Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
10,845   +0,065   (+0,60%) Dagrange 10,535 - 10,900 1.086.877   Gem. (3M) 1,6M

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 834 835 836 837 838 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 wiegveld 28 maart 2022 08:55
    quote:

    Bert12345 schreef op 28 maart 2022 00:44:

    [...]

    Jij wilt een eerlijk antwoord.

    1) Uiteraard moet er een consolidatie komen. Niemand maakt winst. Dit is geen houdbare situatie, of je moet concluderen dat er voor deze bedrijfstak geen bestaansrecht is.
    2) Uber - Jet is idd veel winstgevender. Maar laten we eerlijk zijn: jij wilt dat dat Uber de hoofdprijs betaalt. De andersom combi heb jij het nooit over. Denk je dus echt dat Uber zoveel voor JET gaat betalen? Nog een beetje aanmodderen en JET staat op 20 en iedereen is blij met een bod van 30;
    3) Dat de toekomst van bezorgdiensten zeer winstgevend worden, wil ik betwijfelen. Stel je maakt een leuke winst: dan gaan anderen het ook doen. Een stel fietsen aanschaffen kan iedereen. Je hebt geen barrieres of entru.

    Nee, het wordt nooit Tesla of Amazon.
    Zou juist Amazon niet de bezorger van alles worden? Het gaat de komende jaren vooral over “the last mile”
    Daar kan Thuisbezorgd never nooit de kosten uithalen, net als de anderen!
    Tenzij iemand anders meebetaalt, klant of restaurant.
    Ik verwacht een systeem ala Wehkamp en Amazon. jaarlijkse bijdrage.
    Werktitel: Join Orange voor jaarlijks 30€ onbeperkt bezorgen en rest betaalt restaurant en dus de klant in prijs van de pizza.
  2. forum rang 8 PIK = op vakantie 28 maart 2022 08:59
    quote:

    wiegveld schreef op 28 maart 2022 08:55:

    [...]

    Zou juist Amazon niet de bezorger van alles worden? Het gaat de komende jaren vooral over “the last mile”
    Daar kan Thuisbezorgd never nooit de kosten uithalen, net als de anderen!
    Tenzij iemand anders meebetaalt, klant of restaurant.
    Ik verwacht een systeem ala Wehkamp en Amazon. jaarlijkse bijdrage.
    Werktitel: Join Orange voor jaarlijks 30€ onbeperkt bezorgen en rest betaalt restaurant en dus de klant in prijs van de pizza.
    Amazon is hier al vaker geopperd evenals Walmart!!
  3. forum rang 5 Gaston Lagaffe 28 maart 2022 09:47
    quote:

    Bert12345 schreef op 28 maart 2022 00:01:

    Mag ik tip geven? Het is goed bedoeld. JET zou natuurlijk kunnen worden overgenomen. Maar het feit dat er niets geagendeerd is op de AVA door de > 1% bezitters, is een teken.
    Het blijft een gok maar het feit dat het de laatste maanden muisstil is bij de Angelsaksische grootaandeelhouders van JET is opmerkelijk. Ze kunnen er altijd voor kiezen om geen decharge te verlenen (dit is natuurlijk wel geagendeerd voor de AVA/AGM). Normaal gesproken zouden deze grootaandeelhouders (zeker gezien hun gemiddelde aankoopkoers van rond de € 70,-) wel iets van zich laten horen. Het is echter al maanden muisstil, althans voor zover wij kunnen horen. Persoonlijk denk ik dat JET wel degelijk contact met deze groep heeft. Als particuliere beleggers zitten we echter in de "laatste wagon" en zullen wij dus pas op het laatste moment horen hoe het zit. Uiterlijk 4 mei zullen we weten of we (weer ?) te goed gelovig zijn geweest :)
  4. forum rang 7 Bert12345 28 maart 2022 09:49
    quote:

    wiegveld schreef op 28 maart 2022 08:55:

    [...]

    Zou juist Amazon niet de bezorger van alles worden? Het gaat de komende jaren vooral over “the last mile”
    Daar kan Thuisbezorgd never nooit de kosten uithalen, net als de anderen!
    Tenzij iemand anders meebetaalt, klant of restaurant.
    Ik verwacht een systeem ala Wehkamp en Amazon. jaarlijkse bijdrage.
    Werktitel: Join Orange voor jaarlijks 30€ onbeperkt bezorgen en rest betaalt restaurant en dus de klant in prijs van de pizza.
    De laatste kilometers kan je nooit efficiënt inrichten. Amazaon heeft enorme warehouses, kan scherp inkopen en kan distribueren naar hubs. Amazon heeft niet postnl of dps overgenomen. Wezenlijk verschil
  5. [verwijderd] 28 maart 2022 09:59
    quote:

    Bert12345 schreef op 28 maart 2022 09:49:

    [...]

    De laatste kilometers kan je nooit efficiënt inrichten. Amazaon heeft enorme warehouses, kan scherp inkopen en kan distribueren naar hubs. Amazon heeft niet postnl of dps overgenomen. Wezenlijk verschil
    Dacht ineens aan Star Trek, "beam me up Scotty".
  6. forum rang 7 Bert12345 28 maart 2022 09:59
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 28 maart 2022 09:47:

    [...]Het blijft een gok maar het feit dat het de laatste maanden muisstil is bij de Angelsaksische grootaandeelhouders van JET is opmerkelijk. Ze kunnen er altijd voor kiezen om geen decharge te verlenen (dit is natuurlijk wel geagendeerd voor de AVA/AGM). Normaal gesproken zouden deze grootaandeelhouders (zeker gezien hun gemiddelde aankoopkoers van rond de € 70,-) wel iets van zich laten horen. Het is echter al maanden muisstil, althans voor zover wij kunnen horen. Persoonlijk denk ik dat JET wel degelijk contact met deze groep heeft. Als particuliere beleggers zitten we echter in de "laatste wagon" en zullen wij dus pas op het laatste moment horen hoe het zit. Uiterlijk 4 mei zullen we weten of we (weer ?) te goed gelovig zijn geweest :)
    Geen decharge verlenen is natuurlijk een soort van pesten van Jitse. Alleen de koers is laag en om daar een bestuurder op aan te spreken.

