Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Aegon BMG0112X1056

Laatste koers (eur) Verschil Volume
6,070   -0,002   (-0,03%) Dagrange 6,012 - 6,070 7.654.385   Gem. (3M) 4,5M

Donderdag 13 augustus 2009 - Dagdraad

672 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 34 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 13 augustus 2009 08:58
    Ach, ik vind het niet zo spannend. Het zou me niets verbazen als we een soortgelijk scenario als ING gaan krijgen.

Eerst de paniekzaaiers eruit die uit elkaar klappen bij het woordt emissie. Daarna gaan de grote partijen nadenken en zien er ook de voordelen van in(besparing ruim 300mln zag ik net voorbij komen). Verder zijn de cijfers prima als je de eenmalige afschrijving niet meetelt.

Het zal wel een turbulente dag/week worden maar ik durf hem voorlopig wel aan.
  2. TraderRon 13 augustus 2009 08:58
    Aegon CEO: Versnelde terugbetaling bespaart EUR370 mln
    13-08-2009 08:55:00
    Door Archie van Riemsdijk

Van DOW JONES NIEUWSDIENST

AMSTERDAM (Dow Jones)--Door EUR1 miljard aan staatssteun voor 1 december terug te betalen, bespaart Aegon nv EUR370 miljoen, zegt chief executive officer Alex Wynaendts van Aegon donderdag tegen verslaggevers.

Aegon lanceert donderdag een aandelenemissie tot een bedrag van EUR1 miljard, om EUR1 miljard van de EUR3 miljard aan ontvangen staatssteun voor 1 december terug te betalen.

"Nu terugbetalen van dit eerste deel, versterkt onze positie om de resterende EUR2 miljard terug te betalen", zegt

Aegon wil de gedeeltelijke terugbetaling realiseren door maximaal 250 miljoen converteerbare obligaties op het kernkapitaal terug te kopen van de Vereniging Aegon, die is gefinancierd door de Nederlandse Staat. Afhankelijk van de aandelenkoers en het tijdstip van terugkoop zou de prijs tussen EUR4,00 en EUR4,52 per obligatie zijn.

Bij terugkoop na 1 december zou de prijs EUR6 per obligatie zijn, terwijl Aegon ook een couponrente van 8,5% per jaar zou moeten betalen.

De kapitaalverhoging verhoogt ook de flexibiliteit van de verzekeraar om kapitaal aan te wenden voor meer winstgevende activiteiten. De verzekeraar geeft hier geen budget voor. "We willen enerzijds een sterke kapitaalbuffer houden, en anderzijds zorgen voor zo sterk mogelijke activiteiten. We willen de juiste balans vinden", aldus Wynaendts.

3. [verwijderd] 13 augustus 2009 09:00
    quote:

Royopentv schreef:

Aegon gaat voor 1 december 1 miljard terug betalen dus zodra ze dat hebben gedaan zul je zien dat de koers hersteld. ik hoop op een herhaling van gisteren net als bij ING
    wachten we niet op op bestens eruit zometeen en op low terug en meteen een freeze bij opening???
  4. [verwijderd] 13 augustus 2009 09:01
    quote:

RPT schreef:

[quote=Royopentv]
    Aegon gaat voor 1 december 1 miljard terug betalen dus zodra ze dat hebben gedaan zul je zien dat de koers hersteld. ik hoop op een herhaling van gisteren net als bij ING
    [/quote]

wachten we niet op op bestens eruit zometeen en op low terug
    Daar krijg je misschien wel spijt van.
672 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 34 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.