Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 292 293 294 295 296 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 9 Ron-tron system 29 april 2022 12:37
    quote:

    graham20 schreef op 29 april 2022 12:34:

    [...]
    De variabele component is daarmee nog steeds veel hoger dan die bij ABN Amro en Rabo en de totale provisie op aandelen mega veel hoger dan bij Duitse brokers.
    Maar geef eens een voorbeeld van een geavanceerd order bij deze banken met een verkoop order gekoppeld aan een kooporder zodat je niet een order moet ingeven na eerst de aankoop bevestiging.
    Als de tools om te handelen ook maar 1% beter zijn dan maken de kosten echt niets uit hoor.

  2. [verwijderd] 29 april 2022 15:53
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 29 april 2022 12:01:

    Pakket--------------Green Blue Black
    Binck turbo’s** 1,50 EUR 1,25 EUR 1,00 EUR
    CATS***---------- 2,50 EUR 2,25 EUR 2,00 EUR
    Euronext***----- 3,00 EUR 2,75 EUR 2,50 EUR

    Kosten per transactie. Binck turbos zijn dus duurder geworden, de rest een stuk goedkoper. Bij CATS en Euronext turbo's van andere aanbieders betaalde je gewoon de aandelenprovisie (min 7 euro).
    Wat is het verschil met Binck Turbo.s dan met cats en Euronext?
    Zoals ik het lees is het 1.50 plus kosten cats
  3. forum rang 7 MOEdig Voorwaarts 29 april 2022 17:25
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 29 april 2022 12:05:

    Maar waarom aandelenbeleggers bij Saxo blijven is mij een raadsel;

    Tarief Saxo; EU-aandelen: 0,10% (min. 7 - max. 150 EUR) per transactie.

    Tarief ABN: 0,04% + 4 euro.

    Om over nog goedkopere deGiro en Lynx/Interactive Brokers nog maar te zwijgen. Er lopen veel masochisten rond onder beleggers blijkbaar.
    Sommigen dachten daar misschien een mooie plek te hebben gevonden om hun Franse buy&hold beleggingen onder te brengen en te profiteren van een lager (en volledig verrekenbaar) tarief voor dividendbelasting. Totdat eerder schriftelijk bevestigde afspraken niet werden nagekomen...

    Daarnaast schelen de tarieven van Saxo en ABN bij kleinere transacties nauwelijks en wordt je bij ABN vast getrakteerd op een interface waar ING nog een puntje aan kan zuigen qua omslachtigheid en gebrek aan informatie/overzicht (geen ervaring met ABN overigens).

    Zo heeft iedere broker zijn voor- en nadelen. Het is sowieso handig er meerdere brokers op na te houden, bijvoorbeeld omdat iedere broker zijn eigen voordelen heeft qua tarieven/handelsmogelijkheden, uit risicomanagementperspectief en omdat je zo bij storingen in ieder geval nog een back-up hebt.
  4. forum rang 7 Ron Kerstens 29 april 2022 17:36
    quote:

    Baksteen schreef op 29 april 2022 15:53:

    [...]
    Wat is het verschil met Binck Turbo.s dan met cats en Euronext?
    Zoals ik het lees is het 1.50 plus kosten cats
    Dan lees je het niet goed. Binck turbo’s kosten 1,50 (green) per transactie, vaste prijs dus onafhankelijk van aantal. Turbo’s van andere aanbieders kosten 2,50 als ze via CATS verhandeld worden en 3 euro als ze via Euronext gaan.
  5. [verwijderd] 29 april 2022 17:47
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 29 april 2022 17:36:

    [...]

    Dan lees je het niet goed. Binck turbo’s kosten 1,50 (green) per transactie, vaste prijs dus onafhankelijk van aantal. Turbo’s van andere aanbieders kosten 2,50 als ze via CATS verhandeld worden en 3 euro als ze via Euronext gaan.
    Oke, is verloren geld, ik wacht wel even af wat andere brokers doen
  6. forum rang 7 rene l 29 april 2022 17:53
    quote:

    Baksteen schreef op 28 april 2022 20:29:

    [...]

    Als ik mij goed herinner had je aandelen Wereldhave, als je in Investor rechts boven bij het zoekvenster, Wereldhave intik, krijg je een pop-up te zien waar ook staat , Werelhave opties, daarop klikken krijg je weer een menu, en dan de optie series, opde dag staan daar de bied en laat

    Dat heb je helemaal goed Baksteen en ik heb er nog steeds wat.

