Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

USG People« Terug naar discussie overzicht

Weel 42. Top USG laat je spreken!

444 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 23 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 11 oktober 2015 00:47
    quote:

black box schreef op 11 oktober 2015 00:31:

Ik beloof plechtig dat als Alex zijn zaak aandelen op de privé zet ik USG aandelen koop bestens.
    Voor hoeveel en hoeveel zullen jullie wel merken
    Dat het speculatie voedt lijkt mij al een reden om de aandelen niet prive te zetten... Kun en mag je dat maken als je ook commissaris bent bij de over te nemen partij..

volgens mij maakt het grosso modo ook nog eens geen drol uit i.i.g. qua belasting stel dat je 40% erover afdraagt maakt dat dan uit als je dat voor of na overnamepremie doet is toch primair een vermenigvuldiging.. stel overnamepremie is 50% en je hebt 100 mio dan op zaak 100 mio*150%=150 mio - 40% = 90. Sommetje 2 100 mio-40% =60 mio *150% = ook 90.. kan natuurlijk wat gedetailleerder worden uitgewerkt maar dit even voor de gedachte..
  2. [verwijderd] 11 oktober 2015 00:59
    quote:

Baudolino schreef op 11 oktober 2015 00:22:

[...]
    Aanvullend kan ook partij zijn al dan niet onder de 3% die afbouwt
    Dus je ziet al minder spoken lees de lap maar eens door die 1.5% plafond denk ik dat dat niks is .
    Flash trade, opties en shorten en opties/sprinters shorten dat kan ook al iemand 2 kan al dubbel geld verdienen op iets wat iemand 1 al niet bezat .
    En de regel gever en de beurs weten niet meer wie wat echt bezit ,maar doen niks omdat dan alles in elkaar stort .
    UBS Singapore aandelen USG people ??????????

3. [verwijderd] 11 oktober 2015 01:05
    quote:

black box schreef op 11 oktober 2015 00:59:

[...]
    Dus je ziet al minder spoken lees de lap maar eens door die 1.5% plafond denk ik dat dat niks is .
    Over spoken zien gesproken ik sprak laatst iemand die mij op gegeven moment voor de zoon van Alex mulder aanzag afm-tekst heb ik geloof ik zelf ook al eens gepost vrijstellingen m.b.t. doorlenen zijn me bekend market makers hoeven overigens ook niet te melden weet niet of dat voor evt. aandelenbezit bij market makers in USG opties ook geldt en dat zijn er nogal wat volgens mij plusminus 9 market makers vwb euronext
  4. [verwijderd] 11 oktober 2015 01:30
    quote:

Baudolino schreef op 11 oktober 2015 00:47:

[...]
    Dat het speculatie voedt lijkt mij al een reden om de aandelen niet prive te zetten... Kun en mag je dat maken als je ook commissaris bent bij de over te nemen partij..

volgens mij maakt het grosso modo ook nog eens geen drol uit i.i.g. qua belasting stel dat je 40% erover afdraagt maakt dat dan uit als je dat voor of na overnamepremie doet is toch primair een vermenigvuldiging.. stel overnamepremie is 50% en je hebt 100 mio dan op zaak 100 mio*150%=150 mio - 40% = 90. Sommetje 2 100 mio-40% =60 mio *150% = ook 90.. kan natuurlijk wat gedetailleerder worden uitgewerkt maar dit even voor de gedachte..
    zit anders Alex heeft de aandelen in het belastingsverhickle gestopt hij moet 25% divident belasting betalen als hij ze op de privé zet ..
    De vraag is is het de dag prijs of de gemiddelde prijs het schijnt zelfs zo te zijn als je ze langer het dan 5 jaar bijna niks hoeft te betalen .
    Alex heeft voor 125 miljoen aandelen USG geborgd is genoeg om divident belasting te betalen nu een ander sommetje .
    Alex leent per dag zijn aandelen uit aan de shorters krijgt daar een vergoeding voor per dag en hoeft niks te melden aan de AFM.
    de koers gaat omlaag stel tot 10 euro divident belasting is 2.5 euro dus eigenlijk zijn de aandelen van Alex nog voor hem 7.5 euro echte waarde privé .
    Hij verkoopt de tent voor 15 EURO heeft hij 7.5 euro per aandeel winst privé.50% privé winst
    Nu Alex doet niks zelfde koers 10 euro verkoop 15 euro en hij wil het dan echter af privé maken .
    15 euro 25% divident belasting 3.75 .............is dus 1.25 euro per aandeel extra voor de staat is 50% meer '''winst''' voor de staat per aandeel.
    ik heb een paar Leffes op dan zie ik het anders
  5. [verwijderd] 11 oktober 2015 01:45
    quote:

black box schreef op 11 oktober 2015 01:30:

