Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,696   0,000   (0,00%) Dagrange 4,654 - 4,842 57.215   Gem. (3M) 320,9K

Deutsche Coalition: Auf Umwegen zum Ziel : TomTom

390 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 20 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 13 juni 2015 09:07
    Mag ik een technische vraag stellen? Ik volg TomTom al jaren en ook dit forum. Ik waardeer heel erg de kennis die jullie hier delen en het heeft me veel vertrouwen in dit Nederlandse aandeel gegeven. Als er een afsplitsing zou plaatsvinden, wat doet dat met mijn aandelen als aandeelhouder, krijg ik dan twee verschillende aandelen bijvoorbeeld? En wat doet het met mijn call opties december 2016, die ik gekocht heb toen aandeel rond de 7 euro stond? Ik weet niet zo goed in welk draadje ik deze vraag moest stellen. Fijn weekend!
  2. [verwijderd] 13 juni 2015 09:28
    quote:

Hawkie schreef op 13 juni 2015 09:07:

Mag ik een technische vraag stellen? Ik volg TomTom al jaren en ook dit forum. Ik waardeer heel erg de kennis die jullie hier delen en het heeft me veel vertrouwen in dit Nederlandse aandeel gegeven. Als er een afsplitsing zou plaatsvinden, wat doet dat met mijn aandelen als aandeelhouder, krijg ik dan twee verschillende aandelen bijvoorbeeld? En wat doet het met mijn call opties december 2016, die ik gekocht heb toen aandeel rond de 7 euro stond? Ik weet niet zo goed in welk draadje ik deze vraag moest stellen. Fijn weekend!
    Een afsplitsing of verkoop maakt niet zoveel uit. In het ene geval krijg je cash en in het andere geval een deelneming op de balans.
    Bij een afsplitsing voor 4 miljard euro stijgt de waarde op de balans met 3,2 miljard euro. Goed voor de aandelenkoers.

Wel is een afsplitsing op termijn interessanter voor de TT-aandeelhouder dan een volledige verkoop van de Maps. Het is een booming markt de komende 10 jaar en als je een 40% belang houdt in de nieuwe wereldmarktleider, dan gaat die waarde van 4 miljard nog fors groeien.

Overigens is het wellicht verstandiger om TeleAtlas een notering op de Nasdaq te geven. Ik zeg maar even TeleAtlas maar het zou misschien een sexier naam moeten krijgen en ook Uber-achtige initiatieven in de markt moeten zetten maar dan de hardware laten leveren door de autofabrikanten.
  3. [verwijderd] 13 juni 2015 09:46
    quote:

groeibriljant schreef op 13 juni 2015 08:56:

AB harrysnel, justin, xynix, tom3 en martinmartin

Het zou kunnen dat het TomTom mapping platform naar de Duitse autobouwers gaat, maar eerder zie ik dan een afsplitsing van dat bedrijfsonderdeel plaatsvinden. Dat zou ik als Goddijn dan direct goed aanpakken en fors extra kapitaal ophalen om de TT Maps in 1 klap als wereldstandaard neer te zetten.

Dit nieuwe TeleAtlas-bedrijf krijgt dan een eigen beursnotering (Frankfurt?). Daarbij houdt TomTom een belang en nemen ook de Duisters een strategisch belang. Het betreft een forse beursintroductie en emissie (10 miljard euro? 4 miljard TT, VAG/Mercedes/BMW ieder 1 miljard + 3 miljard markt ). Daar kapitaalsuitbreiding wordt er versneld geïnvesteerd in HD Maps en Road DNA voor ADAS en HAD.
    Alle partijen tevreden en TeleAtlas wordt een snelgroeiend en uiterst succesvol bedrijf.

Ook als TT aandeelhouders profiteren wij direct mee omdat de huidige waarde van de Maps op de balans komt te staan. Verder houdt TomTom een aanzienlijk belang, is de groei verzekerd en kan er een grote versnelling plaatsvinden.
    Nou GB, zet jezelf ook zeker in het lijstje van "valued contributors"!! Lijstjes zijn sowieso gevaarlijk, want voor je het weet vergeet je mensen zoals zeer gewaardeerde brompotten ;-).