    En betreft de opties, ja, vanuit markten kun je ook door het aanklikken van AScX vervolgens het betreffende aandeel aanklikken.
    En daarna klik je op opties, en vervolgens op een expiratiedatum, en daarna kun je een betreffende uitoefenprijs selecteren en vervolgens bij een put of call aanklikken of je deze wilt verkopen of kopen.

    En dan, dan zie je alleen de bied- en laatkoersen, volumes worden helaas niet weergegeven, en dit is volgens mij essentiele informatie die beschikbaar moet zijn.
    Tevens ontbreekt de historische grafiek met volumes en prijzen waartegen deze opties verhandeld zijn, dit is volgens mij ook essentieel om een beslissing te maken.
    En buiten handelstijden staat alles op nul, onbegrijpelijk.

    Neem als vergelijk bijvoorbeeld deGiro, daar is al deze informatie wel beschikbaar.
    Bovendien krijg je na het inloggen in de Giro in het scherm markten eigenlijk alle belangrijke informatie te zien en je kunt van hieruit heel éénvoudig navigeren, net als vroeger bij Binck.
    Al het marktnieuws, de agenda met macro economisch nieuws, vele futures, de dividend agenda, en nog veel meer, alles in 1 oogopslag, heel intuitief, net als vroeger bij Binck.
    Lynx is ongeveer hetzelfde, daar had ik vroeger ook een kleine porto, echter toen een paar jaar terug alles overgezet werd naar Ierland ben ik vastgelopen in de enorme berg met Engelstalig papierwerk die ik moest bevestigen.
    Ik heb deze porto toen overgezet naar deGiro.
    Ook heb ik bij mijn huisbankier Isnietgoed ook nog een kleine porto.
    Dit werkte ook altijd redelijk goed, tot een paar jaar terug, nu is het daar ook zoeken, zoeken en nog eens zoeken, ze sturen daar ook overduidelijk aan op laten beleggen.
    En van wat ik verder zo hoor, ABNAmro schijnt ook een redelijk systeem te hebben, maar dan moet je eerst wel een betaalrekening openen, daar zit ik niet op te wachten.
    En bovendien zijn de opties daar schreeuwend duur, geen optie voor mij dus, en de servicekosten, bij Saxo betaal ik geen cent.

    En als een aandeel ex-dividend gaat is moet je bij Saxo weer extra handelingen verrichten, je krijgt echter wel een melding via berichten.
    Bij Binck werd dit voorheen voorbeurs automatisch als een regel in je porto opgenomen.

    Ik heb dit alles ook zo bij Binck gemeld met een ticket.
    Je wordt gewoon afgescheept, ze nemen het voor kennisgeving aan, en zeggen dat ze nog aan verbeteringen werken.

    Het werkt allemaal wel bij Saxo, wel is het flink zoeken, maar een echt alternatief die aan al mijn wensen voldoet is er niet.
    Overal is er natuurlijk wel wat, dat besef ik ook.
    En tot op heden heb ik Saxo ook nog niet op een financiele fout kunnen betrappen, en dat is toch ook wat waard.
    Wel ben ik benieuwd naar a.s. dinsdag.

    En laat ik eerlijk zijn, in de ogen van Saxo ben ik slechts een kleine belegger.
    Misschien zeur ik teveel, misschien is mijn denk c.q. werkwijze niet helemaal in orde, maar dat Saxo met droge ogen beweert dat ze een zeer innovatief platform hebben die uitermate gewaardeerd wordt door hun klanten, ik ben het daar absoluut niet mee eens.
    Ik vind deze uitspraken zelfs zeer arrogant en zelfoverschattend, zeker als je ziet hoeveel klanten er inmiddels uit onvrede al opgestapt zijn.
  7. forum rang 6 de tuinman 29 april 2022 17:56
    Misschien is dit al eerder voorbij gekomen, maar ik begin doodziek te worden van de persoonlijke vragen die SAXO keer op keer stelt.
    Ik heb geen behoefte om documenten op te sturen over hoe ik aan mijn vermogen kom.
    (zo bijzonder is die echt niet).

