Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Turnaround_Fonds

850 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 43 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Turnaround_Manager 25 maart 2013 21:15
    Een positieve dag voor mijn fonds dankzij Goldfield +4.3% maar ook dankzij de stijging van de dollar t.o.v. de euro. Ik heb vandaag een nieuwe korte termijn aankoop gedaan: Galena Biopharma (GALE) o.a. omdat het vandaag fors gestegen is. Ik zag dat er gisteren en vandaag positieve stukken over geschreven zijn op Seeking Alpha, waaronder een artikel van Dutch Trader, niemand anders dan fondsmanager RJT Capital als ik het goed heb (RJT heeft GALE vandaag ook gekocht zag ik). Ik zal GALE waarschijnlijk morgen alweer verkopen.
  2. Turnaround_Manager 26 maart 2013 23:11
    Een negatieve dag met ongeveer -0.5%. Goldfield daalde bijna 4% na bekendmaking van prima jaarcijfers. Hawaiian Airlines daalde zelfs 6%; onduidelijk is waarom. Mijn korte termijn trade GALE heb ik alweer verkocht zonder winst. Ik had twee nieuwe korte termijn aankopen willen doen, maar beide aandelen kon ik helaas niet kopen via deGiro.
  3. Turnaround_Manager 27 maart 2013 16:18
    @RJT Capital: ik heb een full time baan die niets met beleggen te maken heeft. Elke avond besteed ik wat tijd aan beleggen. Ik gebruik portfolio123.com om beleggingsmethoden (zowel korte als lange termijn) te ontwikkelen en backtesten, en ook om screeners mee te maken.
    Een van de twee korte termijn trades die ik gisteren helaas niet via deGiro kon doen, maar wel via IB gedaan heb, is UTSI (een oversold aandeel dat gisteren fors in koers herstelde). Gelukje voor mij: vandaag kwam er een overnamebod waardoor UTSI gelijk +20% staat.
  4. Turnaround_Manager 27 maart 2013 22:58
    Ondanks de mooie stijging van Global Ship Lease en de stijging van de dollar toch een vlakke dag voor mijn fonds door de forse daling (-15%) van Goldfield na de jaarcijfers van gisteren. Beleggers zijn blijkbaar bang dat de winst van 2012 niet haalbaar is in 2013, ondanks het optimisme van Goldfield zelf.
  5. Turnaround_Manager 28 maart 2013 22:51
    Een slecht eind van de week, mijn fonds daalt zo'n 2%. Goldfield krijgt weer een pak slaag met -17%. Ik heb vandaag twee nieuwe korte termijn aankopen gedaan van oversold aandelen die vandaag in koers hersteld zijn: Affymax (AFFY) en U.S. Auto Parts Network (PRTS). In principe verkoop ik deze aandelen na twee beursdagen; volgens mijn backtest wordt gemiddeld +4.3% rendement met deze trades behaald.
  6. Turnaround_Manager 2 april 2013 10:22
    Gisteren weer een slechte dag met -2%. Alleen Goldfield en mijn korte termijn trade U.S. Auto Parts Network eindigden in de plus, terwijl de meeste van mijn andere posities behoorlijk in de min eindigden. Gek dat de beurzen in de VS gisteren behoorlijk omlaag gingen, en de AEX vandaag juist omhoog gaat.
  7. Turnaround_Manager 2 april 2013 22:29
    Na twee dagen van forse verliezen vandaag een nog groter verlies met ongeveer -3% waardoor ik mijn eerste plaats kwijt ben aan het Spaarne fund.
    Forse verliezen voor Goldfield, Kulicke en ook mijn korte termijn trade Affymax gaat onderuit. Affymax en mijn andere korte termijn trade U.S. Auto Parts Network heb ik net verkocht, en vlak voor sluiting van de beurs heb ik twee nieuwe korte termijn aankopen gedaan: Molycorp (MCP) en Immunomedics (IMMU).
  8. Turnaround_Manager 5 april 2013 10:54
    In iets meer dan 1 week is mijn rendement van +28% naar +16% gedaald. Bijna al mijn aandelen gingen fors onderuit; ik heb geen concrete reden kunnen ontdekken waarom.
    Gisteren heb ik vlak voor sluiting van de beurs twee nieuwe korte termijn aankopen gedaan van oversold aandelen die gisteren fors in koers hersteld zijn: James River Coal (JRCC) en Hecla Mining (HL). In principe houd ik deze aandelen twee dagen vast. Volgens mijn backtest is gemiddeld +4.3% rendement te behalen met dit soort trades.
  9. Turnaround_Manager 9 april 2013 09:29
    Gisteren een negatieve dag voor mijn portefeuille, o.a. omdat mijn twee korte termijn trades verlies opleverden. Die heb ik gisteren vlak voor sluiting beurs verkocht, en een nieuwe korte termijn aankoop gedaan: Gol Linhas, een Braziliaanse luchtvaarmaatschappij genoteerd aan de NYSE. Gol is oversold en is gisteren fors in koers hersteld.
  10. Turnaround_Manager 10 april 2013 09:19
    Door de daling van de dollar t.o.v. de euro was het een negatieve dag voor mijn fonds. Ik heb wat pech met mijn korte termijn aankopen: Gol Linhas daalde gisteren, terwijl mijn korte termijn trades James River Coal en Hecla Mining die ik eergisteren verkocht had, gisteren juist met 10% en 7% stegen ... Ondanks het feit dat mijn korte termijn trades de afgelopen weken verlies hebben opgeleverd, ga ik toch een groter deel van mijn fonds (ongeveer 40%) gebruiken voor korte termijn trades. Ik heb er namelijk veel vertrouwen in dat ik daar op de lange termijn mooie rendementen mee zal behalen. Zorgpunt blijft wel dat ik via deGiro niet alle aandelen kan kopen; gisteren had ik weer 3 trades die niet konden.
  11. Turnaround_Manager 12 april 2013 09:50
    Teleurstellende dag gisteren: mijn twee korte termijn trades gaan de min in, en de dollar daalde. Het zit de laatste weken behoorlijk tegen, vooral met mijn korte termijn trades. Ik heb er vertrouwen in dat ik op de lange termijn wel mooie rendementen zal behalen met mijn korte termijn trades.
  12. Turnaround_Manager 20 april 2013 22:40
    Mijn fonds heeft 3 heel teleurstellende weken achter de rug. Zowel mijn lange termijn posities als mijn korte termijn trades doen het niet goed. Het marktsentiment voor de wat kleinere aandelen is duidelijk slechter dan voor de largecaps. In het kader van "de aanhouder wint" heb ik afgelopen vrijdag weer twee nieuwe korte termijn aankopen gedaan.
  13. [verwijderd] 21 april 2013 10:34
    Beste Turnaround, je doet het nog steeds beter dan de benchmark. Wij presteren al een paar weken daaronder en ondanks onze gespreide portefeuille kunnen we het tij nog niet keren. We dachten door te gaan stoten naar de TOP-5 maar moeten dit nog even in de ijskast zetten.

