Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,211   +0,003   (+0,25%) Dagrange 1,190 - 1,224 1.811.138   Gem. (3M) 1,6M

Post NL November/December 2018

10.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 339 340 341 342 343 ... 533 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 12 december 2018 12:02
    quote:

    Hansbeleg schreef op 12 december 2018 11:48:

    Ik kan me niet voorstellen dat er vandaag al een akkoord zou komen. CAO onderhandelingen slepen meestal maanden voort, we mogen al blij zijn als de "ruzie" niet oploopt. We zullen zien.
    Ik ook niet, maar ik zou er nul-komma-nul begrip voor hebben als PostNL haar zaakjes niet op orde zou hebben... en niet eens in staat zou zijn om nu het geraamte van de nieuwe CAO te kunnen presenteren.

    Voor nieuwe CFO 'Pim Berendsen' is dit wat mij betreft een belangrijk moment... tot nu toe heeft hij bij de Q2 en Q3 update de prestaties van zijn voorganger ('Jan Bos') duidelijk niet weten te verbeteren - nog sterker: bij de Q3 presentatie heeft hij bij analisten veel onbegrip geoogst (t.a.v. allerlei zaken, waarbij veel vragen geheel beantwoord zijn gebleven omdat PostNL zich niet in de kaarten wilde laten kijken i.v.m. onderhandelingen over de verkoop van Postcon en Nevix... wat helemaal verkeerd lijkt te zijn uitgepakt nu de internationale markten zich inmiddels eigenlijk in een crisis begeven).

    Als Pim vandaag faalt (door nu nog steeds geen toezeggingen te willen doen) zou hij bij de AVA wel eens een hoop verwijten naar zijn hoofd geslingerd kunnen gaan krijgen... want als de koers onder de 2,00 euro beland dan lijkt me duidelijk dat beleggers niet langer kunnen leven met het geheel ontbreken van enige vorm van financiële vooruitzichten na 31 december 2018.

    PostNL is nog nooit op een dergelijke wijze het nieuwe jaar in te gaan, zonder enig zicht te hebben getoond op de verwachtingen t.a.v. de nabije of verre toekomst... 2 weken voor het eind van het kwartaal zou de CFO hiertoe wel in staat moeten zijn.

    Zo niet, dan ben ik bang dat hij zijn taak niet goed begrijpt... nadat onder zijn hoede het bij de buitenlandse tak van PostNL afgelopen jaren eigenlijk ook HELEMAAL en definitief mis is gegaan.

  2. ASCFTHF11 12 december 2018 12:03
    quote:

    Beursspeculant schreef op 12 december 2018 11:50:

    Tostrams ziet het ook niet meer zitten. 1,69 hoop het niet

    www.iex.nl/Column/288847/Verkoopdruk-...
    Ik ken het manneke al 40 jaar,in het verre verleden 2 keer een cursusje van 1 dag gevolgd
    Met veel geluk heeft Mijnheer wel eens gelijk,dus bij zijn advies ga ik meestal(bij)kopen;

    Hij behoort in het land der blinden.
  3. forum rang 6 prinszicht 12 december 2018 12:22
    quote:

    Go Go Go ! schreef op 12 december 2018 11:33:

    [...]

    En wat gaat HV dan zeggen volgens jou ?

    Vrede op aarde! Dat als eerste natuurlijk. Gevolgd door welgemeende excuses aan de aandeelhouder. Meer aandeelhouderswaarde was een leugen om eigen bestwil.

    Daarna spreekt zij krachtig uit dat ze er met de bonden wenst uit te komen binnen de mogelijkheden die ze heeft maar dat de huidige situatie niet de schuld is van de aandeelhouder. Die heeft haar tot noch toe gesteund ondanks falend beleid.

    Verder komt zei ook met concrete toezeggingen om ucoi 2019 - 2020 overeind te houden. Ze overweegt een mix aan maatregelen waarbij de tarieven Parcels flink omhoog moeten alsmede dat zij de ACM gaat bestrijden op haar overtuiging dat PostNL geen AMM heeft voor Mail en Parcels. In het verlegde hiervan, gaat zij met Mona Keizer in overleg over de opgelopen schade die door toedoen van de ACM en de VVD tot stand is gekomen. Ze benoemt het bedrag wat zij vindt dat redelijk is voor een claim en hoopt dit onderling te kunnen oplossen.

