Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
11,075   +0,240   (+2,22%) Dagrange 10,795 - 11,290 1.273.791   Gem. (3M) 1,6M

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 1079 1080 1081 1082 1083 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 vlug 23 april 2022 22:45
    quote:

    @monkeytail schreef op 23 april 2022 18:37:

    Wat een negativiteit op dit forum, allemaal doemdenkers...
    Als de extraponentiële groei ophoudt, en "normaal" wordt, dan is dat niet rampzalig. Het einde van de pandemie betekent alleen een andere oriëntering. Dat had wel eerder gekund maar de tekenen van de beleidsswitch is al duidelijk merkbaar, alleen nog niet meetbaar. Er zijn talloze opportunities in de bezorgmarkt. McDonald's binnen boord halen was in mijn ogen een gouden greep. Grubhub is een beetje een blok aan het been maar als je een deel aandelen kunt ruilen of verkopen, zal dat lucht geven. JET staat er niet zo slecht voor als het afgestrafte beursaandeel doet geloven. Ik zie ook wel wat problemen maar met bijsturing is het een slim bedrijf dat de toekomst heeft, indien we niet de totale dystopie tegemoet gaan, wat sommige profeten op dit forum voorspellen ;-).
    Beleggersbelangen adviseert: kopen, net als de meeste analisten. Mijn vroegere baas versleet ik voor armoedzaaier omdat hij slechts 2 à 3% provisie berekende. Daardoor kwam iedereen naar hem toe en groeide het bedrijf enorm. Na een jaar of 10 was de rek er uit en verkocht hij zijn toko. Miljoenen rijker. Hoe het kon? Met de juiste software en kleine overhead! Ik zie de parallellen!!
    JET gaat gewoon weer stijging. Het is te hopen dat Groen gewoon zijn eigen koers blijft varen. Beste stuurlui staan aan wal.
  2. forum rang 8 PIK = op vakantie 23 april 2022 23:39
    Dit draadje doet het met meer dan 1 miljoen volgers in nl beter dan JET!! En ook als ik de quote lees waar het vermogen wordt geschat van de oprichter van jet dan doet de oprichter van dit draadje het al een stuk beter!!! Het zou mooi zijn als de oprichter/ceo plaats maal voor de succesvoller persoon!!!
  3. JetenJul 24 april 2022 07:19
    quote:

    Wilbar schreef op 23 april 2022 22:13:

    [...]
    Ik zit voornamelijk in Aegon en ASML. Dat loopt best lekker. Maar dat zal u, met al 6 dagen lidmaatschap, niet zo goed weten.
    Tuurlijk, je lijkt PIK wel, die zit "toevallig" iedere beursdag behalve in JET, ook altijd in de top 3 stijgers van die dag.
    Maar hij maakt zich alleen druk op het JET forum, net als jij op het Pharming forum.

    Zeg je Pharming zeg je Wilbar.
  4. forum rang 4 vlug 24 april 2022 08:37
    quote:

    JetenJul schreef op 24 april 2022 07:19:

    [...]

    Tuurlijk, je lijkt PIK wel, die zit "toevallig" iedere beursdag behalve in JET, ook altijd in de top 3 stijgers van die dag.
    Maar hij maakt zich alleen druk op het JET forum, net als jij op het Pharming forum.

    Zeg je Pharming zeg je Wilbar.
    Iets positievere reactie zou op zijn plaats zijn. Aegon is al langere tijd een aandeel dat veel groen schrijft. Komt bij JET ook wel maar heeft nog even tijd nodig.
  5. forum rang 8 aextracker 24 april 2022 09:15
    quote:

    Marktwaarde schreef op 23 april 2022 17:07:

    [...]

    Goede podcast. Thanks voor het delen.