[...]
    Alex heeft voor 125 miljoen aandelen USG geborgd is genoeg om divident belasting te betalen nu een ander sommetje .
    is nog interessant punt als je aandelen borg staan kun je ze dan nog vervreemden uit je beleggingsvehikel... anderzijds zal met enige creativiteit wel trucje op te bedenken zijn

Overigens optie 4 voor lijstje van moneypocket optiehandelaren die hun aandelendekking kunnen verkleinen als gevolg van gedaalde koers staan nogal wat calls uit die out of the money zijn geraakt dus substantieel minder dekking nodig voor deltaneutraal
  6. [verwijderd] 11 oktober 2015 02:07
    quote:

Baudolino schreef op 11 oktober 2015 01:45:

[...]
    is nog interessant punt als je aandelen borg staan kun je ze dan nog vervreemden uit je beleggingsvehikel... anderzijds zal met enige creativiteit wel trucje op te bedenken zijn

Overigens optie 4 voor lijstje van moneypocket optiehandelaren die hun aandelendekking kunnen verkleinen als gevolg van gedaalde koers staan nogal wat calls uit die out of the money zijn geraakt dus substantieel minder dekking nodig voor deltaneutraal
    Denk je nu werkelijk dat er nog een aandelen dekking nodig is als er meer handel is in afgeleide producten over de aandelen die eigenlijk niemand wil kopen .
    De boy's kiezen ze wel uit VEEL SCHULDEN weinig echte winst en schulden moeten volgend jaar hernieuwd worden .
    En dat is nog maar de grote vraag of dat gaat lukken..........................
    USG is geen winst motor moeten geld lenen om cash divident betalen ik wil echt niet zieken en zeiken maar fantaseren over een overname doe ik tot maandag .:-)
  7. [verwijderd] 11 oktober 2015 02:22
    quote:

black box schreef op 11 oktober 2015 02:07:

[...]
    Denk je nu werkelijk dat er nog een aandelen dekking nodig is als er meer handel is in afgeleide producten over de aandelen die eigenlijk niemand wil kopen .

USG is geen winst motor moeten geld lenen om cash divident betalen ik wil echt niet zieken en zeiken maar fantaseren over een overname doe ik tot maandag .:-)
    Neem aan dat market makers financiele instellingen zijn met bijbehorende verplichtingen aangaande leverage ratio's ook element in Basel III bijvoorbeeld onderdeel van europese regelgeving weet niet of deze eisen al vol van kracht zijn i.i.g. niet altijd netjes op orde was ook een van de kritiekpunten op ABN AMRO afgelopen augustus nog op vingertjes getikt hielden onvoldoende buffers aan t.b.v. derivatenhandel

weet ook niet of USG primair moest bijlenen om cash dividend te betalen of om in Q2 vakantiegelden te betalen oplopen kortlopende schulden om deze reden was ook bij adecco aan de orde
  8. [verwijderd] 11 oktober 2015 02:48
    quote:

Baudolino schreef op 11 oktober 2015 01:05:

[...]
    Over spoken zien gesproken ik sprak laatst iemand die mij op gegeven moment voor de zoon van Alex mulder aanzag afm-tekst heb ik geloof ik zelf ook al eens gepost vrijstellingen m.b.t. doorlenen zijn me bekend market makers hoeven overigens ook niet te melden weet niet of dat voor evt. aandelenbezit bij market makers in USG opties ook geldt en dat zijn er nogal wat volgens mij plusminus 9 market makers vwb euronext
    ++++++Over spoken zien gesproken ik sprak laatst iemand die mij op gegeven moment voor de zoon van Alex mulder aanzag .+++++
    Ik had gezegd het zou wel grappig zijn als jij de zoon was van Alex D.M je hebt een te kleine/normale kin .
    Je echte naam begon ook met een E de zoon heet Edgar
    De Mulders hebben een grote kin de Daltons met de hand op de bijbel :-)
  9. [verwijderd] 11 oktober 2015 03:36
    Ik heb niks tegen Alex geef hem nog jaren gouden tips USG ook als een Nederlandse start up aandacht krijgt van google .
    Waarom niet samen googlen de USG bricks samen digitaliseren je moet eerst weten scannen hoe het was .
    en digitaliseren hoe het nu MOET ..............