    Er zullen zeker contacten zijn. Een scenario zou kunnen zijn, dat Jitse aangeeft om iFood te verkopen, maar dat PRX geen interesse meer heeft en Uber ook niks wil overnemen. Voorkennis en erop handelen kan ook niet. Je kan wel hoge koersdoelen afgeven, om zodoende de boel nog te kunnen verkopen in de toekomst.
  7. forum rang 7 leek2018 28 maart 2022 10:04
    quote:

    Bert12345 schreef op 28 maart 2022 09:49:

    [...]

    De laatste kilometers kan je nooit efficiënt inrichten. Amazaon heeft enorme warehouses, kan scherp inkopen en kan distribueren naar hubs. Amazon heeft niet postnl of dps overgenomen. Wezenlijk verschil
    Het is de vraag of grote warehouses echt de toekomst hebben. Klimaatbeperkingen en energie transitie kunnen wel eens een omslag naar kleinere, maar méér distributie centra tot gevolg hebben.
  8. forum rang 4 marktwaarde 28 maart 2022 10:11
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 28 maart 2022 09:47:

    [...]Het blijft een gok maar het feit dat het de laatste maanden muisstil is bij de Angelsaksische grootaandeelhouders van JET is opmerkelijk. Ze kunnen er altijd voor kiezen om geen decharge te verlenen (dit is natuurlijk wel geagendeerd voor de AVA/AGM). Normaal gesproken zouden deze grootaandeelhouders (zeker gezien hun gemiddelde aankoopkoers van rond de € 70,-) wel iets van zich laten horen. Het is echter al maanden muisstil, althans voor zover wij kunnen horen. Persoonlijk denk ik dat JET wel degelijk contact met deze groep heeft. Als particuliere beleggers zitten we echter in de "laatste wagon" en zullen wij dus pas op het laatste moment horen hoe het zit. Uiterlijk 4 mei zullen we weten of we (weer ?) te goed gelovig zijn geweest :)
    Jitse heeft aangegeven een schizofrene relatie te hebben met CAT Rock. Weet niet meer wanneer hij dat zei maar dat is juist tekenend voor de relatie. Ze zijn allemaal stil omdat er niet meer te zeggen is. Iedereen heeft ze er wel een beetje bij neergelegd dat dit kennelijke de nieuwe waarden zijn van deze markt.

    Dat het muisstil is komt doordat niemand zich aan deze markt wil wagen totdat bewezen is dat het rendabel is.
  9. forum rang 5 Gaston Lagaffe 28 maart 2022 10:19
    quote:

    Bert12345 schreef op 28 maart 2022 09:59:

    [...]
    Geen decharge verlenen is natuurlijk een soort van pesten van Jitse. Alleen de koers is laag en om daar een bestuurder op aan te spreken.

    Er zullen zeker contacten zijn. Een scenario zou kunnen zijn, dat Jitse aangeeft om iFood te verkopen, maar dat PRX geen interesse meer heeft en Uber ook niks wil overnemen. Voorkennis en erop handelen kan ook niet. Je kan wel hoge koersdoelen afgeven, om zodoende de boel nog te kunnen verkopen in de toekomst.
    Ik vermoed dat je voor wat betreft de verkoop van Ifood gelijk hebt. Waarom zou PRX, onder de huidige omstandigheden, een mooie prijs bieden voor Ifood ? Ik denk dat PRX op dit moment helemaal geen haast heeft en zijn aandacht ergens anders aan wil besteden. Ik zie meer mogelijkheden om Menulog (Aus/NZ) voor een redelijke prijs aan Uber Eats te verkopen of voor GrubHub een partner te vinden. Ben benieuwd wat ze op 20 april gaan mededelen.
  10. forum rang 7 bezinteergebelegt 28 maart 2022 10:23
    quote:

    Marktwaarde schreef op 28 maart 2022 10:11:

    [...]

    Dat het muisstil is komt doordat niemand zich aan deze markt wil wagen totdat bewezen is dat het rendabel is.
    Klopt, maar los van dat, ze hebben gewoon een verkeerde keuze gemaakt door groot in te stappen. Maar ieder1 denkt wellicht dat dergelijke fondsen de wijsheid in pacht hebben en dat elke deelname eeen succes wordt.

    Pure onzin natuurlijk.

    V Herk ( niet de minste ) stapte (echt) groot in vastgoedfondsen Vastned, EP en Wereldhave. Tuurt nog altijd tegen een paar 100 miljoen verlies aan. Was ook woedend 1,5 jaar geleden. So what ? Hoort bij het beleggen.

    En wat denk je van sommige GAH-ers bij Galapagos die deelnemingen namen bij koersen van 120/130 ? Koers sindsdien ook meer dan gehalveerd.

    Tomtom idem dito.

    En zo kan ik er nog genoeg noemen.

    Ook CR heeft gewoon verkeerd getimed bij JET. En zullen nog een heel tijdje op de blaren moeten zitten.



73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 834 835 836 837 838 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.