    Mijn was lang geleden al duidelijk dat Groen een vrij narcistische persoonlijkheid heeft en uit was op wereldheerschappij. Heb de cijfers vandaag bekeken en ziet er niet fraai uit. Op dit tempo stevenen ze af op een financieringsprobleem. De recent uitgegeven obligaties waren nog aardig geprijsd, maar financiering gaat een stuk duurder worden voor hen.

    De nood is hoog. Gezichtsverlies heeft Jitse al geleden. Hij kan nu beter zsm alles verkopen wat ver van Europa zit. Denk nog wel dat de koers onder de 20 duikt. De muziek was te ver vooruit gelopen, maar er is echt nooit geleverd.
    Deel je mening, dat Jetze Groen vanuit een "alles kan" denken in een markt zonder enige weerstand en gratis geld ter financiering van groei , met 2 grote overnames, zijn hand lijkt te hebben overspeeld.
    De draai zijn denken rondom Grubhub, laat zien dat hij wel degelijk luistert naar de invloedrijke investeerders die JET op EU focus willen hebben qua koers en de waardering van Grubhub zien als hefboom en ontzorging van problemen.
    Je kan een bezorgoorlog niet op alle oorlogsfronten winnen.

    Het is te hopen, dat JET op de Grubhub desinvestering tztz niet al teveel hoeft af te schrijven, nu de slag om de amerikaanse bezorgmarkt niet gewonnen lijkt te worden door Grubhub en de groei uit de markt en het aandeel is weggelekt.

    Time willl tell, maar daarmee niet langer en louter een "goudgerande opportunity", maar een asset waar nu nog waarde in zit, die JET beter elders (EU versterking) kan inzetten.
  6. forum rang 6 keffertje 24 april 2022 09:33
    JE Takeaway: Grubhub weg?
    Jitse Groen doet dan toch een knieval voor zijn mede-aandeelhouders: Grubhub, de Amerikaanse overname die JET wereldexposure moest geven, gaat in de etalage.

    Later deze week staat er een roadshow gepland in de VS, Jitse ontmoet daar zijn Amerikaanse investeerders en die zijn not amused met hun eigen keuze om te beleggen in JET.

    De koers is al tijden dalende, en getuige de eerstekwartaalcijfers is het nog niet gelukt om het dalende marktaandeel van Grubhub weer terug te winnen.

    Groen had diverse keuzes: het verkopen van zijn belang in iFood, het verkopen van de Australische tak maar kiest er dus voor om het probleem aan te pakken daar waar het is ontstaan: in de VS.

    Nog geen twee jaar na dato…

    In juni 2020 kondigde Jitse Groen de overname aan van het Amerikaanse Grubhub voor €6,5 miljard, te betalen in aandelen Just Eat Takeaway.

    Groen zei destijds dat hij liever een jaar had gewacht met deze grote overname, maar dat je de timing niet zelf beslist. Grootaandeelhouders stemden met hem mee, en veel Nederlanders vonden het geweldig dat een ondernemer uit ons land zo’n grote overname aandurfde.

    Fast forward naar nu. De moedige overname van toen is één groot hoofdpijndossier geworden voor Groen. Het bedrijf zelf, Grubhub, verloor behoorlijk marktaandeel in de VS en de waardering van de gehele sector donderde vooral sinds begin 2022 in elkaar.

    Listing in VS opgeheven

    Toen was het aandeel JET al fors gedaald. De voormalige aandeelhouders van Grubhub, die aandelen JET geleverd kregen, dumpten hun aandelen massaal op de beurs, reden waarom Groen de listing in de VS in maart ophief.

    Dat hielp even, maar in aanloop naar de ava begin mei begon het aandeel opnieuw te dalen. Analisten doken over elkaar heen met koersdoelverlagingen, big data toonde aan dat het downloaden van de Grubhub app achterbleef bij de concurrentie en o ja, tech aandelen waren sowieso de pineut sinds de rente aan zijn opwaartse klim begon.

