Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,960   -0,230   (-1,51%) Dagrange 14,930 - 15,300 147.217   Gem. (3M) 214,7K

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 123 124 125 126 127 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 HaBe 6 maart 2023 12:41
    quote:

    Tippie schreef op 6 maart 2023 12:09:

    [...]

    ???????????
    De Europese industrie staat pas aan het begin van het grootschalig toepassen van batterijtechnologie. AMG loopt nu prima parallel met deze ontwikkeling en zal in Duitsland meer en meer zichtbaar worden. Dan zullen nieuwe investeerders zich melden. Dus geduld is vereist.

    www.thebatteryshow.eu/en/home.html?ut...
  2. forum rang 7 am1993 6 maart 2023 13:00
    quote:

    Aandachtige lezer schreef op 6 maart 2023 12:41:

    Het viel mij op dat Aberfield het heeft over een K/W verhouding van 9,25 terwijl mijn broker 6,94 aangeeft. Dat is nogal een fors verschil.
    Als je tevens hun verhaal leest, dan blijkt e.e.a. nog gebaseerd op de data t/m 3e kwartaal en de vooruitzichten voor het 4e kwartaal.
    Het verhaal is dus half af. Slordig! Slechte voorbereiding. Had ik niet verwacht van Aberfeld.
  3. forum rang 7 am1993 6 maart 2023 13:04
    Las trouwens in het weekend op een site, dat februari voor de vliegtuigindustrie een ongekend "gouden" maand was. Heinz had dus wel degelijk gelijk daarover en de vragensteller bleek dus slecht geïnformeerd. Ook op dat vlak ziet ket er voor AMG dus goed uit. Misscien willen Boeing of Airbus dat onderdeel wel kopen.
  4. forum rang 5 Blanco rolling 6 maart 2023 15:42
    quote:

    am1993 schreef op 6 maart 2023 13:04:

    Las trouwens in het weekend op een site, dat februari voor de vliegtuigindustrie een ongekend "gouden" maand was. Heinz had dus wel degelijk gelijk daarover en de vragensteller bleek dus slecht geïnformeerd. Ook op dat vlak ziet ket er voor AMG dus goed uit. Misscien willen Boeing of Airbus dat onderdeel wel kopen.
    Volgens mij zijn de belangrijkste activiteiten van dat onderdeel het coaten van de LEAP vliegtuig motoren van CMF Int.
    Dat is een joint venture van Safran en General Electric.
    Ze hebben een orderportefeuille van ruim 10 k motoren.
  5. forum rang 5 Fox WIld 6 maart 2023 20:23
    www.cnbc.com/2023/03/06/iran-says-its...

    Iran says it’s discovered a massive deposit of lithium — a key element in batteries for devices and electric vehicles — in one of its western provinces.

    “For the first time in Iran, a lithium reserve has been discovered in Hamedan,” a mountainous province in the country’s west, Mohammad Hadi Ahmadi, an official at Iran’s Ministry of Industry, Mines and Trade, was quoted as saying on Iranian state television Saturday.

    Iran’s lithium deposit news, if true, would be a lifeline for the country’s battered economy.
  6. Alpen 6 maart 2023 20:57
    quote:

    Mrs. Smith schreef op 6 maart 2023 14:09:

    www.rnd.de/wirtschaft/lithium-fuer-el...
    ...
    Interessante link, thanx.
    De eerste foto uit dat artikel komt uit een video van de AMG Lithium site. Het bekijken waard.
    vimeo.com/759945108?embedded=true

    Wat me verder opviel, vrij vertaalt:
    1) Analisten van de Canadese Scotiabank benadrukken "dat we na 2024 niet weten waar het aanbod vandaan moet komen om aan de vraag te voldoen".

    Leuk dat analisten van de Canadese Bank of Nova Scotia, opererend onder de naam Scotiabank, desgevraagd een artikel over AMG Lithium "ondersteunen" en dus gewoon helemaal geen flauw idee hebben waar het lithium-aanbod na 2024 vandaan moet komen.

    Oh, wacht eens, Private-equity firma Safeguard International Fund LP, ooit mede opgericht door Heinz, kocht na een aandelenplaatsing door Timminco in 2003 miljoenen aandelen en sloot vervolgens een overeenkomst met diens oprichter waardoor a) Safeguard er meerderheidsaandeelhouder werd, en b) Timminco's schulden bij Scotiabank voor een belangrijk deel konden worden afgelost.
    Dus Scotiabank blijkt in het netwerk van Heinz geen onbekende, en vice versa, zie
    www.iex.nl/Forum/Topic/1385067/AMG_De...

