Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 21,060 23 mei 2024 17:35
  • -0,240 (-1,13%) Dagrange 21,000 - 21,440
  • 156.263 Gem. (3M) 223,2K

AMG 2024

3.733 Posts
Pagina: «« 1 ... 182 183 184 185 186 187 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 am1993 23 mei 2024 18:55
    quote:

    Gaasp schreef op 23 mei 2024 18:21:

    [...]

    Christo heeft veel zinnige info gepost, was eerder wèl aandeelhouder, maar is uitgestapt toen de vooruitzichten bij AMG wat minder werden. Ik heb trouwens hetzelfde gedaan, in afwachting van betere tijden.
    Jij bent zelf zo druk bezig geweest met het kopiëren van nieuwsberichtjes dat je dit wellicht is ontgaan.
    Helemaal mee eens. De vooruitzichten voor AMG op korte termijn zijn niet goed. Dat wil niet zeggen dat er iets helemaal mis is met AMG, maar de (o.a. grondstoffen-) markten werken tegen dit aandeel en hun communicatie naar de markt is m.i. nog steeds volkomen waardeloos. Het is voor beleggers dus heel moeilijk om zich een oordeel te kunnen vormen, omdat je aan (incidenteel) loze beloftes op termijn niets hebt.
    Ik zou ook heel graag weer in AMG beleggen, omdat ik me daar de afgelopen jaren goed in verdiept heb ( en heel fors mee verdiend heb) en het m.i. (op termijn en bij herstel van de grondstoffenprijzen) best weer een leuk aandeel moet zijn om in te beleggen. Maar nu dus helemaal niet. Ik volg het aandeel ook via TA om de trend te bepalen en die is steeds negatiever. Dus waarom zou ik, als belegger (elke belegger wil winst maken op zijn/haar investering), geld investeren in een aandeel waarvan ik verwacht dat het nog fors kan dalen?
    Alle aandelen bewegen zich in golven, afhankelijk van een heleboel factoren. AMG dus ook. Nu is m.i. de golf naar beneden gericht, dus blijf ik er af. Ik heb dus liever mijn belegging in cash op mijn rekening tegen nul % dan dat ik ga beleggen in een aandeel dat m.i. momenteel meer down potentieel heeft momenteel dan opwaards. Ik ben heel zuinig op mijn geld. :).
    Zodra de omstandigheden anders worden stap ik weer met veel plezier in en zal dat ook laten weten.
  2. Pebbles 23 mei 2024 19:01
    Ik zou het persoonlijk spijtig vinden want ik zag na de 23.8 ook ons wel doorgaan naar de 28 .
    Maar zoals altijd is amg heel onvoorspelbaar en kan het zelf morgen + 12% zijn ...Maar de signalen zijn nu eenmaal anders.
    Als mijn stop los er idd morgen uitvliegt op 20.3 investeer ik terug wanneer ik de ''put'' zie.
    En wens ik sterkte aan iedereen die heeft opgepikt aan 18
    ps: stop nu eens over die overnames elke dag te vermelden dit heb je ook op het ab inbev forum elke dag gepost .
    Pebbles
  3. forum rang 8 Lepre Chaun 23 mei 2024 19:02
    quote:

    Gaasp schreef op 23 mei 2024 18:21:

    [...]

    Christo heeft veel zinnige info gepost, was eerder wèl aandeelhouder, maar is uitgestapt toen de vooruitzichten bij AMG wat minder werden. Ik heb trouwens hetzelfde gedaan, in afwachting van betere tijden.
    Jij bent zelf zo druk bezig geweest met het kopiëren van nieuwsberichtjes dat je dit wellicht is ontgaan.
    Dit heeft niks met kopieeren te maken hoor Ik gilde toen ook al toen de prijs excessief steeg . en Wij alleen maar daalden ook al zo apart.
    Nou die (on)zinnige info kan je echt niks mee .
    Dit Fonds zit in scalpel programma hier kun je niks meer mee .
    Ook ik zal me er aan moeten conformeren het maakt totaal niks uit wat je leest etc etc .
    Alleen een overname zal het bewegen of tot 2027 je ergeren .
  4. forum rang 7 Just lucky 23 mei 2024 19:09
    quote:

    Pebbles schreef op 23 mei 2024 19:01:

    Ik zou het persoonlijk spijtig vinden want ik zag na de 23.8 ook ons wel doorgaan naar de 28 .
    Maar zoals altijd is amg heel onvoorspelbaar en kan het zelf morgen + 12% zijn ...Maar de signalen zijn nu eenmaal anders.
    Als mijn stop los er idd morgen uitvliegt op 20.3 investeer ik terug wanneer ik de ''put'' zie.
    En wens ik sterkte aan iedereen die heeft opgepikt aan 18
    ps: stop nu eens over die overnames elke dag te vermelden dit heb je ook op het ab inbev forum elke dag gepost .
    Pebbles
    Er is deze week niets bijzonders gebeurd, alleen een grote partij die even 500k stukken verkoopt. Rest van de week totaal geen omzet, nieuws ontbreekt. Alle lithiumaandelen bewegen vlak, aan het uitbodemen dus.
  5. forum rang 8 Lepre Chaun 23 mei 2024 19:30
    quote:

    Musketier schreef op 23 mei 2024 18:48:

    toen christo wat aandeeltjes had moest de koers naar 100 worden geprezen, na verkoop probeert hij nu al een jaar de koers met dagelijkse negativiteit naar zijn instapkoers te manipuleren
    daar is niets zinvols aan
    Nou precies ,zelfde vanmiddag wat die volgens de kenners als waardevolle informatie plaatste over SQM .
    De toko is vet groen gesloten.
    Zijn informatie over zijn Volvo is volgens velen echte koerswaarde.
    En de waterstand van de dag.
  6. forum rang 7 4finance 23 mei 2024 19:56
    quote:

    Just lucky schreef op 23 mei 2024 19:09:

    [...]Er is deze week niets bijzonders gebeurd, alleen een grote partij die even 500k stukken verkoopt. Rest van de week totaal geen omzet, nieuws ontbreekt. Alle lithiumaandelen bewegen vlak, aan het uitbodemen dus.
    Zo is het inderdaad. Geen paniek zou ik willen op merken, wat geduld en even niet naar kijken ;-)
    Komt wel weer goed.
  7. KWW1 23 mei 2024 19:57
    quote:

    geldmaker schreef op 23 mei 2024 17:04:

    [...]

    Lepre omdat dit helaas geen normaal aandeel is het is een speelbal van computerboys. Derhalve stapt geen particulier meer in..
    Al halveert de lithiumprijs of verdubbeld hij, het blijft kl.ten van de bok
    Mijn hoop was op tob helaas nog niets gelezen hieromtrend wel de btw op kranten musea en vertier omhoog dat dan weer wel...
    En het kaartje voor FC Twente ;)
  8. axie 23 mei 2024 19:58
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 23 mei 2024 19:35:

    Maar goed ik moet mijn boosheid over AMG niet op hem schuiven.
    Maar het is wel apart dat prosus wel op tencent reageert.
    En Wij niet op ons belang in Zinnwald al dagen stijgt.
    Lepre: if you can't stand the heat, stay of the kitchen. Deze fluctuaties horen bij een aandeel. Ik heb in het verleden soms 1.5 tot 2 jaar gewacht voordat ik beloond werd. Kan misschien nog een jaar duren, maar met AMG komt het ook goed.
  9. forum rang 6 am1993 23 mei 2024 20:04
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 23 mei 2024 19:02:

    [...]

    Ook ik zal me er aan moeten conformeren het maakt totaal niks uit wat je leest etc etc .
    Alleen een overname zal het bewegen of tot 2027 je ergeren .
    Een overname zit er m.i. niet in, dus als dit aandeel je tot 2027 (dus nog minimaal 2,5 jaar) gaat ergeren, zou ik je adviseren om het persoonlijk morgen nog verkopen. 2,5 jaar in een negatieve gemoedstoestand is vast niet goed voor je gezondheid. Dus als je je verlies kan dragen zou ik zeggen: wegwezen en afwachten. Spring straks maar weer op de rijdende trein. Daar slaap je beter op.
  10. Geeninspiratie 23 mei 2024 21:06
    quote:

    am1993 schreef op 23 mei 2024 20:04:

    [...]
    Een overname zit er m.i. niet in, dus als dit aandeel je tot 2027 (dus nog minimaal 2,5 jaar) gaat ergeren, zou ik je adviseren om het persoonlijk morgen nog verkopen. 2,5 jaar in een negatieve gemoedstoestand is vast niet goed voor je gezondheid. Dus als je je verlies kan dragen zou ik zeggen: wegwezen en afwachten. Spring straks maar weer op de rijdende trein. Daar slaap je beter op.
    De frustratie zit m vermoed ik in het praten naar eigen portfolio, waar jij ook ontzettend veel last van hebt. Hoe kom je erbij dat een overname er niet in zit?

    Management heeft het nota bene zelf gezegd, onderdelen van AMG staan in de aanbieding. Tevens is een vijandige overname ook aannemelijk, getuige het framework dat neer wordt gezet in Europa. De prijs voor de gehele toko is een schijntje als je het vergelijkt met de overnamebiedingen die Lepre voortdurend aan het posten is. Wekelijke post ie een overnamebod van een concurrent of concullega en AMG zou daar dan ineens geen onderdeel van uitmaken?

    De prijsfluctuaties doen me niet zoveel, we gaan in capaciteit verdubbelen dit jaar en zijn zeer goed gepositioneerd. Binnen nu en twee jaar gaat er geoogst worden, dat is mijn mening dan weer.
  11. Schuinsmarcheerder 24 mei 2024 00:12
    Had vandaag een order ingelegd op €20,92. Achteraf ben ik tevreden over het feit dat die order niet uitgevoerd is. Als ik een paar bladzijden op dit forum teruglees word ik daar niet heel vrolijk van en lijkt het beter om het één en ander nog even aan te kijken. Ga me toch eerst maar iets meer verdiepen in de markten waarop AMG zich richt .........
3.733 Posts
Pagina: «« 1 ... 182 183 184 185 186 187 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG: na moeizaam Q1 zijn alle ogen gericht op herstel lithium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links