    Konijn uit hoge hoed

    Groen werd verondersteld met een konijn uit de hoge hoed te komen: een verkoop van het belang in iFood, verkoop van andere onderdelen of een deal met een partner voor Grubhub.

    Maar…er kwam niets. De koers daalde verder en het leek erop dat een grootaandeelhouder massaal aan het dumpen was.

    De AEX is sinds 6 april nauwelijks van zijn plaats gekomen terwijl JET met meer dan een kwart daalde.

    Actie bij Q1-cijfers

    Jitse probeerde in de tussentijd krediet te winnen door enkele optredens in de media, op zoek naar de gunfactor bij de Nederlandse belegger. Maar de NL belegger is niet waar het omdraait in de internationale beleggingswereld.

    Optredens bij Harry Mens of Humberto Tan leveren misschien wat nieuwe, oudere beleggers op maar zorgen niet voor de ommekeer in het aandeel.

    Vandaar dat Groen vandaag bij de presentatie van de eerstekwartaalcijfers dan toch het moede hoofd buigt voor zijn internationale investeerders: GrubHub wordt opgeofferd.

    Er wordt gezocht naar een partner, dan wel gaat het bedrijf deels of geheel in de verkoop. Een toezegging waar we overigens nog maar van moeten afwachten wat deze waard is maar Groen lijkt hiermee zijn herverkiezing op 4 mei zeker te willen stellen.

    Niets nieuws?

    Het feit dat Groen nu officieel zegt dat Grubhub ‘up for grabs’ is, is overigens niets nieuws, al werd het wel zo gepresenteerd. Al bij de analistencall van de jaarcijfers in maart werd gezegd dat alle opties open lagen voor Grubhub, al was Groen daar misschien minder specifiek.

    De vraag is wat Grubhub eventueel kan opbrengen. JET betaalde (in aandelen) omgerekend €6,5 miljard terwijl de beurswaarde van het gehele concern nu rond de €5,5 miljard ligt. Grubhub is goed voor circa 40% van de bruto omzet en zou wat dat betreft nu zo’n €2,2 miljard moeten opbrengen.

    Klinkt als een slechte deal, is het ook, maar vergeet niet dat de hele sector hard afgewaardeerd is. Jitse heeft betaald in aandelen, dus het is niet zo dat er harde cash is verdwenen. En met de opbrengst kan wellicht het eigen aandeel worden teruggekocht, om op die manier weer waarde te creëren.

    Op naar 4 mei

    De jaarlijkse aandeelhoudersvergadering vindt plaats op vier mei. Dan moet het management herkozen worden. Dat wordt nog een hele toer, want enkele aandeelhouders, waaronder Lucerne Capital, hebben al laten weten niet vóór de herbenoeming van Jitse Groen te stemmen.

    Voor Jitse zal het onbestaanbaar zijn dat hij weggestemd wordt bij zijn ‘eigen’ bedrijf. Maar hij heeft de afgelopen maanden herhaaldelijk laten zien zich weinig van zijn grotere aandeelhouders aan te trekken, dat zo’n drastisch besluit niet eens uit te sluiten is.

    Het management gaat nu op roadshow in de VS. Daar zal Jitse onder andere spreken met Cat Rock en enkele andere grote investeerders/beleggers. Het op het hakblok leggen van Grubhub moet ook in dit kader worden gezien, als een soort offer richting zijn grotere criticasters.

    Als de herbenoeming een feit is, moeten we daarom nog zien in hoeverre de plannen rond Grubhub serieus zijn. Er zijn weliswaar bankiers ingehuurd om de mogelijkheden te onderzoeken, maar Groen heeft meermalen laten zien niet snel van zijn ideeën af te stappen.

    Analisten Credit Suisse niet al te negatief

    Hoewel de omzetgroei dus gaat tegenvallen (het aantal orders) neemt de gemiddelde waarde per order wel toe. Deels door inflatie, deels doordat klanten meer consumeren. De Zwitserse zakenbank heeft vertrouwen in de sector en de weg naar winstgevendheid voor de maaltijdbezorger.