    Tot slot geeft zij aan dat ze er mee stopt omdat de weg vrij te maken voor een meer ondernemende ceo die de reële waarde van het bedrijf gaat ontsluiten.
  4. Hansbeleg 12 december 2018 12:26
    quote:

    Martijn van M schreef op 12 december 2018 12:02:

    [...]

    Ik ook niet, maar ik zou er nul-komma-nul begrip voor hebben als PostNL haar zaakjes niet op orde zou hebben... en niet eens in staat zou zijn om nu het geraamte van de nieuwe CAO te kunnen presenteren.

    Voor nieuwe CFO 'Pim Berendsen' is dit wat mij betreft een belangrijk moment... tot nu toe heeft hij bij de Q2 en Q3 update de prestaties van zijn voorganger ('Jan Bos') duidelijk niet weten te verbeteren - nog sterker: bij de Q3 presentatie heeft hij bij analisten veel onbegrip geoogst (t.a.v. allerlei zaken, waarbij veel vragen geheel beantwoord zijn gebleven omdat PostNL zich niet in de kaarten wilde laten kijken i.v.m. onderhandelingen over de verkoop van Postcon en Nevix... wat helemaal verkeerd lijkt te zijn uitgepakt nu de internationale markten zich inmiddels eigenlijk in een crisis begeven).

    Als Pim vandaag faalt (door nu nog steeds geen toezeggingen te willen doen) zou hij bij de AVA wel eens een hoop verwijten naar zijn hoofd geslingerd kunnen gaan krijgen... want als de koers onder de 2,00 euro beland dan lijkt me duidelijk dat beleggers niet langer kunnen leven met het geheel ontbreken van enige vorm van financiële vooruitzichten na 31 december 2018.

    PostNL is nog nooit op een dergelijke wijze het nieuwe jaar in te gaan, zonder enig zicht te hebben getoond op de verwachtingen t.a.v. de nabije of verre toekomst... 2 weken voor het eind van het kwartaal zou de CFO hiertoe wel in staat moeten zijn.

    Zo niet, dan ben ik bang dat hij zijn taak niet goed begrijpt... nadat onder zijn hoede het bij de buitenlandse tak van PostNL afgelopen jaren eigenlijk ook HELEMAAL en definitief mis is gegaan.
    Hij faalt, wat dacht je van zij faalt, zij is de CEO, zij is de baas. Maar ze is kampioen schuld afschuiven op de politiek, ACM, CFO, maar het ligt nooit aan haar eigen foute inschattingen. Dat was allemaal domme pech.

    Zij kiest er nu toch weer voor geen geruststellende woorden/interviews te geven en daarbij de belegger eens een keer een hart onder de riem te steken.
  5. Toekomstbeeld 12 december 2018 12:44
    quote:

    Hansbeleg schreef op 12 december 2018 10:53:

    [...]

    Dat klopt strict genomen heb je gelijk. Maar ik ga uit van een heel 2018 waarbij al aangegeven was dat de pijn vooral in het begin van het jaar zou liggen. En men heeft een afschrijving gedaan die het normale bedrijfsresultaat flink vertekent. Maar dat is vast niet nieuw voor jou ;-)

    De markt ziet het op dit moment blijkbaar als volgt:

    2018
    Q1 amper nog positief
    Q2 verlies
    Q3 groter verlies
    Q4 minder dan 2017

    2019
    Q1 verlies
    Q2 verlies
    Q3 verlies
    Q4 minder dan 2018

    Bij ongewijzigde omstandigheden:
    - geen verkoop buitenland
    - geen overname Sandd
    - geen prijsverhogingen Parcels en/of ontspanning van de arbeidsmarkt/loonkosten

    Lesson learned! Markt prijst nieuwe omstandigheden pas in indien die concreet zijn doorgevoerd.

  6. Hansbeleg 12 december 2018 13:03
    Antwoord van de VEB, geen concrete actie's men blijft het kritisch volgen.Ze beginnen op Herna te lijken, het Stockholm syndroom?

    Geachte heer xxx,

    Hartelijk dank voor uw bericht, het is in goede orde aangekomen. Naar aanleiding van uw e-mail hierbij deze schriftelijke reactie.

    Wij hebben kennis genomen van de inhoud van uw bericht, de informatie is gedeeld en besproken met de collega’s. Wij blijven, zoals doorlopend al het geval is geweest, PostNL kritisch en op de voet volgen; zie bijvoorbeeld ook www.telegraaf.nl/financieel/1929975/a... en bijgevoegd PDF bestand (notulen AVA 2018, bijvoorbeeld bladzijde 26, 44, 59).

