Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Imtech« Terug naar discussie overzicht

Openingskoers 26-8-2014

100 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 25 augustus 2014 19:46

IM gaat morgen niet open, ze schorten de handel op voor onbepaalde tijd en halen het van de Beurs.

de cijfers zijn morgen zo dramatisch, dat IM geen cijfers gaat vrijgeven, ze moeten eerst een akkoord krijgen met de schuldeisers, IM gaat bescherming aanvragen om haar werknemers en werkmaatschappijen te beschermen.

W
  2. [verwijderd] 25 augustus 2014 19:50
    quote:

wiesje 9333 schreef op 25 augustus 2014 19:46:

IM gaat morgen niet open, ze schorten de handel op voor onbepaalde tijd en halen het van de Beurs.

de cijfers zijn morgen zo dramatisch, dat IM geen cijfers gaat vrijgeven, ze moeten eerst een akkoord krijgen met de schuldeisers, IM gaat bescherming aanvragen om haar werknemers en werkmaatschappijen te beschermen.

W

Waar haal je dat nu weer vandaan? Je wordt voor mij inmiddels een beetje onbegrijpelijk.
  3. [verwijderd] 25 augustus 2014 19:52
    quote:

maggy66 schreef op 25 augustus 2014 19:48:

[...]

Haha, het schijnt dat ze hier toch meer vertrouwen in mijn geklets hebben dan in jouw gezwets.

Nee hoor Maggy. Ik heb alle vertrouwen in Wiesje 9333. En helemaal geen vertrouwen in jou. Wiesje schrijft intelligente dingen en onderbouwt die met controleerbare, meetbare cijfers. Iets dat ik jou nog niet heb zien doen.

4. [verwijderd] 25 augustus 2014 19:54
    quote:

ff_relativeren schreef op 25 augustus 2014 19:52:

[...]

Nee hoor Maggy. Ik heb alle vertrouwen in Wiesje 9333. En helemaal geen vertrouwen in jou. Wiesje schrijft intelligente dingen en onderbouwt die met controleerbare, meetbare cijfers. Iets dat ik jou nog niet heb zien doen.

Ik bedoelde mbt de genoemde koersen hier, slimmerik.
    Ik reageerde overigens op Belial.
  5. [verwijderd] 25 augustus 2014 19:55
    quote:

wiesje 9333 schreef op 25 augustus 2014 19:46:

W

Helder verwoord @ Wiesje 9333. AB van mij.

Greetzzz
  6. [verwijderd] 25 augustus 2014 19:56
    quote:

ff_relativeren schreef op 25 augustus 2014 19:52:

[...]

Dat zegt dan meer van jou dan van mij.
  7. [verwijderd] 25 augustus 2014 20:07
    Als er morgen nieuws zou komen waarin duidelijk wordt dat IM gratie van de banken krijgt, schuld banken in EV opgezet zal worden, waarin een acceptabel en/of marktconform bod is bevestigd op ICT (280-320m) en wanneer de EBIT zichzelf zal hebben hersteld naar 0 niveau, dan zullen de kopers over elkaar heen vallen...En zal de koers vliegen.....

In het geval het tegenovergestelde gebeurt, zal men niet weten hoe snel hij zijn long positie zal moeten sluiten....

Welk van de 2 scenario's het ook is, de koers zal in mijn optiek grote uitslagen maken....Zij het up, zij het down...
  8. [verwijderd] 25 augustus 2014 20:07

@ Maggy

er is een andere categorie schuldeiser bijgekomen, Debt Fondsen, die hebben een andere insteek, die hebben nul interesse in de continuïteit van een onderneming, die kijken enkel naar plussen en minnen

zolang IM een outlook kan geven waarbij de plussen overtijd meer zijn dan de minnen zijn deze Fondsen ' on Board ' , zodra de minnen de plussen overheersen forceren deze Fondsen Asset-Stripping ofwel forced liquidation, dit is de reden dat Goldman in paniek er bij gehaald is, de Debt Fondsen zijn allen Angelikaans, Goldman moet proberen de Neuzen nog in dezelfde richting te krijgen, dat gaat moeilijk worden, Debt Fondsen willen vordering houden die nemen geen bezit, dus bij een schuld voor aandelen swap zullen de huis Bankiers een moeilijke keuze moeten maken zetten wij vordering om in aandelen, terwijl de anderen dat niet doen, is een onmogelijke situatie.

