Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,010   -0,225   (-1,58%) Dagrange 13,970 - 14,360 1.594.127   Gem. (3M) 1,5M

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1097 1098 1099 1100 1101 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Steef89 21 april 2023 11:36
    quote:

    Steef89 schreef op 21 april 2023 11:19:

    [...]

    Zet je roze bril eens af en kijk eens realistisch naar het complete plaatje.
    Niemand hier is geintereseerd hoe JET erbij ligt over 5 jaar.
    Er zijn duidelijk problemen te zien op de korte termijn en de middellange termijn. Die zullen aangepakt moeten worden. Daarvoor heb je een doorpakkend MT nodig en niet die slappe hap die er nu zit.

    Word zelf ook een beetje moe van het hele geneuzel over shorters, optiehandelaren en andere termen waardoor de koers niet omhoog zou mogen. Ik preek hier niet voor mijn eigen positie, ik preek hier over realistische zaken waarvan we iedere dag weer iets leren.

    Je neemt besluiten op basis van informatie die je hebt, het is gewoon een zwaktebod om nieuwe informatie niet mee te nemen in je besluitvorming. Je stuurt op basis van real time informatie, niet over informatie van 6 maanden of een jaar geleden. We zitten hier niet in de tweede kamer waar alles met vertraging behandeld wordt.

    Je zit daar als MT, dat is gewoon verkapte dictatuur waarbij de CEO en team bepaald wat er gaat gebeuren.

    En ja, ik ben zeker gefrusteerd over de huidige gang van zaken.
  2. forum rang 5 Jimnotaris 21 april 2023 11:37
    quote:

    DeWalt schreef op 21 april 2023 08:51:

    Als een bedrijf een minder kwartaal heeft betekend dat niet dat ze failliet gaan. Net zoals dash niet alleen maar zal groeien en winst maken. Beiden is gewoon een verkeerde aanname in een waarderingssommetje. Veel doelredenaties hier. TKWY ziet dat de groei in UK komt vanuit de gig delivery, daarom gaan ze daar ook op over. In de rest vd EU lijken ze met eigen rijders wel degelijk een competitief voordeel te creëren. De vacaturs de laatste tijd zijn veelal rondom sales dus reken er maar op dat de focus daar ligt nu.

    Mijn waardering ligt op EUR30+ op eigen kracht.
    www.wiwo.de/unternehmen/dienstleister...

    Het bovenstaande artikel is 2 jaar oud maar meer dan aktueel. Sterker nog de loonkosten zijn voor JET nog meer opgelopen dan de inflatie. JET heeft de lonen met meer dan 20% verhoogt om voldoende bezorgers te kunnen aantrekken.

    In de UK hebben ze eindelijk het licht gezien en de zaken teruggedraaid. Dit is een noodzakelijke bezuiniging en niet een maatregel om meer klanten te trekken. Alsof klanten meer gaan bestellen omdat jij met freelancers gaat werken.

    Zuid-Europa gaf vorig jaar een verlies van 169 miljoen en het aantal orders nam met 18% af en de verliezen gaan oplopen. Afstoten/verkopen/saneren die handel en zeker geen fietsenstallingen openen en de bijhorende bezorgers aannemen. Geen enkele ander partij wil er aan. Jitse denkt het beter te weten. Hij is als die man die op de snelweg rijdt en verontwaardigt roept, "he een spookrijder en nog 1 en nog 1 en nog 1 ............

    Het marktplaatsmodel is tot nu toe het enige bewezen verdienmodel en daar moet zoveelmogelijk aan worden vastgehouden. Bezorgersin loondienst prima, maar dan wel bij de restaurants zelf.
  3. forum rang 6 pakman 21 april 2023 11:49
    quote:

    Jimnotaris schreef op 21 april 2023 11:37:

    [...]

    www.wiwo.de/unternehmen/dienstleister...

    Het bovenstaande artikel is 2 jaar oud maar meer dan aktueel. Sterker nog de loonkosten zijn voor JET nog meer opgelopen dan de inflatie. JET heeft de lonen met meer dan 20% verhoogt om voldoende bezorgers te kunnen aantrekken.

    In de UK hebben ze eindelijk het licht gezien en de zaken teruggedraaid. Dit is een noodzakelijke bezuiniging en niet een maatregel om meer klanten te trekken. Alsof klanten meer gaan bestellen omdat jij met freelancers gaat werken.

    Zuid-Europa gaf vorig jaar een verlies van 169 miljoen en het aantal orders nam met 18% af en de verliezen gaan oplopen. Afstoten/verkopen/saneren die handel en zeker geen fietsenstallingen openen en de bijhorende bezorgers aannemen. Geen enkele ander partij wil er aan. Jitse denkt het beter te weten. Hij is als die man die op de snelweg rijdt en verontwaardigt roept, "he een spookrijder en nog 1 en nog 1 en nog 1 ............