Cookies alleen is niet genoeg uitzenden is geboren in nederland en de regelgeving zal abortus plegen .
    Het NET linkt mensen en niet meer mensen met mensen ,mensen hebben 500 vrienden waar ze dagelijks contact mee hebben die ze nooit gezien hebben .
    Maar de link het web kan de informatie verspreiden uitzenders van vroeger worden de makelaars van morgen ....................
    Wat pensioen Hypotheek en alle andere zaken die vroeger vast geregeld waren ..........
    Een on group Flex regeling .............
  10. [verwijderd] 11 oktober 2015 03:37
    quote:

black box schreef op 11 oktober 2015 02:48:

[...]
    ++++++Over spoken zien gesproken ik sprak laatst iemand die mij op gegeven moment voor de zoon van Alex mulder aanzag .+++++
    Ik had gezegd het zou wel grappig zijn als jij de zoon was van Alex D.M je hebt een te kleine/normale kin .
    Je echte naam begon ook met een E de zoon heet Edgar
    De Mulders hebben een grote kin de Daltons met de hand op de bijbel :-)

Heb een iets andere herinnering aan die wat surreële gesprekspassage maar kan ook een zekere vertroebeling aan mijn kant zijn de dag erna ben ik rond het middaguur pas de auto in gestapt en zelfs dat was nog in dubieuze staat..

Wist niet dat de Muldertjes zo gelovig waren.. zie dat Alex Huub Oosterhuis kennelijk goed kent en blijkt min of meer zijn mecenas te zijn snap ook dat hij de rode hoed heeft gekocht daarmee gered van de ondergang die is ooit door Oosterhuis opgericht.. Rijke katholieken wie weet kent hij Ploos van Amstel wel.. :)
  11. [verwijderd] 11 oktober 2015 04:02
    quote:

Baudolino schreef op 11 oktober 2015 03:37:

[...]
    Heb een iets andere herinnering aan die wat surreële gesprekspassage maar kan ook een zekere vertroebeling aan mijn kant zijn de dag erna ben ik rond het middaguur pas de auto in gestapt en zelfs dat was nog in dubieuze staat..

Wist niet dat de Muldertjes zo gelovig waren.. zie dat Alex Huub Oosterhuis kennelijk goed kent en blijkt min of meer zijn mecenas te zijn snap ook dat hij de rode hoed heeft gekocht daarmee gered van de ondergang die is ooit door Oosterhuis opgericht.. Rijke katholieken wie weet kent hij Ploos van Amstel wel.. :)

nu bijna 4 uur morgen vroeg om 9, uur naar beneden en weer ploeteren tot 23 uur met Gods wil ..dus ik peuzel de over gelaten broodjes op en ge leffe pitten.
    kusjes johann aan iedereen straks denken ze nog iets............................
    toen jij naar huis reed was ik al 3 ,uur bezig................................................
  12. [verwijderd] 12 oktober 2015 08:16
    Ik ook Rick. Ben het wel zat om achter te lopen op andere aandelen die met slechte vooruitzichten hard stijgen.
    Begin toch echt de logica van beleggen te verliezen.
    Denk dat ik volgend jaar er maar eens geheel uitstap want zoals de beurs en dit aandeel reageren de laatste maanden is niet rustgevend
  13. [verwijderd] 12 oktober 2015 08:51
    Weer zeer positief, ook voor USG!

De export is in augustus sterk gegroeid ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 5,4 procent, de hoogste maandgroei sinds februari van dit jaar. 
    Dit meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag. 
    Vooral de export van aardolie- en metaalproducten steeg. Verder groeide zowel de uitvoer van Nederlands product als de wederuitvoer. Het importvolume was in augustus 5,3 procent groter dan een jaar eerder.
    Voor de komende maanden wordt niet eenzelfde groei verwacht. In september en oktober zijn de omstandigheden voor groei minder gunstig dan in augustus. 
    Het CBS ziet wel betere prestaties in Duitsland en een stijgend vertrouwen onder Duitse en Europese industriële ondernemers. Dit kan positief uitpakken voor de export. De ontwikkeling van de reële wisselkoersen op jaarbasis was wel minder gunstig.

444 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 23 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.