Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
We hadden het afgelopen jaar in de Koffiekamer een actieve topic Volkswagen, waar echter bijna uitsluitende de Duitse fabrikanten aan bod kwamen. Daarom maar eens een nieuwe topic, waar liefst alle fabrikanten aan bod komen. Ontegenzeggelijk was 2010 het jaar van alle autoaandelen (uitgezonderd Toyota), met koersstijgingen tot 100% en soms zelfs meer (enkele Chinezen). De vraag is of er nu de rek een beetje uit is, dan wel er nog steeeds volop kansen liggen. Persoonlijk verwacht ik het laatste en geloof ik dat in beginsel alle autofabrikanten opperbeste kansen hebben, al was het aleen maar vanwege de enorme groei in de BRIC landen. Bekijk maar eens de cijfertjes in het bijgevoegde overzicht van de autoverkopen 2003-2010: in China een ver7voudiging van de afzet in 7 jaar! Dan te bedenken dat in China ook nog een substantionele vervangingsmarkt gaat ontstaan, wellicht zien we daarom binnen hoogstens 10 jaar nog eens een verdubbeling van de markt. India begint op stoom te komen en zal tegen die tijd vermoedelijk de VS passeren en wereldwijd de nieuwe nummer 2 worden. Daar waar de westerse markten al enkele jaren stagneren, of zelfs krimpen (VS), was (is) er tevens exorbitante groei in de andere BRIC-landen Brazilie en Rusland. Dan denk je misschien, wat heb ik als (auto)belegger aan een arm land als India, daar kopen ze immers toch alleen maar Nanos voor 2000 $ per stuk. Maar niets is minder waar. Daar (in India) halen intussen de autokopers de neus op voor de Nano en wordt een toch 2x duurder Suzuki model het best verkocht. Net zoals in China zal in India imo de welvarende middenklasse met 10-tallen miljoenen per jaar gaan groeien en het aantal rijken (procentueel) nog veel sneller. Dat zie je ook aan de explosie van de verkoop van premiummodellen in China. BMW, Daimler, Audi versloegen de afgelopen twee jaar in China ruimschoots de toch al zeer snel groeiende markt, en dat vooral met hun topmodellen! Het lijkt daar wel, hoe duurder hoe beter, want des te meer status brengend. Natuurlijk gaan in de toekomst ook vooral Chinese fabrikanten een veel grotere rol spelen, maar voorlopig verwacht ik niet dat die een wezenlijke bedreiging vormen. Het maakt niet uit wat je favoriet in de sector is of wat je visie t.a.v. de markt is, hier kan het allemaal ingebracht worden, lang leve de discussie. En Voda, plaats je autoberichten voortaan maar in dit topic, bvd.
Denk het ook ..heb in 2010 de ETF Lyxor automobiles &parts aangeschaft;ben benieuwd! grh6 ps..alleen het wegennet in India baart me zorgen:niemand doet het serieus en de overheid is zo corrupt,dat elke brug of weg die wordt opgeleverd ,meteen al gebreken vertoont...tja!
h6, ik wil niet verbloemen dat ik na de mooie rit bij VW vorig jaar, begin december in BMW ben gegaan (60 €) maar wel een stuk bescheidener. De autoaandelen moeten een keer hun snelle winsten consolideren en dat noopt voorlopig tot enige voorzichtheid. Er ligt een goed omveld met flinke koersfluctuatie op hoge volumes, redelijk aantrekkelijk om te traden. Voor zwaarder long gaan wacht ik de ontwikkelingen even af, zou BMW best graag voor 50 € willen uitbreiden, maar ook diverse andere titels na een wat verdergaande correctie graag willen oppakken.
