt voor boodschappen bezorging weet te betreden, aangezien dit volgens het bedrijf een streven is voor de komende jaren.
    JET gaat de markt voor boodschappen bezorging niet betreden, maar is er juist iets meer dan een jaar geleden (samenwerking Albert Heijn)mee gestopt. Ook Jumbo is er mee gestopt. De enige die het beperkt aanbied is Plus www.plus.nl/bestellen/bezorgen/plus-e... (kost je wel euro 8,5 en moet je 2 uur wachten). Bezorgen van boodschappen met een rug/fietstas is niet rendabel te krijgen en lukt zelfs niet in het meeste ideale bezorgland Nederland.

    Als je je afvraagt waarom het er nu (grootschalig) nog niet is zou je kunnen denken:

    "zijn zij nu zo dom of ben ik zo slim ?"
32.359 Posts
Pagina: «« 1 ... 883 884 885 886 887 ... 1618 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.