    De analisten denken dat de verwachtingen voor de brutotransactiewaarde dit jaar conservatief zijn en vinden dat de opties voor Grubhub aantrekkelijk zijn. Ze verlagen het koersdoel wel, naar 50 pond (het Britse aandeel) maar dat is nog steeds een verdubbeling ten opzichte van de huidige koers en ze handhaven dan ook het Outperform advies.

    Bron: de aandeelhouder (Nico Inberg)
  7. forum rang 5 groene appel 24 april 2022 09:41
    Uit de Financial Times

    Opinie Just Eat Takeaway
    Just Eat's Grubhub-deal is een vreselijke afhaalervaring geweest
    Pandemische hausse in online voedselbezorging heeft niet geholpen om de overname van $ 7,3 miljard smakelijker te maken


    Please use the sharing tools found via the share button at the top or side of articles. Copying articles to share with others is a breach of FT.com T&Cs and Copyright Policy. Email licensing@ft.com to buy additional rights. Subscribers may share up to 10 or 20 articles per month using the gift article service. More information can be found at www.ft.com/tour.
    https://www.ft.com/content/a84eaa81-604b-40b5-9975-52b28af286b0

    Het geheim van succesvolle voedselbezorging is om een snelle op- en afgang te beheren zonder de grub koud te laten worden of de helft van de bestelling onderweg verkeerd te plaatsen.

    De mondvol die Just Eat Takeaway.com is, kan het goed doen met het dineren van de lokale pizzeria of kebabzaak. Maar in zijn zakelijke inspanningen is het recept ernstig misgegaan.

    Om te beginnen is een snelle ommekeer niet het doel bij strategische dealmaking. JET, na onder druk van beleggers te zijn gekomen, zegt dat het een verkoop van Grubhub overweegt, de Amerikaanse overname van $ 7,3 miljard die het minder dan een jaar geleden voltooide en die het in juni 2020 aankondigde toen vergrendelde populaties een hausse in online voedselbezorging veroorzaakten.

    En kijk naar wat er onderweg is gebeurd. Beleggers zijn koud gegaan op JET. De in Nederland genoteerde aandelen van het bedrijf stonden op bijna € 100 toen de deal werd aangekondigd. Ze werden woensdag verhandeld op ongeveer € 27, na het afgelopen jaar met 70 procent te zijn gedaald.

    Dit is een ander waarschuwend verhaal over het opbouwen van een imperium. Topman Jitse Groen, die in 2000 Takeaway.com in Nederland oprichtte, had eerder in 2020 nog maar net de deal gesloten om zijn bedrijf te combineren met het britse Just Eat.

    Toch vocht hij de interesse van Uber af om Grubhub te kopen. Dat bracht de drie legacy-platforms voor het bezorgen van eten samen, die allemaal begonnen met een marktplaatsmodel van het aanbieden van software om klanten te verbinden met restaurants die de bezorging zelf afhandelden.

    De deal zag er altijd uit alsof het zuur kon worden. JET betaalde een premie van 40 procent voor een combinatie waarbij geen geografische overlap geen mededingingsbezwaren betekende (in tegenstelling tot Uber), maar ook geen kostenbesparingen of voordelen van het consolideren van een fel concurrerende markt.

    Grubhub was, net als de Europese legacy marktplaatsbedrijven, ooit winstgevend geweest. Maar het marktaandeel en de marges waren gekrompen dankzij concurrentie van bedrijven met eigen bezorgnetwerken zoals DoorDash en UberEats.

    Groen was zelfs in 2020 afwijzend over die rivalen (waaronder het Britse Deliveroo) als het aanbieden van "lege caloriegroei" of het hebben van "irrationele bedrijfsmodellen". Maar in feite was het bedrijf al bezig met het opbouwen van een eigen logistiek netwerk om te concurreren. Het idee om Europese winsten te herschikken om de neergang van Grubhub te keren, verdampte toen het zwaar investeerde om de groei van de pandemie te vangen.

