Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

KK DD 15-9: Dalingsmoe

251 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 13 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 15 september 2011 13:15
    quote:

bowmore17 schreef op 15 september 2011 13:13:

Merkel laat duidelijk blijken dat iedereen voor Duitsland zal moeten kruipen. Kan best zijn op korte termijn dat dit moet, maar de enkel zal binnenkort gebeten worden. Vind haar een behoorlijk arrogant manwijf.
    Als ze dat niet doet dan kan ze haar boeltje pakken bij de volgende verkiezingen. Ik denk dat de gemiddelde Duitser helemaal niet Griekenland wil redden, en zij moet het midden houden

(...)

[Modbreak IEX]: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen aangepast.]
  2. [verwijderd] 15 september 2011 13:18
    quote:

bowmore17 schreef op 15 september 2011 13:13:

Merkel laat duidelijk blijken dat iedereen voor Duitsland zal moeten kruipen. Kan best zijn op korte termijn dat dit moet, maar de enkel zal binnenkort gebeten worden. Vind haar een behoorlijk arrogant manwijf.
    Ik wist niet dat Merkel een vrouw was.
  3. [verwijderd] 15 september 2011 13:23
    quote:

WRoeland.+ schreef op 15 september 2011 13:18:

[...]

ING laat men ook niet 1-2-3 omvallen het kan echter wel bankroet gaan en dan staan je aandelen zo op 0.10 cent.Alles kan bankroet neem dat maar van me aan.
    fortis ging ook niet naar 10 cent en dat was natuurlijk een belggg, en we gaan ggeen belgen redden met hoogmoedswaanzin

de staat heeft al eens 10 miljard in ing gepompt en nog eens voor 20 miljard hypotheken gekocht...ze willen dus heel ver gaan...
  4. forum rang 7 mvliex 1 15 september 2011 13:33
    quote:

Long still going strong schreef op 15 september 2011 12:57:

ing is veilig, want too big too fail

abn-amro is veilig, want van de staat

rabo is veilig, want triple A

Je moet wel onderscheid maken in vermogen en liquiditeit.
    Eenvoudig voorbeeld: Als ik een huis heb ter waarde van een miljoen (vermogen) maar ik heb niet voldoende inkomen om het onderhoud en gas/water/licht te kunnen betalen (liquiditeit) heb ik toch echt een probleem.
  5. [verwijderd] 15 september 2011 13:39
    quote:

mvliex 1 schreef op 15 september 2011 13:33:

[...]

Je moet wel onderscheid maken in vermogen en liquiditeit.
    Eenvoudig voorbeeld: Als ik een huis heb ter waarde van een miljoen (vermogen) maar ik heb niet voldoende inkomen om het onderhoud en gas/water/licht te kunnen betalen (liquiditeit) heb ik toch echt een probleem.

Wel heel simpel. Je zou bijna denken dat de banken nog iets waard zijn en ze enkel een probleem hebben qua kortlopende verplichtingen. Misschien moet je in je verhaal wel bijvoegen dat ze dachten dat ze een huis hadden van één miljoen die er nu nog 100.000 waard blijkt en dat ze hun leningen gewaarborgd hadden met de waarde van dat huis zodat ze nu andere leningen moeten afsluiten om hun borg op peil te houden enz...
  6. [verwijderd] 15 september 2011 13:49
    FRANKFURT (Dow Jones)--Het zou "absoluut verkeerd" zijn om eurozone-obligaties in te voeren in een poging de schuldencrisis te overwinnen, stelt de Duitse bondskanselier Angela Merkel donderdag.
    "Ik beschouw eurozone-obligaties als absoluut verkeerd", aldus Merkel tijdens een toespraak bij de Frankfurt Motor Show. "We moeten het pad van een schuldenunie verlaten."
    Duitsland is echter "verplicht zijn rol te spelen in het veiligstellen van de toekomst van de euro" omdat het succes van het land "is gebouwd op" de eenheidsmunt, stelt Merkel.
    "De euro heeft zichzelf bewezen en is stabiel", zegt de bondskanselier.
    Merkel herhaalde haar eis aan landen in de eurozone "om hun huiswerk te doen" om daarmee de begrotingen op orde te krijgen. Volgens Merkel ligt verdere Europese integratie in het verschiet.
    Met betrekking tot de Duitse economie stelt Merkel dat de er nog steeds sprake van economische groei, ook al ziet ze enige afvlakking ontstaan.
    Door Tom Fairless en Beate Preuschoff, vertaald en bewerkt door Elco van Groningen; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715200; elco.vangroningen@dowjones.com
    (END) Dow Jones Newswires
    September 15, 2011 07:14 ET (11:14 GMT)
    © 2011 Dow Jones & Company, Inc.

Ok Merkeltje. Die mening kun je hebben, maar eeeeh... Is die er niet al ??? De schuldenunie.

LONDON -(Dow Jones)- The European Union has priced a EUR5 billion 10-year bond with the following terms, one of the lead managers said Wednesday.
    Barclays PLC, BNP Paribas SA, Commerzbank AG, HSBC Holdings PLC and UBS AG are lead managers of the bond.
    Amount: EUR5 billion
    Maturity: Sept. 21, 2021
    Coupon: 2.75%
    Issue price: 99.948
    Payment date: Sept. 21, 2011
    Spread: 20 basis points over midswaps
    Debt ratings: Aaa (Moody's)
    AAA (Standard & Poor's)
    AAA (Fitch)
    Denominations: EUR1,000; EUR10,000; EUR100,000
    Proceeds from the bond will be used to support Portugal through the European Financial Stabilization Mechanism, a EUR60 billion lending facility funded by the European Commission and backed by the EU budget.
    The EFSM is similar to the facility previously set up to help countries outside the euro-zone, namely Latvia, Hungary and Romania.
    The EU is backed by the 27 member states and the EU budget.
    -By Carol Dean, Dow Jones Newswires; 44 20 7842 9306 carol.dean@dowjones.com
    (END) Dow Jones Newswires
    September 14, 2011 10:42 ET (14:42 GMT)
    © 2011 Dow Jones & Company, Inc.
  7. [verwijderd] 15 september 2011 13:57
    quote:

WRoeland.+ schreef op 15 september 2011 13:52:

[...]

Dat schrijf je zeker omdat de meeste dames daar blond zijn :)

yep en ook omdat het zo is natuurlijk,ik wist trouwens niet dat je opblaaspop kon praten,de mijne komt niet verder dan pffffff,maar de jouwe noemt je een kloothommel?:-)
  8. [verwijderd] 15 september 2011 14:23
    quote:

WRoeland.+ schreef op 15 september 2011 14:14:

Ik moet er vandoor moet gemolken worden :) Het niveau zakt ..... in ook de AEX zal weer wat gaan inzakken.

www.youtube.com/watch?v=zvJcr381nB8&a...
    Ik gebruik dit forum ook als enige indicator of de beurs gaat zakken of stijgen.

9. forum rang 7 handyman6 15 september 2011 14:25
    quote:

jj77 schreef op 15 september 2011 13:57:

[...]
    yep en ook omdat het zo is natuurlijk,ik wist trouwens niet dat je opblaaspop kon praten,de mijne komt niet verder dan pffffff,maar de jouwe noemt je een kloothommel?:-)
    Tuurlijk. De meeste speelgoedpoppen kunnen ook "mama" zeggen hoor ,als je haar vooroverbuigt ;-)H6
251 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 13 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.