Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
11,540   +0,030   (+0,26%) Dagrange 11,510 - 11,710 18.260   Gem. (3M) 27,6K

Forum geopend voor Euronav

19.443 Posts
Pagina: «« 1 ... 456 457 458 459 460 ... 973 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. harryhol 12 april 2020 20:44
    9,7 en G20 nog 3,5 (minder dan verwacht) en daarom doen de Arabische landen uit zichzelf nog 2 extra. Gegoochel met aantallen om maar te zorgen dat WTI straks omhoog gaat. Dat zal wel lukken, ze zullen zelf ook hun vinger op de koopknop drukken, nu de markt vanwege tweede paasdag wat dunner zal zijn. Olie dus vanavond en morgen stevig omhoog denk ik, om daarna in de komende weken weer langzaam weg te zakken. Vrees wel dat het momentum voor tankers even weg is.
  2. GiGa 12 april 2020 21:49
    quote:

    harryhol schreef op 12 april 2020 20:44:

    Vrees wel dat het momentum voor tankers even weg is.
    Dat zou nog wel een kunnen meevallen! Nog 17 dagen maximaal olie oppompen... Voldoende om alle tankers en opslagruimtes vol te krijgen lijkt mij! Dus zal het nog wel een tijd kassa zijn voor tankers! Euronav zal hier zeker een flink deel van binnen harken.
  3. harryhol 12 april 2020 22:06
    quote:

    GiGa schreef op 12 april 2020 21:49:

    [...]

    Dat zou nog wel een kunnen meevallen! Nog 17 dagen maximaal olie oppompen... Voldoende om alle tankers en opslagruimtes vol te krijgen lijkt mij! Dus zal het nog wel een tijd kassa zijn voor tankers! Euronav zal hier zeker een flink deel van binnen harken.
    Daar heb je ongetwijfeld gelijk in, zakelijk zal het ze nog wel voor de wind gaan. Maar ik bedoelde het momentum op de beurs; beleggers zullen toch weer de kat uit de boom kijken wat betreft shipping rates. En datzelfde zal eerst ook nog wel voor de fixings zelf gelden. Maar alles zal afhangen van welke richting WTI en Brent vanavond kiezen.
  4. Vavli 12 april 2020 22:36
    Misschien zal de olieprijs wat omhoog gaan. Maar de realiteit is dat tot 1 mei de overproductie nog gigantisch is en vanaf 1 mei nog steeds enorm. De olieprijs zal dus terug zakken ( als ie al stijgt) en al die olie moet ergens opgeslagen worden. Er is vooralsnog maar een winnaar: de tankers.
  5. DW Services 13 april 2020 09:27
    quote:

    Vavli schreef op 12 april 2020 22:36:

    Misschien zal de olieprijs wat omhoog gaan. Maar de realiteit is dat tot 1 mei de overproductie nog gigantisch is en vanaf 1 mei nog steeds enorm. De olieprijs zal dus terug zakken ( als ie al stijgt) en al die olie moet ergens opgeslagen worden. Er is vooralsnog maar een winnaar: de tankers.


    correct (zie tweet)

    ICYMI: The oil price war ended Easter Sunday after an historic OPEC+ 9.7m b/d output cut. But with demand sharply lower, Brent and WTI are struggling to stay positive today (both up less than 50 cents)
  6. Risky bets 13 april 2020 10:00
    Waarom zijn velen hier zo negatief?

    Zoals ik al voorspelde is Olie gewoon weer aan het crashen. Is veel te kleine cut, te laat en geen controle meganismen. Contango is ongeveer vlak nu.

    Een grote risicofactor voor tankers is nu uit de markt weg. Denk dat de volatiliteit van tankers aandelen wat afneemt van extreme niveau's van vorige weken. Nu afwachten hoe lang het duurt voordat de storage vol loopt.

    Ik denk dat he wellicht ook handig is om minder af te gaan op gekleurde headlines. Waarom hebben we het uberhaupt over 12.4md/d cut's en zelf die 18-20 die door Opec members worden genoemd? Dat zijn fantasie getallen.

    Goldman Sachs zegt bijvoorbeeld:
    "Tanking into account updated core-OPEC production guidance from April, this 9.7 mb/d "headline" deal represents a 12.4md/d cut for claimed OPEC+ production (given the Saudi, UAE, Kuwait ongoing surge) but an only 7.2md/d cut from 1Q20 average production levels".
  7. harryhol 13 april 2020 10:27
    quote:

    Risky bets schreef op 13 april 2020 10:00:

    Waarom zijn velen hier zo negatief?

    Zoals ik al voorspelde is Olie gewoon weer aan het crashen. Is veel te kleine cut, te laat en geen controle meganismen. Contango is ongeveer vlak nu.

    Een grote risicofactor voor tankers is nu uit de markt weg. Denk dat de volatiliteit van tankers aandelen wat afneemt van extreme niveau's van vorige weken. Nu afwachten hoe lang het duurt voordat de storage vol loopt.

    Ik denk dat he wellicht ook handig is om minder af te gaan op gekleurde headlines. Waarom hebben we het uberhaupt over 12.4md/d cut's en zelf die 18-20 die door Opec members worden genoemd? Dat zijn fantasie getallen.

    Goldman Sachs zegt bijvoorbeeld:
    "Tanking into account updated core-OPEC production guidance from April, this 9.7 mb/d "headline" deal represents a 12.4md/d cut for claimed OPEC+ production (given the Saudi, UAE, Kuwait ongoing surge) but an only 7.2md/d cut from 1Q20 average production levels".
    Ik denk dat de meesten hier helemaal niet negatief zijn, maar tanker aandelen reageren nu eenmaal wispelturig. De cuts stellen weinig voor, maar het sentiment bepaalt de koers van het aandeel. Voorlopig ziet alles er nu toch wel zonnig uit, contango is toegenomen, en de voorgenomen productiebeperkingen tot aan 2022 kunnen leiden tot een blijvend oplopende curve. Waar nu de front end gedrukt wordt door oversupply, worden over een half jaar de verre futures opgeboden wegens te vrezen undersupply.
  8. Risky bets 13 april 2020 10:31
    Als ik een gok mag doen? EURN opent vandaag op NYSE rond -2% and closed op +6%. Ik heb het gevoel dat sommigen wat tankers zullen verkopen doordat ze beinvloed zijn door headlines, maar dat smart en big money dan in komt zetten.

    Is natuurlijk een random gokje. Misschien wel grappig als anderen ook een gokje doen. Zal sowieso een volatiel dagje worden en de quote is Brussel is toch dicht.
19.443 Posts
Pagina: «« 1 ... 456 457 458 459 460 ... 973 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.