ROUNDUP: Volkswagen (VW) mit Absatzrekord in China 12:46 07.01.11 PEKING (dpa-AFX) - Volkswagen (Profil) profitiert vom chinesischen Autoboom: Europas größter Autobauer hat auf dem weltgrößten Automarkt im vergangenen Jahr 1,923 Millionen Fahrzeuge verkauft - 37 Prozent mehr als im Vorjahr und ein neuer Rekord. Auch Ford (Profil) meldete Rekordzahlen in China. "Das Wachstum auf dem chinesischen Automarkt hat jedermanns Erwartungen übertroffen", sagte VW-China-Chef (Profil) Thomas Neumann am Freitag. Auch wenn in diesem Jahr mit einer Abkühlung gerechnet werden müsse, erwarte der Volkswagen-Konzern in China "gute Ergebnisse in den nächsten Jahren".
"Das Wachstum auf dem chinesischen Automarkt hat jedermanns Erwartungen übertroffen" Nou ja , behalve die van mij (en Peter ffff) dan! Ik heb vorig jaar maart zelfs een paar keer een enigszins verontwaardigde e-mail aan de IR van Volkswagen geschreven, omdat ik toen NIET kon begrijpen waarom men, mede gelet op reeds explosieve verkoopstijgingen in januari/februari, zo overdreven terughoudend was over China. Ik zag dat als een poging tot koersdrukken. Zie verder ook de oude Volkswagendraad. Na de emissie bij de Vorzüge in mei is de PR-wind bij VW volledig anders gaan waaien. Bij VW hebben machtige aandeelhouders het voor het zeggen, wellicht hadden zij belangen bi het soort PR beleid en waren zij zelf profiteurs van de gewilde spotgoedkope emissie bij de Vorzüge.
India begint op stoom te komen en zal tegen die tijd vermoedelijk de VS passeren en wereldwijd de nieuwe nummer 2 worden. Daar waar de westerse markten al enkele jaren stagneren, of zelfs krimpen (VS), was (is) er tevens exorbitante groei in de andere BRIC-landen Brazilie en Rusland. Dan denk je misschien, wat heb ik als (auto)belegger aan een arm land als India, daar kopen ze immers toch alleen maar Nanos voor 2000 $ per stuk. Maar niets is minder waar. Daar (in India) halen intussen de autokopers de neus op voor de Nano en wordt een toch 2x duurder Suzuki model het best verkocht. Net zoals in China zal in India imo de welvarende middenklasse met 10-tallen miljoenen per jaar gaan groeien en het aantal rijken (procentueel) nog veel sneller. Dat zie je ook aan de explosie van de verkoop van premiummodellen in China. BMW, Daimler, Audi versloegen de afgelopen twee jaar in China ruimschoots de toch al zeer snel groeiende markt, en dat vooral met hun topmodellen! Het lijkt daar wel, hoe duurder hoe beter, want des te meer status brengend. Als ik dit gedeelte lees denk in aan Kendrion die leverancier is van auto-onderdelen gespecialiseerd op electromagnetische componenten. Ze hebben nog niet zolang geleden een fabriek opgericht in China en zijn begonnen in India. De vraag naar de producten van Kendrion in deze landen is enorm! De orderportefeuille zal in die landen naar mijn verwachting nog een aantal jaren doorgroeien. Daimler is een grote klant van Kendrion Nv dat in het bovenstaande stuk door Alitan is benoemd. Kijk eens naar dit mooie aandeel want weinig Iex leden lijken zich er in te verdiepen, terwijl er een zeer goede tijd aan zit te komen. Meer info uiteraard op het Kendrionforum en vragen zijn altijd welkom!www.iex.nl/Forum-Aandeel/11949/Kendri... mvg, DoC.
DoC, is zo. Van een snel groeiende autosector gaat een enorme impuls uit. Zie bijvoorbeeld ook de orderflow deze week voor Imtech vanuit Duitsland. En de staalsector en ook chipsector profiteren eveneens zeer van de autoboom in BRIC. Volop kansen alom.
Debit or Credit schreef op 7 januari 2011 13:04 :
Kijk eens naar dit mooie aandeel want weinig Iex leden lijken zich er in te verdiepen, terwijl er een zeer goede tijd aan zit te komen.
