Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel Euronav BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,320   +0,140   (+0,92%) Dagrange 15,260 - 15,680 45.420   Gem. (3M) 57,5K

Forum geopend voor Euronav

19.383 Posts
Pagina: «« 1 ... 300 301 302 303 304 ... 970 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Spes 31 mei 2017 18:27
    Shares of tanker company Frontline (FRO) were rising by 7.39% to $5.81 in premarket trading on Wednesday, following a Wall Street Journal report that the company owned by Norwegian billionaire John Fredriksen is discussing an acquisition or merger with U.S.-based Gener8 Maritime (GNRT) .

    A deal would create the largest tanker fleet in the world, with 43 large crude carriers in operation. The talks are progressing, but a source told the Journal that there is no promise of a deal going through. The value of a possible deal is not yet known.

    Everyone wants to sell oil stocks, but Jim Cramer believes there is a buying opportunity for the right energy securities. Read his analysis here.

    www.thestreet.com/story/14155958/1/fr...
  2. Zanz123 1 juni 2017 08:55
    Euronav verkoopt oude tanker
    Gepubliceerd op 1 jun 2017 om 08:49 |

    (ABM FN) Euronav heeft één van haar twee oudste tankers verkocht voor 21 miljoen dollar. Dit bleek uit een persbericht van de rederij donderdag voorbeurs.

    De verkoop betreft de TI Topaz, een van de twee oudste VLCC's uit de vloot van Euronav.

    De minwaarde op de verkoop van het schip, 21 miljoen dollar, zal dit kwartaal in de boeken terechtkomen.

    Het aandeel Euronav sloot woensdag 1,2 procent lager op 6,69 euro.
  3. Risky bets 1 juni 2017 13:37
    finance.yahoo.com/news/teekay-tankers...

    - Lijkt me heel goed voor TIL (bieding met een premium over de koers)

    - lijkt me top voor TK, Krijgen een grotere TNK holding terug en TNK is nu veel sterker.

    - Lijkt me ook wel goed voor TNK. TIL handelde ver onder NAV, dus ze kopen deze vloot relatief goedkoop op. Ze zetten nieuwe aandelen boven NAV zelf in de markt. Tevens heeft TIL een veel rustigere schulden terug betaal schema en heeft het een grote cash positie. TNK is gecombineerd dus niet financieel veel sterker dan het was.
  4. Risky bets 1 juni 2017 15:26
    quote:

    Drillbit schreef op 1 juni 2017 14:31:

    Als oorzaak voor de malaise bij Euronav hoor je vaak: teveel tankers en teveel nieuwe in aanbouw. Maar wie bestelt er nu een nieuwe als er teveel zijn ?
    Shipyards bieden nu schepen aan op bizar lage aanschaf niveau's, veelal op verlies latende prijzen voor hun. Komt omdat er zo weinig is geordered (laatste 1,5 jaar) en er veel te veel capaciteit is (China heeft sinds 2000 onwijs geinvesteerd in yards). Yards zijn wanhopig en willen hoe dan ook werk. Maar veel landen (Korea/Japan/China) zien de scheepsbouw sector als een strategisch belangrijke sector met veel werkgelegenheid, dus blijven ze helpen als ze bijna omvallen. Dus waar je 3 jaar geleden een nieuwe VLCC voor 105-110 USD bestelde, kan dat nu voor ongeveer 80M, terwijl die van nu veelal veel hogere specificaties heeft als 3 jaar geleden. Sommige bedrijven denken dus dat ze op de langere termijn een koopje hebben nu voor 80M.
19.383 Posts
Pagina: «« 1 ... 300 301 302 303 304 ... 970 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.