Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Turnaround_Fonds

850 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 43 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Turnaround_Manager 2 maart 2013 11:42
    Gisteren heb ik vlak voor sluiting van de beurs weer twee korte termijn aankopen gedaan van aandelen die oversold waren en een fors herstel lieten zien: BPZ Resources en Turquoise Hill Resources. BPZ is nabeurs fors gedaald, maar dat zegt niet zoveel omdat nabeurs het verschil tussen de bied- en laatprijs altijd hoog is. Ik ben benieuwd of maandag beide aandelen hun herstel voortzetten. Op basis van een 5 jarige backtest is met dit soort aandelen gemiddeld 3% rendement te behalen in 2 dagen tijd.
  2. Turnaround_Manager 5 maart 2013 22:14
    Net als de beurs in het algemeen was het een mooie dag voor mijn portefeuille: ongeveer +1.5%. Goldfield deed het weer prima met +7% en ook LeapFrog deed het goed met +4%. Mijn twee korte termijn aankopen van vrijdag hebben helaas niet de winst gebracht die ik gehoopt had. Ik heb vandaag vlak voor de sluiting twee nieuwe korte termijn aankopen gedaan. DYAX, een van de korte termijn trades, is nabeurs net 4% gedaald; dat zegt weinig maar mogelijk is mijn dagrendement daardoor gehalveerd.
  3. Turnaround_Manager 6 maart 2013 22:36
    Weer een mooie dag voor mijn portefeuille: ongeveer +2% terwijl de index maar +0.1% doet. Dit komt voor een belangrijk deel door de +7.8% winst in 1 dag op mijn korte termijn trade MGIC Investment Corp. Vlak voor het slot van de beurs heb ik weer twee nieuwe korte termijn aankopen gedaan.
  4. Turnaround_Manager 7 maart 2013 14:46
    Bedankt voor de felicitaties! Met mijn absolute rendement sta ik nu voorlopig bovenaan (kan morgen weer anders zijn) maar qua outperformance t.o.v. de benchmark staat het Spaarne Fund nog steeds bovenaan.
    @RJT Capital: in post 107 staat wat informatie over mijn selectie van korte termijn trades.
  5. Turnaround_Manager 8 maart 2013 22:38
    Een super dag voor mijn fonds met ongeveer +4%. Goldfield +5.5%, Hawaiian Holdings +6.7% maar de hoogste winst kwam van mijn korte termijn trade Frontline die ik 2 dagen geleden heb gekocht en vandaag heb verkocht met 14.6% winst.
    Toch is er ook slecht nieuws: door technische beperkingen bij deGiro word ik sterk beperkt in het doen van korte termijn trades. Net als gisteren wilde ik vlak voor sluiting van de beurs twee korte termijn aankopen doen, maar werden mijn kooporders geweigerd. Ik heb hier vanmiddag over gebeld met deGiro; zij zijn hier ook niet blij mee maar zijn voor de oplossing afhankelijk van een derde partij. Ik hoop dat er snel een oplossing komt. Ik doe de korte termijn trades nu bij een andere broker, maar ik doe ze uiteraard liever ten gunste van mijn Turnaround fonds.
  6. Turnaround_Manager 11 maart 2013 21:36
    Goede dag voor mijn fonds met ongeveer +0.9% (tenzij een van mijn aandelen after hours fors daalt). Goldfield stijgt vandaag 10% en staat nu op +154%. Na twee keer eerder een deel verkocht te hebben omdat de positie boven de 20% van mijn fonds kwam, heb ik nu een deel verkocht omdat de koers wel erg fors gestegen is.
    Vanavond heb ik twee nieuwe korte termijn aankopen gedaan: Accretive Health en Global Ship Lease.
  7. Turnaround_Manager 12 maart 2013 23:05
    Licht negatieve dag voor mijn fonds. Winstnemingen in Goldfield waardoor de koers met 8.5% daalt. Ik heb vandaag zelf ook (weer) een deel van mijn positie in Goldfield verkocht. De daling van Goldfield wordt bijna helemaal gecompenseerd door de 6.6% stijging van mijn korte termijn trade Accretive Health. Deze positie verkoop ik mogelijk morgen.
  8. Turnaround_Manager 13 maart 2013 21:29
    Goede dag voor mijn fonds met bijna +1%. Goldfield stijgt met 4.3%. Ik heb mijn korte termijn trade Accretive Health verkocht met 4.2% winst in 2 dagen. Global Ship Lease heb ik ook 2 dagen geleden gekocht als korte termijn trade, maar het voldoet ook aan veel criteria voor een lange termijn trade; ik houd dit aandeel nog aan. Vandaag was er helaas geen enkel aandeel dat voldoet aan mijn criteria voor een korte termijn trade.