    Het marktplaatsmodel is tot nu toe het enige bewezen verdienmodel en daar moet zoveelmogelijk aan worden vastgehouden. Bezorgersin loondienst prima, maar dan wel bij de restaurants zelf.
    ..Bezorgersin loondienst prima, maar dan wel bij de restaurants zelf.

    Utopie, een restau overleeft ook zonder Jettefret andersom niet....
  4. forum rang 7 bezinteergebelegt 21 april 2023 12:03
    quote:

    Steef89 schreef op 21 april 2023 11:36:

    [...]

    Er zijn duidelijk problemen te zien op de korte termijn en de middellange termijn. Die zullen aangepakt moeten worden. Daarvoor heb je een doorpakkend MT nodig en niet die slappe hap die er nu zit.

    Word zelf ook een beetje moe van het hele geneuzel over shorters, optiehandelaren en andere termen waardoor de koers niet omhoog zou mogen. Ik preek hier niet voor mijn eigen positie, ik preek hier over realistische zaken waarvan we iedere dag weer iets leren.

    Je neemt besluiten op basis van informatie die je hebt, het is gewoon een zwaktebod om nieuwe informatie niet mee te nemen in je besluitvorming. Je stuurt op basis van real time informatie, niet over informatie van 6 maanden of een jaar geleden. We zitten hier niet in de tweede kamer waar alles met vertraging behandeld wordt.

    Je zit daar als MT, dat is gewoon verkapte dictatuur waarbij de CEO en team bepaald wat er gaat gebeuren.

    En ja, ik ben zeker gefrusteerd over de huidige gang van zaken.
    Wijze woorden. Koers is lam omdat JET niet levert. Simpel. Hedgefondsen zijn steenhemelrijk geworden en liggen spreekwoordelijk in een deuk om de hier alom ge-etaleerde houding dat "de hedgefondsen" heb hebben gedaan.

    Maar met 100-en miljoenen winst vanwege de koersdaling van JET zullen ze toch wel iets goed doen.

    En hier wijten we de verdere daling nu weer aan het feit dat JET "goedkoop aandelen wil inslaan". Serieus ??

    Je begrijpt nu toch ook wel waarom de Pietjes P. voor 90% te maken hebben met verliesgevende transacties.
  5. forum rang 5 Jimnotaris 21 april 2023 12:09
    quote:

    pakman schreef op 21 april 2023 11:49:

    [...]

    ..Bezorgersin loondienst prima, maar dan wel bij de restaurants zelf.

    Utopie, een restau overleeft ook zonder Jettefret andersom niet....
    In Nederland/Duitsland is meer dan 90% in dienst van de restaurants en zijn ze voor 60 tot meer dan 80% afhankelijk van JET e.d voor de bezorgomzet.

    Je weet er totaal niets van.
  6. forum rang 10 voda 21 april 2023 12:10
    quote:

    Tube luchtlijm schreef op 19 april 2023 17:22:

    Ik heb vandaag 200 x gekocht op 16,09 E.
    Ik wil kopen voor de L.T.
    Ik hoop dat mijn keuze goed is, hoe denken jullie erover?
    Dat was (nog geen) verstandige beslissing! Jammer natuurlijk, Pharming die je verkocht hiervoor, draait ook niet echt lekker.
  7. forum rang 7 Hendrik Roo 21 april 2023 12:24
    Het zijn sluwe jongens bij JET. Vooral sluw ten gunsten van de eigen portemonnee. De termijn van vier jaar is niet toevallig gekozen. Bij een tussentijds ontslag redeneert een rechter dat partijen de termijn bewust zijn overeengekomen. Dat betekent dat de termijn moet worden uitgediend. Dat pakt beter uit dan de kantonrechtersformule. Vindt dat ze met pek en veren weg moeten en ga ook zo stemmen.
  8. Big dogs gotta eat - John 21 april 2023 12:37
    quote:

    wiegveld schreef op 21 april 2023 12:35:

    [...]

    Is een serieus thema dat ik al jaren meeneem. Geldt ook voor de luze aandelen, de bedrijven die kronen en implantaten maken (straumann) , stoma (coloplast). Mar ook medtronic, edwards etc.
    En gehoorapparaten. Sonova & Amplifon. Compounders!
  9. Erny 21 april 2023 12:40
    quote:

    Coupejet schreef op 21 april 2023 12:33:

    JET moet gewoon gesloopt worden, zo lijkt het. Willens en wetens, linksom of rechtsom de koers moet en zal naar het zuiden. Jammer maar helaas.
    JET sloopt zichzelf. De schuld bij anderen leggen is altijd een teken van zwakte. JET is een doodgeboren kindje. Dit accepteren en verlies nemen is psychologisch gezien een lastige stap voor beleggers die dachten dat de bomen tot in de hemel zouden groeien. Word volwassen, leer er van en begin opnieuw.
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1097 1098 1099 1100 1101 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