Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Arend Jan Kamp - Voorbeurs: Dirty dinsdag

25 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 9 juni 2009 14:57
    Hoi,

Even voor de duidelijkheid, ik ontloop de discussie niet hoor. Ik heb alleen mijn zegje gedaan en kan er verder niets aan toevoegen. Ik laat het verder graag over ana mensen die er echt verstand van hebben.

Ik vind het niet belangrijk in die zin, dat ik gewoon met de (slot)koersen te maken heb zoals ze op het bord staan. Al dan niet kunstmatig. Ofwel, als er al snode partijen zouden zijn die koersen manipuleren - volgens mij is er niemand groot en sterk genoeg omdat op termijn vol te houden - dan hoort dat blijkbaar gewoon bij de markt (annex boksring, vergeet dat niet).

Groet,
    AJK
  2. [verwijderd] 9 juni 2009 15:42
    quote:

Redactie IEX.nl schreef:

Hoi,
    Al dan niet kunstmatig. Ofwel, als er al snode partijen zouden zijn die koersen manipuleren - volgens mij is er niemand groot en sterk genoeg omdat op termijn vol te houden - dan hoort dat blijkbaar gewoon bij de markt (annex boksring, vergeet dat niet).

Groet,
    AJK
    De belangen voor het instant houden van het huidige financiële fiat stelsel en zeker het handhaven van het vertrouwen zijn alles bepalend voor de zittende garde.
    En alle registers zullen getrokken worden om het zo te houden, ook de stiekeme file van geldcreatie.

Niets zo mooi om als fed kapitein deze markt in zwaar weer te mogen sturen met oneindige diepe zakken...dat is echt kikken.
    Maar pas op voor ijsbergen!
    gr.fes

3. [verwijderd] 9 juni 2009 16:30
    mooi stukje AJK, ik denk eerlijk gezegd ook niet dat er allemaal samenzweringen zijn. Zoals Bolkie zei: "voor de meeste verschijnselen lijken er 2 verklaringen mogelijk, complot of chaos. In praktijk is het bijna altijd chaos."
    Dat denk ik, mensen overschatten enorm het vermogen van anderen, terwijl de meeste mensen gewoon luie, egoistische wezens zijn, wat een succesvol complot van enige omvang nagenoeg onmogelijk maakt (mensen zijn lui dus ze laten veel steken vallen, egoistisch dus ze klappen graag uit de school om er zelf beter van te worden).

Het is pijnlijk voor iedereen, maar de markt is grillig. Soms swingen we op (beren huilen), en soms down (stieren huilen). Of anders gezegd, er zijn zeer weinigen die de huidige crisis wilden en toch gebeurde het....
25 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.