Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,290   -0,155   (-1,15%) Dagrange 13,265 - 13,500 505.642   Gem. (3M) 1,5M

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1366 1367 1368 1369 1370 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 innicksname 1 juni 2023 20:01
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 1 juni 2023 19:52:

    [...]

    JET heeft 150 miljoen tot haar beschikking en lukt het niet. Ja, terugkoop programma's zijn aan regels gebonden. En dan toch.
    Het inkoopprogramma is bij BAM ook verre van een succes, tot nu toe. Die programma's zijn er niet per se om de koers omhoog te brengen, maar vooral om de hoeveelheid aandelen terug te brengen. Al dan niet om vervolgens weer aan werknemers te geven.
  2. forum rang 8 GakGak 1 juni 2023 20:01
    Bovendien zijn de hedgefunds en de shorters bijzonder goed op de hoogte en zelden onverwachts het
    slachtoffer van bedrijfsnieuws dat ze negatief overvalt door zeer positief te zijn.

    En ook dan zijn ze prima in staat om tegengas te geven, wat andersom niet lukt, blijkt nu al weken.
    Al heel veel maanden blijkt shorten meer dan succesvol hier en het zal ooit minder worden en zelfs stoppen.

    Of het de moeite loont (voorlopig) om daar tegenin te gaan ipv af te wachten tot het zover is, geen idee.
    Een (korte ?) correctie moet er haast wel aankomen, maar of dat wat voorstelt en oplost ?
  3. forum rang 8 beleggertje2020 1 juni 2023 20:32
    Bij JET nemen ze nu alvast een voorschot op een aankomende stevige recessie zo lijkt het ook. Met zakenbank Goldman sachs gaat het ook al heel drastisch minder , tja daar worden aandelen zoals JET die het moeten hebben van groei al helemaal niet meer vrolijk van, zeker ook al niet omdat ze nog steeds vet verlies draaien ! Ben erg blij dat ik deze aandelen maar 1 dag ( zo'n 24 uur in bezit) gehad heb en gisteren goedkoop kon verruilen voor dividend-aandeel Signify ! Ik heb eerder de neiging om bij wat terugstijging JET dit aandeel es behoorlijk te gaan shorten van nog aardig wat overgebleven cash !
  4. forum rang 7 Steef89 1 juni 2023 21:07
    quote:

    beleggertje2020 schreef op 1 juni 2023 20:32:

    Bij JET nemen ze nu alvast een voorschot op een aankomende stevige recessie zo lijkt het ook. Met zakenbank Goldman sachs gaat het ook al heel drastisch minder , tja daar worden aandelen zoals JET die het moeten hebben van groei al helemaal niet meer vrolijk van, zeker ook al niet omdat ze nog steeds vet verlies draaien ! Ben erg blij dat ik deze aandelen maar 1 dag ( zo'n 24 uur in bezit) gehad heb en gisteren goedkoop kon verruilen voor dividend-aandeel Signify ! Ik heb eerder de neiging om bij wat terugstijging JET dit aandeel es behoorlijk te gaan shorten van nog aardig wat overgebleven cash !
    Wat is je GAK bij Flow?
  5. forum rang 7 Hendrik Roo 1 juni 2023 21:40
    quote:

    SEVA_ schreef op 1 juni 2023 21:27:

    [...]

    Dat zou de knock-out voor JET betekenen. Ik hoop het niet.
    Precies. En juist daarom is het logisch dat DD dat gaat doen. En voor Deliveroo is het ook goed. Geen mededingsperikelen. Jitse doet er alles aan om een overname te voorkomen. Beter had hij daar actief naartoe gewerkt. Nu wordt hij vernietigd.
    Goed dat je terug bent trouwens.
  6. forum rang 8 beleggertje2020 1 juni 2023 22:03
    quote:

    €URO-Trader schreef op 1 juni 2023 21:45:

    Dan is het nu wel heel gunstig gewaardeerd.