    Ook in ons blad Effect van vorige maand is bij de ingezonden brieven aandacht besteed aan dit onderwerp, alsook www.veb.net/artikel/06593/na-jaren-va... op onze website in augustus 2018.

    Concrete uitspraken of toezeggingen kan ik niet doen, maar de collega’s zijn zoals gezegd op de hoogte van uw bericht. Wij blijven PostNL uiteraard kritisch en op de voet volgen. Eventuele (toekomstige) berichten vanuit onze organisatie inzake dit onderwerp zullen wij, voor onze leden, langs onze communicatiekanalen kenbaar maken.

    Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,
    Beleggersservice
    Vereniging van Effectenbezitters (VEB)
  7. Toekomstbeeld 12 december 2018 13:06
    quote:

    Hansbeleg schreef op 12 december 2018 13:03:

    Antwoord van de VEB, geen concrete actie's men blijft het kritisch volgen.Ze beginnen op Herna te lijken, het Stockholm syndroom?

    Geachte heer xxx,

    Hartelijk dank voor uw bericht, het is in goede orde aangekomen. Naar aanleiding van uw e-mail hierbij deze schriftelijke reactie.

    Wij hebben kennis genomen van de inhoud van uw bericht, de informatie is gedeeld en besproken met de collega’s. Wij blijven, zoals doorlopend al het geval is geweest, PostNL kritisch en op de voet volgen; zie bijvoorbeeld ook www.telegraaf.nl/financieel/1929975/a... en bijgevoegd PDF bestand (notulen AVA 2018, bijvoorbeeld bladzijde 26, 44, 59).

    Ook in ons blad Effect van vorige maand is bij de ingezonden brieven aandacht besteed aan dit onderwerp, alsook www.veb.net/artikel/06593/na-jaren-va... op onze website in augustus 2018.

    Concrete uitspraken of toezeggingen kan ik niet doen, maar de collega’s zijn zoals gezegd op de hoogte van uw bericht. Wij blijven PostNL uiteraard kritisch en op de voet volgen. Eventuele (toekomstige) berichten vanuit onze organisatie inzake dit onderwerp zullen wij, voor onze leden, langs onze communicatiekanalen kenbaar maken.

    Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,
    Beleggersservice
    Vereniging van Effectenbezitters (VEB)

    Haha die is leuk! Die ingezonden brief was van mijn hand :-)
  8. Toekomstbeeld 12 december 2018 13:08
    België blijft bij de pakjes zitten

    België prijkt op de 28ste plaats in de lijst van landen met de grootste e-commercehandel. Alle buurlanden doen beter. Bovendien zijn er in de top vijftig amper vijf landen waar de kwaliteit van de pakjesdiensten lager ligt dan bij ons.

    JOHAN RASKING

    In geen enkel land ter wereld wordt er in verhouding tot het bevolkingsaantal meer aan e-commerce gedaan dan in Nederland. Dat blijkt uit een rapport door de VN-handelsorganisatie Unctad. Het rapport analyseert de e-commercehandel in 151 landen, voor het jaar 2017. Dat gebeurt aan de hand van criteria zoals het percentage online shoppers, het aantal unieke webshops en het bedrag dat online gespendeerd wordt door de consumenten. Ook de kwaliteit van de postdiensten (lees: van de pakjesleveringen) telt mee.

    Oranje boven
    Nederland – thuishaven van Bol.com en Coolblue – prijkt op de eerste plaats, gevolgd door Singapore en Zwitserland. Europa domineert de ranglijst. Ook het VK, Ierland en de Scandinavische landen (Denemarken, Zweden, Noorwegen en IJsland) staan in de wereldwijde top tien.

    De eerste plaats van Nederland heeft alles te maken met het enorme aantal webshops (40.000). En 82 procent van de Nederlanders ouder dan 15 jaar staan te boek als regelmatige online shoppers.

    België staat volgens de Unctad op de 28ste plaats. Dat is minder goed dan de 22ste plaats in het vorige rapport (over 2016) en duidelijk slechter dan al onze buurlanden.


    De matige score heeft in de eerste plaats te maken met een lage kwaliteit van de pakjesdiensten. Op de ‘postal reliability score’ haalt België 70 op 100, een pak minder goed dan Nederland (90 op 100) en zelfs Frankrijk (93).

