Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Connect / branded content

Wat is dit?
Connect is het branded contentplatform van IEX Media, waar we beleggingsprofessionals en beleggers met elkaar in contact brengen. Connect-content wordt u aangeboden door onze partners. Sluit
Connect label
Connect C 5 vragen aan Gouden Stier-winnaar DEGIRO
Beeld: Nick Steinbuch

5 vragen aan Gouden Stier-winnaar DEGIRO

DEGIRO sleepte dit jaar de felbegeerde Gouden Stier voor de 'Broker van het jaar 2023' in de wacht. Wat heeft deze broker beleggers te bieden?

'DEGIRO biedt alles wat je als particuliere belegger wil hebben: een ruim assortiment, intuïtief platform, uitgebreide en scherpe tarieven. De broker heeft afgelopen jaar meer ingezet op een completer aanbod van data voor beleggers en extra educatie. Klanten geven hoge rapportcijfers voor de gebruiksvriendelijkheid van de website en de app en de prijs/kwaliteit.'

Met deze lovende woorden lichtte de jury van de IEX Gouden Stier in het juryrapport het besluit toe om de Gouden Stier uit te reiken aan DEGIRO.

Volgens de Gouden Stier-jury heeft DEGIRO het platform het afgelopen jaar verbeterd, onder andere door veel data toe te voegen. Wat was het achterliggende idee om zo veel data beschikbaar te stellen? Was daar vraag naar?

"Als execution only broker ligt onze focus volledig op het empoweren van zelf-beleggers. Ze kiezen er bewust voor om hun geld niet te laten beheren door een vermogensbeheerder of te beleggen met behulp van een beleggingsadviseur. Om goed beslagen ten ijs te komen is goede informatie van essentieel belang. Daarom maakt DEGIRO een schat aan informatie en data beschikbaar waarmee beleggers zelf hun eigen analyses kunnen maken en bepalen welke beleggingsbeslissingen ze willen nemen."

Ook de deskundigheid van de helpdesk werd positief genoemd. Hoe wordt er geïnvesteerd in de kwaliteit daarvan?

"De mensen die bij de servicedesk van DEGIRO komen werken hebben veelal een HBO- of academische achtergrond en/of aantoonbare ervaring in klantenservice. Iedereen krijgt bij onboarding een uitgebreide training. Daarnaast vindt doorlopende bijscholing plaats, zowel beleggingsinhoudelijk als specifiek op het gebied van klantcommunicatie en communicatieskills."

"We meten bovendien continu de kwaliteit van de servicedesk. Na elk klantcontact vragen we klanten om feedback te geven op de geleverde service. Onze klanten kunnen als ze dat willen zelf gebruik maken van uitgebreide FAQ-informatie op onze website, maar ons ook altijd op handelsdagen bereiken van 08:00 ’s ochtends tot 22:00 uur ’s avonds, zowel telefonisch als per e-mail."

DEGIRO begon ooit, met succes, als prijsvechter. Speelt de concurrentie zich inmiddels op andere fronten af, of is prijs nog altijd een belangrijke manier om je te onderscheiden in deze markt?

"In de markt voor zelfbeleggers is prijs nog steeds een van de belangrijkste factoren. Kosten gaan immers ten koste van je rendement. Daarom zijn we bij DEGIRO erg kostenbewust. DEGIRO is qua prijs zeer concurrerend, maar daarnaast onderscheiden wij ons met een zeer uitgebreid aanbod van beurzen en producten. Ons veelbekroonde platform en app zijn gebruiksvriendelijk en toegankelijk. We investeren voortdurend in de veiligheid en performance van ons platform. DEGIRO biedt beleggers verder een schat aan informatie en data, er is een uitgebreide online academy en een breed aanbod van webinars."

Heeft u veranderingen in het gedrag en de voorkeuren van beleggers zien optreden in de afgelopen jaren? En zo ja: welke precies en hoe speelt u daarop in?

"We zien aan de ene kant een groep van zeer actieve beleggers die kort op de bal willen spelen dan wel scherp aan de wind willen varen met meer complexe en risicovolle instrumenten als opties, futures en Turbo's. Aan de andere kant van het spectrum zien we een grote instroom en toename van lange termijn- of buy & hold-beleggers die veelal interesse hebben in ETF’s, al dan niet via ons pensioenproduct. Daartussen zit een grote groep van enthousiaste beleggers die het leuk vinden om in aandelen, veelal Amerikaanse, te beleggen met een middellange horizon."

"Over de breedte zien we een toename van jonge hoogopgeleide ‘young urban professionals’ en vrouwelijke beleggers. Wij spelen op al deze specifieke groepen beleggers in met ons brede productaanbod, maar ook door hen informatie, data, content en educatie op maat te bieden. Voorbeelden zijn onder de webinars met partners als iShares en VanEck ETF's, Euronext, BNP Paribas en SocGen. Maar ook samenwerkingen met LINDA of het sponsoren van de BNR beleggingspodcast: Doorgelicht."

Welke verbeteringen of uitbreidingen aan het platform en de dienstverlening mogen  we de komende tijd verwachten van Degiro?

"We investeren voortdurend in de veiligheid en performance van ons platform. Ook zijn we bezig met een behoorlijke ‘facelift’ van ons platform later dit jaar. En we kijken naar het nog verder uitbreiden van data en informatie, en ons productaanbod."

Lees ook: Dit zijn de 11 winnaars van de IEX Gouden Stier 2023

Disclaimer: De informatie in dit interview is niet geschreven voor adviesdoeleinden en is ook niet bedoeld om beleggingen aan te bevelen. Houd er rekening mee dat de feiten kunnen zijn veranderd sinds het interview werd afgenomen. Beleggen brengt risico's met zich mee. U kunt (een deel van) uw inleg verliezen. Wij adviseren u alleen te beleggen in financiële producten die aansluiten bij uw kennis en ervaring. Indirecte kosten kunnen van toepassing zijn (bijv. spreads, vergoedingen, fondskosten).

Connect

Auteur:

Connect is het branded contentplatform van IEX Media. Deze content wordt gemaakt in samenwerking met onze Connect-partners.

Reacties

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.