Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Ageas BE0974264930

Laatste koers (eur) Verschil Volume
50,650   +0,050   (+0,10%) Dagrange 50,450 - 50,900 368.369   Gem. (3M) 333,2K

de DEAL is rond!!!!!

103 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 7 maart 2009 09:32
    "De blootstelling van Fortis holding aan het SPV (het speciale vehikel voor de rommelkredieten) vermindert, net als de aandelen van de Belgische staat en BNP Paribas erin."

Dit kan mijn inziens alleen als er behoorlijk wordt afgeschreven op deze rommelkredieten met het gevolg dat de boekwaarde mogelijk wordt gehalveerd. Waardoor de waarde van Fortis holding behoorlijk wordt gereduceerd. Vervolgens verminderen de Belgische staat en BNP Paribas hun procentuele belang met het gevolg dat het procentuele belang van Fortis holding in deze rommelkredieten zal toenemen. Persoonlijk heb ik er geen vertrouwen meer in dat de koers zal stijgen komende maandag.
  2. [verwijderd] 7 maart 2009 09:43
    quote:

R Invest schreef:

"De blootstelling van Fortis holding aan het SPV (het speciale vehikel voor de rommelkredieten) vermindert, net als de aandelen van de Belgische staat en BNP Paribas erin."

Dit kan mijn inziens alleen als er behoorlijk wordt afgeschreven op deze rommelkredieten met het gevolg dat de boekwaarde mogelijk wordt gehalveerd. Waardoor de waarde van Fortis holding behoorlijk wordt gereduceerd. Vervolgens verminderen de Belgische staat en BNP Paribas hun procentuele belang met het gevolg dat het procentuele belang van Fortis holding in deze rommelkredieten zal toenemen. Persoonlijk heb ik er geen vertrouwen meer in dat de koers zal stijgen komende maandag.
    Volgens mij niet want holding bezat voor dit nieuwe akkoord geen tox kredieten, zaten bij FBB! Kijk maar eens op www.fortis.com en zoek een persbericht op, naar beneden scrollen en daar zie je wat de holding bevat voor gisteren! Namelijk: 100% FIB, 100% FII en cash. Het deel in de SPV was toekomst muziek en dat wordt nu reeel alleen voor een kleiner deel.
  3. [verwijderd] 7 maart 2009 10:52
    quote:

ALTIJD FOUT schreef:

[quote=ALTIJD FOUT]
    maandag geen handel let maar op !!!

die kut advocAAT IS WEER TEGEN !!!
    [/quote]
    ik ook. We krijgen iets meer cash maar ook een stuk meer risico volgens de nieuwe deal. Hebben nog maar 75% van de verzekeringen tak en dus al met al veel minder opwaards potentieel in de toekomst.

Dat Fortis Bank nu 25% van de verzekeringen tak heeft wil niks zeggen. Denk je nu echt dat de aandeelhouders van BNP het accepteren als Fortis Bank België vooral verzekeringen van FIB gaat verkopen. Dacht het niet BNP is een van de grootste verzekeraars in europa dus Fortis Bank België zal deze ook moeten gaan verkopen. Dus verwacht weinig van deze deal.

Zal een initiële koers van rond de 2 euro kunnen geven maar het zal zeker jaren duren voordat er een echt hogere koers komt. Zeker als de toxische producten in de SPV toxischer blijken te zijn dan nu bekend of als de Financiële crisis dieper wordt dan loopt het risico bij de holding ook sterk op en dan zakt het aandeel weer door zijn hoeven.

Ben benieuwd naar het persbericht van fortis holding over impact en toekomst verwachting van de raad van bestuur. Heb nog wel wat vragen. nl wat is de basis van deze deal de laatste deal of de deal van oktober? (Hoe zit het met de cashes nu aftikken of alleen rente betalen?)
  4. [verwijderd] 7 maart 2009 10:57
    quote:

ALTIJD FOUT schreef:

[/quote]
    Is niet erg. Vorige deal werd bijna goed gekeurd. Het kleine aantal mensen wat nodig is voor een goedkeuring is nu echt wel overtuigd.

[quote=apieterse75]
    ik ook. <knip> Zal een initiële koers van rond de 2 euro kunnen geven.
    Meer als genoeg!!! Dank u!
  5. [verwijderd] 7 maart 2009 11:05
    quote:

apieterse75 schreef:

<knip>

Ben benieuwd naar het persbericht van fortis holding over impact en toekomst verwachting van de raad van bestuur. Heb nog wel wat vragen. nl wat is de basis van deze deal de laatste deal of de deal van oktober? (Hoe zit het met de cashes nu aftikken of alleen rente betalen?)
    aanvulling: volgens bericht in de standaard is het een aanpassing van de deal in oktober en de cashes worden volgens de in oktober gesloten deal door de holding afgetikt. Dus de cashes moeten door de holding worden betaald. Gaan er dus niet echt op vooruit ten opzichte van de deal van 31 januari. We krijgen meer cash maar moeten wel de cashes aftikken voor een hoger bedrag. Dus verwacht een lagere cash positie dan bij vorige deal.

Dus niet een echte verbetering voor de holding aangezien volgens de mededeling van de 3 partijen de holding meer risico krijgt ten aanzien van de SPV. De grootte partijen hebben zich m.u.v. Ping An onthouden van stemmen en ik verwacht dat zijn nog wel eens tegen kunnen zijn. De holding wordt een bedrijf met weinig tot geen opwaards potentieel in de toekomst.
  6. [verwijderd] 7 maart 2009 11:17
    quote:

solito schreef:

En nog Fortis Verzekeringen Nederland terugkopen van die
    Bos aap.

met welk geld? Die 1,35 miljard van de verzekeringen tak gaat zeker op aan de afkoop van de Cashes. Dus er blijft geen extra geld over ten opzichte van de deal in januari. We moeten zelfs meer neertellen omdat de cashes worden afgekocht. Dus geen geld voor fortis verzekeringen. Zelfs met die 1,35 miljard kun je niks terugkopen. Waarde verzekeringen nederland is ongeveer 4 miljard dus die koop je niet voor 1,35 miljard.

Nederland voelt zich ook niet aangesproken op het feit dat ze te weinig hebben betaald dus ze zullen echt niet coulant zijn en voor een laag bedrag de verzekeringen terug verkopen.

Iedereen die verwacht dat de nederlandse verzekeringen tak kan worden teruggekocht kan ik alleen maar tegen zeggen droom maar lekker verder!
  7. [verwijderd] 7 maart 2009 11:20
    quote:

ALTIJD FOUT schreef:

[quote=ALTIJD FOUT]
    maandag geen handel let maar op !!!

Maak je niet druk, ik GARANDEER je dat het een vette JA gaat worden en de koers mooi gaat stijgen.

Die vieze aasgieren met hun advocaten stellen niks voor, dat kon men al bij de vorige stemming zien. Plus nu mogen ook alle nieuwe aandeelhouders stemmen :)

Dus Modder-ik-an-en **** ***
103 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.