    Verdwenen pakjes
    In een reactie op het rapport laat het BIPT, de Belgische waakhond voor de post- en telecomsector, weten de redenen voor de lage kwaliteitsscore ‘te zullen onderzoeken’.

    Ook vóór de publicatie van het Unctad-rapport waren er al vragen gerezen over de kwaliteit van de Belgische pakjesdiensten. Zo stelde de ombudsdienst voor de postsector in zijn jaarverslag 2017 een toename vast van het aantal klachten over ‘pakjes’ met 28 procent.

    In totaal noteerde de ombudsdienst vorig jaar 2.736 klachten over de pakjesdiensten, waarvan 2.634 op naam van marktleider Bpost. Ter vergelijking: voor concurrent Post.nl waren er dat slechts 59.


    De meeste klachten van de online shoppers (696) slaan op ‘verdwenen pakjes’ – aankopen die nooit op bestemming zijn geraakt. Daarnaast waren er 598 klachten over ‘fouten bij de uitreiking’ (aflevering op verkeerd adres of zonder handtekening bij ontvangst, ...), en 242 over ‘laattijdigheid’ (vertraging ten opzichte van de beloofde levertermijn).


    Wim Kempenaers
    De ombudsdienst noteerde naar eigen zeggen ‘een opvallende stijging van het aantal klachten over het niet aanbellen aan huis voor de uitreiking van een pakje dat niet in de brievenbus kan of mag. Over heel 2017 waren er hierover 106 klachten, waarvan 102 voor rekening van Bpost.

    Track & trace

    Het rapport hekelt ten slotte de manier waarop Bpost omgaat met de online track & trace van een pakjeslevering. Steeds vaker staat een postpakket als ‘uitgereikt’ genoteerd, luidt het, ‘terwijl de bestemmeling in werkelijkheid niets ontvangen heeft’.

    Soms gaat het om een misverstand en is het pakje zonder verwittiging bij de buren afgeleverd. Maar het kan erger, zegt de ombudsdienst. ‘Soms is het pakje verloren of kan het bedrijf geen (correcte) handtekening voorleggen als bewijs dat de zending effectief geleverd werd aan het juiste adres.’

    Toch weigert Bpost in die gevallen om de track & trace-status aan te passen, waardoor de gedupeerde klant ‘onmogelijk zijn rechten kan laten gelden tegenover de online verkoper’.

    ‘België behoort wel tot top e-commerce’
    Niet alle rapporten over de Belgische e-commercemarkt zijn negatief. Zo noemt het Duitse consultancybedrijf WIK België zelfs als een van de ‘vier best presterende e-commercemarkten in Europa’, naast Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.
    WIK presenteert zijn rapport over e-commerce in januari, in opdracht van de Europese Commissie. Begin december kregen de regulatoren van de postmarkt, waaronder het Belgische BIPT, al een voorproefje. Daaruit zou blijken dat de kwaliteit van de Belgische e-commercediensten vergelijkbaar is met die in Nederland en dat er in ons land inzake online handel nog veel groeimogelijkheden zijn.

    www.standaard.be/cnt/dmf20181211_0402...
  9. Hansbeleg 12 december 2018 13:09
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 12 december 2018 12:44:

    [...]

    De markt ziet het op dit moment blijkbaar als volgt:

    2018
    Q1 amper nog positief
    Q2 verlies
    Q3 groter verlies
    Q4 minder dan 2017

    2019
    Q1 verlies
    Q2 verlies
    Q3 verlies
    Q4 minder dan 2018

    Bij ongewijzigde omstandigheden:
    - geen verkoop buitenland
    - geen overname Sandd
    - geen prijsverhogingen Parcels en/of ontspanning van de arbeidsmarkt/loonkosten

    Lesson learned! Markt prijst nieuwe omstandigheden pas in indien die concreet zijn doorgevoerd.
    Ja als je als CEO consequent de zaken te positief voorstelt cq voorliegt dan wil men boter bij de vis. Oftewel eerst de beer schieten voordat men hem verkopen gaat. Hopelijk komen wij niet om in het schietgeweld ;-(
  10. HJ deTuinman 12 december 2018 13:40
    Zo, ik heb mijn eerder verkochte deel van de aandelen twee weken geleden bij opening op 2,66 nu maar weer eens teruggekocht.
    Ik denk toch dat de radiostilte te maken heeft met de voorbereiding van "het konijn uit de hoge hoed" en dat kon best weleens een positieve verrassing blijken.
10.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 339 340 341 342 343 ... 533 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.