Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,100   -0,055   (-1,07%) Dagrange 5,100 - 5,160 12.606   Gem. (3M) 304,6K

TomTom oktober 2018

7.416 Posts
Pagina: «« 1 ... 202 203 204 205 206 ... 371 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Blacky 2 16 oktober 2018 22:25
    quote:

    vreemd vermogen schreef op 16 oktober 2018 22:02:

    Welk beursgenoteerd bedrijf maakt melding van een gedeeltelijke ontbinding van een contract en laat aandeelhouders in het ongewisse van behaalde contracten???? Dan ben je toch niet goed wijs.

    Als jullie als door gewinterde Tom tom bezitters met een paar aandelen de kaart niet kunnen lezen die jullie kapitein middels de volvovloot uitstippelde die jullie straks UBERal naar toe brengt .
    Laat de piraten het schip verlaten ;-)
    www.youtube.com/watch?v=Er8ccJoJLIs
    Vriendelijke groetjes ex black box nUBlacky2ER .
    Zie je het of moet ik het uittekenen. Heb al een paar lege flessen ...…...flessenpost

  2. [verwijderd] 16 oktober 2018 22:26
    Ik lees wel eens dat de Maps misschien al verkocht zijn, dat er dus al een koper en prijs is, kan het dan niet zo zijn dat als precies die grote trouwe klanten van tomtom die nu opeens Google gaan gebruiken, misschien toch bij tomtom blijven, omdat dat straks van Google is?
    Harold wil altijd zo geheimzinnig doen, er mag niks gezegd worden, dus dan zal het ook wel iets raars zijn.
    Bedrijven willen niet met google maar wel met tomtom, maar als google gewoon tomtom koopt stiekem, dan hebben ze in 1 keer de hele markt.
    En nu moeten ze nog de aandelen van de free float halen, met Harold en andere founders hebben ze al een zeer ruim bod gedaan.
    Met voorwaarde, even meehelpen de koers te slopen.
  3. [verwijderd] 16 oktober 2018 22:27
    Maar let op, die plus van zegge en schrijve €1,1 mln kwam niet alleen door de twee groeimotoren. Ook vlakte de neergang bij de consumentendivisie wat af. Analisten hielden hier rekening met een kwartaalomzet van €67 mln. Uiteindelijk stond er €83 mln in de boeken. Noem het een krimpmeevaller van €16 mln.
    Deze opbrengsten zijn bovendien lucratief. In r&d en sales & marketing hoeft TomTom amper meer te investeren. Het is de rit uitzingen, het liefst zo lang mogelijk. En dus belanden de navigatiekastjes ook dit jaar onder de kerstboom of op de stapel tijdens pakjesavond. Een surprise voor de ontvanger, maar beleggers zitten er intussen niet meer op te wachten.

    Dat laatste klopt niet, en is hier ook al gezegd. Er zijn nu inkomsten van oa de truck navigatie (Daimler)die ook onder consumer vallen.
  4. [verwijderd] 16 oktober 2018 22:29
    En nog wat, vlakvoor de beurs sloot, rond 17:20 ging de handel 2 keer in een freeze, zonder reden. Doorlopend tot de eindveiling, waar ruim 740.000 aandelen tot exact 6,00 werd gezet. De koers moest blijkbaar precies op 6,00 gezet worden met bruut geweld.
    Ik verwacht morgen voorbeurs een bod van 9 euro, dat is precies 50% erbij.
    Deze hele dag was het laatste slagveld van tomtom op de beurs.
    Handel ligt denk ik morgen stil.
  5. [verwijderd] 16 oktober 2018 22:29
    quote:

    TomTom 25 schreef op 16 oktober 2018 22:27:

    Maar let op, die plus van zegge en schrijve €1,1 mln kwam niet alleen door de twee groeimotoren. Ook vlakte de neergang bij de consumentendivisie wat af. Analisten hielden hier rekening met een kwartaalomzet van €67 mln. Uiteindelijk stond er €83 mln in de boeken. Noem het een krimpmeevaller van €16 mln.
    Deze opbrengsten zijn bovendien lucratief. In r&d en sales & marketing hoeft TomTom amper meer te investeren. Het is de rit uitzingen, het liefst zo lang mogelijk. En dus belanden de navigatiekastjes ook dit jaar onder de kerstboom of op de stapel tijdens pakjesavond. Een surprise voor de ontvanger, maar beleggers zitten er intussen niet meer op te wachten.