    Ik heb mijn persoonlijke gegevens ingevuld inclusief foto's van mijn id.
    Ik zat bij Binck, daar kreeg ik die vragen ook niet.
    Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Ik heb al meerdere malen telefonische contact gehad hierover. Het blijkt een wettelijke verplichting te zijn.
    Maar ik belde met mijn vader en die krijgt die vragen helemaal niet.
    Heeft dit te maken met de overname Binck Saxo?
  8. forum rang 6 TonyX 29 april 2022 18:38
    quote:

    de tuinman schreef op 29 april 2022 17:56:

    Misschien is dit al eerder voorbij gekomen, maar ik begin doodziek te worden van de persoonlijke vragen die SAXO keer op keer stelt.
    Ik heb geen behoefte om documenten op te sturen over hoe ik aan mijn vermogen kom.
    (zo bijzonder is die echt niet).

    Ik heb mijn persoonlijke gegevens ingevuld inclusief foto's van mijn id.
    Ik zat bij Binck, daar kreeg ik die vragen ook niet.

    Bij Binck kreeg ik deze vragen ook op mijn zakelijk account. Daar gewoon geantwoord: zie mutaties Binck van de afgelopen 10 jaar welke in uw bezit zijn. Daarna nooit meer iets gehoord.
  9. forum rang 7 Ron Kerstens 29 april 2022 19:45
    quote:

    de tuinman schreef op 29 april 2022 17:56:

    Misschien is dit al eerder voorbij gekomen, maar ik begin doodziek te worden van de persoonlijke vragen die SAXO keer op keer stelt.
    Ik heb geen behoefte om documenten op te sturen over hoe ik aan mijn vermogen kom.
    (zo bijzonder is die echt niet).

    Ik heb mijn persoonlijke gegevens ingevuld inclusief foto's van mijn id.
    Ik zat bij Binck, daar kreeg ik die vragen ook niet.
    Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Ik heb al meerdere malen telefonische contact gehad hierover. Het blijkt een wettelijke verplichting te zijn.
    Maar ik belde met mijn vader en die krijgt die vragen helemaal niet.
    Heeft dit te maken met de overname Binck Saxo?
    Heeft niks te maken met overname Binck. Het kan je bij elke bank of broker overkomen, ook als je al 30 jaar klant bent zoals mij vorig jaar gebeurde. Je zal een plausibel verhaal moeten hebben met het liefst een paar stukken als bewijsmateriaal, maar dat kan van alles zijn. Voorzichtig beginnen met je verhaal/stukken en op een gegeven moment nemen ze genoegen met je verhaal.

    Het is momenteel een hot item. Bij grootbanken is ca 15% van de medewerkers met deze onzin bezig.

    Zie: www.consumentenbond.nl/binaries/conte...

    In totaal zijn 10.000 bankmedewerkers in Nederland bezig met de jacht op criminele activiteiten van hun klanten, aldus Jelle Wijkstra, een andere woordvoerder van de NVB. Dat komt neer op zo'n ruim 15 procent van het totaal aantal bankmedewerkers, zo'n 60.000 à 65.000 volgens de NVB.
  10. forum rang 9 Ron-tron system 29 april 2022 19:59
    Als je aanvraag voor een saxo account via een storting van een Belgische of Nederlandse bank gaat hoef je toch enkel deze bankrekeningnummer door te geven en er worden helemaal geen vragen gesteld omdat de verantwoordelijkheid van je vermogen bij de bank ligt waarvan je gaat doorstorten naar een saxo account.
    Komt je vermogen via een constructie en stort je bv vanuit het buitenland Aruba/mauritius….door en je bent ook geen resident daar dan komen er wel meer vragen.
  11. forum rang 7 Ron Kerstens 29 april 2022 21:42
    quote:

    Carl 2-8 schreef op 29 april 2022 19:59:

    Als je aanvraag voor een saxo account via een storting van een Belgische of Nederlandse bank gaat hoef je toch enkel deze bankrekeningnummer door te geven en er worden helemaal geen vragen gesteld omdat de verantwoordelijkheid van je vermogen bij de bank ligt waarvan je gaat doorstorten naar een saxo account.
    Komt je vermogen via een constructie en stort je bv vanuit het buitenland Aruba/mauritius….door en je bent ook geen resident daar dan komen er wel meer vragen.
    Dat klopt niet, als je (grote) bedragen van Saxo naar Grootbank overboekt kan je ook vragen krijgen, is mij ook gebeurd. Als je vaag geld op een Nederlandse bank stort in bedragen van bijv 5k zal je niet zo snel vragen krijgen van die bank, dan zou je het totaal naar Saxo kunnen overboeken en dan is alles in orde ? Iedere bank dient zijn eigen onderzoek te doen. Hetzelfde geldt overigens voor notarissen, die hebben ook de onderzoeksplicht om te vragen waar geld voor bijv aankoop huis vandaan komt, of je nou overboekt vanaf de Rabo of vanuit Aruba.
  12. forum rang 6 de tuinman 29 april 2022 22:57
    quote:

    Tony B schreef op 29 april 2022 18:38:

    [...]
    Bij Binck kreeg ik deze vragen ook op mijn zakelijk account. Daar gewoon geantwoord: zie mutaties Binck van de afgelopen 10 jaar welke in uw bezit zijn. Daarna nooit meer iets gehoord.
    Ik kom inderdaad ook van Binck. Dan kunnen ze toch ook bij Saxo je beleggingen van vroeger zien.

    Hoe moet je ooit van spaargeld aantonen, hoe je dat gespaard hebt?
  13. forum rang 6 de tuinman 29 april 2022 23:03
    quote:

    Carl 2-8 schreef op 29 april 2022 19:59:

    Als je aanvraag voor een saxo account via een storting van een Belgische of Nederlandse bank gaat hoef je toch enkel deze bankrekeningnummer door te geven en er worden helemaal geen vragen gesteld omdat de verantwoordelijkheid van je vermogen bij de bank ligt waarvan je gaat doorstorten naar een saxo account.
    Komt je vermogen via een constructie en stort je bv vanuit het buitenland Aruba/mauritius….door en je bent ook geen resident daar dan komen er wel meer vragen.
    Mijn Saxo account is door mijn strot geduwd door een overname van Saxo.
    Ik heb al een foto van mijn id kaart moeten sturen.
    Verder heb ik een tegenrekening van de Rabo.

    En nu willen ze documenten zien hoe ik aan mijn vermogen kom.
    Het is echt belachelijk!
  14. forum rang 10 DeZwarteRidder 30 april 2022 18:45
    Marc VAN ASSCHE zegt:

    1 review Trustpilot
    BE
    Beoordeeld met 1 van de 5 sterren
    Een dag geleden geüpdatet
    ‘Saxo is de iPhone’ ? Wat een onzin.

    ‘Saxo is de iPhone, Binck een oude Nokia’.

    De man kent misschien iets van Nokia, maar niets van iPhones. En van Binck weet de man blijkbaar ook niets.

    Nog altijd is het triestig toeven op de platformen van Saxo, die nog steeds veel te veel evidente functionaliteit missen.

    Voortdurend wordt er verbetering beloofd. Maar het blijft helaas bij beloften.

    Een minuscuul lichtpuntje : de medewerkers die meegekomen zijn van Binck doen ongelooflijk hun best om de gefrustreerde klanten van Binck te helpen.

    Ware die er niet, dan was de ellende nog veel groter.

    Aan de topman : Jongen toch, doe eens uw werk ten gronde, en onthou u verder van ridicule uitspraken. U schoffeert er alleen de oude klanten van Binck mee, en maakt uzelf ontiegelijk belachelijk.
    . .
    Aan de reactie van Saxo Groep ,

    Zoals ik al aangaf vuur ik mijn pijlen niet af op de oud Binck-medewerkers. Ik heb mij waardering zelfs al meermaals aan hen laten blijken ook. Noblesse oblige.

    Maar de uitspraak van de topman in de Tijd van gisterenavond is niet minder dan een blamage aan, en staat schril in contrast met de ervaring van de oud Binck klanten bij Saxo.

    Zoiets kon niet ongecorrigeerd voorbijgaan.

    In blijf het in ieder geval een zeer bedenkelijke quote vinden.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Antwoord van Saxo Group
    Een dag geleden

    Beste heer Van Assche,

    Bedankt voor uw review. Ik kan als oud-medewerker van Binck beamen dat de overgang voor beide partijen niet geruisloos is verlopen en daarbij zijn er nog steeds verschillen merkbaar. Toch wordt er achter de schermen hard gewerkt aan verbeteringen, waarbij er ook al een heleboel nieuwe dingen in de tussentijd zijn behaald. Dit is onder andere te vinden op de pagina 'Wat is er nieuw?'.

    Suggesties en tips zijn altijd van harte welkom en nemen we graag mee in beraad.

    Met vriendelijke groet,
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 292 293 294 295 296 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.