Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Aegon BMG0112X1056

Laatste koers (eur) Verschil Volume
6,378   +0,008   (+0,13%) Dagrange 6,358 - 6,406 3.295.370   Gem. (3M) 4,1M

NIEUWE DISCUSSIE AEGON VAN NU TOT EIND VAN DE WEEK

1.561 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 79 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 mvliex 1 17 augustus 2013 14:42
    quote:

chai2 schreef op 17 augustus 2013 14:10:

[...]"
    " Nettowinst van EUR 243 miljoen beïnvloed door verlies op fair value items als gevolg van hogere aandelenkoersen, volatiele aandelenmarkten en stijgende rente."
    Bovenstaande zin heeft al meerdere malen op dit draadje gestaan met de vermelding dat het afkomstig is uit het persbericht van de 2e kw.cijfers van Aegon.
    Hierin staat toch duidelijk dat de nettowinst is beinvloed door verlies op fair value items o.a. als gevolg van een stijgende rente.
    Dus wat moet er verder nog onderbouwd worden.
    Het zich heel zwaar indekken tegen lagere koersen en een lagere rente is ook in mijn ogen een grote stommiteit geweest.
    Dat is nog stommer dan van hetzelfde aandeel zowel call- als put-opties te kopen.
    Bedankt voor t bericht. Waar het nu om gaat is dat indekken tegen lagere koersen gebeurt middels derivaten. Waardoor de winst negatief is beïnvloed door hogere rente, is niet bekend maar als jij het blijkbaar weet, vertel!

Opmerking over calls en puts slaat natuurlijk nergens op maar nu weet ik dat er nog iemand is met minder verstand hiervan dan ik.
    ;-)))

2. jecebe 17 augustus 2013 14:53
    ahh Vliex wil me er niet teveel tegen aan bemoeien, maar had men het geld op een thaise bank gezet had het minimaal 3% opgeleverd.

Nou lijkt 3% niet veel, maar 50% verlies op je netto winst is funest als je je begeeft in derivaten waar je geen verstand van hebt. Niet alleen Q1 maar ook Q2.

Snap ook niet waarom het voltallige bestuur niet aftreedt.
  3. [verwijderd] 17 augustus 2013 15:00
    quote:

mvliex 1 schreef op 17 augustus 2013 14:42:

[...]

Bedankt voor t bericht. Waar het nu om gaat is dat indekken tegen lagere koersen gebeurt middels derivaten. Waardoor de winst negatief is beïnvloed door hogere rente, is niet bekend maar als jij het blijkbaar weet, vertel!

Opmerking over calls en puts slaat natuurlijk nergens op maar nu weet ik dat er nog iemand is met minder verstand hiervan dan ik.
    ;-)))

Indekken tegen een lagere rente gebeurt ook middels derivaten.
    Je hebt toch zelf laatst nog opgemerkt dat er duizenden soorten derivaten zijn al lijkt me dat iets overdreven, maar er zijn inderdaad wel heel veel soorten derivaten.
  4. [verwijderd] 17 augustus 2013 18:36
    quote:

chai2 schreef op 17 augustus 2013 14:10:

[...]"
    " Nettowinst van EUR 243 miljoen beïnvloed door verlies op fair value items als gevolg van hogere aandelenkoersen, volatiele aandelenmarkten en stijgende rente."
    Bovenstaande zin heeft al meerdere malen op dit draadje gestaan met de vermelding dat het afkomstig is uit het persbericht van de 2e kw.cijfers van Aegon.
    Hierin staat toch duidelijk dat de nettowinst is beinvloed door verlies op fair value items o.a. als gevolg van een stijgende rente.
    Dus wat moet er verder nog onderbouwd worden.
    Het zich heel zwaar indekken tegen lagere koersen en een lagere rente is ook in mijn ogen een grote stommiteit geweest.
    Dat is nog stommer dan van hetzelfde aandeel zowel call- als put-opties te kopen.
    Dat behoeft helemaal niet stom te zijn want als je dat op verschillende tijdstippen doet en ook op verschillende tijdstippen er weer uit gaat dan kan het buitengewoon lucratief zijn als het desbetreffende fonds volatiel is.
  5. [verwijderd] 17 augustus 2013 18:37
    quote:

jecebe schreef op 17 augustus 2013 14:53:

ahh Vliex wil me er niet teveel tegen aan bemoeien, maar had men het geld op een thaise bank gezet had het minimaal 3% opgeleverd.

Nou lijkt 3% niet veel, maar 50% verlies op je netto winst is funest als je je begeeft in derivaten waar je geen verstand van hebt. Niet alleen Q1 maar ook Q2.

