Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

De beste hypotheekkantoren

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 
Jos Koets

Auteur:

In 1994 werd Jos Koets meteen in het diepe gegooid bij een assurantiekantoor. In z’n eerste werkweek vond zijn baas het nodig met vakantie te gaan. Daarna heeft hij in de praktijk het assurantievak geleerd. Koets kocht het bedrijf van z’n werkgever. Nu is hij eigenaar van het eenmansbedrijf Assurantiekantoor Groenoord in ...

Reacties

9 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 4 november 2011 11:24
    Tuurlijk wordt er beinvloed. Met mijn kantoor heb ik vele klanten gevraagd om een 10 te geven. Daarnaast vul ik direct na het ondertekenen van de offerte "samen" met de klant alles in. Een standaard onderdeel van het verkoopproces. Dank voor de award: het zal me waarschijnlijk zo nog meer klanten opleveren en die geven natuurlijk ook die 10.
  2. [verwijderd] 4 november 2011 11:45
    helemaal gelijk, dit soort sites zijn nul komma nul onafhankelijk. Zo kwam polis direct jaren niet voor bij independer omdat ze niet met independer in zee wilden. Nou, ik kan hier een beoordeling geven dat ze de goedkoopste autoverzekeraar zijn, omdat ik al 14 jaar 10% korting krijg op welke premie dan ook. En de paar akkefietjes met mijn auto zijn prima opgelost. 370 euro all risk verzekerd per jaar voor auto nieuwwaarde 20.000 cataloguswaarde. Keiharde cijfers! Ik zoek gewoon alles zelf uit. Geldt ook energievergelijkingsites, allemaal schrapers die een deel van uw geld willen
  3. [verwijderd] 4 november 2011 16:20
    Beste Jos,

    Ook wij vonden het een prettig gesprek. Dank daarvoor en ook voor je genuanceerde column.

    Over veel belangrijke punten zijn we het verrassend genoeg wel eens. Maar natuurlijk blijven we op bepaalde punten met elkaar van mening verschillen. Maar dat geeft niet. Laat de lezer zelf zijn oordeel vormen.

    Joop Cohen
    Manager business unit Bancair van Independer.nl
    Mede namens Edmond Hilhorst

  4. Jos Koets 4 november 2011 17:27
    Beste Joop,

    Bedankt voor je reactie. Je kan van mening verschillen, maar ik heb de reactie / gesprekken vanuit Independer als positief beschouwd. Andere partijen hebben in het verleden dit wel eens anders gedaan (hebben gedreigd met een gerechtelijke procedure).

    Ik verwacht dat de beoordelingstool in het algemeen nog wel een staartje gaat krijgen. Natuurlijk zal ik dit beschrijven in een column hier op iex.

    Gr. Jos
  5. Jos Koets 4 november 2011 18:54
    Ten eerste lust ik geen wijn. En ten tweede staat heel duidelijk in mijn column dat we elkaar telefonisch hebben gesproken. Ik heb wel de uitnodiging van Independer gekregen om langs te komen. Deze heb ik netjes geweigerd. Wie mij volgt weet mijn redenen waarom ik op deze uitnodigingen niet in ga. Dit geldt niet alleen voor Independer maar ook voor televisie optreden en debattten op (hypotheek) congressen. Ik heb in de afgelopen jaren al talloze verzoeken geweigerd en dan kon ik nog een aardig bedrag verdienen. Het gaat mij totaal niet om de verdienste. Misschien zal ik ooit nog eens uitgebreid in een column op dit onderwerp terugkomen.

    Gr. Jos
  6. [verwijderd] 4 november 2011 21:00
    1 woord kan veel verklaren of juist veel nieuwe vragen oproepen:

    Wel woord dan?

    Lees de column van Jos Koets eens goed. Hij gebruikt vele harde woorden en zinnen zoals manipuleren, Independer is het er mee eens, geen toegevoegde waarde, Jos insinueert dat Independer twijfelt aan de cijfers, Jos haalt AFM aan die het allemaal ook vreemd vindt enz. enz.

    Jos is zeer expliciet in alle columns over het vermoeden van bedrog van de prijswinnaars en het feit dat Independer dit mogelijk maakt.

    Staat dat ene woord dan in zijn column?.....nee, dat staat in de reactie van Independer!

    In plaats van tegengas te geven en verontwaardigd te zijn doet Independer het volgende: Zij bedanken Jos en zijn blij met deze “genuanceerde” column.....!

