Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Turnaround_Fonds

850 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 43 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Turnaround_Manager 13 december 2012 09:51
    Positief artikel over Goldfield, zie seekingalpha.com/article/1060761-5-st...
    In het artikel staan 4 redenen waarom Goldfield ondergewaardeerd is. Verder wordt Goldfield vergeleken met 4 andere bedrijven actief in electrische constructie. Goldfield heeft een koers/winst verhouding van 5, de andere 4 tussen de 15 en 25.
  2. forum rang 7 Ron Kerstens 13 december 2012 12:28
    Op het eerste gezicht is dat Kulicke and Soffa Industries (KLIC) een aardige propositie, ik ga er toch eens goed naar kijken. Ik zie alleen niet waarom dit een turnaround aandeel zou zijn omdat ze, behalve in 2009, al jaren een keurige winst rapporteren ? Lijkt meer iets voor mijn portefeuille :-)
  3. Turnaround_Manager 13 december 2012 13:46
    @Ron Kerstens: zoals ik in mijn eerste post heb aangegeven, selecteer ik aandelen met een relatief lage koers/winst verhouding en een relatief hoge winstgroei, waarbij ik een voorkeur heb voor turnarounds. Ik beperk me dus niet tot alleen turnarounds, en KLIC is inderdaad geen turnaround. Ik vond turnaround wel een leuke naam voor mijn portefeuille, maar het dekt de lading dus niet volledig. Ik denk dat jij en ik deels op soortgelijke criteria selecteren.
  4. Dutch Trader 15 december 2012 12:46
    Btw ik hoorde via via, dat je verschillende aandelen in de USA niet kunt aankopen via het account van DeGiro. Veelbelovende bedrijven als Rocky Chocolate Mountain Factory (RMCF), SkyPeople Fruit Juice (SPU) en Invensense (INVN) zijn een paar voorbeelden die schijnbaar niet kunnen worden aangekocht. Wat heeft het runnen van een fonds dan voor toegevoegde waarde als je de krenten uit de pap niet kunt aankopen.
  5. Dutch Trader 15 december 2012 12:53
    Zelfs een ADR van Telefonica kon niet worden aangekocht, een stock waar dagelijks meer dan 1 miljoen stukken worden omgezet. Nu weet ik wel dat je je bij een US fund op Amerikaanse aandelen moet richten, maar het moet toch mogelijk zijn om ook minder liquide aandelen te kopen die op de Nasdaq, NYSE of AMEX noteren.

    Ik doe daarom denk ik maar niet mee! Was van plan een US-fund te starten, met een strategische portefeuille en een tactische portefeuille. Waarbij de nadruk in de tactische portefeuille op arbitrage, US-listed China aandelen en enkele andere small caps komt te ligggen. Maar als het niet mogelijk is om daar in te beleggen, vraag ik me af waar de forse outperformance vandaan moet komen.
  6. Turnaround_Manager 15 december 2012 14:37
    @KING BAL: het valt reuze mee hoor! Sommige aandelen kun je inderdaad niet direct kopen, maar als je dan een mailtje stuurt naar DeGiro met het verzoek om in dat aandeel te kunnen handelen, dan kun je meestal dezelfde dag alsnog het aandeel kopen.
    Dus je kunt wel meedoen, en dat zou leuk zijn want dan zijn er minstens twee US fondsen.
  7. Turnaround_Manager 17 december 2012 21:18
    Ik heb vandaag LeapFrog Enterprises Inc, finance.yahoo.com/q?s=lf gekocht voor $7.96 per aandeel. LeapFrog ontwerpt, ontwikkelt en verkoopt eductieve technologische spellen voor kinderen, waaronder tablets. Voor heel 2012 verwacht LeapFrog een winst tussen de $0.75 en $0.81 per aandeel; in 2011 was de winst $0.30 per aandeel. In november hebben 5 insiders, waaronder de CEO en CFO, samen 109,000 aandelen LeapFrog gekocht. BMO capital heeft een koersdoel van $15. Verder wordt LeapFrog in diverse artikelen als overnameprooi genoemd. Verder is interessant dat er een short positie is van 11 miljoen aandelen, dat is 21% van de float terwijl insiders en instituten ruim 90% van de float in bezit hebben. Behalve dat ik LeapFrog ondergewaardeerd vind, behoort een short squeeze dus ook tot de mogelijkheden.
    In Wabash national corp, met +18% mijn beste positie tot nu toe, bestaat ook een grote short positie.
  8. Turnaround_Manager 24 december 2012 11:53
    Afgelopen week zijn er de nodige positieve artikels over een aantal van mijn posities verschenen. Leapfrog: undervalued stock with recent heavy institutional buying. Caplease: $122,800 insider buy. Kulicke and Soffa Industries: high growth tech stock at a deep discount and with big upside potential.
    Voor alle artikels, zie finance.yahoo.com/quotes/lse,ffex,gv,irdm,klic,sonc,wnc,lf
  9. Turnaround_Manager 28 december 2012 19:19
    Ik heb vandaag mijn drama positie Frozen Food Express Industries geliquideerd; hier verwacht ik de komende maanden niks van. Met de opbrengst heb ik mijn positie in Iridium uitgebreid. Iridium is de laatste week met een indrukwekkende comeback bezig; vandaag al +4%. Ik verwacht nog meer koerswinst.
  10. Turnaround_Manager 31 december 2012 22:10
    Er wordt al behoorlijk wat vuurwerk afgestoken, en ook mijn portefeuille zorgt voor wat vuurwerk, want die stijgt ongeveer met 3% op de laatste dag van 2012. Hierdoor komt mijn portefeuille op de valreep in de plus, en dat zag er half november anders uit toe die op -11.5% stond.

    Ik wens iedereen het beste voor 2013!
  11. Turnaround_Manager 4 januari 2013 15:46
    Ik heb net mijn positie Sonic Corp verkocht voor $10.18 per aandeel. Gisteren maakten ze een winstgroei bekend van 22% in Q1, maar dit wordt door de beleggers als teleurstellend ervaren (de koers daalt). Omdat de koers/winst verhouding met afstand het hoogst is van de posities in mijn portefeuille, heb ik ze verkocht en ga ik op zoek naar een aantrekkelijker aandeel.
850 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 43 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 891,13 +0,42%
EUR/USD 1,0770 +0,05%
FTSE 100 8.213,49 +0,51%
Germany40^ 18.217,90 +0,23%
Gold spot 2.327,55 +0,17%
NY-Nasdaq Composite 16.349,25 +1,19%

Stijgers

Avantium
+3,70%
NSI
+3,67%
SBM Of...
+2,87%
TKH
+2,75%
Aegon
+2,04%

Dalers

NX FIL...
-4,34%
PostNL
-3,86%
Flow T...
-1,96%
DSM FI...
-1,53%
SIGNIF...
-1,44%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links