    beursnoob.nl/analyse/dalende-koers-ju...
    Denk dat JET uiteindelijk gaat eindigen als penniestock ( net als KLM ) die op veels teveel paarden heeft gewed. Als JET overgenomen moet worden door een grotere partij zal het hooguit voor een eurootje/share zijn denk . Degene die JET wil overnemen wil wel een prima uitgangspositie hebben om serieuze winsten te kunnen neerzetten. Mocht er een flinke recessie komen , dan denk ik wel dat ze veel klanten gaan verliezen omdat het dan te duur wordt voor ze om eten te laten bezorgen. Dan gaan ze toch eerder zelf hun eten weer klaar maken of halen een snelle goedkope hap uit de supermarkt.
  7. forum rang 6 Goedekans 1 juni 2023 22:07
    quote:

    beleggertje2020 schreef op 1 juni 2023 22:03:

    [...]
    Denk dat JET uiteindelijk gaat eindigen als penniestock ( net als KLM ) die op veels teveel paarden heeft gewed. Als JET overgenomen moet worden door een grotere partij zal het hooguit voor een eurootje/share zijn denk . Degene die JET wil overnemen wil wel een prima uitgangspositie hebben om serieuze winsten te kunnen neerzetten. Mocht er een flinke recessie komen , dan denk ik wel dat ze veel klanten gaan verliezen omdat het dan te duur wordt voor ze om eten te laten bezorgen. Dan gaan ze toch eerder zelf hun eten weer klaar maken of halen een snelle goedkope hap uit de supermarkt.
    Kletsverhaal naar mijn mening.
  8. forum rang 5 Gaston Lagaffe 1 juni 2023 22:31
    quote:

    SEVA_ schreef op 1 juni 2023 21:27:

    [...]
    Dat zou de knock-out voor JET betekenen. Ik hoop het niet.
    JET heeft steeds minder mogelijkheden om de goede stappen te kunnen zetten. In diverse markten zitten ze "klem". DD, DH en Uber hebben meer/betere mogelijkheden om te blijven groeien. JET wordt steeds minder relevant en Deliveroo is al niet langer relevant. Toch heeft JET waarde. De losse onderdelen zullen andere (grotere) partijen aanzienlijk versterken. Als DD, Menulog zou overnemen wordt de combinatie leidend in ANZ terwijl ze nu veel te klein zijn. Zo zijn er meer combinaties te maken. Zo iemand als Dick Boer ziet dit ook (en heeft niet de ballast om kost wat kost het bedrijf te willen behouden). De vraag blijft: wanneer komt deze sector in beweging ? JET zal in ieder geval geen rol van betekenis gaan spelen maar heeft wel diverse mooie bedrijfsonderdelen aan te bieden.
  9. forum rang 7 Hendrik Roo 1 juni 2023 23:48
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 1 juni 2023 22:31:

    [...]JET heeft steeds minder mogelijkheden om de goede stappen te kunnen zetten. In diverse markten zitten ze "klem". DD, DH en Uber hebben meer/betere mogelijkheden om te blijven groeien. JET wordt steeds minder relevant en Deliveroo is al niet langer relevant. Toch heeft JET waarde. De losse onderdelen zullen andere (grotere) partijen aanzienlijk versterken. Als DD, Menulog zou overnemen wordt de combinatie leidend in ANZ terwijl ze nu veel te klein zijn. Zo zijn er meer combinaties te maken. Zo iemand als Dick Boer ziet dit ook (en heeft niet de ballast om kost wat kost het bedrijf te willen behouden). De vraag blijft: wanneer komt deze sector in beweging ? JET zal in ieder geval geen rol van betekenis gaan spelen maar heeft wel diverse mooie bedrijfsonderdelen aan te bieden.
    Niemand heeft interesse in deze "mooie" bedrijfsonderdelen.
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1366 1367 1368 1369 1370 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