Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,210   0,000   (0,00%) Dagrange 15,210 - 15,690 157.671   Gem. (3M) 213,1K

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 201 202 203 204 205 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 moneypocket 17 april 2023 13:00
    quote:

    Geeninspiratie schreef op 17 april 2023 12:54:

    Wat een feest
    Nog even en AMG duikt onder de 1 miljard beurswaarde bij een EBITA van 400 miljoen; normaliter zou je denken dat dit niet plaats zou kunnen vinden bij de gepresenteerde cijfers en outlook. Desondanks kan het dus gewoon...
  2. forum rang 7 Hopper58 17 april 2023 14:35
    In een artikel over de limousine ID7 van VW. Batterijen worden duurder. Hoe te rijmen met de lagere Li-carbonaatprijs? :

    'Seat prüfe derzeit Pläne zum Ausbau der Mikro-Mobilität, sehe jedoch steigende Kosten rund um die E-Mobilität. "Wenn die Materialkosten in den kommenden Jahren nach unten gehen und wir einen vollelektrischen Seat Kleinwagen in der für die Marke üblichen Preis-Range anbieten können, dann will ich nicht ausschließen, dass wir das auch tun. Aber momentan sehen wir eine eher gegenläufige Tendenz: Alles wird teurer, die Batteriepreise steigen. Das macht den Einstieg für Seat in die Elektromobilität noch schwieriger." '

    www.finanzen.net/nachricht/aktien/ste...
  3. forum rang 6 N audio 17 april 2023 15:08
    Nieuwe posters hier zie ik, echter wel een overbekende schrijfwijze.
    Contra indicatie?

    Wat me niet bevalt is de nog immer dalende lijn in de prijs van li carbonaat.
    Wat mogelijk een teken aan de wand kan zijn voor de toekomst, is het feit dat Toyota inmiddels al niet meer vol inzet op ev's. Zij gaan nu voor waterstof richting de toekomst. Hmm. Voorlopig is en blijft AMG een interessant aandeel vanwege de diversiteit die ze hebben. Vraag is wel welke waardering er nu écht aangehangen mag worden voor de komende jaren, indien meer grote fabrikanten van auto's dezelfde strategie gaan volgen.
    Ik zou me dan toch ook niet willen blindstaren op vooral één tak hier.
  4. PJF 17 april 2023 15:42
    quote:

    Windmee schreef op 17 april 2023 15:11:

    Ik geloof dat we nu wel een beetje op de bodem is aangekomen, hopelijk stopt het nu met deze dalingen.
    Ik weet niet waar we naar toe gaan met dit fonds. Iedere dag is er een verkoper actief tussen 09.15 en 10.00 uur waarbij de grafiek bijna een loodrechte lijn naar beneden vertoont. Daarna blijft het verlies meestal beperkt. Dit gaat nu al twee weken zo.
    Ik heb geen vertrouwen in een eerlijke waardering van dit fonds op basis de fundamentele ontwikkeling. Ook de uitspraken en geschetste vooruitzichjten door dhr. Schimmlebusch lijken eerder averechts te werken.
    Fundamenteel is het een topper, en ik zou graag weer willen instappen. Het risico lijkt zeer beperkt op basis van de extreem lage waardering, maar dat heb ik al eerder gedacht. Toen zat ik er ook naast, maar de daling moet toch een keer stoppen zou je denken.
  5. Lithium Koning 17 april 2023 15:58
    quote:

    N audio schreef op 17 april 2023 15:08:

    Nieuwe posters hier zie ik, echter wel een overbekende schrijfwijze.
    Contra indicatie?

    Wat me niet bevalt is de nog immer dalende lijn in de prijs van li carbonaat.
    Wat mogelijk een teken aan de wand kan zijn voor de toekomst, is het feit dat Toyota inmiddels al niet meer vol inzet op ev's. Zij gaan nu voor waterstof richting de toekomst. Hmm. Voorlopig is en blijft AMG een interessant aandeel vanwege de diversiteit die ze hebben. Vraag is wel welke waardering er nu écht aangehangen mag worden voor de komende jaren, indien meer grote fabrikanten van auto's dezelfde strategie gaan volgen.
    Ik zou me dan toch ook niet willen blindstaren op vooral één tak hier.
    Je zet dingen eerlijk gezegd in omgekeerde volgorde:

    1. Iedere automaker behalve Toyota heeft niet ingezet op waterstof en met zeer goede logische argumenten.

    2. Toyota maakte juist een enorme draai met een miljarden investering naar elektrisch door de opkomst van de EV, terwijl eerst de focus bij hun als enige op waterstof lag.

    Toyota moet hard aan de bak, want door hun late start is de eerste EV die ze hebben uitgebracht echt bagger inefficiënt vergeleken met de concurrentie.

    De meeste mensen weten ondertussen wel dat waterstof voor mobiliteit tegen dezelfde begrenzingen aanloopt als een ICE voertuig. Het is zo extreem inefficiënt dat het economisch verspilde energie is. Het loopt helaas ook tegen de grenzen aan van de wetten van de natuur.

    Daarentegen zie je bij batterijen schokkende doorbraken zoals bij Amprius waar ze nu een lithium batterij hebben ontwikkeld die het dubbele aan energie levert dan dat lithium batterijen nu geven. 500Wh/Kg is echt krankzinnig en de batterij is nog eens lichter ook.

    De eerste Tesla zat rond de 125Wh/Kg als ik het mij goed herinner. Wat een ontwikkeling!
  6. forum rang 7 Just lucky 17 april 2023 16:03
    Alle lithiumfondsen vandaag wereldwijd omhoog. AMG is het enige fonds dat in het eerste uur op hoge omzet kapot wordt gebeukt, waarna de omzet wegvalt en de koers de rest van de dag nagenoeg niets meer doet. AMG daalt maar door terwijl de ander fondsen de daling voor de helft al hebben ingelopen. Vertel het maar....
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 201 202 203 204 205 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.