    Nuanceren is volgens het woordenboek: verduidelijken, onderscheid aanbrengen, meer details toevoegen. Nuanceren doe je ook als iets te scherp wordt neergezet en je wil het wat afzwakken.

    Independer is dus blij dat Jos hier de boel even helder heeft uitgelegd en als deze column een genuanceerde versie van iets is, dan is de waarheid in de ogen van Independer zelf dus…….
  7. Jos Koets 4 november 2011 22:01
    Beste Ortho Dox,

    Ik heb heel veel tijd gestoken in dit onderwerp. Dit heb ik gedaan omdat ik wist dat (vooral in de branche) er een flinke discussie zou ontstaan. Ik heb aangetoond dat de beoordelingstool op het ogenblik nog niet waterdicht is. Persoonlijk ben ik van mening dat dit in de toekomst ook niet mogelijk is omdat Independer beide tools (zoals deze nu zijn) wilt handhaven. Ik heb mijn "tips" aan Independer doorgegeven. Deze zijn niet (allemaal) interessant omdat er ook verdient moet worden. Dit is natuurlijk logisch vanuit het gezichtspunt van Independer. Ik denk daar heel anders over, want verdienste volgt later wel als alles 100% goed is.

    Zoals het nu is, heb ik ook aangegeven dat ik verwacht dat het geen lang leven kan hebben deze tools. De tijd zal het leren want het is grotendeels afhankelijk van de hypotheekadviseurs. Velen proberen alles te doen om geld te verdienen dus dan is een extra gratis reclame op een website mooi meegenomen.

    Ik heb wel in de afgelopen week veel mails ontvangen en veel mensen gesproken. Diverse informatie heb ik expres niet gebruikt in mijn column. Bovendien verwacht ik dat in de komende maanden meer nieuws naar buitenkomt over dit onderwerp.

    Voor de prijswinnaars heb ik nog iets leuks. Ik heb namelijk een bijleenregeling cursus geschreven. Ik wil hun 20 casussen voorleggen. Ben zeer benieuwd hoe zij deze uitwerken.

    Gr. Jos
  8. [verwijderd] 5 november 2011 12:05
    Beste Jos,

    Kern van alles blijft in mijn ogen:

    Independer is ontstaan vanuit de mooie gedachte dat de oprichters de financiele wereld wilden verbeteren, zij namen zelfs de naam aan van Robin Hood BV. Zij begonnen met een zeer uigebrede vergelijkingssite en een prachtig gedachtegoed dat de consument zelf aan het roer moet kunnen zitten.

    Nu, ruim 10 jaar later, blijkt dat van deze nobele gedachte weinig meer over is. Independer stuurt op omzet, maakt dealtjes met enkele aanbieders en geeft rankings, die volkomen arbitair zijn, waardoor sommige producten (de door hun sponsors gewenste) goed naar boven komen. Deze 10 jaar historie staat ook al bol van kleine en grotere schandaaltjes omdat door Independer aangeprezen producten achteraf waardeloos bleken te zijn.

    Nu deze hypotheekvergelijker weer. Op www.amweb.nl kan iedereen lezen hoe financieel adviseurs daar 'bewijzen' dat de vergelijker gebaseerd is op 'valse, niet spontane, getuigenissen'. Jouw column is ook een voorbeeld waarbij een 'vakidioot' die heel goed weet hoe het werkt, aantoont dat het zaakje stinkt.

    Independer moet een fundamentele keuze maken. Gaan ze door als commerciele geldmachine of gaan ze verder als oprechte belangenbehartiger voor de consument. Voor iedere keuze geldt dat dat gevolgen heeft.
    Commerciele geldmachine zijn heeft als concequentie dat vakbroeders mogen aantonen dat Independers aanbiedingen niet perse deugen. Ook Antoinette Hertzenberg van Radar, betaald uit belastingcenten, dient dan Independer het vuur aan de schenen te leggen als aantoonbaar zaakjes niet kloppen, en zich te distancieren van "vriendschappelijkheid" jegens Independer. Voor beide partijen, en ook voor AFM in deze zaak, geldt dat mensen zoals jij en ik en vele anderen op een dag met groot gemak zullen aantonen dat Independer en Radar zelf een "koude douche" verdienen.

    Succes met de strijd, Ortho Dox (orthodox@hotmail.nl)
9 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.