    De voorkeur voor largecaps is zeker merkbaar ook bij onze portefeuille. Helaas hebben we alleen nog Pfizer over. Het is opmerkelijk dat zwaar ondergewaardeerde aandelen als LeapFrog en Goldfield die jij ook in de portefeuille hebt, het zo slecht doen. We merken dit ook in onze portefeuille waar we over het algemeen een value style hanteren.
  14. Turnaround_Manager 24 april 2013 23:15
    Gelukkig weer eens een hele goede dag voor mijn portefeuille met ongeveer +2%. Vooral dankzij mijn korte termijn momentum aankoop Sucampo Pharmaceuticals die ik dinsdagavond vlak voor sluiting van de beurs op $8.52 heb gekocht toen het al 24% gestegen was na goed nieuws. Woensdag steeg het verder en heb ik de helft (te vroeg) verkocht op $9.29 (+9%). De andere helft heb ik nog en is gesloten op $9.87 (+16%). Omdat er nog steeds een sterk opwaarts momentum is in de koers, houd ik deze helft nog even vast.
    Het was niet allemaal positief: Hawaiian Holdings/Airlines kwam met tegenvallende kwartaalcijfers en heb ik met een fors verlies verkocht.
  15. Turnaround_Manager 6 mei 2013 22:25
    Ik heb net een behoorlijk pissig emailtje naar deGiro gestuurd; ik probeerde een half uur geleden twee posities te verkopen en twee nieuwe posities te kopen, maar kreeg foutmeldingen bij beide verkooporders. Als dat nou de eerste keer was dat er problemen zijn, dan zou je me niet horen, maar dit is de zoveelste keer. Zoals jullie merken raak ik ietwat gefrustreerd :-)
  16. Turnaround_Manager 8 mei 2013 11:30
    Goed nieuws van deGiro: de transactiekosten voor US aandelen zijn gedaald van 2 euro + $0.005 per aandeel naar 0.50 euro + $0.005 per aandeel. Nu is het verschil met Interactive Brokers ($0.005 per aandeel, minimaal $1 transactiekosten) veel kleiner geworden en blijf ik waarschijnlijk korte termijn trades doen. Zonder deze verlaging van de transactiekosten was ik gestopt met korte termijn trades.
850 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 43 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 913,25 -0,03%
EUR/USD 1,0874 +0,04%
FTSE 100 8.420,26 -0,22%
Germany40^ 18.716,50 -0,12%
Gold spot 2.415,21 0,00%
NY-Nasdaq Composite 16.685,97 -0,07%

Stijgers

NX FIL...
+8,76%
VIVORY...
+6,12%
Sif Ho...
+4,09%
RENEWI
+3,21%
HEIJMA...
+3,08%

Dalers

Corbion
-3,97%
ADYEN NV
-3,20%
EBUSCO...
-3,00%
SIGNIF...
-2,50%
PROSUS
-2,29%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links