Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Turnaround_Fonds

850 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 43 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Turnaround_Manager 5 februari 2013 22:33
    Vanavond heeft Wabash National Corp nabeurs de 4e kwartaal en jaarcijfers bekend gemaakt. In het 4e kwartaal was de winst $1.16 per aandeel, maar exclusief eenmalige posten was de winst $0.32 per aandeel. Veel beter dan de $0.11 in Q4 2011, en nipt beter dan de $0.30 van Q3 2012. Voor heel 2012 was de winst $0.95 per aandeel exclusief eenmalige posten, veel beter dan $0.22 in 2011. Op basis van de nodige positieve factoren heeft 2013 de potentie om weer een record jaar te worden volgens Wabash.
    Op deze positie heb ik ruim 40% winst; de koers/winst verhouding is opgelopen tot ruim 11. Morgen ga ik bekijken of ik mijn winst neem of nog even wacht.
  2. Turnaround_Manager 7 februari 2013 09:36
    Leapfrog heeft gisteren nabeurs prima Q4 en jaarcijfers bekend gemaakt. De netto winst in Q4 steeg naar $0.60 per aandeel (inclusief eenmalige baten zelfs $0.89 per aandeel). In Q4 2011 was de winst $0.49. Heel 2012 was de winst $0.95 per aandeel (exclusief eenmalige baten), een grote stijging t.o.v. de $0.30 in 2011. Voor 2013 is Leapfrop optimistisch en verwacht een verdergaande groei.
    Nabeurs is LeapFrog met bijna 6% gestegen. Ik houd deze positie vanwege de verdergaande groei. Bovendien blijft LeapFrog een interessant overnamedoel voor concurrenten als Hasbro en Mattel die minder goed gepresteerd hebben in 2012.
  3. Turnaround_Manager 7 februari 2013 22:52
    Net als RJT Capital ben ik verbaasd over de koersontwikkeling van LeapFrog na de prima cijfers die gisteren nabeurs bekend zijn gemaakt. Na de slotkoers van $8.99 van gisteren opende LeapFrog vandaag rond de $9.50 om vervolgens in een kwartier tijd te dalen tot $8.15 en te sluiten op $8.97.
    Opvallend is dat er een short positie is van bijna 11 miljoen aandelen, ruim 20% van de float. Wellicht hebben de shorters de koers in het eerste kwartier omlaag gedrukt om daarna een deel van hun short positie te sluiten tegen relatief lage koersen. De grote short positie kan wel eens een positief effect hebben op de koers de komende dagen/weken.
  4. [verwijderd] 8 februari 2013 16:49
    quote:

    Turnaround_Manager schreef op 7 februari 2013 22:52:

    Net als RJT Capital ben ik verbaasd over de koersontwikkeling van LeapFrog na de prima cijfers die gisteren nabeurs bekend zijn gemaakt. Na de slotkoers van $8.99 van gisteren opende LeapFrog vandaag rond de $9.50 om vervolgens in een kwartier tijd te dalen tot $8.15 en te sluiten op $8.97.
    Opvallend is dat er een short positie is van bijna 11 miljoen aandelen, ruim 20% van de float. Wellicht hebben de shorters de koers in het eerste kwartier omlaag gedrukt om daarna een deel van hun short positie te sluiten tegen relatief lage koersen. De grote short positie kan wel eens een positief effect hebben op de koers de komende dagen/weken.
    We vragen ons af wat er nu moet gebeuren om de koers van LeapFrog hoger te zetten. Goede cijfers, goede vooruitzichten, short positie wellicht vele malen kleiner, maar koers gaat gewoon omlaag. Het is moeilijk te verklaren wat er allemaal gebeurt!
  5. Turnaround_Manager 8 februari 2013 17:05
    @RJT Capital: tja, de markt reageert soms irrationeel op de korte termijn. Ruis zoals jij dat zelf noemt, en om nog meer tekst van jou te quoten: we moeten ons richten op de lange termijn. En die lange termijn ziet er gewoon goed uit voor LeapFrog. Lees ook dit artikel eens met als toepasselijk titel "Ignoring the noise: a focused look at LeapFrog earnings" www.fool.com/investing/general/2013/0... Ik houd mijn positie in LeapFrog stevig vast.
  6. Turnaround_Manager 11 februari 2013 20:31
    Ik heb besloten om 1/6 deel van mijn portefeuille te gebruiken voor korte termijn trades. 5/6 deel blijf ik beleggen voor de lange termijn in ondergewaardeerde aandelen met een relatief lage koers/winst verhouding en een relatief hoge winstgroei.
    De 1/6 deel ga ik via twee methoden beleggen: 1) aandelen met een sterk opwaarts momentum, of 2) aandelen die juist fors gedaald zijn met een rsi van minder dan 30 en die net een herstel laten zien. Backtests laten zien dat met deze methoden gemiddeld mooie rendementen te behalen zijn (gemiddeld zo'n 1.5% per trade met een looptijd van 1 of 2 dagen per trade).
    Deze korte termijn trades zijn uiteraard vrij risicovol, maar gemiddeld hoop ik hier een significant positief rendement mee te behalen.
    Ik heb ik net het aandeel Celsion Corp gekocht voor $1.50 per aandeel (op basis van methode 2). Ik verkoop dit aandeel hoogst waarschijnlijk binnen enkele dagen.
  7. Turnaround_Manager 11 februari 2013 22:15
    Mooie dag voor mijn portefeuille met bijna +2%. Goldfield +7% en ook LeapFrog deed het prima met +5.4%. LeapFrog heeft twee awards gekregen voor de LeapPad2: "People's Choice Toy of the Year" en "Educational Toy of the Year"; zie finance.yahoo.com/news/leappad2-wins-...
    Mijn nieuwe positie Celsion (zie mijn vorige post) doet het ook goed met +2.7%, maar dat zegt nog weinig.
  8. Turnaround_Manager 12 februari 2013 15:39
    Mijn nieuwe positie Celsion ging voorbeurs naar een koers van $1.65 (+10% t.o.v. mijn aankoopkoers van $1.50) maar na het verschijnen van een negatief artikel ging het ook weer hard omlaag. In het kader van "better save than sorry" heb ik mijn aandelen weer verkocht voor $1.50. Ik ga later vandaag een nieuwe korte termijn trade uitzoeken.
  9. Turnaround_Manager 13 februari 2013 22:09
    +105% is inmiddels de koerswinst op Goldfield dat vandaag 11% steeg. Omdat mijn positie in Goldfield door deze 11% stijging boven het maximum van 20% van de waarde van mijn portefeuille kwam, heb ik 1/4 deel van mijn aandelen Goldfield verkocht.
    Mijn 2e korte termijn trade was geen succes: ik heb CalAmp Corp met een kleine 3% verlies verkocht. Vandaag heb ik een nieuwe korte termijn aankoop gedaan: Vonage Holdings Corporation.
  10. Turnaround_Manager 14 februari 2013 22:09
    Gisteren nabeurs heeft CAI International prima kwartaal- en jaarcijfers bekend gemaakt. Dat werd vandaag beloond met 7% koerswinst. De koers van Goldfield kwam voor het eerst in het bestaan boven de $4, maar door winstnemingen daalde Goldfield uiteindelijk 4.6%.
    Desalniettemin weer een prima dag voor mijn portefeuille.
  11. [verwijderd] 17 februari 2013 01:56
    Mijn bewondering voor jouw aandeelselectie strategie, zelf ben ik ervan overtuigd dat de belangrijkste twee factoren bij het beleggen die bepalend zijn voor rendement bedrijfsspecifiek en marktspecifiek risico zijn en de waardering die de belegger hieraan hecht. Jij weet het eerste in jouw voordeel om te buigen. Zelf ligt mijn focus op markttiming. Ik begrijp jouw reactie nu beter aangezien ik zie dat je deze portefeuille houdt die gedegen wordt gemanaged. Succes
  12. Turnaround_Manager 19 februari 2013 23:08
    Na een paar dagen van dalingen weer een mooie stijging van 6% voor Goldfield. Verder weer een heel positief artikel over LeapFrog, zie seekingalpha.com/article/1204371-leap...
    Mijn korte termijn trades, tot nu toe van het type "opwaarts momentum", hebben nog geen goed resultaat opgeleverd. Vandaag heb ik Osiris gekocht dat in de afgelopen 2 maanden zo'n 30% gedaald is, en vandaag met +9% herstelde. Volgens mijn backtest is met zo'n aandeel de komende 2 dagen gemiddeld een mooi rendement te behalen. Eens kijken of dat bij Osiris lukt.
  13. Turnaround_Manager 22 februari 2013 09:26
    Toch nog een plusje voor mijn portefeuille gisteren dankzij de winst van Goldfield met ruim 5%. Ik heb Iridium verkocht. De overheid van de VS gaat per maart $85 miljard bezuinigen tenzij er een akkoord komt tussen democraten en republikeinen. Iridium kan daar veel last van krijgen omdat ze veel omzet maken bij defensie.
  14. Turnaround_Manager 28 februari 2013 22:15
    Na een kwakkelweek vandaag een hele goede dag voor mijn portefeuille met bijna +3%. Goldfield stijgt ruim 6%. Gisteren heb ik vlak voor de sluiting Orexigen Therapeutics gekocht als korte termijn trade: het was een oversold aandeel dat gisteren fors herstelde. Vandaag heb ik het met 6% winst verkocht, maar dat was achteraf gezien wat te vroeg want het aandeel sloot net met 10% winst. Maar goed, achteraf is alles makkelijk, en van winst nemen is niemand armer geworden.
850 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 43 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 891,13 +0,42%
EUR/USD 1,0773 +0,08%
FTSE 100 8.213,49 +0,51%
Germany40^ 18.214,60 +1,18%
Gold spot 2.325,57 +1,03%
NY-Nasdaq Composite 16.156,33 +1,99%

Stijgers

Avantium
+3,70%
NSI
+3,67%
SBM Of...
+2,87%
TKH
+2,75%
Aegon
+2,04%

Dalers

NX FIL...
-4,34%
PostNL
-3,86%
Flow T...
-1,96%
DSM FI...
-1,53%
SIGNIF...
-1,44%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links