Maar inhoudelijk: prima gedachte, maar ik heb gelijk als antithese de vraag of je in zo'n scenario zonder CFO zou willen zitten? Ik denk het niet. Beursgangen vereisen heel veel tijd en inspanning. (poging tot synthese:) Of Peter Wakkie dicht zich zelf daar een tijdelijke rol toe die pas later duidelijk mag worden?!

Overigens heb ik, toch altijd enthousiast als ik ben, het gevoel dat we op dit moment wel heel erg doordraven op basis van een artikel waar eigenlijk nauwelijks meer in staat dan in de informatie die ik die ik al medio mei naar het NRC en ander media heb gestuurd. Het zal nu toch echt om de harde confirmaties gaan. Ik denk zelf dat die klaar liggen te wachten op nadere mededelingen van HERE.
  4. forum rang 4 JvH 13 juni 2015 10:23
    quote:

Westlander schreef op 13 juni 2015 08:51:

Iemand al andere media gevonden waar het bericht is overgenomen ?
    Google
    tomtom
    Onmiddellijke update · 12 juni 2015
    NIEUWS
    Süddeutsche.de
    Here oder Tomtom? - Auf Umwegen zum Ziel
    Süddeutsche.de
    Mittlerweile wird offenbar auch um Tomtom gefeilscht. ... Zeitung mittlerweile auch im Gespräch mit dem Navigationsdienstleister Tomtom. Vor einigen ...

Hij komt in ieder geval binnen als google melding in de mail, dus wellicht dat het bericht elders wordt opgepakt.
  5. [verwijderd] 13 juni 2015 11:42
    Ik denk dat het vuurwerk komt na de verkoop van here en niet ervoor. Denk 2007. Navteq ging voor twee keer zoveel weg als teleatlas, omdat ze de laatsten waren. (Morgan stanley: "last man standing")

Nokia wil hoogste bieders en verspreidt geruchten via wallstreet journal. Slimme bankers kozen uber als aas. Duitsers willen nokia here en zetten een zuid duitse krant in. Bmw = beieren = zuid duitsland.

Dat tomtom nu genoemd is zal niet de laatste keer zijn. Maar voor nu zie ik het als element in de strijd om here en nog niet als echt. En tomtom zal niet reageren net als bij vorige geruchten.

Als tomtom zich al wil verkopen, dat weten we namelijk niet, lijkt het me lucratiever om dat te doen na de verkoop van here, dan ben je de laatst overgeblevene en heb je meer onderhandelingsmacht.
  6. forum rang 6 Tom3 13 juni 2015 12:14
    quote:

*Justin* schreef op 13 juni 2015 11:42:

Ik denk dat het vuurwerk komt na de verkoop van here en niet ervoor. Denk 2007. Navteq ging voor twee keer zoveel weg als teleatlas, omdat ze de laatsten waren. (Morgan stanley: "last man standing")

Nokia wil hoogste bieders en verspreidt geruchten via wallstreet journal. Slimme bankers kozen uber als aas. Duitsers willen nokia here en zetten een zuid duitse krant in. Bmw = beieren = zuid duitsland.

Dat tomtom nu genoemd is zal niet de laatste keer zijn. Maar voor nu zie ik het als element in de strijd om here en nog niet als echt. En tomtom zal niet reageren net als bij vorige geruchten.

Als tomtom zich al wil verkopen, dat weten we namelijk niet, lijkt het me lucratiever om dat te doen na de verkoop van here, dan ben je de laatst overgeblevene en heb je meer onderhandelingsmacht.
    AB Lijkt me prima strategie. De rollen zijn in vergelijking met 2007 omgedraaid. De Duitsers voelen meer hitte dan Tom2. Als je Duitsland GmbH even op afstand houdt, sluit je in ieder geval uit dat je wordt gebruikt voor spelletjes rond Here. Zal ook de reden zijn geweest dat Harold zijn zeiljacht even belangrijker vond. En als het echt om miljarden gaat komt Herr Winterkorn zelf maar naar Amsterdam in plaats zijn 2e echelon.
390 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 20 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.