Niet alleen liefde maakt blind.
  6. forum rang 7 mvliex 1 17 augustus 2013 19:36
    quote:

jecebe schreef op 17 augustus 2013 14:53:

Je mag je overal mee bemoeien. Is ook dom besluit geweest maar gebeurt dat niet vaak op vele fronten? En achteraf is alles makkelijk oordelen. Was de rente verder gedaald, er is lang gesproken over negatieve depositorente, dan had men ze de hemel ingeprezen.
  7. forum rang 7 mvliex 1 17 augustus 2013 19:37
    quote:

elf schreef op 17 augustus 2013 18:36:

[...]

Dat behoeft helemaal niet stom te zijn want als je dat op verschillende tijdstippen doet en ook op verschillende tijdstippen er weer uit gaat dan kan het buitengewoon lucratief zijn als het desbetreffende fonds volatiel is.
    Op zo'n zinnig antwoord zat 'ie niet te wachten.
    ;-))
  8. forum rang 7 mvliex 1 17 augustus 2013 22:07
    quote:

chai2 schreef op 17 augustus 2013 15:00:

[...]

Indekken tegen een lagere rente gebeurt ook middels derivaten.
    Je hebt toch zelf laatst nog opgemerkt dat er duizenden soorten derivaten zijn al lijkt me dat iets overdreven, maar er zijn inderdaad wel heel veel soorten derivaten.

Laat 1 ding helder zijn. In Q2 bericht stond dat Aegon last had gehad v oplopende rente, niet waarom!
  9. [verwijderd] 18 augustus 2013 01:52
    quote:

mvliex 1 schreef op 17 augustus 2013 22:07:

[...]

Laat 1 ding helder zijn. In Q2 bericht stond dat Aegon last had gehad v oplopende rente, niet waarom!
    Nogmaals!!!!
    Er stond dat Aegon verlies had geleden op fair value items i.v.m. een stijgende rente.
    Ook stond er dat Aegon verlies had geleden op fair value items i.v.m. stijgende koersen.
    Dat kan dus niets anders zijn dan de indekking tegen lagere rente en lagere koersen.
    En in beide gevallen kan dat maar op 1 manier nl. middels derivaten.
  10. [verwijderd] 18 augustus 2013 02:17
    quote:

elf schreef op 17 augustus 2013 18:36:

[...]

Het behoeft niet stom te zijn
    en het kan buitengewoon lucratief zijn.
    Maar het is dus ook mogelijk dat het niet buitengewoon lucratief is en dus wel stom is.
    En ik ben van mening dat er meer kans is op 2e mogelijkheid dan op de 1e mogelijkheid.
    Ook ben ik van mening dat het schrijven van opties meer kansen biedt dan het kopen van opties.

11. [verwijderd] 18 augustus 2013 10:17
    quote:

chai2 schreef op 18 augustus 2013 02:17:

[...]

Het behoeft niet stom te zijn
    en het kan buitengewoon lucratief zijn.
    Maar het is dus ook mogelijk dat het niet buitengewoon lucratief is en dus wel stom is.
    En ik ben van mening dat er meer kans is op 2e mogelijkheid dan op de 1e mogelijkheid.
    Ook ben ik van mening dat het schrijven van opties meer kansen biedt dan het kopen van opties.

Maar vooruit fietsen is gemakkelijker.........
  12. forum rang 7 mvliex 1 18 augustus 2013 12:19
    quote:

chai2 schreef op 18 augustus 2013 01:52:

[...]

Nogmaals!!!!
    Er stond dat Aegon verlies had geleden op fair value items i.v.m. een stijgende rente.
    Ook stond er dat Aegon verlies had geleden op fair value items i.v.m. stijgende koersen.
    Dat kan dus niets anders zijn dan de indekking tegen lagere rente en lagere koersen.
    En in beide gevallen kan dat maar op 1 manier nl. middels derivaten.
    Op 1 manier.....? Tuurlijk.....niet. Als er veel staatsobligaties zijn gekocht en de rente stijgt dan worden deze minder waard. Moeten dan worden afgewaardeerd obv fair value!! En nu ga jij vast vertellen dat obligaties derivaten zijn.....
    ;-))))
  13. [verwijderd] 18 augustus 2013 12:37
    quote:

mvliex 1 schreef op 18 augustus 2013 12:19:

[...]

Op 1 manier.....? Tuurlijk.....niet. Als er veel staatsobligaties zijn gekocht en de rente stijgt dan worden deze minder waard. Moeten dan worden afgewaardeerd obv fair value!! En nu ga jij vast vertellen dat obligaties derivaten zijn.....
    ;-))))
    Obligaties zijn inderdaad geen derivaten.
    Daarom vallen ze ook niet onder de fair value items.
    Ze behoren gewoon tot de aandelenportefeuille.
    En daar was wel winst op geboekt ondanks het verlies op de staatsobligaties.
    Dat het verlies op staatsobligaties wordt afgewaardeerd obv fair value slaat nergens op.
1.561 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 79 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.