    Dat laatste klopt niet, en is hier ook al gezegd. Er zijn nu inkomsten van oa de truck navigatie (Daimler)die ook onder consumer vallen.
    Klopt. Dit is een fraai voorbeeld van wat je krijgt als je IR niet belangrijk vind. Dan gaat iedereen maar wat zelf verzinnen (ala josti). Dat is HG toch wel aan te rekenen.
  6. [verwijderd] 16 oktober 2018 22:30
    quote:

    MeneerKuiken schreef op 16 oktober 2018 22:26:

    Ik lees wel eens dat de Maps misschien al verkocht zijn, dat er dus al een koper en prijs is, kan het dan niet zo zijn dat als precies die grote trouwe klanten van tomtom die nu opeens Google gaan gebruiken, misschien toch bij tomtom blijven, omdat dat straks van Google is?
    Harold wil altijd zo geheimzinnig doen, er mag niks gezegd worden, dus dan zal het ook wel iets raars zijn.
    Bedrijven willen niet met google maar wel met tomtom, maar als google gewoon tomtom koopt stiekem, dan hebben ze in 1 keer de hele markt.
    En nu moeten ze nog de aandelen van de free float halen, met Harold en andere founders hebben ze al een zeer ruim bod gedaan.
    Met voorwaarde, even meehelpen de koers te slopen.

    Vind ik zeker geen slechte beredenering. Maar waarom zou Google niet heel tt willen dan? Waarom willen ze telematics niet erbij hebben? Omdat ze daar niet genoeg voor willen geven misschien?
  7. loesje62 16 oktober 2018 22:30
    quote:

    Jan Peter Balkenellende schreef op 16 oktober 2018 22:09:

    Wanneer gekeken wordt naar de koersgrafiek van afgelopen jaar zie je dat elke keer wanneer TomTom daalt de koers bijna binnen een maand weer hersteld is. Voorbeeld:
    22 juni : 8,34
    6 juli : 6,84
    27 juli : 8,94

    Dit kan alleen wanneer enorm veel overstuurde piet particulieren in het aandeel zitten.

    PS: Geen garantie voor de toekomst natuurlijk, alleen bijna zekerheid
    hou toch op Balkenende .dit ligt niet aan de particulier maar aan de profs die weten dat er particulieren in zitten en daar misbruik van maken. En dan schaar ik goddijn ook onder de profs.ik verbaas me er over dat zo n man ,zo n prof alles verkeerd kan doen. En zo duidelijk weigert om de spanning om het aandeel weg te nemen. Volvo en TomTom zouden samen besloten hebben geen nadere opheldering te geven,,,,dat komt duidelijk niet van Volvo maar van TomTom.
  8. VanillaSky 16 oktober 2018 22:31
    Ben benieuwd waar het schip gaat stranden. Harold met de rug tegen de muur bij deze executie verkoop.

    Hoe moet je aan automotive een waarde plakken, het huidige business model zeg maar 100% van de omzet krijgt klappen en zal vermoedelijk naar 0 gaan in enkele jaren. Dan is het dus een autonoom rijden startup met wat patenten waar de eerste orders nog binnengehaald moeten worden tja.

    Zelfstandig doorgaan is waanzin en neem aan dat zelfs Harold dat inmiddels accepteert. Hoe kan TT in godsnaam de beste talenten binnenhalen en behouden met dit imago??? En ze kunnen ook onmogelijk een competitief arbeidsvoorwaardenpakket bieden, niet zoveel geld en aandelen/optiepakketten zijn sowieso waardeloos.

