Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Turnaround_Fonds

850 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 43 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Turnaround_Manager 7 januari 2013 15:56
    Ik heb vandaag Hawaiian Holdings gekocht, moeder maatschappij van Hawaiian Airlines. Dit is een snel groeiende luchtvaartmaatschappij met een koers/winst verhouding van nog geen 6 op basis van de verwachte winst in 2012. Hawaiian Airlines is zijn netwerk aan routes flink aan het uitbreiden (met name richting Azie en Nieuw Zeeland). In 2013 zal er waarschijnlijk ook een mooie winstgroei zijn; analisten verwachten zo'n 20% winstgroei. Ik vind Hawaiian Holdings sterk ondergewaardeerd.
  2. Turnaround_Manager 16 januari 2013 22:20
    Een mooie dag voor mijn portefeuille: +2.4%. Vooral dankzij Goldfield Corp met +9.6%; er zijn 1.3 miljoen aandelen verhandeld t.o.v. 0.1 miljoen gemiddeld. Ik heb geen reden voor deze stijging kunnen ontdekken.
    Ook LeapFrog deed het goed met +2.9% dankzij een koersdoel van $12 van een research firm (zie 2 posts terug), maar wellicht ook door het bericht van LeapFrog dat ze de nummer 1, 3, 4 en 9 positie bezetten van de top 10 best verkopende speelgoed in 2012 in de VS. Zie finance.yahoo.com/news/leapfrogs-1-ch...
  3. Turnaround_Manager 17 januari 2013 22:15
    Weer een hele mooie dag voor mijn portefeuille: +3%. Nu helemaal dankzij Goldfield dat 18% gestegen is onder een enorme omzet van 2.4 miljoen aandelen tegen 0.12 miljoen gemiddeld. Nog steeds is er geen officieel nieuws dat deze stijging kan verklaren. Goldfield staat nu 49% boven mijn aankoopkoers. Omdat deze positie hierdoor meer dan 20% van de waarde mijn portefeuille is geworden, hetgeen niet toegestaan is volgens de beleggingsrestricties, heb ik een kwart van mijn positie in Goldfield verkocht.
  4. Turnaround_Manager 21 januari 2013 11:24
    Afgelopen vrijdag heb ik CapLease verkocht. Belangrijkste reden is dat de toekomstige winstgroei te laag is. Bovendien was er een downgrade door FBR Capital, waardoor de koers onder druk staat. Ik ga op zoek naar een nieuw aandeel met een mooie winstgroei en een lage koers/winst verhouding.
    Goldfield staat inmiddels op +65%; ik heb nog geen reden kunnen ontdekken voor de forse koersstijging van afgelopen week. Het was en is naar mijn mening nog steeds een ondergewaardeerd aandeel.
  5. Turnaround_Manager 22 januari 2013 23:12
    Goldfield stijgt wederom, dit keer met 11%, en staat nu al op +81%. De enige mogelijke reden die ik heb gevonden voor de 56% stijging in de laatste 4 handelsdagen is dat Goldfield volgens een bericht het nummer 1 aandeel is van de Investor's Business Daily Top-Rated Stocks under $10. IBD screent onder andere op snel groeiende winst per aandeel en lage koers/winst verhouding. Dit zijn de twee belangrijkste criteria waarop ik mijn aandelen selecteer. Voor wat meer info over IBD (ik ben geen abonnee), zie www.investors.com/products/default.as...
  6. Turnaround_Manager 24 januari 2013 23:06
    Ik heb vandaag CAI International (CAP) gekocht, een verhuurder van vracht containers. CAP heeft een koers/winst verhouding van nog geen 8 terwijl er sprake is van een mooie winstgroei. In Q3 2012 was de winst $0.84 per aandeel, een stijging van 20% t.o.v. Q3 2011. De laatste 4 kwartalen is de winst per aandeel steeds gestegen: $0.66, $0.73, $0.77, $0.84. Voor 2013 verwachten analisten een winstgroei van 15% naar $3.63 per aandeel. De koers/winst verhouding is dan minder dan 7. CAP zelf zegt dat ze uitstekende groei vooruitzichten hebben voor 2013 en ze verwachten dat de trend van stijgende winst zich voortzet. Kortom, een ondergewaardeerd aandeel.

    Goldfield is vandaag 9% gedaald na de 58% stijging in de 5 voorafgaande handelsdagen. Winstnemingen na een forse stijging zonder officieel nieuws. Op de huidige koers van $3.12 vind ik Goldfield met een koers/winst verhouding van 7 op basis van de verwachte winst in 2012 nog steeds ondergewaardeerd. Ik houd ze in afwachting van de jaarcijfers en wellicht nog ander nieuws.
  7. Turnaround_Manager 30 januari 2013 15:41
    Soms zit het mee, en soms zit het tegen. Toen de temperatuur hier in NL vorige week onder het vriespunt zat, ging het prima met mijn portefeuille, maar sinds de dooi ingevallen is gaat het slecht mijn portefeuille. Redenen: winstnemingen in Goldfield, gevolgd door slecht ontvangen kwartaalcijfers van Kulicke and Soffa Industries en Hawaiian Holdings. Omdat ik maar 7 posities in mijn portefeuille heb, kan het dan hard omhoog en omlaag gaan. Ik doe maar met een relatief klein bedrag mee aan Fondsmanager Gezocht waardoor het ondanks de lage transactiekosten niet verstandig is veel meer posities in te nemen. Met een hoger bedrag zou ik dat wel doen.
  8. Turnaround_Manager 1 februari 2013 09:22
    Gisteren voor de verandering weer eens een positieve dag met +2.1%. Behoorlijke koersstijgingen van Goldfield, LeapFrog en mijn nieuwste positie CAI International. CAI wordt in een artikel bestempeld als een ondergewaardeerd aandeel op basis van de "Graham number fair value", een formule die op basis van de winst per aandeel en de boekwaarde per aandeel, een eerlijke/rechtvaardige waarde voor een aandeel berekent. Voor CAI is die waarde $31; de huidige koers is $25.
    Zie www.thestreet.com/story/11827655/2/7-...
850 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 43 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 891,13 +0,42%
EUR/USD 1,0776 +0,10%
FTSE 100 8.213,49 +0,51%
Germany40^ 18.197,40 +1,09%
Gold spot 2.323,99 +0,97%
NY-Nasdaq Composite 16.156,33 +1,99%

Stijgers

Avantium
+3,70%
NSI
+3,67%
SBM Of...
+2,87%
TKH
+2,75%
Aegon
+2,04%

Dalers

NX FIL...
-4,34%
PostNL
-3,86%
Flow T...
-1,96%
DSM FI...
-1,53%
SIGNIF...
-1,44%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links