Meer info uiteraard op het Kendrionforum en vragen zijn altijd welkom!
www.iex.nl/Forum-Aandeel/11949/Kendri... mvg,
DoC.
Stil toch DOC, De chinezen lezen ook mee!
Een dergelijk sterk bezoedeld imago van 's werelds grootste autofabrikant is natuurlijk prima voor de concurrentie. De VS is immers de belangrijkste exportmakrt voor Toyota. En in de nieuwe nummer 1 China ligt Toyota ver achterop en dat heeft wellicht vooral een historische context. China-Japan, dat botert niet. 7.1.2011 14:16 Toyota und BP zählen in USA zu meist gehassten Firmenwww.news.at/articles/1101/30/285873/n...
We hebben erg de focus op de grootsten op aarde, maar met de booming business van Saab, hoe zit het met onze eigen Spyker? Is dat nog steeds een luchtbel vol met boekhoudkundige losse-eindjes of zit er door de wederopstanding van Saab nu serieuze koerspotentie in?
Saab, blijkbaar niemand die het volgt in IEX, daar hoor ik ook bij. Maar voor Spyker/Saab is er natuurlijk een apart forum. BMW Vandaag verkoopcijfers van dochter Rolls-Royce Het stelt in absolute aantallen nog niet heel veel voor, maar groei is indrukwekkend. Totaal 2009 1000 stuks Totaal 2010 2711 stuks (+171%) waarvan 4e kwartaal 983 stuks. (I.e. in Q4 vrijwel net zoveel als in geheel 2009)
Mooi lijstje. Vooral Hyundai, zeer knap. Aan de vooravond van de Detroit Motor Show (NAIAS) zijn de cijfers doorgerekend door Ferdinand Dudenhöffer van de Universiteit Duisburg-Essen. De top 5 ziet er als volgt uit, met tussen haakjes het resultaat van 2009: 1) Toyota: 8,4 miljoen (7,8 miljoen) + 7,7% 2) GM: 8,2 miljoen (7,5 miljoen) + 9,3% 3) VW: 7,1 miljoen (6,3 miljoen) + 12,7 % 4) Renault-Nissan: 6,7 miljoen (6,1 miljoen) +9,8 % 5) Hyundai-Kia: 5,7 miljoen (4,6 miljoen) +23,9 % Daimler-merken (totaal 1,27 miljoen +12%) Mercedes: 1,17 miljoen +15% Smart: 0,097 miljoen -17% Die Daimler AG hat im vergangenen Jahr dank starker Nachfrage aus China und den USA deutlich mehr Autos verkauft. Mit 1,27 Millionen Mercedes-Benz, smart, Maybach und AMG setzten die Stuttgarter 12% mehr ab als im Krisenjahr 2009, wie der DAX-Konzern am Freitag mitteilte. Alleine im Dezember fuhr Daimlers Pkw-Tochter Mercedes-Benz Cars mit 115.700 Wagen ein Verkaufsplus von gut 7% ein. Angetrieben von der neuen E und S-Klasse verkaufte sich die Kernmarke Mercedes-Benz im vergangenen Jahr 1,17 Millionen Mal. Das waren gut 15% mehr als 2009. Der Kleinwagen smart blieb dagegen auch nach dem Start der neuen Generation ein Ladenhüter. Von dem Modell übergaben die Stuttgarter mit 97.500 knapp 17% weniger an die Kunden als im Vorjahr. Daimler hatte sich ursprünglich zum Ziel gesetzt, 100.000 der Miniflitzer zu verkaufen. Renault-merken (Renault, Dacia und Renault Samsung) totaal 2,625 miljoen +14%) Renault: 2,293 miljoen (+12,8%) 2011-01-10 | Mit 2,625 Millionen verkauften Fahrzeugen hat der Renault-Konzern 2010 einen neuen Absatzrekord aufgestellt. Insgesamt stiegen die weltweiten Absatzzahlen im Vergleich zum Vorjahr um 14 Prozent. Der Weltmarktanteil der Marken Renault, Dacia und Renault Samsung beträgt jetzt 3,7 Prozent. In Europa positionierte sich Renault 2010 als zweitstärkste Einzelmarke. Bei den leichten Nutzfahrzeugen erreichte das Unternehmen mit einem Marktanteil von 15,9 Prozent zum 13. Mal seit 1998 Platz 1 in Europa. Renault setzte rund 90 000 Einheiten mehr ab als im bisherigen Rekordjahr 2005. Insgesamt wurden 2,293 Millionen Pkw abgesetzt. Dies bedeutet eine Zunahme von 12,8 Prozent gegenüber 2009. Der weltweite Pkw-Marktanteil des Unternehmens liegt aktuell bei 4,4 Prozent.