    Wat wies al suggereert telematics verkoop, investeringen on hold, beknibbelen op opex zodat er nog iets meer geld in de onderneming blijft. Dan zit er 1.2 - 1.5 miljard in de toko en is het voor een overnemer wel interessant bieden 700-1000mio voor de maps en HD technologie en de patenten (dus 2.5 miljard totaal). Founders krijgen consumer (word toch geen waarde aan toegekend) en kunnen nog een paar jaar hobby'en.

    Zoiets zal het wel worden. Harold zal net als ons balen hij weet nu ook dat hij een paar jaar geleden voor 4mrd kon cashen.
  9. [verwijderd] 16 oktober 2018 22:31
    quote:

    TomTom 25 schreef op 16 oktober 2018 22:27:

    Maar let op, die plus van zegge en schrijve €1,1 mln kwam niet alleen door de twee groeimotoren. Ook vlakte de neergang bij de consumentendivisie wat af. Analisten hielden hier rekening met een kwartaalomzet van €67 mln. Uiteindelijk stond er €83 mln in de boeken. Noem het een krimpmeevaller van €16 mln.
    Deze opbrengsten zijn bovendien lucratief. In r&d en sales & marketing hoeft TomTom amper meer te investeren. Het is de rit uitzingen, het liefst zo lang mogelijk. En dus belanden de navigatiekastjes ook dit jaar onder de kerstboom of op de stapel tijdens pakjesavond. Een surprise voor de ontvanger, maar beleggers zitten er intussen niet meer op te wachten.

    Dat laatste klopt niet, en is hier ook al gezegd. Er zijn nu inkomsten van oa de truck navigatie (Daimler)die ook onder consumer vallen.
    Gaat pas December in
  10. Jan Peter Balkenellende 16 oktober 2018 22:32
    quote:

    loesje62 schreef op 16 oktober 2018 22:30:

    [...]
    hou toch op Balkenende .dit ligt niet aan de particulier maar aan de profs die weten dat er particulieren in zitten en daar misbruik van maken. En dan schaar ik goddijn ook onder de profs.ik verbaas me er over dat zo n man ,zo n prof alles verkeerd kan doen. En zo duidelijk weigert om de spanning om het aandeel weg te nemen. Volvo en TomTom zouden samen besloten hebben geen nadere opheldering te geven,,,,dat komt duidelijk niet van Volvo maar van TomTom.
    Ze maken gebruik van het hoge percentage particulieren?
  11. Regenboog33 16 oktober 2018 22:32
    quote:

    Blacky 2 schreef op 16 oktober 2018 22:25:

    [...]
    Als jullie als door gewinterde Tom tom bezitters met een paar aandelen de kaart niet kunnen lezen die jullie kapitein middels de volvovloot uitstippelde die jullie straks UBERal naar toe brengt .
    Laat de piraten het schip verlaten ;-)
    www.youtube.com/watch?v=Er8ccJoJLIs
    Vriendelijke groetjes ex black box nUBlacky2ER .
    Zie je het of moet ik het uittekenen. Heb al een paar lege flessen ...…...flessenpost

    In mijn vakantie wilde ik uberall de bezienswaardigheden bekijken. Ik weet alleen niet meer wanneer de beste tijd is de vloot te bekijken en hét moment dat de piraten het schip (moeten) verlaten; weet jij dat toevallig nog?
  12. [verwijderd] 16 oktober 2018 22:32
    quote:

    shaai schreef op 16 oktober 2018 21:55:

    [...]
    twitter.com/ihors3/status/10504911423...

    In aanloop naar cijfers veelal oplopende short interest (omdat het zo makkelijk short en is bij een geframed aandeel, waarvan de CEO en IR de koers/beeldvorming niet beschermt)

    Ihor Dusaniwsky

    @ihors3

    here's the 1 year #TomTom shares shorted chart you asked for . $TOM2. The blue lines are earnings announcements.

