Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Ageas BE0974264930

Laatste koers (eur) Verschil Volume
50,200   -0,200   (-0,40%) Dagrange 50,100 - 50,650 378.940   Gem. (3M) 329,9K

de DEAL is rond!!!!!

103 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 7 maart 2009 07:05
    75% van de bank komt in handen van bnp-paribas.
    EN FORTIS bank koopt 25% van de verzekering.

Wat uiteindelijk uit de bus kwam is deels een bevestiging van onderdelen van vorige teksten en bestaat deels uit nieuwe elementen. Daar zitten ook verrassingen bij.

25 procent van Fortis Insurance Belgium, de Belgische verzekeraar, voor 1,375 miljard euro aan de fortis bank(dus de staat)

BNP Paribas eigenlijk geen extra waarborgen gekregen heeft.
  2. [verwijderd] 7 maart 2009 07:20
    quote:

koi2000 schreef:

Het aandeel staat maandag morgen op 1,50 euro opening en slotstand 1,85 euro
    Tussendoor tikt hij de 2,00 euro aan!!!

Wat is nu de echte waarde ????
    Alles meegerekend(dus ook het deel wat we aan tegoed op obligaties nog moeten krijgen,2 miljard van nederland)
    Ja, beste Koi; DAAR gaat het nu om: is er voor de aandeelhouders genoeg verbeterd en wat is de intrinsieke waarde van het aandeel.
    Laat de analisten maar gaan rekenen; het MOET toch beter geworden zijn, anders riskeert men weer een NEEN.
    Ik ben geen accountant, dus ook ik moet gewoon maandag afwachten! Maar wel een stuk geruster..
    Er zijn op dit forum best mensen, die hier meer over kunnen zeggen: vooruit APPIE, kom je nest eens uit en help ons uit ons lijden!!!
  3. [verwijderd] 7 maart 2009 07:47
    quote:

solito schreef:

OK Er is een DEAL!

En hij praktisch gelijk aan de vorige. hhaha

Maar ik vind het goed; ze krijgen een tweede kans om die goed te keuren.
    Los van de deal met BNP heeft nu de Belgische regering de kans de aandeelhouders te paaien met hun 25% bankaandelen, b.v. door een gedeelte daarvan terug te storten in de holding.
    Alles is nog mogelijk; ook moet nog gesproken worden over de RIGHTS.
  4. [verwijderd] 7 maart 2009 07:57
    quote:

solito schreef:

Ik zal JA stemmen. Ben dan ook geen oude aandeelhouder, die gaan
    het moeilijk krijgen nu de nieuwe aandeelhouders ook mogen stemmen.

Ik ben WEL een oude aandeelhouder ( 3000 RIGHTS ), maar heb de koers aardig naar beneden kunnen middelen, zodat maandag mijn aankoopprijs in zicht zal komen.
  5. [verwijderd] 7 maart 2009 07:59
    www.deredactie.be/cm/de.redactie/econ...

Even de volledige informatie op verschillende sites

Wie heeft wat toegegeven?
    Volgens de nieuwe overeenkomst behoudt de Belgische overheid een belang van 25% in Fortis Bank. De overige 75 procent wordt overgedragen aan BNP Paribas.

BNP Paribas neemt ook nog eens een belang van 25% in de Belgische verzekeringstak van Fortis. De overige 75% blijft bij de beursgenoteerde Fortis Holding.

De blootstelling van Fortis holding aan het SPV (het speciale vehikel voor de rommelkredieten) vermindert, net als de aandelen van de Belgische staat en BNP Paribas erin.

Over de portefeuille risicokredieten, overheidsgaranties voor eventuele verliezen en werkgelegenheid, is nog niets bekend.

Dit laatste zijn dus de punten en komma's
  6. Mundo2 7 maart 2009 08:07
    quote:

koi2000 schreef:

www.deredactie.be/cm/de.redactie/econ...

Even de volledige informatie op verschillende sites

Wie heeft wat toegegeven?
    Volgens de nieuwe overeenkomst behoudt de Belgische overheid een belang van 25% in Fortis Bank. De overige 75 procent wordt overgedragen aan BNP Paribas.

BNP Paribas neemt ook nog eens een belang van 25% in de Belgische verzekeringstak van Fortis. De overige 75% blijft bij de beursgenoteerde Fortis Holding.

De blootstelling van Fortis holding aan het SPV (het speciale vehikel voor de rommelkredieten) vermindert, net als de aandelen van de Belgische staat en BNP Paribas erin.

Over de portefeuille risicokredieten, overheidsgaranties voor eventuele verliezen en werkgelegenheid, is nog niets bekend.

Dit laatste zijn dus de punten en komma's

\

Fortis Bank Belgie neemt 25% beland in Fortis Verzekeringen Belgie. BNP staat enkel garant voor de betaling daarvan.
  7. [verwijderd] 7 maart 2009 08:40
    laten we even het complete plaatje afwachten. bij de vorige deal zijn we in eerste instantie ook collectief klaargekomen, toen bleek het niet zo interessant te zijn, de rest is genoegzaam bekend lijkt mij......

Er is natuurlijk wel reden om positief naar deze situatie te kijken. maar blijf voorzichtig.
  8. [verwijderd] 7 maart 2009 08:41
    quote:

negosh schreef:

koi,
    laten we hopen dat fortis hier positief op gaat
    reageren, want ik ben het wel zat nu, dus de koers omhoog en ik stap er uit.
    Waarom dan uitstappen, Fortis holding is als alles rond is een "save haven" voor beleggers bij de andere finnen is er nog te veel onzekerheid.
  9. [verwijderd] 7 maart 2009 08:43
    quote:

Oboema-Sesetokoe schreef:

laten we even het complete plaatje afwachten. bij de vorige deal zijn we in eerste instantie ook collectief klaargekomen, toen bleek het niet zo interessant te zijn, de rest is genoegzaam bekend lijkt mij......

Er is natuurlijk wel reden om positief naar deze situatie te kijken. maar blijf voorzichtig.
    Het is vooral van belang hoe het aandeel nu gewaardeerd gaat worden door de analisten en crediet beoordelaars.
    Hoe zullen hun adviezen uitvallen?
    Veel grote beleggers worden statutair gedwongen deze adviezen te volgen.
103 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.