BMW ziet autoverkopen fors stijgen maandag 10 januari 2011 14:48 FRANKFURT (ANP) - De Duitse fabrikant van luxeauto's BMW heeft vorig jaar fors meer auto's verkocht. In totaal werden ruim 1,46 miljoen voertuigen aan de man gebracht, een stijging van 13,6 procent ten opzichte van 2009. Dat heeft BMW maandag bekendgemaakt. In december verkocht BMW (inclusief de merken Mini en Rolls-Royce) meer dan 141.000 auto's, een stijging van 14,2 procent ten opzichte van dezelfde maand in 2009. Duitsland blijft de grootste afzetmarkt voor BMW. Vorig jaar werden daar ruim 266.000 auto's verkocht, een stijging van 3,1 procent ten opzichte van 2009. In de Verenigde Staten zag de Duitse fabrikant van luxeauto's de verkopen stijgen met 9,9 procent tot meer dan 265.000 stuks. De verkoop in China steeg het hardst. BMW verkocht in het Aziatische land 169.000 voertuigen, een stijging van 86,7 procent ten opzichte van 2009.
Omdat ik niet kan verklaren waarom Daimler de afgelopen week zoveel beter performde dan BMW heb ik de verkoopgegevens van H2 naast elkaar gezet. Daaruit blijkt dat Mercedes alleen in september meer verkocht dan BMW. De maanden errna werd de voorprong van BMW telkens groter (clip). Vergelijk je per kwartaal, dan verkocht BMW in Q3 9.664 meer autos dan Daimler, in Q4 was dat verschil opgelopen tot 17.746 stuks. Daimler mag in haar euforische persbericht over 2010 dan wel claimen ´s werelds grootste premiumaanbieder te willen worden, uit de verkoopcijfers van het afgelopen kwartaal lijkt de achterstand tegenover de nummer 1 BMW verder op te lopen... Bij de secundaire merken is er enerzijds het noodlijdende Smart bij Daimler, anderzijds bij BMW het succesvolle MINI (34% jaar op jaar groei in december) en het helemaal boomende Rolls-Royce. De verkoopcijfers bieden dus geen aanknopingspunten voor het beter performen van Daimler, lijkt mij (de vrachtwagendivisie van Daimler buiten beschouwing gelaten).
Atitlan, Ik denk dat het veel te maken heeft met de uitgebreide in de media gegeven berichtgeving van de 5 miljard contracten van VW en Daimler, bekrachtigd door vicepremier Li Keqiang. En die wordt dan uiteraard hartelijk verwelkomd door Angela Merkel. Trouwens een man om in de gaten te houden die Li Keqiang: Miljarden voor Griekenland...daarna miljarden voor Portugal en toen nog even langs Zapatero gaan: Ook voor jou miljarden van de spaarzame , hardwerkende Chinzezen. We mogen in Europa blij zijn dat het Oosten ons niet al te vijandelijk gezind is. En vandaag dan de Japanners: Ook al miljarden voor Europa.... Verder houd ik Qatar in de gaten wat die nu precies met Porsche gaan doen. Het Midden Oosten en het Oosten koopt zich steeds verder in in Europa..... Peter VW alweer op 131....... Die beurs werkt zo nu en dan op je zenuwen, maar komt wel goed. Daimler AG voor minder dan 20 Euro , gekocht na de aankoop door Qatar, en... nog net iets minder als dat Qatar ervoor betaalde....En zie vandaag...