    3:59 PM · Oct 11, 2018

    Dank je shaai, dat is nuttige info. Een paar handige jongens hebben het onder controle en verdienen vlot een paar ton door onzekerheid te voeden.
    Het is voor mij lastig om te beoordelen hoe hoog TomTom kan vliegen, maar denk dat we erg aan de onderkant acteren.
    Een stevige aandeleninkoop en een paar non techneuten aan de top doet dit gedonder snel de das om.

  13. [verwijderd] 16 oktober 2018 22:35
    quote:

    MeneerKuiken schreef op 16 oktober 2018 22:29:

    En nog wat, vlakvoor de beurs sloot, rond 17:20 ging de handel 2 keer in een freeze, zonder reden. Doorlopend tot de eindveiling, waar ruim 740.000 aandelen tot exact 6,00 werd gezet. De koers moest blijkbaar precies op 6,00 gezet worden met bruut geweld.
    Ik verwacht morgen voorbeurs een bod van 9 euro, dat is precies 50% erbij.
    Deze hele dag was het laatste slagveld van tomtom op de beurs.
    Handel ligt denk ik morgen stil.
    Hebben we al zo vaak gedacht, maar geloven doenik het niet. Waarom een koers drukken naar precies 6, om op 8/9 uit te komen? We gaan het zien. Maar ik denk dat eerst telematics binnenkort verkocht is. Dit duurt biet lang meer. En daarna zou inderdaad Google kunnen toeslaan.

    Ze hadden nu ook al nabeurs kunnen melden dat ze een bod op tt doen.
  14. [verwijderd] 16 oktober 2018 22:40
    quote:

    Moneyball schreef op 16 oktober 2018 22:15:

    Als de koers zo’n gigantische dreun krijgt en je zit er long in dan is het lastig om rationeel te blijven. Negatieve speculatie wordt gevoed door koersverlies en koersverlies wordt versterkt door negatieve speculatie. Oorzaak en gevolg dat door elkaar loopt.

    volledig eens. Mijns inziens wordt dit ook gestuurd. Uit statistieken zie je dat shortsellers op bepaalde momenten zwaar actief waren en dan de nieuwsflow sturen.

    Ja RNM en Volvo niet. Maar PSA, BMW en Daimler wel. You win some you lose some.

    Er wordt hier ook veel op elkaar gegooid. Dat Volvo Android gebruikt is al lang bekend, al heel lang. Bovendien gaat het daar om Android Auto, niet vergelijkbaar met oplossing Renault. Het enige waar het hier dus om gaat is een 50 miljoen order - verspreid over meerdere jaren - dan is dit echt een extreem overdreven reactie. Zeker als je weet dat TomTom gewoon super goede cijfers toonde. (en vorig kwartaal een stijging van 25 miljoen orderboek bekendmaakte door stijgende afname bij PSA). Wat eigenlijk het enige zorgelijke is, is de reden waarom Volvo dit heeft gedaan. Ik denk dat het vrij weinig met Google te maken heeft, maar dat er ergens een kink in de kabel is geweest. Een timing issue denk ik. Ofwel Volvo of TomTom die een deadline niet gehaald hebben of een tussenpartij (Tier1) die een fout gemaakt heeft. Iets in die geest. Ook zegt Goddijn dat Renault om een beperkt aantal auto's gaat en als klant nog wijd open ligt voor TomTom.

    Harold wordt hier verweten op veel vragen een vaag antwoord te geven. Mi ook weer niet zo heel vreemd. Er is gewoon nog veel onzeker. Ja Google is kapitaalkrachtig en treedt toe. Maar hoe groot is het risico met Google voor OEMs precies? Hoeveel beter is het platform en user interface? Wie loopt in HD echt voorop? Hoe belangrijk gaat dat straks zijn in de keten? Op welke termijn commercieel uit te nutten in volumesector? Wat levert Microsoft Azure op? Had Here op de eerste vragen wel antwoorden kunnen geven?