  9. Turnaround_Manager 14 maart 2013 21:52
    Vandaag +0.4%. Ik heb vandaag vlak voor sluiting van de beurs een nieuwe korte termijn aankoop gedaan: Sigma designs. Dit is een oversold aandeel dat vandaag fors hersteld is. Volgens mijn backtest stijgt zo'n aandeel gemiddeld 2.7% in de komende 2 dagen.
    In de bijlage staat het resultaat van deze backtest over de jaren 2009 tot en met 2012. Gemiddeld is het rendement +183% per jaar, met gemiddeld 130 transacties per jaar (maximaal 3 per dag, per transactie 1/3 deel van de waarde van de portefeuille).
  10. Turnaround_Manager 15 maart 2013 21:26
    Vandaag een hele slechte dag met -1.7%; het is niet altijd feest. Ik heb vlak voor het slot nog een korte termijn aankoop gedaan: LDK Solar. Een oversold aandeel dat vandaag fors hersteld is in koers. Mijn korte termijn trade van gisteren, Sigma designs, was vandaag het slechtst presterende aandeel in mijn fonds.
  11. Turnaround_Manager 18 maart 2013 22:43
    Weer een verliesdag met ongeveer -0.6% ondanks de daling van de euro/stijging van de dollar hetgeen gunstig is voor de waarde van mijn fonds. Mijn korte termijn trades deden het vandaag slecht; vooral LDK Solar. Sigma designs heb ik inmiddels met verlies verkocht.
    Ik heb mijn Breakout methode (zie 2 posts terug) nog op een aantal aspecten wat gewijzigd waardoor het rendement stijgt tot gemiddeld +211% per jaar met gemiddeld 88 trades per jaar en gemiddeld +4.3% per trade.
  12. Turnaround_Manager 19 maart 2013 22:07
    Een positieve dag met +0.7% tenzij een van mijn aandelen after hours nog in koers wijzigt. Ik heb mijn korte termijn trade LDK Solar verkocht met een verlies van 5%. Ik heb vlak voor het slot van de beurs een nieuwe korte termijn aankoop gedaan: Lattice Semiconductor Corporation. Dit is niet een oversold aandeel dat hersteld is in koers (zoals de meeste van mijn korte termijn trades), maar een aandeel met een sterk opwaarts momentum dat aan een aantal andere criteria voldoet. Waarschijnlijk verkoop ik dit aandeel morgen al.
  13. Turnaround_Manager 21 maart 2013 11:58
    Gisteren was een prima dag voor mijn fonds met +1.1% ondanks de daling van de dollar met 0.7% (anders was het +1.8% geweest). Goldfield steeg met 8%. Mijn korte termijn trade Lattice Semiconductor heb ik met 5.1% winst in maar 1 dag weer verkocht. Ik heb gisteren een nieuwe korte termijn aankoop gedaan Earthlink, een oversold aandeel dat gisteren fors herstelde. Er waren twee betere kandidaten voor een korte termijn trade, maar die kon ik niet kopen via deGiro (dus maar via mijn eigen broker gekocht).
  14. Turnaround_Manager 22 maart 2013 21:23
    Een goede dag voor mijn fonds met +0.5% ondanks de daling van de dollar met 0.6%. Goldfield was de sterkste stijger met +4.4%.
    Toch moet ik helaas weer constateren dat twee zaken me beperken bij het doen van korte termijn trades: 1) ik kan niet alle aandelen kopen via deGiro (aanvragen per email duurt te lang bij korte termijn trades die ik pas een half uur voor sluiting van de beurzen van de VS selecteer), en 2) sommige aandelen die meer dan 10% gestegen zijn op een dag kun je niet kopen.
    Vandaag wilde ik Rockwell Medical (RMTI) en Halozyme Therapeutics (HALO) kopen als korte termijn trades, maar dat lukte helaas niet. Ik heb ze via mijn andere broker gekocht. Gisteren wilde ik Anacor Pharmaceuticals (ANAC) kopen, lukte niet, via mijn andere broker gekocht en vandaag met 25% winst verkocht (zie bijlage). Jammer genoeg niet ten gunste van mijn Turnaround fonds, maar toch ben ik ook wel blij hoor met deze winst :-)
850 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 43 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 913,25 -0,03%
EUR/USD 1,0874 +0,04%
FTSE 100 8.420,26 -0,22%
Germany40^ 18.716,50 -0,12%
Gold spot 2.415,21 0,00%
NY-Nasdaq Composite 16.685,97 -0,07%

Stijgers

NX FIL...
+8,76%
VIVORY...
+6,12%
Sif Ho...
+4,09%
RENEWI
+3,21%
HEIJMA...
+3,08%

Dalers

Corbion
-3,97%
ADYEN NV
-3,20%
EBUSCO...
-3,00%
SIGNIF...
-2,50%
PROSUS
-2,29%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links