    De groepsebitda van JET daalde van 363 miljoen euro in 2020 naar een verlies van 350 miljoen euro in 2021, terwijl de bruto transactiewaarde met een derde steeg. Het aandeel van Grubhub in de VS is blijven krimpen.

    De activistische investeerder Cat Rock Capital heeft de communicatie van het management met beleggers bekritiseerd en opgeroepen tot een verkoop, met het argument dat JET kwetsbaar was gebleven in een markt die afhankelijk is van het hebben van diepe zakken om nieuwe toetreders af te schrikken of te bestrijden. Het bedrijf beloofde woensdag zich opnieuw te richten op winstgevendheid. Maar het verlaagde ook de vooruitzichten voor 2022 voor gtv-groei van de mid-teens naar mid-single digits, slechts zeven weken na het herhalen van het hogere cijfer bij de jaarresultaten.

    Het vinden van een punter die bereid is grubhub op te slokken, zou als een overwinning worden beschouwd. Jet's marktwaarde van ongeveer € 6 miljard is nu minder dan de aankoopprijs en het heeft ook een belang van 33 procent in het Braziliaanse bedrijf iFood, dat analisten waarderen op ergens tussen de € 1,5 miljard en € 4 miljard, dat zou kunnen worden verkocht.

    Maar het feit dat het JET-management tot voor kort een Grubhub-verkoop uitsloot, leidt tot twijfels over hoe gemotiveerd ze zijn om een deal voor elkaar te krijgen. En het is een vreselijke tijd om te verkopen. Aandelen van alle maaltijdbezorgbedrijven zijn gezakt nu beleggers nadenken over de aanpassing aan een niet-afgesloten wereld. Het blijft moeilijk te voorspellen waar het consumentengedrag zich zal vestigen, vooral gezien de druk op de inkomens door inflatie. Feeplafonds die tijdens de pandemie zijn ingevoerd, kunnen permanent worden gemaakt in New York, de belangrijkste markt van Grubhub, een maatregel die het jaarlijks 200 miljoen euro aan ebitda kost.

    Van jet's baas is bekend dat hij in de clinch ligt met sectorrivalen over de relatieve aantrekkingskracht van hun bedrijven. Maar hij is het die de afgelopen jaren een echt hondendiner heeft geserveerd.
  8. forum rang 4 marktwaarde 24 april 2022 09:47
    quote:

    aextracker schreef op 24 april 2022 09:15:

    [...]

    Deel je mening, dat Jetze Groen vanuit een "alles kan" denken in een markt zonder enige weerstand en gratis geld ter financiering van groei , met 2 grote overnames, zijn hand lijkt te hebben overspeeld.
    De draai zijn denken rondom Grubhub, laat zien dat hij wel degelijk luistert naar de invloedrijke investeerders die JET op EU focus willen hebben qua koers en de waardering van Grubhub zien als hefboom en ontzorging van problemen.
    Je kan een bezorgoorlog niet op alle oorlogsfronten winnen.

    Het is te hopen, dat JET op de Grubhub desinvestering tztz niet al teveel hoeft af te schrijven, nu de slag om de amerikaanse bezorgmarkt niet gewonnen lijkt te worden door Grubhub en de groei uit de markt en het aandeel is weggelekt.

    Time willl tell, maar daarmee niet langer en louter een "goudgerande opportunity", maar een asset waar nu nog waarde in zit, die JET beter elders (EU versterking) kan inzetten.
    Hij is heel narrow minded. Alles vanuit 'ik'. Heeft de corporatie governance niet op orden en denkt dat hij alle tijd van de wereld heeft. Hij bezit maar 7,x% van het bedrijf.

    Hij wil, zoals Jellema zei, de Bokito zijn op de hoogst rots. Denkt geen coach of adviseurs nodig te hebben.

