Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

Laatste koers (eur) Verschil Volume
32,275   -0,275   (-0,84%) Dagrange 32,230 - 32,545 945.687   Gem. (3M) 5M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 2471 2472 2473 2474 2475 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Buyandhold2020 30 juli 2020 14:31
    quote:

    havik of duif schreef op 30 juli 2020 14:21:

    We hebben dit allemaal wel zien aankomen en daarom vind ik de reactie teleurstellend wat het aandeel Shell vandaag doet. Ik stap voorlopig niet uit Shell hoe de koers zich ook mag ontwikkelen en gelukkig met mij zijn er nog een paar miljoen beleggers die er net zo over denken.
    Deels eens - maar enige nuance hier is wel terecht want de hele markt (AEX) staat vergelijkbaar in de min.
  2. forum rang 5 ToTheTop 30 juli 2020 14:43
    quote:

    Daan 008 schreef op 30 juli 2020 14:26:

    [...]

    Bij transport bedrijven (geen bestelauto's) speelt het tarra gewicht (gewicht trekker + trailer) en volume (lengte trekker) een belangrijke rol. Waterstof vereist meer volume en meer gewicht dan bij een traditionele diesel.
    Bijvoorbeeld een verlies van slechts 1% aan netto gewicht/volume zorgt ook voor een toename van 1% aan vrachtwagens op de baan.

    Wel blijven opletten Daan.. >>> Hyundai test waterstoftrucks in Zwitserland en wellicht later in Nederland
    Hyundai gaat vanaf deze maand met vijftig waterstofvrachtwagens rijden in Zwitserland om te kijken of ze levensvatbaar zijn. Het bedrijf denkt dat elektrische vrachtwagens te zwaar zijn voor heuvelachtige gebieden. Wellicht komen de waterstoftrucks later dit jaar naar Nederland.

    Met de vijftig Hyundai H2 Xcient-vrachtwagens wil het bedrijf volgens Reuters bewijzen dat de waterstofvrachtwagens een milieuvriendelijk alternatief zijn voor vrachtwagens die op diesel rijden. Een ander alternatief is een vrachtwagen met accucellen, zoals de Tesla Semi. Hyundai denkt echter dat deze vrachtwagens in heuvelachtige gebieden niet goed kunnen functioneren. Het bedrijf stelt dat als er meer vracht wordt vervoerd, de accu om de motoren van energie te kunnen voorzien, groter en zwaarder wordt. Door het toegenomen gewicht heeft een battery electric vehicle meer moeite met het beklimmen van steile bergen, zo redeneert Hyundai.

    Het bedrijf begint met de vijftig vrachtwagens in Zwitserland, omdat ruim de helft van de energie van het land uit waterkrachtinstallaties komt. Het land heeft daarom de potentie om door middel van elektrolyse groene waterstof te produceren. Dergelijke waterstof is momenteel duurder dan diesel, maar Hyundai denkt dat dit prijsverschil in de loop der tijd zal afnemen. Door emissiewetgeving zal de dieselprijs stijgen, terwijl waterstofvrachtwagens door verbeterde efficiëntie minder waterstof nodig hebben, voorspelt Hyundai. De groene waterstof wordt geproduceerd door partner Hydrospider, die een 2MW-elektrolyse-installatie heeft gebouwd in Gösgen.

    De energiecellen van de H2 Xcient-vrachtwagens hebben een vermogen van 190kW. De zeven hogedruktanks kunnen 35kg waterstof opslaan, met een totaal bereik van 400km. Hyundai begint met vijftig vrachtwagens, maar wil dat er tegen 2025 1600 rondrijden op de Zwitserse wegen. Hoeveel Hyundai investeert in het project, is niet bekend. Bedrijven betalen per gebruik voor de vrachtwagens. Het Zuid-Koreaanse bedrijf wil later dit jaar in twee andere landen beginnen, waarvoor het gaat kiezen uit Duitsland, Nederland, Noorwegen en Oostenrijk.
  3. [verwijderd] 30 juli 2020 14:51
    Koers is erg laag maar ik denk dat er nog en grote correctie op de beurzen komt. Niet vandaag of morgen maar in september of oktober. Ik heb dit al eerder leeggemaakt. Alles omhoog maanden lang en dan ineens begint de uitverkoop. Veel aandelen in de VS staan veel te hoog. We hebben dat ook al gezien met de internet bubbel. Wat ik wil zeggen is dat shell dan ook mee omlaag gaat. Dus komt de 10 nog 1 keer op de borden. Helaas ik wacht nog even september en oktober ben ik nooit op de beurs en zeker dit jaar niet.
  4. forum rang 5 ToTheTop 30 juli 2020 14:57
    quote:

    WIM GELUK schreef op 30 juli 2020 14:51:

    Koers is erg laag maar ik denk dat er nog en grote correctie op de beurzen komt. Niet vandaag of morgen maar in september of oktober. Ik heb dit al eerder leeggemaakt. Alles omhoog maanden lang en dan ineens begint de uitverkoop. Veel aandelen in de VS staan veel te hoog. We hebben dat ook al gezien met de internet bubbel. Wat ik wil zeggen is dat shell dan ook mee omlaag gaat. Dus komt de 10 nog 1 keer op de borden. Helaas ik wacht nog even september en oktober ben ik nooit op de beurs en zeker dit jaar niet.
    Tsjaaa... Ik wacht dat af en kijk dan of het verstandig is om bij te kopen met call long, om deze tik op te vangen.
  5. forum rang 5 ToTheTop 30 juli 2020 15:05
    quote:

    Daan 008 schreef op 30 juli 2020 14:26:

    [...]

    Bij transport bedrijven (geen bestelauto's) speelt het tarra gewicht (gewicht trekker + trailer) en volume (lengte trekker) een belangrijke rol. Waterstof vereist meer volume en meer gewicht dan bij een traditionele diesel.
    Bijvoorbeeld een verlies van slechts 1% aan netto gewicht/volume zorgt ook voor een toename van 1% aan vrachtwagens op de baan.

    Wel blijven opletten Daan.. >>> Hyundai test waterstoftrucks in Zwitserland en wellicht later in Nederland
    Hyundai gaat vanaf deze maand met vijftig waterstofvrachtwagens rijden in Zwitserland om te kijken of ze levensvatbaar zijn. Het bedrijf denkt dat elektrische vrachtwagens te zwaar zijn voor heuvelachtige gebieden. Wellicht komen de waterstoftrucks later dit jaar naar Nederland.

    Met de vijftig Hyundai H2 Xcient-vrachtwagens wil het bedrijf volgens Reuters bewijzen dat de waterstofvrachtwagens een milieuvriendelijk alternatief zijn voor vrachtwagens die op diesel rijden. Een ander alternatief is een vrachtwagen met accucellen, zoals de Tesla Semi. Hyundai denkt echter dat deze vrachtwagens in heuvelachtige gebieden niet goed kunnen functioneren. Het bedrijf stelt dat als er meer vracht wordt vervoerd, de accu om de motoren van energie te kunnen voorzien, groter en zwaarder wordt. Door het toegenomen gewicht heeft een battery electric vehicle meer moeite met het beklimmen van steile bergen, zo redeneert Hyundai.

    Het bedrijf begint met de vijftig vrachtwagens in Zwitserland, omdat ruim de helft van de energie van het land uit waterkrachtinstallaties komt. Het land heeft daarom de potentie om door middel van elektrolyse groene waterstof te produceren. Dergelijke waterstof is momenteel duurder dan diesel, maar Hyundai denkt dat dit prijsverschil in de loop der tijd zal afnemen. Door emissiewetgeving zal de dieselprijs stijgen, terwijl waterstofvrachtwagens door verbeterde efficiëntie minder waterstof nodig hebben, voorspelt Hyundai. De groene waterstof wordt geproduceerd door partner Hydrospider, die een 2MW-elektrolyse-installatie heeft gebouwd in Gösgen.

    De energiecellen van de H2 Xcient-vrachtwagens hebben een vermogen van 190kW. De zeven hogedruktanks kunnen 35kg waterstof opslaan, met een totaal bereik van 400km. Hyundai begint met vijftig vrachtwagens, maar wil dat er tegen 2025 1600 rondrijden op de Zwitserse wegen. Hoeveel Hyundai investeert in het project, is niet bekend. Bedrijven betalen per gebruik voor de vrachtwagens. Het Zuid-Koreaanse bedrijf wil later dit jaar in twee andere landen beginnen, waarvoor het gaat kiezen uit Duitsland, Nederland, Noorwegen en Oostenrijk.
    www.youtube.com/watch?v=55UnizMAS5A
  6. Sebasssss 30 juli 2020 15:21
    quote:

    StefinStocks schreef op 30 juli 2020 15:19:

    De titel van dit forum "Uitstappen? Is het echt never sell Shell?" begint nu van enige betekenis te worden, begin nu ook te twijfelen of ik deel dump...

    Je bent eigenlijk altijd enthousiast geweest over Shell (aan je voorgaande reacties te zien).... Vast houden aan je eigen visie....
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 2471 2472 2473 2474 2475 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