Goldman zal proberen dit recht te strijken, maar zal heel moeilijk worden.

je moet goed begrijpen schuldeisers hebben een vordering op IM ook bij een shut-down, aandeelhouders zijn hun poen kwijt, de Banken gaan geen debt for equity nemen als de Debt Fondsen op de vorderingen blijven zitten, dat geeft de Debt Fondsen een reden te meer de stekker eruit te halen.

de huis Bankiers hadden de notes moeten nemen aan 50% discount, ze hebben dat niet gedaan, nu hebben ze de Duivel binnen gehaald.

IM moet dadelijk haar werkmaatschappijen beschermen dat kan enkel door een schorting.

we zien wel, Goldman zal moeten lullen als Brugman om die Debt Fondsen on Board te krijgen.
    we kunnen enkel bidden dat deze Fondsen geen grote stake hebben van de schulden, dan kunnen ze wellicht nog afgekocht worden.

dit is out of control, geloof me, Goldman is in paniek er bij gehaald.

spannend
    W
  9. [verwijderd] 25 augustus 2014 20:11
    quote:

wiesje 9333 schreef op 25 augustus 2014 20:07:

@ Maggy

er is een andere categorie schuldeiser bijgekomen, Debt Fondsen, die hebben een andere insteek, die hebben nul interesse in de continuïteit van een onderneming, die kijken enkel naar plussen en minnen

zolang IM een outlook kan geven waarbij de plussen overtijd meer zijn dan de minnen zijn deze Fondsen ' on Board ' , zodra de minnen de plussen overheersen forceren deze Fondsen Asset-Stripping ofwel forced liquidation, dit is de reden dat Goldman in paniek er bij gehaald is, de Debt Fondsen zijn allen Angelikaans, Goldman moet proberen de Neuzen nog in dezelfde richting te krijgen, dat gaat moeilijk worden, Debt Fondsen willen vordering houden die nemen geen bezit, dus bij een schuld voor aandelen swap zullen de huis Bankiers een moeilijke keuze moeten maken zetten wij vordering om in aandelen, terwijl de anderen dat niet doen, is een onmogelijke situatie.

Goldman zal proberen dit recht te strijken, maar zal heel moeilijk worden.

je moet goed begrijpen schuldeisers hebben een vordering op IM ook bij een shut-down, aandeelhouders zijn hun poen kwijt, de Banken gaan geen debt for equity nemen als de Debt Fondsen op de vorderingen blijven zitten, dat geeft de Debt Fondsen een reden te meer de stekker eruit te halen.

de huis Bankiers hadden de notes moeten nemen aan 50% discount, ze hebben dat niet gedaan, nu hebben ze de Duivel binnen gehaald.

IM moet dadelijk haar werkmaatschappijen beschermen dat kan enkel door een schorting.

we zien wel, Goldman zal moeten lullen als Brugman om die Debt Fondsen on Board te krijgen.
    we kunnen enkel bidden dat deze Fondsen geen grote stake hebben van de schulden, dan kunnen ze wellicht nog afgekocht worden.

dit is out of control, geloof me, Goldman is in paniek er bij gehaald.

spannend
    W

Daar geloof ik dus geen snars van! En ook dat van die Debt funds is nog niet bevestigd, laat staan de hoogte.
  10. [verwijderd] 25 augustus 2014 20:19
    quote:

maggy66 schreef op 25 augustus 2014 20:11:

[...]
    Daar geloof ik dus geen snars van! En ook dat van die Debt funds is nog niet bevestigd, laat staan de hoogte.
    @ Maggy,

dat is je goed recht, we discussiëren ook maar, we weten geen van allen wat er te komen staat, dat weet zelfs het Bestuur van IM niet, maar je kan wel gevoelig aannemen dat als de tijd daar is en de keuze is bescherming van de werkmaatschappijen of het lot van de aandeelhouders, dat het eerste zal prevelleren.

het tijdsstip is niet in te vullen, maar het komt er wel aan.

ik gok op morgen, maar kan ook over een maand zijn.
    die gok is gebaseerd op het wel of niet hoger openen, dus ik zeg we openen niet.

succes W
  11. [verwijderd] 25 augustus 2014 20:22
    quote:

KOS schreef op 25 augustus 2014 20:18:

Wiesje 9333,

A.u.b een beetje voorzichtig, je bezorgt er wellicht een aantal een hartaanval maar zeker een aantal een slapeloze nacht.
    Maak je geen zorgen Kos, ik slaap altijd goed en voor een hartaanval moet er bij mij wel iets meer gebeuren. En dat weet ik uit ervaring.
  12. forum rang 4 vreemdvermogen 25 augustus 2014 20:24
    Ik verbaas me elke keer weer over mensen die zeggen: " Ik heb x aantal gekocht en zie wel hoe het verder gaat"._ Ik leg ze op de plank, in de kelder of diepvriezer". Dat zijn de echte verliezers van de beurs. Geen idee wat ze aan het doen zijn. Imtech is een zeer hoog risicovol bedrijf geworden. Het was een prachtbedrijf maar de bakens zijn verzet. Ook Getronics was zo'n bedrijf. Mijn advies: "Neem geen planken waar je aandelen op gaat leggen". Indien de cijfers en outlook wel uitstekend zijn dan is er altijd ruimte om in te stappen.
  13. [verwijderd] 25 augustus 2014 20:29
    quote:

wiesje 9333 schreef op 25 augustus 2014 20:19:

[...]

@ Maggy,

dat is je goed recht, we discussiëren ook maar, we weten geen van allen wat er te komen staat, dat weet zelfs het Bestuur van IM niet, maar je kan wel gevoelig aannemen dat als de tijd daar is en de keuze is bescherming van de werkmaatschappijen of het lot van de aandeelhouders, dat het eerste zal prevelleren.

het tijdsstip is niet in te vullen, maar het komt er wel aan.

ik gok op morgen, maar kan ook over een maand zijn.
    die gok is gebaseerd op het wel of niet hoger openen, dus ik zeg we openen niet.

succes W
    Het is natuurlijk logisch en ook correct dat ze als eerste aan het bedrijf denken, dat komt op termijn ten goede van de aandeelhouder. Dit zijn ze zelfs verplicht in mijn ogen.
    Maar alle verhalen mbt dat ze in dienst zijn van de banken, van GS, gaat me zo wat van op mijn wekker.

Ik zweer je dat van de Aast en consorten hun uiterste best aan het doen zijn geweest voor het bedrijf en voor de aandeelhouders.

Maar zoals ik al eens schreef, morgen weten we meer.
    In ieder geval, succes!
  14. [verwijderd] 25 augustus 2014 20:33
    quote:

KOS schreef op 25 augustus 2014 20:18:

Wiesje 9333,

A.u.b een beetje voorzichtig, je bezorgt er wellicht een aantal een hartaanval maar zeker een aantal een slapeloze nacht.
    Hi KOS

dat is zeker niet mijn bedoeling, ik hoop echt en dat meen ik dat wij als private aandeelhouder mee mogen blijven doen en dat er een oplossing komt, waar we allemaal mogen bijstorten, indien dat punt er komt.

maar jij weet ook, ze hadden NOOIT die notes ( schuldpapier ) moeten laten gaan aan 50% discount, ze hadden die Fondsen er niet in moeten laten kruipen, de huis Bankiers hadden dat moeten oprapen.

wat kan Goldman nu nog doen ?

we zien het wel, het zal ook allemaal wel niet voor morgen zijn, maar de situatie is nu onhoudbaar.. welke Bank gaat nu in deze situatie een vordering opgeven voor bezit , je zit nu met haaien in een karper vijver.

en nu heeft het Bestuur van IM de plicht haar werkmaatschappijen te beschermen, laten we dat niet vergeten, dus het kan echt alle kanten uit, dit gaat al lang niet meer om 20 cent er bij of er af, dit gaat er om is er nog een volgende maand voor IM op de Beurs.

welterusten iedereen,
    we kunnen er allen toch niks aan doen
    W
  15. [verwijderd] 25 augustus 2014 20:34
    quote:

vreemd vermogen schreef op 25 augustus 2014 20:24:

Ik verbaas me elke keer weer over mensen die zeggen: " Ik heb x aantal gekocht en zie wel hoe het verder gaat"._ Ik leg ze op de plank, in de kelder of diepvriezer". Dat zijn de echte verliezers van de beurs. Geen idee wat ze aan het doen zijn. Imtech is een zeer hoog risicovol bedrijf geworden. Het was een prachtbedrijf maar de bakens zijn verzet. Ook Getronics was zo'n bedrijf. Mijn advies: "Neem geen planken waar je aandelen op gaat leggen". Indien de cijfers en outlook wel uitstekend zijn dan is er altijd ruiemte om in te stappen.
    Leuk zo'n redenatie. Jij doekt met 1 slag alle aandeelhouders op?
    Dus we moeten alleen maar kopen op het dieptepunt en als dan ook nog de cijfers kloppen?
    En bij een beetje tegenwind gelijk verkopen? Knap hoor!
100 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.