    En laten we het erbij houden dat hij verkeerde inschattingen maakt: GRUB en boodschappenbezorging.....Hij wordt telkens ingehaald door de realiteit. Gelukkig liegen cijfers nooit.
  9. forum rang 8 PIK = op vakantie 24 april 2022 10:32
    quote:

    Marktwaarde schreef op 24 april 2022 09:47:

    [...]

    Hij is heel narrow minded. Alles vanuit 'ik'. Heeft de corporatie governance niet op orden en denkt dat hij alle tijd van de wereld heeft. Hij bezit maar 7,x% van het bedrijf.

    Hij wil, zoals Jellema zei, de Bokito zijn op de hoogst rots. Denkt geen coach of adviseurs nodig te hebben.

    En laten we het erbij houden dat hij verkeerde inschattingen maakt: GRUB en boodschappenbezorging.....Hij wordt telkens ingehaald door de realiteit. Gelukkig liegen cijfers nooit.
    Adviseurs heeft hij wel degelijk maar geen coaches!!!
  10. forum rang 6 Verlaten 24 april 2022 10:32
    Gisterenavond mijn pizza's gehaald bij de locale Italiaan. Man was blij en bedankte ons wel 3 keer. Naast ons rijk willen worden is ons morele gevoel toch ook belangrijk. Het concept komt mij een beetje over als een verlies-verlies situatie. Alleen de luie eindgebruiker heeft er wat aan. Dat zijn happie eten nauwelijks iets opbrengt voor de producent en de transporteur zal hem tot nu worst zijn. Wellicht tijd voor een nieuwe minidset mondiaal.
  11. forum rang 8 Wilbar 24 april 2022 10:39
    quote:

    Happy schreef op 24 april 2022 10:32:

    Gisterenavond mijn pizza's gehaald bij de locale Italiaan. Man was blij en bedankte ons wel 3 keer. Naast ons rijk willen worden is ons morele gevoel toch ook belangrijk. Het concept komt mij een beetje over als een verlies-verlies situatie. Alleen de luie eindgebruiker heeft er wat aan. Dat zijn happie eten nauwelijks iets opbrengt voor de producent en de transporteur zal hem tot nu worst zijn. Wellicht tijd voor een nieuwe minidset mondiaal.
    Ik denk dat het nog veel "erger" gaat worden. Waarom bestaan bedrijven als Gorilla's , Getir, Zapp en Flink (om er maar een paar te namen) bestaan? Omdat er veel luie mensen zijn. Mensen die er geen zin in hebben om zelf even een boodschap te halen of om een lijstje bij te houden van wat ze nodig hebben. IK verneem uit de pers dat het vooral jongere mensen zijn die van deze bezorgdiensten gebruik maken. EN dezelfde generatie maakt ook steeds vaker gebruik van maaltijd bezorgdiensten omdat ze "geen zin" hebben om zelf een maaltijd te bereiden. Of er zeggen geen tijd voor te hebben. IK denk dat maaltijd bezorgdiensten een gouden toekomst tegelmoet gaan (gelijk de flitsbezorgers). Dat daarmee de producent van de maaltijden niet veel verdient interesseert ze geen hol. Zo ver wordt niet gedacht.
  12. forum rang 8 aextracker 24 april 2022 10:51
    quote:

    Wilbar schreef op 24 april 2022 10:39:

    [...]
    Ik denk dat het nog veel "erger" gaat worden. Waarom bestaan bedrijven als Gorilla's , Getir, Zapp en Flink (om er maar een paar te namen) bestaan? Omdat er veel luie mensen zijn. Mensen die er geen zin in hebben om zelf even een boodschap te halen of om een lijstje bij te houden van wat ze nodig hebben. IK verneem uit de pers dat het vooral jongere mensen zijn die van deze bezorgdiensten gebruik maken. EN dezelfde generatie maakt ook steeds vaker gebruik van maaltijd bezorgdiensten omdat ze "geen zin" hebben om zelf een maaltijd te bereiden. Of er zeggen geen tijd voor te hebben. IK denk dat maaltijd bezorgdiensten een gouden toekomst tegelmoet gaan (gelijk de flitsbezorgers). Dat daarmee de producent van de maaltijden niet veel verdient interesseert ze geen hol. Zo ver wordt niet gedacht.
    In deze sector is sprake van "ongereguleerde wildgroei" gestuwd vanuit jong enthousiast ondernemerschap in een macro economische omgeving waar louter sprake was van groei en welvarendheid.

    Ook deze sector komt tot een nieuw evenwicht, nu de welvarende groei klimaat technisch & geo-politiek wordt getemperd, de koopkracht in elkaar klapt en zowel de Gen X-Y & Z (alles vanaf 1980 geboren, in 1 klap tot bewustwording en besef komt, dat de bankrekening niet ongelimiteerd en oneindig luxe en vermaak faciliteert.
    Het "gratis geld lenen" komt tot een eind en opgevoerd belastingdruk, net als de druk op koopkracht neemt de komende 5 jr toe. Dat gaat leiden tot "herschikking van diverse sectoren en trends".

    Ik verwacht, dat urbanisatie en socialisatie met elkaar gaan strijden om de groei(kracht) en potentie van de bezorgmarkt. Het wordt een "mainstream markt, met ruimte voor een aantal specialisten in een niche". Dat heeft JET\Groen wel goed gezien; je hebt schaal nodig om te overleven. JET gaat zeker overleven en zal tzt wat Gorilla achtigen overnemen is mijn inschatting. Dat prioces vangt aan , zodra Grubhub & \ of iFood in Brazilie verkocht zijn.

    Thuis bezorgen is een blijvertje, maar de komende 3 jaar minder uitbundig groeiend en winstgevend dan 3 jaar geleden gedacht.
    Dat heeft de financiele markt inmiddels ingeprijsd, ook in de waardering van JET.
    Groen is nu aan zet om het ongelijk van de buitenstaanders te bewijzen.
  13. forum rang 8 PIK = op vakantie 24 april 2022 10:58
    quote:

    Happy schreef op 24 april 2022 10:32:

    Gisterenavond mijn pizza's gehaald bij de locale Italiaan. Man was blij en bedankte ons wel 3 keer. Naast ons rijk willen worden is ons morele gevoel toch ook belangrijk. Het concept komt mij een beetje over als een verlies-verlies situatie. Alleen de luie eindgebruiker heeft er wat aan. Dat zijn happie eten nauwelijks iets opbrengt voor de producent en de transporteur zal hem tot nu worst zijn. Wellicht tijd voor een nieuwe minidset mondiaal.
    Wokers horen inderdaad niet thuis op het platform van jet. Ik denk dat real mensen de app van jet gebruiken om eten te bestellen en dat er genoeg restaurants happy er mee zijn met de vele extra klanten die het oplevert! Er zijn trouwens ook steeds meer jeugd zonder keuken en dus is de app hun keuken ideaal!!!
  14. forum rang 4 vlug 24 april 2022 11:03
    quote:

    Wilbar schreef op 24 april 2022 10:39:

    [...]
    Ik denk dat het nog veel "erger" gaat worden. Waarom bestaan bedrijven als Gorilla's , Getir, Zapp en Flink (om er maar een paar te namen) bestaan? Omdat er veel luie mensen zijn. Mensen die er geen zin in hebben om zelf even een boodschap te halen of om een lijstje bij te houden van wat ze nodig hebben. IK verneem uit de pers dat het vooral jongere mensen zijn die van deze bezorgdiensten gebruik maken. EN dezelfde generatie maakt ook steeds vaker gebruik van maaltijd bezorgdiensten omdat ze "geen zin" hebben om zelf een maaltijd te bereiden. Of er zeggen geen tijd voor te hebben. IK denk dat maaltijd bezorgdiensten een gouden toekomst tegelmoet gaan (gelijk de flitsbezorgers). Dat daarmee de producent van de maaltijden niet veel verdient interesseert ze geen hol. Zo ver wordt niet gedacht.
    Wie zegt dat de bereider van de maaltijd niet veel verdient ? Vroeger hadden we ook de Chinees die bezorgde en pizza’s. En nu is het not done. Wie zegt dat het uit luiheid is. Het is de nieuwe trend en soms gewoon veel praktischer. Boodschappen laten we toch ook bezorgen.
  15. forum rang 8 aextracker 24 april 2022 11:09
    quote:

    vlug schreef op 24 april 2022 11:03:

    [...]Wie zegt dat de bereider van de maaltijd niet veel verdient ? Vroeger hadden we ook de Chinees die bezorgde en pizza’s. En nu is het not done. Wie zegt dat het uit luiheid is. Het is de nieuwe trend en soms gewoon veel praktischer. Boodschappen laten we toch ook bezorgen.
    Bezorgen = ontzorgen...... dat is als trend in principe in elke omgeving gelijk.
    Het verdienmodel hangt echter samen met de "densiteit van de bezorgomgeving".
    In urbane gebiedsdelen is bezorgen beter renderend dan in de non-urbane \ landelijke gebiedsdelen.

    In mijn landenlijke gebied met dorpskernen staat het aantal "fietsende en op 2- 4 wielen electrisch of klassiek fossiel rondrijdende bezorgdiensten" echt niet in verhouding tot de kosten die het met zich mee brengt.

    De bezorg trend normaliseert ongetwijfeld de komende 3-5 jaar.
    Het schrijnende en actuele tekort aan personeel wat in de horeca wil werken, helpt daarbij mee.
  16. forum rang 8 Wilbar 24 april 2022 11:17
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 24 april 2022 10:58:

    [...]

    Wokers horen inderdaad niet thuis op het platform van jet. Ik denk dat real mensen de app van jet gebruiken om eten te bestellen en dat er genoeg restaurants happy er mee zijn met de vele extra klanten die het oplevert! Er zijn trouwens ook steeds meer jeugd zonder keuken en dus is de app hun keuken ideaal!!!
    Inderdaad en ik denk dat een van de gevolgen zal zijn dat nieuwe huizen/appartementen steeds kleiner zullen en kunnen worden omdat architecten ervan uit zullen gaan dat er behoefte is/komt aan woonruimte met veel kleinere keukens omdat er thuis vrijwel niet meer gekookt zal gaan worden door jongere generaties.
    In de grotere steden zijn nieuwbouw appartementen van maximaal 55 m2 heel normaal. Maaltijden bestellen en/of uit eten gaan wordt hun norm.
  17. forum rang 7 DeWalt 24 april 2022 11:20
    quote:

    Wilbar schreef op 24 april 2022 11:17:

    [...]Inderdaad en ik denk dat een van de gevolgen zal zijn dat nieuwe huizen/appartementen steeds kleiner zullen en kunnen worden omdat architecten ervan uit zullen gaan dat er behoefte is/komt aan woonruimte met veel kleinere keukens omdat er thuis vrijwel niet meer gekookt zal gaan worden door jongere generaties.
    o.a. in New York is dit al jaren de standaard. Koken wat is dat?
  18. forum rang 8 Wilbar 24 april 2022 11:21
    quote:

    vlug schreef op 24 april 2022 11:03:

    [...]Wie zegt dat de bereider van de maaltijd niet veel verdient ? Vroeger hadden we ook de Chinees die bezorgde en pizza’s. En nu is het not done. Wie zegt dat het uit luiheid is. Het is de nieuwe trend en soms gewoon veel praktischer. Boodschappen laten we toch ook bezorgen.
    "we"? U wel, ik niet.
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 1079 1080 1081 1082 1083 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.