Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,143   0,000   (0,00%) Dagrange 1,143 - 1,160 1.081.290   Gem. (3M) 1,4M

Oktober, de maand van herstel vd koers van PostNL?

2.177 Posts
Pagina: «« 1 ... 83 84 85 86 87 ... 109 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 RJ 80 17 oktober 2019 13:47
    Als ik mocht gokken, denk ik wederom uitstel. Ik acht de kans groot dat DUP en Corbyn ervoor gaan liggen, en een nodeal accepteren die sowieso niet zonder geloofwaardigheid naar hun achterban te verliezen.

    Ik denk uitstel, en mogelijk een nieuw referendum. En in dat geval ook gelijk nieuwe verkiezingen. het volk is het daar namelijk goed zat. ER zijn inmiddels een nieuwskanaal die garandeert geen brexit nieuws te verkondigen. Zal goed bekeken worden ;-)
  2. forum rang 6 RJ 80 17 oktober 2019 13:58
    quote:

    Tartessos schreef op 16 oktober 2019 18:14:

    Tegenwoordig wordt niet allen e commerce besteld.
    Denk ook aan bijv apparatuur die “vroeger” onder garantie naar de winkel werd gebracht nu per post wordt teruggezonden.. Of medische hulpmiddelen of medicijnen.

    Dit is een hele grote markt.. PostNL is goed in wat ze doen. Daar mogen we best trots op zijn.
    Als je aan NS denkt dan sta je ook niet direct te trappelen. Maar weet wel dat NS in het buitenland (Abelio) zeer succesvol is met hun treinen en services. Zeker in Engeland.

    Wat voor ons Ned’s normaal is is voor niet Ned’s zeer goed. PostNL heeft het goed voor elkaar en gaat nu (eindelijk) sprongen maken. Ik verkoop niets. PostNL gaat beleggers laten zien wat ze kan.

    100% mee eens. We zijn nu eenmaal een 'klagend' volk. In positieve zin heeft dat ervoor gezorgd dat o.a. onze infrastructuur world class is. Nergens ter wereld (internationaal onderkend!) is het spoornetwerk zo complex EN efficient als in Nederland op landelijk niveau. Doordat wij blijven klagen over dat minuutje vertraging, ligt de focus nu eenmaal continu op nog meer efficientie. Ze mogen het wel wat aantrekkelijker maken want zodra er iemand in mijn auto stapt blijft de auto goedkoper per kop dan treinen (of ik moet alleen op kortingsacties per trein kunnen reizen).

    Zelfde geldt voor PostNL. Distributienetwerk is bijzonder goed, en nog relatief groen ook om maar een megatrend te noemen buiten het feit dat online kopen en laten bezorgen stevig blijft groeien. Argument dat brievenpost daalt en drukt op hun omzet weten ze allang en wordt tegelijkertijd al deels teniet gedaan door groei pakketbezorging. Dus wat maakt het op termijn uit als brievenpost een marginaal onderdeel van alles gaat zijn? Hetzelfde distributienetwerk wordt gebruikt voor beide. Alleh, pakjes passen niet in een brievenbus, maar anders dan dat heb je het ook wel weer gehad. Nee, die synergie, zeker met volumes Sandd er ook nog s bij. Voor mij geen twijfel over mogelijk dat er optimalisatieslagen gehaald worden met homeruns hier en daar. Wat mij betreft waren de Q2 cijfers al een keerpunt. Ik blijf lekker zitten voorlopig, dips of niet. ;-)

  3. joepm 17 oktober 2019 15:00
    quote:

    RJ 80 schreef op 17 oktober 2019 13:58:

    [...]

    100% mee eens. We zijn nu eenmaal een 'klagend' volk. In positieve zin heeft dat ervoor gezorgd dat o.a. onze infrastructuur world class is. Nergens ter wereld (internationaal onderkend!) is het spoornetwerk zo complex EN efficient als in Nederland op landelijk niveau. Doordat wij blijven klagen over dat minuutje vertraging, ligt de focus nu eenmaal continu op nog meer efficientie. Ze mogen het wel wat aantrekkelijker maken want zodra er iemand in mijn auto stapt blijft de auto goedkoper per kop dan treinen (of ik moet alleen op kortingsacties per trein kunnen reizen).

    Zelfde geldt voor PostNL. Distributienetwerk is bijzonder goed, en nog relatief groen ook om maar een megatrend te noemen buiten het feit dat online kopen en laten bezorgen stevig blijft groeien. Argument dat brievenpost daalt en drukt op hun omzet weten ze allang en wordt tegelijkertijd al deels teniet gedaan door groei pakketbezorging. Dus wat maakt het op termijn uit als brievenpost een marginaal onderdeel van alles gaat zijn? Hetzelfde distributienetwerk wordt gebruikt voor beide. Alleh, pakjes passen niet in een brievenbus, maar anders dan dat heb je het ook wel weer gehad. Nee, die synergie, zeker met volumes Sandd er ook nog s bij. Voor mij geen twijfel over mogelijk dat er optimalisatieslagen gehaald worden met homeruns hier en daar. Wat mij betreft waren de Q2 cijfers al een keerpunt. Ik blijf lekker zitten voorlopig, dips of niet. ;-)

    Misschien moet de staat aandelen nemen en postnl en ns samen laten werken.
  4. forum rang 6 prinszicht 17 oktober 2019 15:34
    Ongelofelijk. Ik maar denken dat de Sandd deal bepalend is. Blijkt het Brexit te zijn. En maar hopen dat Rico het meeste zorg heeft tav een no deal Brexit. Grens dicht en wat dan met GLS? Dus hij gaat RM Brexit proof het weekend in sturen. Morgen op de valreep een deal. Een Heks-it deal. Met onze Herna;-)
2.177 Posts
Pagina: «« 1 ... 83 84 85 86 87 ... 109 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.