Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,614   +0,144   (+3,22%) Dagrange 4,492 - 4,660 561.639   Gem. (3M) 319,7K

Vrijdag 20 December Over 8 weken weten we meer

117 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 20 december 2013 17:04
    @BDB

Deals zijn wel degelijk belangrijk. Het zijn niet voor niet emerging markets. Daar liggen op langere termijn fantastische mogelijkheden.
    Zeker de massamarkten van Indonesie, China, India, Brazilie en Rusland. Zuid-Afrika wat minder, maar ook leuk en zeker belangrijk als springplank naar de massamarkt Afrika. TomTom is daar goed bezig!!!!
  2. [verwijderd] 20 december 2013 17:08
    quote:

bart1805 schreef op 20 december 2013 16:40:

[...]
    Blader gewoon eens terug wat er al in 2012 over de deal met BB is gezegd.
    Even een disclaimer vooraf. Ik heb de draadjes hierboven niet gelezen (ben nogal druk met werk) maar begrijp dat het over BlackBerry gaat.

Ik denk inderdaad dat de deal met BlackBerry achteraf bezien overschat is. Of beter gezegd: de deal is niet per se overschat alleen BlackBerry heeft het daarna moeilijker gekregen, waardoor zij minder mobieltjes hebben verkocht met tomtom maps en traffic aan boord.

Van hun introductie van de BlackBerry 10 werd veel verwacht en de vraag was wie er na Google en Apple het derde platform zou worden. BlackBerry of Nokia/Microsoft.

Inmiddels zijn we ingehaald door de tijd en is het speelveld (slagveld) veranderd. BlackBerry wilde zich van de beurs halen om een turnaround te doen, denkt na over een hardware-loze toekomst waarin ze geen telefoons meer maken (of alleen voor de zakelijke markt) en vooral een software speler worden. Volgens mij willen ze ook de concurrentie met Whatsapp aangaan, waarbij zij het 'veilige' alternatief zijn.

Ook aan Nokia zijde is er natuurlijk veel veranderd. De hele mobieltjes tak verkocht aan Microsoft en het is nog maar de vraag of Microsoft er met die mobieltjes tak voor kan zorgen dat ze wel de derde speler worden. Misschien wordt dat wel Samsung Tizen.

Uiteraard betekent bovenstaande dat de licentie omzet uit BlackBerry niet tot in de hemel kan groeien. Deze was al vrij beperkt en zou moeten groeien met de introductie van de BlackBerry 10. Aangezien die introductie niet succesvol genoeg is geweest betekent dat ook dat licentie inkomsten vanuit BlackBerry niet veel kunnen groeien.

Ik vraag me overigens af of het gedoe bij BlackBerry intern hun verkopen geschaad hebben. Ik zou niet graag een toestel kopen van een bedrijf waarvan ik niet weet hoe die in de toekomst blijven voortbestaan.

Om met een positieve noot te eindigen is BlackBerry natuurlijk nog steeds een interessante klant. Juist omdat ze nadenken over een hardware-loze toekomst. En omdat het automotive platform QNX hun eigendom is. Samen met blackberry kunnen dus zeker diensten ontwikkeld worden die ofwel op hun automotive platform draaien. Of dat BlackBerry content van TomTom gebruikt in platform onafhankelijke locatie gebaseerde diensten voor de mobiel.

Aangezien BlackBerry nog amper omzet bracht leiden de problemen van BlackBerry niet tot een terugval in omzet, maar voor groei in de Licensing omzet zou ik toch eerder denken aan de deal die TomTom heeft gesloten met Clear Channel in de US of het verder uitbouwen van de relatie met Apple, iets wat volgens TomTom hoge prio heeft.
  3. [verwijderd] 20 december 2013 17:14
    quote:

Hopy schreef op 20 december 2013 15:26:

[...]raar, iedereen zei dat het onzin was om een mail te sturen, en zoals ik alweer voorspelde, willen al die roeptoetertjes wel weten wat er gezegd wordt.
    Ik zou bijna zeggen, niet het antwoord delen hoor! ;)
    Er is nooit een mail gestuurd dus dan is er ook nooit een antwoord

4. [verwijderd] 20 december 2013 17:15
    Ach Bart, niet zo somber. SNS roept vaak ook maar wat. Op termijn komt het wel goed. Zelfs de boeven van Goldman Sachs gaan nu stapje voor stapje hun adviezen verhogen om niet al te ongeloofwaardig te worden.

De omzet uit de nieuwe massamarkten van smartphone en connected car komt langzaam op gang. Het zijn belangrijke groeimarkten voor de komende 10 jaar en TomTom is uitstekend gepositioneerd.
  5. bart1805 20 december 2013 17:18
    quote:

exit Q3 schreef op 20 december 2013 17:15:

Ach Bart, niet zo somber. SNS roept vaak ook maar wat. Op termijn komt het wel goed. Zelfs de boeven van Goldman Sachs gaan nu stapje voor stapje hun adviezen verhogen om niet al te ongeloofwaardig te worden.