    2) "Ons doel is om de capaciteit van de Bitterfeld-raffinaderij de komende jaren te verhogen tot 100.000 ton lithiumhydroxide per jaar", zegt Scherer. In totaal vergt dit investeringen van 1,5 miljard euro.

    De december presentatie bevat een capex voor modules 1-5 van totaal $440 mln.
    amg-nv.com/wp-content/uploads/AMG-Inv...

    3) In het artikel wordt AMG aangeduid als een Amerikaans bedrijf ("US-Firma Advanced Metallurgical Group (AMG)").
    Maakt mij verder niet uit, maar het artikel is dus niet vóór publicatie ter correctie aangeboden, óf iemand zat bij AMG op de afdeling marketing te slapen, óf men gaat officieus liever als Amerikaans bedrijf door het leven.

    Hoe dan ook: uiteindelijk opereert AMG Lithium al geruime tijd als zelfstandig bedrijf binnen de AMG Group. Alle dagelijkse activiteiten worden in eigen beheer uitgevoerd: eigen management en board met autonome beslissingen v.w.b. R&D, productie, marketing, HR, onderhandelingen met klanten en leveranciers.
    Vanaf Q1 separate financiële rapportage als onderdeel van AMG.
    Mocht het de bedoeling zijn dat AMG Lithium los van het moederbedrijf ooit echt op eigen benen staat, en m.i. is dat gezien de opgezette structuur een logische volgende stap, dan is AMG Lithium na "slechts enkele" bureaucratische/juridische aanpassingen de dag erna volledig operationeel.
  7. forum rang 4 Mrs. Smith 6 maart 2023 21:54
    quote:

    Alpen schreef op 6 maart 2023 20:57:

    [...]
    Interessante link, thanx.
    De eerste foto uit dat artikel komt uit een video van de AMG Lithium site. Het bekijken waard.
    vimeo.com/759945108?embedded=true

    Wat me verder opviel, vrij vertaalt:
    1) Analisten van de Canadese Scotiabank benadrukken "dat we na 2024 niet weten waar het aanbod vandaan moet komen om aan de vraag te voldoen".

    Leuk dat analisten van de Canadese Bank of Nova Scotia, opererend onder de naam Scotiabank, desgevraagd een artikel over AMG Lithium "ondersteunen" en dus gewoon helemaal geen flauw idee hebben waar het lithium-aanbod na 2024 vandaan moet komen.

    Oh, wacht eens, Private-equity firma Safeguard International Fund LP, ooit mede opgericht door Heinz, kocht na een aandelenplaatsing door Timminco in 2003 miljoenen aandelen en sloot vervolgens een overeenkomst met diens oprichter waardoor a) Safeguard er meerderheidsaandeelhouder werd, en b) Timminco's schulden bij Scotiabank voor een belangrijk deel konden worden afgelost.
    Dus Scotiabank blijkt in het netwerk van Heinz geen onbekende, en vice versa, zie
    www.iex.nl/Forum/Topic/1385067/AMG_De...

    2) "Ons doel is om de capaciteit van de Bitterfeld-raffinaderij de komende jaren te verhogen tot 100.000 ton lithiumhydroxide per jaar", zegt Scherer. In totaal vergt dit investeringen van 1,5 miljard euro.

    De december presentatie bevat een capex voor modules 1-5 van totaal $440 mln.
    amg-nv.com/wp-content/uploads/AMG-Inv...

    3) In het artikel wordt AMG aangeduid als een Amerikaans bedrijf ("US-Firma Advanced Metallurgical Group (AMG)").
    Maakt mij verder niet uit, maar het artikel is dus niet vóór publicatie ter correctie aangeboden, óf iemand zat bij AMG op de afdeling marketing te slapen, óf men gaat officieus liever als Amerikaans bedrijf door het leven.

    Hoe dan ook: uiteindelijk opereert AMG Lithium al geruime tijd als zelfstandig bedrijf binnen de AMG Group. Alle dagelijkse activiteiten worden in eigen beheer uitgevoerd: eigen management en board met autonome beslissingen v.w.b. R&D, productie, marketing, HR, onderhandelingen met klanten en leveranciers.
    Vanaf Q1 separate financiële rapportage als onderdeel van AMG.
    Mocht het de bedoeling zijn dat AMG Lithium los van het moederbedrijf ooit echt op eigen benen staat, en m.i. is dat gezien de opgezette structuur een logische volgende stap, dan is AMG Lithium na "slechts enkele" bureaucratische/juridische aanpassingen de dag erna volledig operationeel.
    Hartelijk dank voor het becommentariëren geeft mij ook weer inzichten. Vielen mij ook dingen op maar wordr hier ook weer wijzer van ......
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 123 124 125 126 127 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.