Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel ArcelorMittal AEX:MT.NL, LU1598757687

Laatste koers (eur) Verschil Volume
23,350   +0,140   (+0,60%) Dagrange 23,170 - 23,540 1.635.550   Gem. (3M) 2,6M

Arcelor Mittal (R)ocktober 2019

1.897 Posts
Pagina: «« 1 ... 58 59 60 61 62 ... 95 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 oktober 2019 09:03
    "BRUSSEL (AFN) - De verkoop van nieuwe personenwagens in de Europese Unie is in september flink gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Volgens autobranchevereniging ACEA ging de verkoop met 14,5 procent omhoog tot bijna 1,25 miljoen auto's.

    In september vorig jaar stond de autoverkoop in de EU juist nog onder druk door de invoering van strengere emissietesten, waardoor de vergelijkingsbasis laag uitvalt. In vrijwel alle Europese landen zat de autoverkoop vorige maand in de lift. In vier van de vijf grote automarkten was dubbelcijferige groei te zien. In Groot-Brittannië was een bescheiden verkoopstijging te zien, mede door de onzekerheid rond de brexit.

    In Nederland steeg de verkoop van nieuwe personenauto's in september met 30 procent tot 38.122 stuks ten opzichte van een jaar eerder."

    Bron: www.iex.nl/Nieuws/ANP-161019-100/Auto...
  2. [verwijderd] 16 oktober 2019 09:08
    quote:

    Kaspersky schreef op 16 oktober 2019 09:03:

    "BRUSSEL (AFN) - De verkoop van nieuwe personenwagens in de Europese Unie is in september flink gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Volgens autobranchevereniging ACEA ging de verkoop met 14,5 procent omhoog tot bijna 1,25 miljoen auto's.

    In september vorig jaar stond de autoverkoop in de EU juist nog onder druk door de invoering van strengere emissietesten, waardoor de vergelijkingsbasis laag uitvalt. In vrijwel alle Europese landen zat de autoverkoop vorige maand in de lift. In vier van de vijf grote automarkten was dubbelcijferige groei te zien. In Groot-Brittannië was een bescheiden verkoopstijging te zien, mede door de onzekerheid rond de brexit.

    In Nederland steeg de verkoop van nieuwe personenauto's in september met 30 procent tot 38.122 stuks ten opzichte van een jaar eerder."

    Bron: www.iex.nl/Nieuws/ANP-161019-100/Auto...
    Zakken doen we wel als de autoverkopen inzakken, maar stijgen doen we niet als het zo enorm aantrekt. Logisch toch? AM is echt een bijzonder aandeel, en het laatste jaar is dat niet positief.

    En natuurlijk kun je zeggen dat de AEX op dit moment ook niet echt heel stevig in zijn schoenen staat, maar die staat tenminste nog 1% van z'n all time high af.
  3. Crypsis 16 oktober 2019 10:12
    quote:

    Longshortercc schreef op 16 oktober 2019 09:08:

    [...]

    Zakken doen we wel als de autoverkopen inzakken, maar stijgen doen we niet als het zo enorm aantrekt. Logisch toch? AM is echt een bijzonder aandeel, en het laatste jaar is dat niet positief.

    En natuurlijk kun je zeggen dat de AEX op dit moment ook niet echt heel stevig in zijn schoenen staat, maar die staat tenminste nog 1% van z'n all time high af.
    Am is gewoon een graf aandeel, dat mag je alleen niet zeggen omdat we laatst 14% zijn gestegen.
  4. [verwijderd] 16 oktober 2019 11:43
    De meesten op dit forum zitten volgens mij long in AM, veelal voor veel hogere koers gekocht en dus nog een behoorlijk herstel nodig om quitte te spelen laat staan winst te maken.

    Voor de korte termijn zijn de technisch analisten (Ad Nooten / Royce Tostrams) gematigd positief: speculatieve koop. Koers voor 2e keer steun gevonden op 11,5 en herstel tot 15/16 goed mogelijk.

    Voor de lange termijn staat de koers historisch gezien laag. De beurswaarde van AM is momenteel slechts circa 13 mld. T.o.v. 3 jaar geleden staan ze er beter voor.
    Het is niet ondenkbaar dat de koers nog weer enkele euro's gaat zakken maar het opwaarts potentieel is volgens mij vele malen groter.

    Dus zowel bezien vanuit de korte termijn (technisch herstel) als de langer termijn lijkt mij nu verkopen van je AM aandelen niet verstandig.
    De winstkans om lager te kunnen terugkopen weegt volgens mij niet op tegen het risico dat de koers, net als ruim een maand geleden, binnen enkele dagen een paar hoger stijgt. Want dan sta je aan de zijlijn en ga je mogelijk duurder terugkopen omdat je bang bent dat de koers verder doorstijgt.

    Om die reden blijf ik van de verkoopknop af.
    Als er een Brexit deal komt en niet te slechte geluiden over de economie dan zie ik AM de komende paar maanden wel 3 euro stijgen en misschien nog wel een paar euro meer.
    En zo niet dan wordt het een echte longpositie voor mij. Ik heb de tijd wel met het geld wat in dit aandeel zit.

    www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/ISPAT...
  5. [verwijderd] 16 oktober 2019 11:50
    quote:

    Kaspersky schreef op 4 oktober 2019 12:51:

    [...]
    Niemand die het exact weet; €11,596 vond ik zelf een mooi moment om bij te kopen. Vooral omdat het management naar mijn mening de juiste stappen zet.

    Mijn verwachtingen zijn:
    - de resultaten van Q3 2019 zullen positiever dan verwacht uitvallen;
    - binnen nu en 6 maanden verkopen ze een onderdeel, ten behoeve van de schuldenpositie;
    - EU gaat op termijn (1~2 jaar) meer rekening houden met de manier waarop het staal geproduceerd is;
    - binnen nu en 5 jaar komt er een handelsakkoord.

    Arcelor koopt oud ijzer ook steeds goedkoper in. De marge is wel lager, maar niet zo significant als de koers.
    @Tukke51:

    Ik verwacht binnen enkele maanden herstel richting €15,00. Binnen 1 a 2 jaar herstel richting €22,00+ (zonder escalatie). €30,00+ (in de komende 5 jaar; bij volledig handelsakkoord).
1.897 Posts
Pagina: «« 1 ... 58 59 60 61 62 ... 95 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.