    Harold is vooral slecht als het gaat om de intonatie en de energie. Als je de call luistert lijkt het niet veel soeps. Lees je daarna de tekst terug op papier dan ziet het er wel goed uit. Ik kan je op een briefje geven dat dat deze keer ook gebeurt. Ik heb nog geen transcript gezien, maar wacht maar tot ie binnenkomt!

    Waar komt dat door? Goddijn wil denk ik zijn 'composure' (rust) houden en uitstralen, maar doordat de koers zo hard onderuit gaat komt hij in het gedrang. Vervolgens domineert de buitenwereld de discussie en raak je de regie op je eigen verhaal kwijt, omdat je in een reactieve situatie terecht komt. Op mij komen deze koersreacties zeer georkestreerd over (we zagen al short acties) en daardoor laat Goddijn zich verrassen. Hij begon met het verkeerde stukje, klonk afgeleid. Dit komt over als snel even een uurtje in een hokje zitten met Taco en gauw weer verder met andere urgente zaken. Nu heb ik zelf ook wel wat beursgenoteerde bedrijven van binnen gezien en dit komt wel vaker voor.


    Harolds strategie was de slimste zijn ipv de sterkste. Slim door onafhankelijk te zijn. Maar dat werkt alleen als je technisch en qua gebruikersgemak ook de beste bent. Wordt daaraan getwijfelt dan maakt onafhankelijkheid je ook direct veel kwetsbaarder. In onzekere tijden heb je sterke vrienden nodig..

    Nee hij moet het gewoon beter uitleggen. De Google offerings van Renault en Volvo werden door elkaar gehaald. En doordat Volvo situatie 'geheim' is (samen besloten niet over inhoud te vertellen) kan er wild gespeculeerd worden dat het door Google komt. Ik denk van niet. Vervolgens gebruikt Goddijn wel de uitspraak dat de auto industrie fors in beweging is, er later achter komend dat het vooral een algemene opmerking is over autonoom rijden, electrificatie en allerlei transities die dat voor de auto industrie met zich meebrengt. Door al deze ruis wordt bijna vergeten dat TomTom de beste kwartaalcijfers in 5 jaar neerzet. En dat Telematics in de run is voor de hoofdprijs verkocht te worden. Hij gaf wel de argumenten waarom TTT verkocht wordt (en de juiste) maar het was wel heel low energy.

    Als Goddijn en co geen goede PR adviseur kunnen vinden (half jaar vacature) waarom huren ze dan gvd niet gewoon een goed PR agency in die heel strak met de bestuurders op de boodschap en storyline gaat zitten en dat je de regie neemt op het verhaal dat je wilt vertellen. Ik wil Corinne niet horen over hoeveel huwelijken gered zijn door TT. Die quote is al 5 jaar oud en dus is de uitspraak ook wat ongemeend. Ik heb liever dat ze zich door professionals laten omringen dan 'therapeutisch potjes jam maken'. For god's sake.

  15. VanillaSky 16 oktober 2018 22:43
    quote:

    MeneerKuiken schreef op 16 oktober 2018 22:29:

    En nog wat, vlakvoor de beurs sloot, rond 17:20 ging de handel 2 keer in een freeze, zonder reden. Doorlopend tot de eindveiling, waar ruim 740.000 aandelen tot exact 6,00 werd gezet. De koers moest blijkbaar precies op 6,00 gezet worden met bruut geweld.
    Ik verwacht morgen voorbeurs een bod van 9 euro, dat is precies 50% erbij.
    Deze hele dag was het laatste slagveld van tomtom op de beurs.
    Handel ligt denk ik morgen stil.
    Het zou natuurlijk mooi zijn een eerste bod 50% bovenop de notering en onmogelijk is het niet. Maar denk toch dat het vooral wensdenken is.

    Eerst telematics cashen dan met nog wat cashaanwas zit er 1.2-1.5miljard in. Dan zit er wel een eerste bod van 9 euro in. Nog een keer verhogen naar 10-10,50 mooie strik erom heen en afscheid nemen van dit gedrocht aan de beurs.
7.416 Posts
Pagina: «« 1 ... 202 203 204 205 206 ... 371 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.