Houd morgen kendrion maar in de gaten. Hij is door de zware 15 euro gegaan in de eindveiling. mvg, DoC.
ffff schreef:
Atitlan,
Ik denk dat het veel te maken heeft met de uitgebreide in de media gegeven berichtgeving van de 5 miljard contracten van VW en Daimler, bekrachtigd door vicepremier Li Keqiang. En die wordt dan uiteraard hartelijk verwelkomd door Angela Merkel. Trouwens een man om in de gaten te houden die Li Keqiang: Miljarden voor Griekenland...daarna miljarden voor Portugal en toen nog even langs Zapatero gaan: Ook voor jou miljarden van de spaarzame , hardwerkende Chinzezen.
We mogen in Europa blij zijn dat het Oosten ons niet al te vijandelijk gezind is. En vandaag dan de Japanners: Ook al miljarden voor Europa....
Verder houd ik Qatar in de gaten wat die nu precies met Porsche gaan doen. Het Midden Oosten en het Oosten koopt zich steeds verder in in Europa.....
Peter
VW alweer op 131....... Die beurs werkt zo nu en dan op je zenuwen, maar komt wel goed. Daimler AG voor minder dan 20 Euro , gekocht na de aankoop door Qatar, en... nog net iets minder als dat Qatar ervoor betaalde....En zie vandaag...
Ha ffff,jij bent goed bezig en dat al lange tijd! Nu is dan voor iedereen duidelijk dat de chinezen luxe-auto's kopen...leuker is ,als je dat al eerder wist! Hun vele geld ,rolt ook graag naar Cotai,in Macau,naar de casino's:LVS,Wynn,MGM:kijk er es naar! grH6
Peter, De boom is er, dankzij Azie, maar toch vind ik dat bij VW het verkoopmomentum in de loop van het jaar sterk afnam. Dat zie je vooral aan de laatste afzetcijfers over december. Volkswagen Group maanden 1-11 gemiddeld 600k per maand december 545k jaartotaal 7,14 miljoen Ter vergelijking BMW Group maanden 1-11 gemiddeld 120k per maand december 141k jaartotaal 1,46 miljoen Dat geeft imo t.a.v. Volkswagen toch sterk te denken. Maar koers en verkopen zijn zeker op kt vaak weinig gerelateerd, zoals voor beide bedrijven uit de koersontwikkeling van 2011 tot nu blijkt.
Recordjaar voor PSA donderdag 13 januari 2011 09:49 PARIJS (ANP) - De Franse automaker PSA Peugeot Citroën heeft een sterk 2010 achter de rug. De totale verkopen namen met 13 procent toe tot een recordaantal van 3,6 miljoen stuks. Dat maakte PSA donderdag bekend. De groep wist het marktaandeel in Europa met 0,4 procentpunt op te schroeven tot 14,2 procent. PSA verkocht het afgelopen jaar flink meer auto's buiten Europa, 39 procent van het totaal tegenover 34 procent van de totale verkopen vorig jaar. In Europa werden juist 0,9 procent minder personen- en bedrijfsauto's verkocht, in totaal bijna 2,2 miljoen stuks. De verkopen in thuisland Frankrijk bleven stabiel, in Duitsland kelderden ze met 22 procent. PSA schrijft dat toe aan het aflopen van sloopprogramma's.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)
Indices
AEX
911,85
+0,14%
EUR/USD
1,0784
+0,11%
FTSE 100
8.438,00
+0,05%
Germany40^
18.738,50
-0,18%
Gold spot
2.343,69
-0,72%
NY-Nasdaq Composite
16.340,87
-0,03%
Stijgers
Dalers