De omzet uit de nieuwe massamarkten van smartphone en connected car komt langzaam op gang. Het zijn belangrijke groeimarkten voor de komende 10 jaar en TomTom is uitstekend gepositioneerd.
    De SNS roept ook maar wat? Tuurlijk joh. Toen werd er door velen beweerd dat de inschatting veel te negatief was.
  6. [verwijderd] 20 december 2013 17:24
    quote:

Hopy schreef op 20 december 2013 15:39:

Imtech, TomTom, AMG, de typische shortaandelen worden uiteraard op zo'n mooie positieve dag kunstmatig laag gehouden.
    Ik hou pas op met manipulatie uitspraken te doen als Ako uit TomTom is, dan pas is een normale koers te zien en te verwachten.
    Of als iedereen hier weg is en je als laatste het licht uit mag doen.
  7. [verwijderd] 20 december 2013 17:34
    quote:

Hopy schreef op 20 december 2013 15:39:

Imtech, TomTom, AMG, de typische shortaandelen worden uiteraard op zo'n mooie positieve dag kunstmatig laag gehouden.
    Ik hou pas op met manipulatie uitspraken te doen als Ako uit TomTom is, dan pas is een normale koers te zien en te verwachten.
    Of als de moderator, jou (Hoopje Harry) weer in quarantaine plaatst.
  8. [verwijderd] 20 december 2013 17:35
    quote:

bart1805 schreef op 20 december 2013 14:35:

[...]
    Nee, dat betekent het niet. Het betekent dat de verkopen van Blackberry heel erg tegenvallen. En dat daarmee de omzet die TomTom binnenhaalt bij Blackberry lager is dan gehoopt. Dat er wellicht sprake is van een enorm succes van de nieuwe Blackberry in landen als Indonesie en ik zie dat je ook India en China er aan vastplakt, is allemaal leuk en aardig, maar lijkt totaal niet voor de hand te liggen. Als het slecht gaat met Blackberry is dat geen goed nieuws voor TomTom.
    nou, jij bent uiteraard weer negatief, maar de blackberry aandeelhouders zijn erg positief, 15% omhoog namelijk.
  9. bart1805 20 december 2013 17:37
    quote:

Hopy schreef op 20 december 2013 17:35:

[...]nou, jij bent uiteraard weer negatief, maar de blackberry aandeelhouders zijn erg positief, 15% omhoog namelijk.

Inderdaad. Je had gisteren eindelijk je verlies in TomTom moeten nemen, in Blackberry moeten stappen en het forum over BB lastig moeten vallen. Lijkt me voor alle partijen beter.
  10. [verwijderd] 20 december 2013 17:44
    quote:

boemel schreef op 20 december 2013 17:40:

Na veiling van ruim 253630 stuks !
    Ako ??
    uiteraard was het vandaag weer een dag van op en top manipulatie.
    1 cent zakken terwijl er 250.000 stuks werden verhandeld in de eindveiling?
    38.000 stuks die onder de tafel door werden verhandeld voor een lagere prijs dan de toen day low?
    Na opening de hele dag in het rood terwijl het een donker groene aex dag was?
    Ze moesten nog even wat rotzooien op expiratie dag, en Ako tot en met de laatste handelsdag van dit jaar om de boeken minder rood af te sluiten en de beleggers van hun even lekker te misleiden.
    Het was weer een rommelige vrijdag, op naar maandag.
  11. [verwijderd] 20 december 2013 18:04
    quote:

JanK1 schreef op 20 december 2013 17:57:

[...]

Jij solliciteert daar ook behoorlijk naar zo aan de reacties te zien.

Of is dit ook vloeken

jij voelt je aangesproken als ik het over Bart heb?
    Vreemd!

Ok mensen, klaar weer met als groep Hopy af te zeiken, te kleineren en uit te schelden.
    Ik hoop dat jullie een goed weekend hebben en na zullen denken over jullie zondes hier en hopelijk zijn jullie maandag weer wat liever tegen Hopy die geen vlieg kwaad doet en al helemaal niemand hier kleineert of uitscheld.
    Sterker nog, hij plaatst vaak nieuwtjes en wil graag uitzoeken wie en hoe er gemanipuleerd wordt met het aandeel TomTom, wat iedereen weet, maar ook bijna iedereen weer ontkent, om wat voor redenen dan ook.Ciao!
  12. bart1805 20 december 2013 18:06
    quote:

Hopy schreef op 20 december 2013 17:59:

[...][Modbreak IEX: Gelieve op uw taalgebruik te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
    Beste Harry. Sinds je geleerd hebt hoe je hier opnieuw onder een ander ip adres aan kunt melden is de koers twee keer zo vaak rood als groen geweest. Daarnaast is de koers een kleine 10% gedaald. De mensen die in de afgelopen periode short zaten zullen je uitermate dankbaar zijn.
117 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.